Ухвала
від 21.02.2018 по справі 219/1509/18
АРТЕМІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 219/1509/18

Провадження №1-кс/219/694/2018

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2018 року м. Бахмут

Слідчий суддя Артемівського міськрайонного суду Донецької області Фролова Н.М., за участю секретаря судового засідання Лісанової М.В., прокурора Польового О.А., розглянувши клопотання слідчого Бахмутського ВП ГУ НП в Донецькій області Друпп А.І. про тимчасовий доступ до речей та документів,

В С Т А Н О В И В:

До слідчого судді Артемівського міськрайонного суду Донецької області звернувся слідчий Бахмутського ВП ГУ НП в Донецькій області Друпп А.І. з клопотанням погодженим прокурором Артемівської місцевої прокуратури Донецької області Польовим О.А. про тимчасовий доступ до речей та документів, що містять охоронювану законом таємницю, в якому просить: надати тимчасовий доступ до документів групі прокурорів Артемівської місцевої прокуратури Донецької області Польовому Олександру Алі, Білику Олександру Володимировичу, Кузнєцову Владиславу Олександровичу, Шабаліну Станіславу Валерійовичу та групі слідчих СВ Бахмутського ВП ГУ НП в Донецькій області Друппу Артему Ігоровичу, Морозу Костянтину Олександровичу, Гончарову Сергію Вадимовичу та Барничу Роману Ярославовичу тобто надати можливість ознайомитися з ними та зробити їх копії, які знаходяться в Приватному підприємстві Міньківське комунальне підприємство (код ЄДРПОУ: 40546186, юридична адреса: вул. Центральна, буд. 3, с. Міньківка Бахмутського району Донецької області), а саме до:

-статут підприємства;

-посадова (службова) інструкція керівника підприємства або відповідальної особи на підприємстві за охорону навколишнього природного середовища;

-контракт укладений між органом місцевого самоврядування (власником комунального майна) та директором (підписантом) приватного підприємства про прийняття на роботу;

-рішення органів місцевого самоврядування про передачу водопровідної мережі на баланс приватному підприємству, акти прийому-передачі свердловин тощо;

-діючий та попередній дозвіл на спеціальне водокористування або дозвіл на користування надрами (у разі використання підземних вод);

-ліцензія на господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення;

-державний акт на право постійного користування або на право власності на землю під всіма об'єктами на яких здійснюється діяльність підприємства, в тому числі під водозаборами (свердловинами);

-технічний проект на розміщення водопровідних мереж, споруд та устаткування, погоджений і затверджений в установленому порядку;

-паспорти на водні об'єкти, які є джерелами питного водопостачання, складені в установленому законодавством порядку;

-журнали обліку води з 2016 року по теперішній час;

-звіт про використання води форми 2-ТП-водгосп (річна) з 2016 року по теперішній час;

-журнали обліку водопостачання водовимірювальними приладами та обладнанням форми ПОД-11 з 2016 року по теперішній час;

-звіт балансу використання підземних вод форми № 7 (підземні води) з 2016 року по теперішній час;

-договори про надання послуг з питного водопостачання та/або централізованого водовідведення з 2016 року по теперішній час;

-довідка про кількість абонентів яким здійснено водопостачання з 2016 року по теперішній час;

-документи на підтвердження сплати збору (рентні платежі) до органів ДФС за спеціальне водокористування з 2016 року по теперішній час (податкові декларації, платіжні доручення тощо );

-спеціальний дозвіл на користування надрами та угода про умови користування надрами з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин, а також із метою їх видобування та особливих умов спеціальних дозволів виданих для реалізації цих процедур (програм робіт з видобування корисних копалин);

-акт про надання гірничих відводів і проектів гірничих відводів;

-паспорт радіологічної якості води водозаборів підприємства;

-санітарно - епідеміологічна оцінка зон санітарної охорони водозаборів підприємства;

-ресурсна довідка про затверджені запаси підземних вод на ділянках водозаборів підприємства;

-екологічна карта;

-попередні приписи про усунення виявлених порушень за попередніми перевірками дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами; у разі наявності документи попередніх перевірок Державною екологічною інспекцією у Донецькій області, попередні приписи про усунення виявлених порушень за дотриманням вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони водних ресурсів (акти перевірок, приписів про усунення недоліків і порушень тощо).

Клопотання мотивоване тим, що посадовими особами житлово-комунальних та інших підприємств на території Бахмутського району Донецької області, діяльність яких пов'язана із забором, очищенням та постачання питної води населенню і установам у зв'язку із неналежним виконанням службових обов'язків, зокрема не отримання дозвільних документів на видобуток підземних прісних вод і у результаті чого відбувається їх незаконна, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 367 Кримінального кодексу України.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань однією із діяльністю Приватного підприємства Міньківське комунальне підприємство (код ЄДРПОУ: 40546186, юридична адреса: вул. Центральна, буд. 3, с. Міньківка Бахмутського району Донецької області) є - забір, очищення та постачання води (код КВЕД: 36.00), постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря (код КВЕД: 35.30), каналізація, відведення й очищення стічних вод (Код КВЕД 37.00) та інше.

Дата державної реєстрації ПП Міньківське комунальне підприємство з 07.06.2016.

Департаментом екології та природних ресурсів ДОДА надано інформацію згідно якої ПП Міньківське комунальне підприємство зверталось до департаменту із заявою встановленого зразка від 11.05.2017 для отримання дозволу на спеціальне водокористування, однак листом від 16.05.2017 департамент відмовив у видачі дозволу на спеціальне водокористування на підставі виявлення в документах, поданих суб'єктом господарювання недостовірних відомостей.

Згідно відповіді Сіверсько-Донецького басейнового управління водних ресурсів ПП Міньківське комунальне підприємство не знаходиться на державному обліку водокористування та не надає Звіти про використання води за формою № 2 ТП-водогосп (річна). Крім того, по вказаному підприємству матеріали щодо можливості отримання дозволу спецводокористування від сектору у Донецькій, Луганській та Харківських областях Держводагенства з 04.06.2017 до басейнового управління не находили.

Крім того, опрацюванням загальнодоступних даних сайту Державного агентства водних ресурсів України (http://www.scwm.gov.ua) в розділі Дозвільна діяльність встановлено, що інформація про видані дозволи на спеціальне водокористування ПП Міньківське комунальне підприємство з 04.06.2017 по теперішній час відсутня.

Опрацюванням загальнодоступних даних сайту ДНВП Геоінформ України (http://geoinf.kiev.ua/) в розділі Спеціальні дозволи на користування надрами встановлено, що інформація про видані дозволи на користування надрами у ПП Міньківське комунальне підприємство , відсутня.

Згідно з Переліком корисних копалин загальнодержавного значення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 827 від 12.12.1994 підземні води питні (для центрального водопостачання, для нецентралізованого водопостачання) відносяться до корисних копалин загальнодержавного значення.

Таким чином, є підстави вважати що посадовими особами ПП Міньківське комунальне підприємство , починаючи з дати державної реєстрації - 07.06.2016, всупереч вимогам ст. ст. 44, 48, 49, 59 Водного Кодексу України, ст. ст. 16, 17, 31 Закону України Про питну воду та питне водопостачання , ст. 19 Кодексу України про надра у результаті неналежного виконання службових обов'язків, через несумлінне ставлення до них, зокрема не отримання дозвільних документів на видобуток підземних вод, незаконно видобуваються питні води, що завдає істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам.

Таким чином, в ході проведення досудового розслідування для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування кримінального провадження, зокрема встановлення дотримання посадовими особами ПП Міньківське комунальне підприємство законодавча із діяльністю пов'язаною із забором, очищенням та постачання питної води населенню, виникла необхідність у тимчасовому доступі до речей і документів, які знаходяться у володінні Приватного підприємства Міньківське комунальне підприємство (код ЄДРПОУ: 40546186, юридична адреса: вул. Центральна, буд. 3, с. Міньківка Бахмутського району Донецької області), шляхом надання стороні обвинувачення можливості ознайомитися з ними та зробити їх копії.

Зазначені документи мають безпосереднє значення речових доказів, отримати інформацію, яка міститься у вказаних документах іншим способом, не уявляється можливим. Відсутність вказаних документів не дасть змогу встановити об'єктивну істину по матеріалам кримінального провадження та нарахувати шкоду завдану державі, так як без проведення відповідних слідчих дій із вказаними документами встановити чи спростувати факт порушення правила використання водних ресурсів, а також вимог ст.ст. 44, 48, 49, 59 Водного Кодексу України, ст. ст. 16, 17, 31 Закону України Про питну воду та питне водопостачання , ст. 19 Кодексу України про надра, не є можливим.

Прокурор в судовому засідання просив задовольнити клопотання з наведених в ньому підстав.

Представник Приватного підприємства Міньківське комунальне підприємство в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду клопотання повідомлявся належним чином.

Статтею 159 Кримінального процесуального кодексу України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв'язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв'язку, без їх вилучення.

Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали клопотання, оскільки вказані документи, які містять охоронювану законом таємницю, матимуть доказове значення у кримінальному провадженні, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 159, 164, 165 Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл групі прокурорів Артемівської місцевої прокуратури Донецької області Польовому Олександру Алі, Білику Олександру Володимировичу, Кузнєцову Владиславу Олександровичу, Шабаліну Станіславу Валерійовичу та групі слідчих СВ Бахмутського ВП ГУ НП в Донецькій області Друппу Артему Ігоровичу, Морозу Костянтину Олександровичу, Гончарову Сергію Вадимовичу та Барничу Роману Ярославовичу, тобто надати тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю вилучення належним чином завірених їх копій, які знаходяться в Приватному підприємстві Міньківське комунальне підприємство (код ЄДРПОУ: 40546186, юридична адреса: вул. Центральна, буд. 3, с. Міньківка Бахмутського району Донецької області), а саме до:

-статут підприємства;

-посадова (службова) інструкція керівника підприємства або відповідальної особи на підприємстві за охорону навколишнього природного середовища;

-контракт укладений між органом місцевого самоврядування (власником комунального майна) та директором (підписантом) приватного підприємства про прийняття на роботу;

-рішення органів місцевого самоврядування про передачу водопровідної мережі на баланс приватному підприємству, акти прийому-передачі свердловин тощо;

-діючий та попередній дозвіл на спеціальне водокористування або дозвіл на користування надрами (у разі використання підземних вод);

-ліцензія на господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення;

-державний акт на право постійного користування або на право власності на землю під всіма об'єктами на яких здійснюється діяльність підприємства, в тому числі під водозаборами (свердловинами);

-технічний проект на розміщення водопровідних мереж, споруд та устаткування, погоджений і затверджений в установленому порядку;

-паспорти на водні об'єкти, які є джерелами питного водопостачання, складені в установленому законодавством порядку;

-журнали обліку води з 2016 року по теперішній час;

-звіт про використання води форми 2-ТП-водгосп (річна) з 2016 року по теперішній час;

-журнали обліку водопостачання водовимірювальними приладами та обладнанням форми ПОД-11 з 2016 року по теперішній час;

-звіт балансу використання підземних вод форми № 7 (підземні води) з 2016 року по теперішній час;

-договори про надання послуг з питного водопостачання та/або централізованого водовідведення з 2016 року по теперішній час;

-довідка про кількість абонентів яким здійснено водопостачання з 2016 року по теперішній час;

-документи на підтвердження сплати збору (рентні платежі) до органів ДФС за спеціальне водокористування з 2016 року по теперішній час (податкові декларації, платіжні доручення тощо);

-спеціальний дозвіл на користування надрами та угода про умови користування надрами з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин, а також із метою їх видобування та особливих умов спеціальних дозволів виданих для реалізації цих процедур (програм робіт з видобування корисних копалин);

-акт про надання гірничих відводів і проектів гірничих відводів;

-паспорт радіологічної якості води водозаборів підприємства;

-санітарно - епідеміологічна оцінка зон санітарної охорони водозаборів підприємства;

-ресурсна довідка про затверджені запаси підземних вод на ділянках водозаборів підприємства;

-екологічна карта;

-попередні приписи про усунення виявлених порушень за попередніми перевірками дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами; у разі наявності документи попередніх перевірок Державною екологічною інспекцією у Донецькій області, попередні приписи про усунення виявлених порушень за дотриманням вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони водних ресурсів (акти перевірок, приписів про усунення недоліків і порушень тощо).

Строк дії ухвали - один місяць з дня постановлення ухвали.

Роз'яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями Кримінального процесуального кодексу України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Н.М.Фролова

Справа № 219/1509/18

1-кс/219/694/2018

Н.М.Фролова

Дата ухвалення рішення21.02.2018
Оприлюднено23.02.2018
Номер документу72352448
СудочинствоКримінальне
Сутьтимчасовий доступ до речей та документів

Судовий реєстр по справі —219/1509/18

Ухвала від 21.02.2018

Кримінальне

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

Фролова Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні