Постанова
від 19.02.2018 по справі 640/1577/18
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа№ 640/1577/18

н/п 3/640/679/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" лютого 2018 р. Суддя Київського районного суду м. Харкова Божко В.В., за участю прокурора Вітер Д.В., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з Управління захисту економіки в Харківській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи: НОМЕР_1), громадянина України, ІНФОРМАЦІЯ_2, працюючого на посаді проректора з наукової роботи Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут , зареєстрованого та проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3,

за ч. 1 ст. 172 7 КУпАП,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1, перебуваючи на посаді проректора з наукової роботи Національного аерокосмічного університету ім.. ОСОБА_2 Харківський авіаційний інститут , будучи, згідно підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону №1700-VII, суб'єктом на якого поширюється дія цього Закону діючі на підставі довіреності № 38-03/674 від 21.04.2016 року, під час укладання договору на виконання робіт (ремонтне та технічне обслуговування системи керування електродвигуна регулюючої засувки) № Т6-09/16 від 21.09.2016 року між Національним аерокосмічним університетом ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут (замовник) та ТОВ Виробниче підприємство Пластар (виконавець) де останній являється співзасновником, виник реальний конфлікт інтересів, про який не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізнався чи повинен був дізнатися про наявність реального конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, тобто вчинив правопорушення, пов'язане з корупцією, передбачене п.1-4 ч.1 ст.28, ч.1 ст.35 Закону України Про запобігання корупції .

ОСОБА_1, будучи допитаним у судовому засіданні, свою провину визнав в повному об'ємі і щиро розкаявся.

Прокурор просив визнати винуватим ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 172 7 КУпАП, вважаючи, що його винуватість підтверджується матеріалами справи.

Суд, вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши адміністративний матеріал, встановив наступні факти.

Згідно до ст. 129 Конституції України розгляд і вирішення справ в судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 відповідно до витягу з наказу № 685 - ВК від 22.04.2016 року був назначений на посаду проректора з наукової роботи Університету, та згідно з підпунктом а п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції від 14 жовтня 2014 року №1700-VII Закону являється суб'єктом відповідальності за правопорушення пов'язані з корупцією.

Згідно довіреності № 38-03/127 від 20.01.2014 року (доручення дійсне 3 роки до 01.05.2016 року) та № 38-03/674 від 21.04.2016 року (доручення дійсне 3 роки до 02.05.2020 року) Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського Харківській авіаційний інститут (ХАІ) в особі ректора університету ОСОБА_3, який діє на підставі Статуту ХАІ, уповноважує проректора з наукової роботи ХАІ ОСОБА_1 проводити всі дозволені законодавством України домовленості, підписувати заяви про прийом на роботу і звільнення з роботи працівників науково - дослідної частини ХАІ, договірні (в тому числі договори, додаткові угоди, акти, листи, акти узгоджень, кошториси, рахунки та інші документи, які є невід'ємними частинами договорів), претензійно - позовні документи (позовні заяви, відгуки на них, апеляційні і касаційні скарги, клопотання, заяви про відкриття справ про банкрутство, а також інші документи на різних стадіях процедури банкрутства, поступового, окремого, наказного, адміністративного характерів та інших виробництв, справ), тендерів пропозиції і відповідну документацію, документи для подання до державних виконавчих служб, до органів місцевого самоврядування, до податкових органів, до КРУ, МВС, СБУ та прокуратури від імені Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут .

Відповідно до інформаційної довідки Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань в юридичній особі ТОВ Виробниче підприємство Пластар ЄДРПОУ 34312428 ОСОБА_1 значиться, як співзасновник.

Так будучи проректором з наукової роботи ОСОБА_1 21.09.2016 року діючі на підставі довіреності № 38-03/674 від 21.04.2016 року, під час укладання договору на виконання робіт (ремонтне та технічне обслуговування системи керування електродвигуна регулюючої засувки) № Т6-09/16 між Національним аерокосмічним університетом ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут (замовник) та ТОВ Виробниче підприємство Пластар (виконавець) виник реальний конфлікт інтересів, який полягав у прийнятті рішення, а саме укладання вищевказаного договору оренди з юридичною особою де він є співзасновником про який не повідомив в установлений Законом №1700-VII порядку та строки, чим вчинив правопорушення, пов'язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172- 7 КУпАП.

Згідно статті 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Статтею 1 Закону №1700-VII визначено, що правопорушення, пов'язане з корупцією, - це діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною в частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом установлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до частини 1 статті 65 Закону №1700-VII, за вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій статті 3 цього Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

Відповідно до статті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відповідальності.

Відповідно до абзацу 11, 12 ч. 1 ст.1 Закону України Про запобігання корупції приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень. Також необхідно брати до уваги те, що ОСОБА_1 укладаючи договір на виконання робіт (ремонтне та технічне обслуговування системи керування електродвигуна регулюючої засувки)№ Т6-09/16 з ТОВ Виробниче підприємство Пластар код ЄДРПОУ 34312428 згідно довіреності виконував свої представницькі повноваження маючи приватний інтерес, приховавши той факт щодо наявності конфлікту інтересів у вказаному питанні, що вказує на умисність вчинених дій.

Згідно з методичними рекомендаціями НАЗК, затвердженими рішенням НАЗК від 14.07.2016 №2 реальний конфлікт інтересів існуватиме у всіх випадках, коли у особи є приватний інтерес, здатний вплинути на об'єктивність чи неупередженість рішення. Навіть тоді, коли прийняті нею рішення за наявності приватного інтересу є об'єктивними та неупередженими і відповідають закону. У цьому випадку буде мати місце втрата суспільної довіри до службової особи та органу влади, в якому вона працює.

Враховуючи викладене проректор з наукової роботи ОСОБА_1 одноосібно приймав рішення про укладання договору на виконання робіт між Університетом та ТОВ Виробниче підприємство Пластар де він є співзасновником щодо виконання науково - дослідних робіт, а тому в діях останнього вбачається реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом тобто майновим інтересом останнього, і його представницьким повноваженнями, про наявність якого ОСОБА_1 в установленому порядку та строки не повідомив.

Згідно з п.1-4 ч.1 ст.28 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пунктах 1 , 2 ч.1 ст.3 цього Закону, зобов'язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів, однак жодних повідомлень про наявність у ОСОБА_1 в зазначеному питанні реального конфлікту інтересів в установленому порядку та строк не повідомив .

Водночас у порушення вимог ст.28 Закону України Про запобігання корупції ОСОБА_1 не повідомив про наявність реального конфлікту інтересів не пізніше наступного робочого дня, що підтверджується листом з Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут № 38-25/31/2 від 05.01.2018 року.

Тобто датою вчинення являється 22.09.2016, а саме наступний робочий день, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність реального конфлікту інтересів та повідомити про це безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно .

Відповідно до інформаційного листа ВССУ з розгляду цивільних та кримінальних справ №223-943/0/4-17 від 22.05.2017 при розгляді справ про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, суди зобов'язані забезпечувати своєчасний та якісний їх розгляд, точне й неухильне застосування чинного законодавства.

Вирішуючи справи цієї категорії, суди повинні керуватися Конституцією України , Конвенцією ООН проти корупції (Нью-Йорк, 31.10.2003), Кримінальною конвенцією Ради Європи про боротьбу з корупцією (Страсбург, 27.01.1999), додатковим протоколом до Кримінальної конвенції Ради Європи про боротьбу з корупцією (Страсбург, 15.05.2003), Законом України від 14.10.2014 №1700-VII Про запобігання корупції , Кодексом України про адміністративні правопорушення , іншими нормативно-правовими актами України, а також практикою Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ).

Рішенням ЄСПЛ від 14.10.2010 у справі Щокін проти України визначено концепцію якості закону, зокрема з вимогою, щоб він був доступним для заінтересованих осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні. Відсутність у національному законодавстві необхідної чіткості і точності порушує вимогу якості закону . В разі коли національне законодавство припустило неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов'язків осіб, національні органи зобов'язані застосувати найбільш сприятливий для осіб підхід. Тобто вирішення колізій у законодавстві завжди тлумачиться на користь особи.

Згідно з п. 2.1 Договору № Т6-09/16 вартість робіт за вказаним договором складає 80000,00 грн., тобто сума, яку отримало за договором ТОВ Виробниче підприємство Пластар , склала 80000,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями: № 3921 від 06.10.2016 (60000 грн.); № 4626 від 23.11.2016 (20000 грн.).

Фактичним моментом виявлення вчиненого ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, пов'язаного з корупцією, передбаченого частиною 1 статті 172 7 КУпАП, є час отримання останньої відповіді з Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут де було встановлено та виявлено всі необхідних ознак складу зазначеного адміністративного правопорушення, а саме 17.01.2018 року.

Згідно з ч. 1 ст. 172 7 КУпАП адміністративна відповідальність передбачена за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

Суд вважає, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172 7 КУпАП - тобто неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів .

Його вина підтверджується зібраними по справі доказами, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення від 30.01.2018 р. за № 29; повідомленням Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут ; запитом УЗЕ в Харківській області № 59; запитом УЗЕ в Харківській області № 276; відповіддю з Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут № 38-25/84 ; наказом № 457; довіреністю № 38-25/1359 від 29.09.2017; витягом з наказу № 685 -ВК від 22.04.2016 року; посадовою інструкцією проректора з наукової роботи ОСОБА_1; довіреністю № 38-03/674; довіреністю № 38-03/127; договором № Т6-09/16; платіжним дорученням № 3921 від 06.10.2016 (60000 грн.); актом прийому передачі від 30.09.2016; платіжним дорученням № 4626 від 23.11.2016 (20000грн.); актом прийому передачі від 10.11.2016; інформаційною довідкою Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ; відповіддю з Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут № 38-25/31/2 ; відповіддю з Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. ОСОБА_2 Харківський авіаційний інститут № 38-25/104 ; контрактом від 22.04.2016 року; статутом Національного аерокосмічного університету ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут ; довідкою АРМОР на гр. ОСОБА_1; витягом з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування щодо поданих документів ОСОБА_1; довідкою АДБ.

Таким чином, ОСОБА_1, перебуваючи на посаді проректора з наукової роботи Національного аерокосмічного університету ім.. ОСОБА_2 Харківський авіаційний інститут , будучи, згідно підпункту а пункту 2 частини 1 статті 3 Закону №1700-VII, суб'єктом на якого поширюється дія цього Закону діючі на підставі довіреності № 38-03/674 від 21.04.2016 року, під час укладання договору на виконання робіт (ремонтне та технічне обслуговування системи керування електродвигуна регулюючої засувки) № Т6-09/16 від 21.09.2016 року між Національним аерокосмічним університетом ім. М.Є. Жуковського Харківський авіаційний інститут (замовник) та ТОВ Виробниче підприємство Пластар (виконавець) де останній являється співзасновником , виник реальний конфлікт інтересів, про який не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізнався чи повинен був дізнатися про наявність реального конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, тобто вчинив правопорушення, пов'язане з корупцією, передбачене п.1-4 ч.1 ст.28, ч.1 ст.35 Закону України Про запобігання корупції .

З системного аналізу норм КУпАП встановлено, що його завдання полягає у встановленні винних і забезпеченні правильного застосування законодавства з тим, щоб до кожного правопорушника були застосовані справедливі заходи адміністративного примусу.

Отже, незалежно від виду суб'єкту та його службової діяльності, рангу та інших характеристик його обов'язком є діяти лише в рамках закону (дозволено роботи тільки те, що дозволено законом статті 6 Конституції України).

При обранні виду адміністративного стягнення щодо ОСОБА_1 суд враховує характер вчиненого правопорушення, дані про особу правопорушника, ступінь вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Відповідно до ст. 34 КУпАП обставина, що пом'якшує відповідальність правопорушника є його щире розкаяння.

Обтяжуючих відповідальність обставин, передбачених ст. 35 КУпАП, не встановлено.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, дані про особу порушника, ступінь вини, обставини справи, та те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, з метою дотримання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, суд дійшов до висновку, що необхідним та достатнім є вид адміністративного стягнення у вигляді накладення штрафу в межах санкції ч. 1 ст. 172 7 КУпАП.

У відповідності зі ч.2 ст. 4 Закону України Про судовий збір та в порядку ст. 40-1 КУпАП, суд стягує з правопорушника на користь держави судовий збір.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 9, 33, 34, 35, ч.1 ст. 172 7 КУпАП, ст. 68, 129 Конституції України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у здійсненні правопорушення передбаченого ч.1 ст. 172 7 КУпАП і піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави в розмірі 352 (триста п'ятдесят дві) грн. 40 коп.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду Харківської області через Київський районний суд м. Харкова протягом 10 днів з моменту її винесення.

Постанова набирає чинність після закінчення 10-ти денного строку на її оскарження, та може бути пред'явлена до виконання протягом трьох місяців.

СУДДЯ -

СудКиївський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення19.02.2018
Оприлюднено22.02.2018
Номер документу72344715
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —640/1577/18

Постанова від 19.02.2018

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Божко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні