Вирок
від 21.02.2018 по справі 488/4725/17
КОРАБЕЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 488/4725/17

Провадження № 1-кп/488/163/18

В И Р О К

іменем України

(на підставі угоди про визнання винуватості)

21.02.2018 року Корабельний районний суд м.Миколаєва у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

секретаря ОСОБА_2 ,

за участю:

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4 ,

обвинуваченого ОСОБА_5 ,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в місті Миколаєві кримінальне провадження по обвинуваченню

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який народився в м.Миколаєві, громадянин України, освіта вища, одружений, має на утриманні малолітню дитину, не працює, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , мешкає за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимий,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст.333 ч.1 КК України, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 24 травня 2017 року за № 22017000000000201,

в с т а н о в и в :

З 20 грудня 2005 року на території України зареєстроване та діє товариство з обмеженою відповідальністю «ТРАНСЛОГІСТІК» (код ЄДРПОУ 33969343, юридична адреса: 54001, м.Миколаїв, вул.Спаська, 72). Згідно Статуту Товариства від 2005 року його засновниками є громадяни України ОСОБА_5 та ОСОБА_6 . Відповідно до рішення Загальних зборів учасників товариства та наказу № 6-К від 11 червня 2009 року посаду директора Товариства обіймає ОСОБА_5 .

За ст.1 Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» такими товарами є: товари військового призначення та товари подвійного використання. До товарів військового призначення належать: вироби військового призначення, послуги військового призначення, технології військового призначення, технічні дані, технічна допомога, базові технології. Послуги військового призначення це надання іноземним юридичним чи фізичним особам в Україні або за її межами послуг, у тому числі посередницьких (брокерських), у сфері розроблення, виробництва, будівництва, складання, випробування, ремонту, технічного обслуговування, модифікації, модернізації, експлуатації, управління, демілітаризації, знищення, збуту, зберігання, виявлення, ідентифікації, придбання або використання виробів чи технологій військового призначення, а також надання зазначеним юридичним особами іноземної держави чи її представникам або іноземцям послуг із фінансування таких робіт. До форм посередницької (брокерської) діяльності відносяться будь-які дії суб?єкта господарювання України, що сприяють здійсненню міжнародних передач товарів військового призначення, включаючи дії з фінансування, транспортування чи експедирування вантажів, незалежно від походження таких товарів і території, на якій проводиться зазначена діяльність.

У відповідності до п.3 Постанови Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2003 року № 1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення» (в подальшому Постанова КМУ № 1807/2003) міжнародна передача товарів може здійснюватися суб?єктом господарської діяльності за наявності у нього відповідного дозволу чи висновку Державної служби експортного контролю України (далі ДСЕК України).

Відповідно до посвідчення про реєстрацію № 2810/00/2017 від 15 квітня 2014 року, виданого ДСЕК України, ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» є суб`єктом здійснення міжнародних передач товарів, про що зроблений відповідний запис за № 2810.00 у Реєстрі суб`єктів здійснення міжнародних передач товарів.

Згідно пам`ятки директора ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» ОСОБА_5 щодо дотримання вимог у галузі державного експортного контролю останній обізнаний із вимогами законодавства України щодо порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, та зобов`язався повною мірою виконувати та дотримуватися цих вимог, відмовитися від вчинення правопорушень у галузі державного експортного контролю.

Не зважаючи на викладене, всупереч діючому законодавству у сфері міжнародних передач товарів, які підлягають державному експортному контролю, директор ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» ОСОБА_5 умисно, усвідомлюючи протиправність своїх дій, у період з 04 по 18 квітня 2017 року, перебуваючи в м.Миколаєві, організував виконання Товариством міжнародних посередницьких (брокерських) послуг з транспортування виробів військового призначення без дозволу ДСЕК України.

Так, 24 січня 2017 року Державне зовнішньо-торгівельне унітарне підприємство «Белспецвнештехніка» (Республіка Білорусь, м.Мінськ, вул.Калиновського, 8, в подальшому ДЗТУП «Белспецвнештехніка») з метою забезпечення транзитного переміщення територією України товарів військового призначення (трьох одиниць самохідних поромів ПММ-2 з ЗІП 1:1 та дванадцяти одиниць самохідних поромів ПММ-2М з ЗІП 1:1) звернулося до ДСЕК України для отримання разового висновку на право здійснення вказаної транзитної операції.

При цьому, заявником ДЗТУП «Белспецвнештехніка» вказану продукцію було ідентифіковано як товари військового призначення відповідно до Списку товарів військового призначення, затвердженого Постановою КМУ № 1807/2003.

Згідно з п.26 Постанови транзит товарів військового призначення територією України здійснюється на підставі відповідного висновку ДСЕК України. Транзит товарів іншої категорії (товарів подвійного призначення, товарів військового призначення, які допущені до цивільного використання) експортному контролю не підлягає.

10 лютого 2017 року ДСЕК України надала ДЗТУП «Белспецвнештехніка» разовий висновок № 28806900 зі строком дії до 07 вересня 2017 року на право здійснення транзиту територією України товарів військового призначення (трьох одиниць самохідних поромів ПММ-2 з ЗІП 1:1 та дванадцяти одиниць самохідних поромів ПММ-2М з ЗІП 1:1).

З метою забезпечення реалізації зазначеної транзитної операції ДЗТУП «Белспецвнештехніка» був залучений експедитор ІП ТОВ «Нортроп» (Республіка Білорусь, м.Мінськ, вул.Сурганова, 61, оф.79).

В свою чергу, 10 лютого 2017 року ІП ТОВ «Нортроп» уклало з ДП «Укроборонсервіс» контракт комісії № К29-5.2/11 та 14 березня 2017 року додаткову угоду № 1/К/У29-5.2/21 до даного контракту щодо організації послуг з транспортно-експедиційного обслуговування вантажів по території України. При цьому, вказаною додатковою угодою передбачалося, що для надання відповідних послуг в якості виконавця буде залучено ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК».

ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» на підставі загального договору доручення з ДП «Укроборонсервіс» № Д29-1.9/464 від 28 липня 2010 року, а також відповідно до положень вищевказаних контракту комісії № К29-5.2/11 та додаткової угоди № 1/К/У29-5.2/21 до нього, з метою забезпечення виконання відповідних посередницьких транспортно-експедиційних (брокерських) послуг 22 березня 2017 року в особі директора ОСОБА_5 уклало з ДП «Укроборонсервіс» додаткову угоду № Д/У29-5.2/124 до договору доручення № Д29-1.9/464 щодо надання послуг з транспортного експедирування внутрішніх, експортно-імпортних та транзитних вантажів, якою передбачено, що Товариство надає послуги по обробці транзитного вантажу ДЗТУП «Белспецвнештехніка» (трьох одиниць самохідних поромів ПММ-2 з ЗІП 1:1 та дванадцяти одиниць самохідних поромів ПММ-2М з ЗІП 1:1), в тому числі на території ДП «Стивідорна компанія «Ольвія» (попередня назва ДП «СМП «Ольвія», далі ДП СК «Ольвія»), а саме:

- погодження плану прибуття залізничних вагонів з вантажем до ДП СК «Ольвія»;

- прийняття та розкредитацію залізничних вагонів з вантажем в ДП СК «Ольвія»;

- вивантаження та компонування (складання) вантажу;

- зберігання вантажу на складі ДП СК «Ольвія»;

- завантаження вантажу зі складу ДП СК «Ольвія» на морське судно;

- закріплення вантажу на морському судні.

В подальшому, 28 березня 2017 року в рамках встановленої процедури відповідно до законодавства України ДП «Укроборонсервіс» заявою № 17 від 27 березня 2017 року звернулося до ДСЕК України з метою отримання разового дозволу на право здійснення посередницьких послуг з організації транспортно-експедиційного обслуговування трьох одиниць самохідних поромів ПММ-2 з ЗІП 1:1 та дванадцяти одиниць самохідних поромів ПММ-2М з ЗІП 1:1. При цьому, відповідно до довідки щодо попередньої ідентифікації від 27 березня 2017 року № 29/5.2.2-2581 зазначені послуги ідентифіковані як послуги військового призначення, які відповідають позиції МL17 Постанови КМУ № 1807/2003.

04 квітня 2017 року незважаючи на відсутність дозвільних документів ДСЕК України на право надання посередницьких послуг з організації транспортно-експедиційного обслуговування зазначених самохідних поромів ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» в порушення встановленого порядку міжнародних передач «контрольованих» товарів за вказівкою директора Товариства ОСОБА_5 розпочало надання відповідних послуг.

Так, у вказаний день Товариство в особі директора ОСОБА_5 листом № 1272 звернулося до директора ДП СК «Ольвія» щодо погодження плану прибуття залізничних вагонів з вантажем до ДП СК «Ольвія».

Надалі, за вказівкою директора ОСОБА_5 за участю представника ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» відповідно до акту загальної форми № 4128/6 від 05 квітня 2017 року зазначений військовий вантаж, який прибув залізничним транспортом, був вивантажений та переданий на склад № 6 ДП СК «Ольвія».

Після цього, 05 квітня 2017 року директор ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» ОСОБА_5 листом № 1790 звернувся до відділу прикордонної служби «Миколаїв» Державної прикордонної служби України, митного посту «Октябрський» Головного управління Державної фіскальної служби України в Миколаївській області, філії ДП АМПУ «Октябрськ», ДП СК «Ольвія» щодо забезпечення проходу представників ДЗТУП «Белспецвнештехніка» та ІП ТОВ «Нортроп» для виконання військових послуг щодо компонування вантажу.

Згодом, представниками ДЗТУП «Белспецвнештехніка» та ІП ТОВ «Нортроп» у супроводі представника ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК», який виконував вказівки директора ОСОБА_5 та не був обізнаний щодо протиправних намірів останнього, було розпочато збирання зазначеного вантажу.

У зв?язку із отриманням відомостей про початок надання ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» вказаних послуг без дозвільних документів та порушення при цьому законодавства у сфері експортного контролю ДП «Укроборонсервіс» листом № 29/5.2.2-3254 відмовилося від отримання дозвільних документів для здійснення вже наданих послуг військового призначення.

Після цього, з метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства у сфері експортного контролю ДП «Укроборонсервіс» була укладена додаткова угода № 2/К/У29-5.2/20 із ІП ТОВ «Нортроп» щодо зміни комітента, а саме ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» на ТОВ «Кросс-Транс». Крім того, вказаною угодою виключені послуги військового призначення, які вже були надані ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» в порушення встановленого порядку міжнародних передач таких послуг.

Згодом, 18 квітня 2017 року ДП «Укроборонсервіс» листом № 29/5.2.2-3255 звернулося до ДСЕК України для отримання оновлених дозвільних документів на право здійснення посередницьких послуг з організації транспортно-експедиційного обслуговування трьох одиниць самохідних поромів ПММ-2 з ЗІП 1:1 та дванадцяти одиниць самохідних поромів ПММ-2М з ЗІП 1:1, а саме:

- завантаження вантажу зі складу ДП СК «Ольвія» на морське судно;

- закріплення вантажу на морському судні.

За результатами опрацювання ДСЕК України відповідних матеріалів ДП «Укроборонсервіс» 21 квітня 2017 року отримало разовий дозвіл на право здійснення відповідних логістичних послуг.

Таким чином, директор ТОВ «ТРАНСЛОГІСТІК» ОСОБА_5 , керуючи діяльністю згаданого Товариства, у період часу з 04 по 18 квітня 2017 року, перебуваючи в м.Миколаєві, діючи умисно, будучи обізнаним про існуючий порядок здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, який передбачений чинним законодавством України, за викладених вище обставин, усвідомлюючи протиправність своїх дій, в порушення вимог Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання», Постанови КМУ № 1807/2003 здійснив експорт послуг військового призначення, а саме: погодження плану прибуття залізничних вагонів з вантажем до ДП СК «Ольвія»; організацію прийняття та розкредитацію залізничних вагонів з вантажем в ДП СК «Ольвія»; організацію вивантаження та компонування (складання) вантажу; організацію зберігання вантажу на складі ДП СК «Ольвія» без отримання дозвільних документів ДСЕК України.

Своїми діями ОСОБА_5 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ст.333 ч.1 КК України, тобто порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю.

12 грудня 2017 року між прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням і підтриманням державного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами Служби безпеки України, Державної митної служби та Державної прикордонної служби України Департаменту нагляду у кримінальному провадженні Генеральної прокуратури України ОСОБА_7 , з одного боку, та підозрюваним ОСОБА_5 , з іншого, за участю захисника ОСОБА_4 , укладена угода про визнання винуватості, за умовами якої сторони погоджуються, що:

- підозрюваний під час досудового розслідування повністю і беззастережно визнав свою вину у вказаному діянні;

- з урахуванням визнання вини, щирого каяття, позитивної характеристики за місцем проживання, наявності утриманців ОСОБА_5 за ст.333 ч.1 КК України має бути призначене покарання у виді штрафу у розмірі 200 (двохсот) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 3400 (три тисячі чотириста) грн.;

- обізнані із наслідками затвердження угоди в частині обмеження права на апеляційне та касаційне оскарження вироку, а підозрюваний із відповідальністю за умисне невиконання умов угоди, передбаченою ст.389-1 КК України.

Заслухавши учасників процесу, вивчивши відповідну угоду, дослідивши письмові докази, представлені сторонами, з метою перевірки наявності фактичних підстав для визнання винуватості, суд приходить до переконання, що угода може бути затверджена на визначених сторонами умовах.

Так, зміст укладеної угоди про визнання винуватості відповідає вимогам ст.472 КПК України; вона підписана сторонами добровільно і не є наслідком застосування насильства, примусу, погрози, обіцянок чи дії інших обставин, ніж ті, що передбачені в самій угоді.

Будь-які скарги під час кримінального провадження підозрюваним не подавались.

Умови угоди не порушують прав, свобод чи інтересів сторін, інших осіб, суспільних інтересів. Права підозрюваного під час укладення угоди були дотримані, та судом не встановлені очевидні ризики невиконання ним взятих на себе за угодою зобов`язань.

Фактичні дії ОСОБА_5 охоплюються складом кримінального правопорушення, передбаченого ст.333 ч.1 КК України, яке відноситься до категорії середньої тяжкості; матеріальна шкода правопорушенням не заподіяна.

При цьому, суд також вважає можливим призначити обвинуваченому ті вид і міру покарання, які узгоджені сторонами, оскільки штраф, хоча і є найм?якшим видом покарання, проте його розмір визначений у межах санкції відповідної норми.

Крім того, під час судового розгляду захисником обвинуваченого заявлено клопотання, яке підтримано і самим обвинуваченим, про застосування Закону України «Про амністію у 2016 році» та звільнення ОСОБА_5 від відбування покарання.

Клопотання мотивоване наявністю у обвинуваченого малолітньої дитини ОСОБА_8 , 2007 року народження, щодо якої обвинувачений не позбавлений батьківських прав.

Прокурор проти задоволення клопотання не заперечував.

Заслухавши учасників процесу, дослідивши письмові документи, що стосуються клопотання, суд доходить таких висновків.

Так, обвинувачений ОСОБА_5 вчинив кримінальне правопорушення, яке не є тяжким чи особливо тяжким, до набрання чинності Законом України «Про амністію у 2016 році» (тобто до 07 вересня 2017 року). Останній має на утриманні малолітню дитину, 2007 року народження, щодо якої він не позбавлений батьківських прав. Раніше амністія до обвинуваченого не застосовувалася. ОСОБА_5 в судовому засіданні надав згоду на застосування до нього акту амністії.

За сукупності викладених умов обвинувачений підпадає під дію п.В ст.1 Закону України «Про амністію у 2016 році», який має бути до нього застосований зі звільненням останнього від відбування покарання, що буде йому призначено вироком.

Керуючись ст.ст.370, 374, 475 КПК України, ч.2 ст.3 Закону України «Про застосування амністії в Україні», суд

з а с у д и в :

Затвердити у кримінальному провадженні № 22017000000000201 угоду про визнання винуватості від 12 грудня 2017 року, укладену між прокурором відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням і підтриманням державного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами Служби безпеки України, Державної митної служби та Державної прикордонної служби України Департаменту нагляду у кримінальному провадженні Генеральної прокуратури України ОСОБА_7 та підозрюваним ОСОБА_5 за участю захисника ОСОБА_4 .

ОСОБА_5 визнати винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст.333 ч.1 КК України, та призначити йому покарання у виді штрафу у розмірі 200 (двохсот) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 3 400 (три тисячі чотириста) грн.

На підставі п.В ст.1 Закону України «Про амністію у 2016 році» звільнити ОСОБА_5 від відбування призначеного йому покарання.

Вирок може бути оскаржений в апеляційному порядку до апеляційного суду Миколаївської області через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення виключно з підстав, передбачених ч.4 ст.394 КПК України.

Суддя ОСОБА_1

СудКорабельний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення21.02.2018
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу72336413
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —488/4725/17

Вирок від 21.02.2018

Кримінальне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Непша О. І.

Ухвала від 22.12.2017

Кримінальне

Корабельний районний суд м. Миколаєва

Непша О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні