ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" лютого 2018 р. справа № 809/1860/17
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Тимощук О.Л., розглянувши в порядку письмового провадження, за правилами спрощеного позовного провадження, адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Укр-Надра , адреса: АДРЕСА_1, 76019 до Загвіздянської сільської ради, адреса: село Загвіздя, Тисменицький район, Івано-Франківська область, 77450,
про визнання протиправними дій щодо відмови та зобов'язання присвоїти фактичну адресу об'єктам нерухомого майна з підстав незаконної відмови органом місцевого самоврядування у здійсненні присвоєння адреси об'єктам нерухомого майна, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Укр-Надра (надалі, також - позивач) 27.12.2017 звернулося в суд із позовною заявою до Загвіздянської сільської ради (надалі, також - відповідач) про визнання протиправними дій щодо відмови та зобов'язання присвоїти фактичну адресу об'єктам нерухомого майна з підстав незаконної відмови органом місцевого самоврядування у здійсненні присвоєння адреси об'єктам нерухомого майна.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно відмовлено у присвоєнні поштової адреси нежитловому приміщенню, що знаходиться на території Загвіздянської сільської ради за межами населеного пункту с. Загвіздя, та перебуває у приватній власності позивача, а тому просить суд зобов'язати відповідача присвоїти фактичну адресу об'єктам нерухомого майна.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29.12.2017 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (а.с.1-2).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.02.2018 витребувано у Товариства з обмеженою відповідальністю Укр-Надра письмові докази (а.с. 26-27), які 12 лютого 2018 року надійшли на адресу суду (а.с.32-38).
Відповідач не скористався правом подання відзиву на позовну заяву.
Керуючись приписами частини 4 статті 159 КАС України, суд звертає увагу на те, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи, проте неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Розглянувши у відповідності до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив наступне.
Відповідно до рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 10.08.2010 по справі №22/88 Товариство з обмеженою відповідальністю Укр-Надра набуло право власності на нежитлові приміщення, а саме кіоски, за адресою м. Івано-Франківськ, вул. Набережна ім. Василя Стефаника, 45 а, загальною площею: літера А - 13,6 кв.м та літера Б - 18,2 кв. м (а.с.9-10).
Дане право власності зареєстровано в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, про що свідчить витяг про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 27.08.2010 (а.с.11).
Судом встановлено, що згідно з Проектом формування території і встановлення меж населеного пункту с.Загвіздя та Загвіздянської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області, нежитлові приміщення, що належать Товариству з обмеженою відповідальністю Укр-Надра , а саме кіоски, розташовані за адресою м. Івано-Франківськ, вул. Набережна ім. В. Стефаника, 45а, знаходяться на території Загвіздянської сільської ради за межами населеного пункту.
Технічна документація, що надана позивачем та наявна у матеріалах справи, приведена у відповідність до існуючого стану, що підтверджується копіями довідок з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями №97-28-99.4-1372/217 від 13.04.2017 та №97-28-99.4-2191/2-17 від 14.06.2017 (а.с.32,38), а також технічним паспортом на громадський будинок, виконаним інженером з інвентаризації нерухомого майна ОСОБА_1 (сертифікат АЕ. №002140 від 10.04.2013).
З метою впорядкування ідентифікації майна, 07 листопада 2017 року позивач звернувся до відповідача із заявою (а.с.18) про присвоєння фактичної адреси нежитлових приміщень.
Рішенням виконавчого комітету Загвіздянської сілької ради від 08.12.2017 в присвоєнні поштової адреси відмовлено, з підстав невідповідності до технічного паспорта (а.с.19).
Не погоджуючись із рішенням виконкому Загвіздянської сільської ради, позивач звернувся до суду з метою захисту свого порушеного права.
Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з статтею 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Частиною другою статті 16 вказаного Закону передбачено, що органам місцевого самоврядування законом можуть надаватися окремі повноваження органів виконавчої влади, у здійсненні яких вони є підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Відповідно до статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно із статтею 11 цього Закону, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Виходячи зі змісту даних норм, виконавчі органи рад створюються як допоміжні органи для виконання функцій та повноважень, делегованих їм даними радами та органами виконавчої влади і в своїй роботі вони підзвітні та підконтрольні цим радам та органам виконавчої влади. Зазначеної позиції дотримується і Вищий адміністративний суд України у постанові К/800/2695/14 від 06.08.2015.
Відповідно до підпункту 10 пункту б статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить облік відповідно до закону об'єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.
Суд зазначає, що чинним законодавством, на сьогоднішній день, чітко не визначено суб'єктів, які безпосередньо наділені повноваженнями щодо присвоєння адрес об'єктам нерухомого майна.
Проте, пунктом 41 статті 26 даного Закону визначено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами.
У статті 37 Закону вказано, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження:
підготовка і внесення на розгляд ради питань щодо найменування (перейменування) вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів, мостів та інших споруд, розташованих на території відповідного населеного пункту;
підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо питань адміністративно-територіального устрою в порядку і межах повноважень, визначених законом.
Враховуючи вищезазначене, виходячи із принципу верховенства права, застосовуючи аналогію закону, а також фактичне визнанням даного позову відповідачем, суд дійщов висновку про наявність у відповідача, а саме - у його виконавчого органу, повноважень щодо призначення адреси об'єктам нерухомого майна позивача.
Також, суд зазначає, що технічний паспорт не є правовстановлюючим документом і відображає технічні характеристики, особливості та фактичний стан нерухомості, а саме: інформацію про площі, поверховості, дату побудови, капремонту, товщину стін, характеристику покрівлі та фундаменту тощо.
Відтак, невідповідності технічного паспорта, про що вказує відповідач у рішенні виконавчого комітету Загвіздянської сільської ради від 08.12.2017 (а.с.19), які пов'язані саме з відсутністю присвоєння фактичної адреси вказаним об'єктам нерухомого майна є формальною, а не законодавчо визначеною підставою для відмови у призначенні такої адреси. Таким чином, виходячи із змісту частини другої статті 19 Конституції України та статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні відмова відповідача у присвоєнні фактичної адреси, з підстав, вказаних в рішенні виконавчого комітету Загвіздянської сілької ради від 08.12.2017 , судом вважається неправомірною.
Згідно з частиною 4 статті 245 КАС України, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень, прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Проаналізувавши приписи Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , суд дійшов висновку, що у відповідача відсутні дискреційні повноваження в частині присвоєння адреси нежитловим приміщенням.
За наведених підстав та вказаних правових норм, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, понесені позивачем судові витрати по оплаті судового збору, що підтверджуються квитанцією №0.0.927585106.2 від 27.12.2017, підлягають стягненню з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача в розмірі 1600,00 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 255, 295, 297, 299, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати неправомірними дії Загвіздянської сільської ради щодо відмови у присвоєнні адреси об'єктам нерухомого майна, що належать позивачу на праві приватної власності.
Зобов'язати Загвіздянську сільську раду Тисменицького району Івано-Франківської області присвоїти фактичну адресу об'єктам нерухомого майна Товариства з обмеженою відповідальністю Укр-Надра , а саме кіоскам, загальною площею: літера А - 13,6 кв.м та літера Б - 18,2 кв.м, що розташовані на території Загвіздянської сільської ради за межами населеного пункту с.Загвіздя, урочище За рікою .
Стягнути з відповідача - Загвіздянської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Укр-Надра судовий збір у розмірі 1600,00 грн (одна тисяча шістсот гривень).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Укр-Надра , адреса: АДРЕСА_1, 76019, код ЄДРПОУ 20530504;
відповідач: Загвіздянська сільська рада, адреса: село Загвіздя, Тисменицький район, Івано-Франківська область, 77450, код ЄДРПОУ 04356219.
Суддя /підпис/ ОСОБА_2
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2018 |
Оприлюднено | 22.02.2018 |
Номер документу | 72350175 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні