ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 лютого 2018 року м. ПолтаваСправа № 551/1066/17
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Клочка К.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Шишацької районної ради Полтавської області про визнання дій щодо ненадання інформації на запити незаконними та зобов'язання надати інформацію, -
В С Т А Н О В И В:
27 листопада 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Шишацького районного суду Полтавської області з позовною заявою до Шишацької районної ради Полтавської області про:
- визнання дій Шишацької районної ради про ненадання ОСОБА_1 публічної інформації на інформаційні запити згідно листів від 13.10.2017 та від 09.11.2017 незаконними;
- зобов'язання Шишацьку районну раду надати інформацію на паперових носіях: розпорядження голови райради про особливі оплати праці за січень 2016 року, жовтень 2016 року, листопад 2016 року, грудень 2016 року, січень 2017 року, лютий 2017 року, квітень 2017 року, травень 2017 року; колективний договір 2012-2015 років, посвідчений в установленому законодавством України порядку; зміни до колективного договору 2012-2015 років, посвідчені в установленому законодавством України порядку; оборотно-сальдові відомості про паливно-мастильні матеріали за період з 01.12.2015 до 30.09.2017, посвідчені в установленому законодавством України порядку; зведений кошторис на виконання ремонтно-будівельних робіт на об'єкті по вулиці Легейди, 4А, смт Шишаки, Полтавської області, що здійснювалися в 2017 році; титулу будови на виконання будівельних робіт, акт виконаних робіт, посвідчені в установленому законодавством України порядку.
Ухвалою Шишацького районного суду Полтавської області від 29.11.2017 відкрито провадження у справі, призначено попереднє судове засідання на 08.12.2017 на 08год. 00хв.
Ухвалою Шишацького районного суду Полтавської області від 21.12.2017 справу №551/1066/17 передано за предметно-територіальною підсудністю до Полтавського окружного адміністративного суду.
Дана справа надійшла до Полтавського окружного адміністративного суду 24.01.2018, що підтверджується відміткою на вхідному штампі.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 26.01.2018 справу №551/1066/17 за позовом ОСОБА_1 до Шишацької районної ради Полтавської області про визнання дій щодо ненадання інформації на запити незаконними та зобов'язання надати інформацію прийнято до розгляду, ухвалено розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідно до приписів статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи, зокрема, щодо оскарження бездіяльності суб'єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію.
Справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Жодних заперечень проти розгляду даної справи за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) до суду від учасників справи не надходило.
Позовні вимоги мотивовані протиправністю дій відповідача щодо надання позивачу на його інформаційні запити від 13.10.2017 та 09.11.2017 неповної інформації. Так, на інформаційні запити позивачем було отримано копії запитуваних документів, при цьому, частина копій документів незавірена належним чином, а також неналежної якості, у зв'язку з чим неможливо ознайомитися зі змістом таких документів.
12.02.2018 до суду від Шишацької районної ради надійшов відзив на позовну заяву, у якому остання наполягає на відмові у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 посилаючись на те, що інформація на запити була надана останньому в установлені законодавством строки в повному обсязі. Крім того, на дати подання інформаційних запитів позивач займав посаду заступника голови Шишацької районної ради, тобто являвся посадовою особою органу місцевого самоврядування - розпорядника запитуваної інформації і мав право та можливість особисто знайомитися з документами, що приймаються посадовими особами районної ради в процесі її діяльності.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.
19.10.2017 до Шишацької районної ради надійшов інформаційний запит позивача від 13.10.2017, у якому останній посилаючись на приписи статей 4, 5, 6 Закону України "Про інформацію", статей 3, 5, 6, 13, 14, 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", статей 13, 21 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" та з метою ознайомлення з використанням бюджетних коштів просив надати:
- копії оборотно-сальдових відомостей по паливно-мастильних матеріалах за період з 01.12.2015 по 30.09.2017;
- копію (копії) Колективного договору (договорів) за період 2016-2017 роки;
- копії розпоряджень голови райради про особливості оплати праці працівників райради за період з 01.12.2015 по 30.09.2017;
- копії штатних розписів за період з 01.12.2015 по 30.09.2017.
Листом від 24.10.2017 за вих.№1139 голова Шишацької районної ради ОСОБА_2 повідомив заявника про те, що запитувана ним у запиті інформація містить великий обсяг документів та потребує значних затрат робочого часу, у зв'язку з чим відповідь на вказаний запит буде надана з дотриманням вимог пункту 4 статті 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
В результаті, на запит позивача від 19.10.2017 про надання інформації про використання бюджетних коштів копії документів на 88 аркушах були надані останньому листом Шишацької районної ради від 15.11.2017 вих.№1220.
Поряд з цим, 09.11.2017 позивачем до Шишацької районної ради було подано ще один інформаційний запит, у якому він посилаючись на приписи статті 40 Конституції України, статей 4, 5, 6 Закону України "Про інформацію", статей 3, 5, 13, 14, 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", статей 13, 21 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" та договір №2, укладений 27.03.2017 між Шишацькою районною радою та ФО-П ОСОБА_3, вимагав надати належним чином завірену копію зведеного кошторису на виконання ремонтно-будівельних робіт на об'єкті по вул. Легейди, 4А, смт Шишаки, Полтавської області, що здійснюється в 2017 році.
Листом від 15.11.2017 за вих.№1222 за підписом голови Шишацької районної ради ОСОБА_2 на запит позивача від 09.11.2017 про надання інформації надано копії документів на 6 аркушах.
Оскільки частина копій документів, наданих позивачу на його інформаційні запити була неналежної якості, що позбавляло його можливості ознайомитися з їх змістом, а також не була засвідчена належним чином, останній посилаючись на надання відповідачем неповної інформації на запити, звернувся до суду за даною позовною заявою про визнання дій щодо ненадання інформації на запити незаконними та зобов'язання надати інформацію.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 №2939-VI.
За приписами статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Статтею 12 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
За приписами частини 1 статті 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядники інформації, зокрема, зобов'язані: систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні; вести облік запитів на інформацію; надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію , а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Згідно з частинами 1-4 статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.
Відповідно до положень статті 20 вказаного Закону розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
Інформація на запит надається безкоштовно. У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір фактичних витрат визначається відповідним розпорядником на копіювання та друк в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно (стаття 21 Закону України "Про доступ до публічної інформації").
Відповідно до пункту 10.1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 №10 "Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації" Закон України "Про доступ до публічної інформації" не містить переліку способів ознайомлення запитувача інформації із запитуваною інформацією. Зважаючи на частину другу статті 34 Конституції України та частину другу статті 7 Закону України "Про інформацію" про те, що ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом, спосіб ознайомлення визначається самим запитувачем інформації. Винятком є випадок, коли розпорядник надсилає відповідь, в якій міститься відмова або відстрочка розгляду запиту. Для таких випадків законом передбачена обов'язкова письмова форма (частини п'ята і шоста статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації").
За змістом статті 23 Закону України "Про доступ до публічної інформації" рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право, зокрема, оскаржити надання недостовірної або неповної інформації . Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Водночас, приписами статті 24 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що відповідальність за порушення законодавства про доступ до публічної інформації несуть особи, винні, зокрема, у: - наданні або оприлюдненні недостовірної, неточної або неповної інформації; - навмисному приховуванні або знищенні інформації чи документів.
Судовим розглядом встановлено, що на інформаційні запити позивача, які надійшли до Шишацької районної ради 19.10.2017 та 09.11.2017, запитувачу були надані копії відповідних документів, при цьому, частина з цих документів дійсно мала неналежну якість та позбавила запитувача інформації можливості ознайомитися зі змістом цих документів. Серед документів неналежної якості, що надавалися райрадою, були: - розпорядження голови райради про особливості оплати праці за січень 2016 року, жовтень 2016 року, листопад 2016 року, грудень 2016 року, січень 2017 року, лютий 2017 року, квітень 2017 року, травень 2017 року; - колективний договір 2012-2015 років; - зміни до колективного договору 2012-2015 років; - зведений кошторис на виконання ремонтно-будівельних робіт на об'кті по вул. Легейди, 4А, смт. Шишаки, Полтавська область, що здійснюється в 2017 році.
Таким чином, аналізуючи встановлені судом обставини та наведені вище правові норми, суд дійшов висновку, що надана Шишацькою районною радою на запити позивача інформація є неповною.
При цьому, судом критично оцінюються посилання відповідача на ту обставину, що на дати подання інформаційних запитів позивач займав посаду заступника голови Шишацької районної ради, тобто являвся посадовою особою органу місцевого самоврядування - розпорядника запитуваної інформації і мав право та можливість особисто знайомитися з документами, що приймаються посадовими особами районної ради в процесі її діяльності, оскільки вказана обставина жодним чином не спростовує факт надання райрадою запитувачу інформації копій документів по запитуваній інформації неналежної якості.
Відтак, суд вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги ОСОБА_1 в частині визнання протиправними дій Шишацької районної ради щодо надання на запити позивача незасвідчених в установленому законодавством порядку та неналежної якості копій розпоряджень голови райради про особливості оплати праці за січень 2016 року, жовтень 2016 року, листопад 2016 року, грудень 2016 року, січень 2017 року, лютий 2017 року, квітень 2017 року, травень 2017 року; колективного договору 2012-2015 років; змін до колективного договору 2012-2015 років, зведеного кошторису на виконання ремонтно-будівельних робіт на об'єкті по вулиці Легейди, 4А, смт Шишаки, Полтавської області, що здійснювалися в 2017 році, а також зобов'язання Шишацьку районну раду надати запитувачу інформації на паперових носіях належним чином завірені та належної якості копії розпоряджень голови райради про особливості оплати праці за січень 2016 року, жовтень 2016 року, листопад 2016 року, грудень 2016 року, січень 2017 року, лютий 2017 року, квітень 2017 року, травень 2017 року; колективний договір 2012-2015 років; зміни до колективного договору 2012-2015 років; зведений кошторис на виконання ремонтно-будівельних робіт на об'єкті по вулиці Легейди, 4А, смт Шишаки, Полтавської області, що здійснювалися в 2017 році.
Щодо позовних вимог позивача в частині вимог про протиправність дій Шишацької районної ради щодо надання на його інформаційний запит оборотно-сальдових відомостей по паливно-мастильних матеріалах за період з 01.12.2015 до 30.09.2017, які незасвідчені в установленому законодавством порядку та мають неналежну якість, а також зобов'язання Шишацьку районну раду надати запитувачу інформації на паперових носіях належним чином завірені та належної якості копії оборотно-сальдових відомостей по паливно-мастильних матеріалах за період з 01.12.2015 до 30.09.2017, то суд не вбачає підстав для їх задоволення, з огляду на наступне.
Так, ухвалою суду від 26.01.2018 відповідача зобов'язано надати до суду належним чином засвідчені копії інформаційних запитів від 13.10.2017 та від 09.11.2017, з якими позивач звертався до Шишацької районної ради, а також інформацію (з підтверджуючими документами) щодо результатів розгляду районною радою вказаних вище інформаційних запитів з посиланням на документи, які надавалися позивачу на такі запити.
На виконання вимог вищевказаної ухвали до суду надійшли копії інформаційних запитів ОСОБА_1 від 13.10.2017 та від 09.11.2017 та документів, які надавалися райрадою останньому на ці запити.
Оглянувши зазначені документи, судом встановлено, що оборотно-сальдові відомості по паливно-мастильних матеріалах за період з 01.12.2015 до 30.09.2017 мають належну якість та відмітку про завірення їх уповноваженою особою Шишацької районної ради, а відтак, доводи позивача з приводу їх неналежної якості та не засвідчення в установленому законодавством порядку не відповідають дійсним обставинам справи.
Поряд з цим, не підлягають задоволенню й позовні вимоги ОСОБА_1 в частині вимог про зобов'язання Шишацьку районну раду надати запитувачу інформації на паперових носіях належним чином завірені та належної якості копії титулу будови на виконання будівельних робіт та акту виконаних робіт, оскільки такі документи не запитувалися заявником у його інформаційних запитах.
Відтак, позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи часткове задоволення позовних вимог ОСОБА_1 та сплату останнім при зверненні до суду судового збору у розмірі 640,00 грн згідно квитанції від 27.11.2017 №0.0.903693080.1, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Шишацької районної ради на користь ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору в розмірі 320,00 грн.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 (вул. Ломоносова, 2, селище Шишаки, Шишацький район, Полтавська область, 38000) до Шишацької районної ради Полтавської області (вул. Партизанська, 2, селище Шишаки, Шишацький район, Полтавська область, 38000, код ЄДРПОУ 21048732) про визнання дій щодо ненадання інформації на запити незаконними та зобов'язання надати інформацію задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Шишацької районної ради Полтавської області щодо надання на запити ОСОБА_1 незасвідчених в установленому законодавством порядку та неналежної якості копій розпоряджень голови райради про особливості оплати праці за січень 2016 року, жовтень 2016 року, листопад 2016 року, грудень 2016 року, січень 2017 року, лютий 2017 року, квітень 2017 року, травень 2017 року; колективного договору 2012-2015 років; змін до колективного договору 2012-2015 років, зведеного кошторису на виконання ремонтно-будівельних робіт на об'єкті по вулиці Легейди, 4А, смт Шишаки, Полтавської області, що здійснювалися в 2017 році.
Зобов'язати Шишацьку районну раду Полтавської області надати ОСОБА_1 на паперових носіях належним чином завірені та належної якості копії розпоряджень голови райради про особливості оплати праці за січень 2016 року, жовтень 2016 року, листопад 2016 року, грудень 2016 року, січень 2017 року, лютий 2017 року, квітень 2017 року, травень 2017 року; колективний договір 2012-2015 років; зміни до колективного договору 2012-2015 років; зведений кошторис на виконання ремонтно-будівельних робіт на об'єкті по вулиці Легейди, 4А, смт Шишаки, Полтавської області, що здійснювалися в 2017 році.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Шишацької районної ради Полтавської області (вул. Партизанська, 2, селище Шишаки, Шишацький район, Полтавська область, 38000, код ЄДРПОУ 21048732) на користь ОСОБА_1 (вул. Ломоносова, 2, селище Шишаки, Шишацький район, Полтавська область, 38000) витрати зі сплати судового збору в розмірі 320,00 грн (триста двадцять гривень).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2018 |
Оприлюднено | 22.02.2018 |
Номер документу | 72328225 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
К.І. Клочко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні