номер провадження справи 16/32/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
21.02.2018 Справа № 908/1981/17
Господарський суд Запорізької області у складі судді Ніколаєнка Романа Анатолійовича, при секретарі Кричмаржевському Д.В., розглянувши в судовому засіданні матеріали справи №908/1981/17,
За заявою боржника - товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН" (код ЄДРПОУ 40520545; АДРЕСА_1)
про банкрутство,
Ліквідатор - голова ліквідаційної комісії Кежаєв Олександр Анатолійович,
За участю представників:
від боржника - Волкова Т.О. (довіреність б/н від 01.11.2017)
від ГУ ДФС у Запорізькій області - Пархоменко А.А. (довіреність № 19/08-01-10-05 від 17.01.2018)
В С Т А Н О В И В:
Постановою господарського суду Запорізької області від 30.10.2017 у справі № 908/1981/17 боржника - ТОВ "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії Кежаєва Олександра Анатолійовича (ідент.№ НОМЕР_1, поштова адреса: АДРЕСА_1).
Повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 30.10.2017 за №46818.
Зауважується, що 15.12.2017 набрала чинності нова редакція Господарського процесуального кодексу України (в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII).
Крім того, Законом України від 03.10.2017 № 2147-VIII внесені певні зміни до тексту Закону "Про відновлення платоспроможності...".
Ліквідатором на розгляд суду надано звіт по справі станом на 09.02.2018, реєстр вимог кредиторів, ліквідаційний баланс банкрута, документи щодо здійснення ліквідаційної процедури.
В свою чергу 07.12.2017 від Головного управління ДФС у Запорізькій області до суду надійшло клопотання (вих.№292/10/08-01-10-06 від 05.12.2017) про не затвердження ліквідаційного балансу та не прийняття рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН" до проведення працівниками податкового органу перевірки боржника.
Ухвалою суду від 14.02.2018 для розгляду клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№292/10/08-01-10-06 від 05.12.2017) про не затвердження ліквідаційного балансу банкрута та не прийняття рішення про закриття провадження у справі до проведення податковим органом перевірки банкрута, а також звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів, документи, що підтверджують проведення ліквідпроцедури, призначено судове засідання на 21.02.2018.
20.02.2018 від ГУ ДФС у Запорізькій області до суду надійшло клопотання (вих.б/н від 19.02.2018) з тотожними за змістом із раніше поданим клопотанням вимогами, а саме: не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ТОВ "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН" до проведення перевірки банкрута працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області.
З огляду на зміст клопотання, тотожність його вимог раніше поданому на розгляд суду клопотанню, суд вирішив розглянути клопотання (вих.б/н від 19.02.2018) у даному судовому засіданні - 21.02.2018, в якому було призначено до розгляду попереднє клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№292/10/08-01-10-06 від 05.12.2017).
Судове засідання 21.02.2018 зафіксовано аудиозаписом за допомогою програмно-апаратного комплексу "Оберіг".
Згідно із звітом ліквідатора станом на 09.02.2018 ліквідаційна процедура є завершеною, кредиторські вимоги не погашені в зв'язку з недостатністю активів банкрута за результатами ліквідаційного балансу, яким підтверджується неплатоспроможність банкрута. Ліквідатор просить затвердити звіт та ліквідаційний баланс банкрута та ліквідувати останнього.
Представник боржника у судовому засіданні звіт ліквідатора підтримала. Згідно з поясненнями представника, здійснені у ліквідаційній процедурі необхідні заходи є вичерпаними, ліквідаційна процедура завершена і за її результатами наявні підстави для ліквідації банкрута та закриття провадження у справі.
ГУ ДФС у Запорізькій області у клопотанні (вих.№ 292/10/08-01-10-06 від 05.12.2017) зазначає, що 21.09.2017 складено наказ про проведення документальної позапланової перевірки боржника, актом від 21.09.2017 встановлено відсутність підприємства за юридичною адресою та встановлено факт неможливості проведення перевірки. Ненадання ліквідатором документів фінансово-господарської діяльності є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює остаточні висновки контролюючого органу щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності. Забезпечення проведення позапланової перевірки достовірного і повного визначення сум податків, що підлягали сплаті банкрутом до державного бюджету за період його діяльності та відповідно стягнення в разі необхідності донарахованих сум податків і зборів в межах справи про банкрутство на користь державного бюджету є економічними інтересами держави, які полягають у отриманні державним бюджетом належних сум платежів і відповідно виконання дохідної частини державного бюджету. Посилаючись на такі обставини, ГУ ДФС у Запорізькій області просить до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі.
У клопотанні (вих.№б/н від 19.02.2018) ГУ ДФС у Запорізькій області зазначає, що 12.12.2017 на адресу ліквідатора було направлено лист з проханням надати первинні бухгалтерські документи для проведення перевірки відповідно до вимог Податкового кодексу України.
Посилаючись на такі обставини, ГУ ДФС у Запорізькій області просить до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі.
Представник ГУ ДФС у Запорізькій області у судовому засіданні клопотання підтримала.
Представником боржника у судовому засіданні надані усні заперечення на клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області, в яких зазначено про відсутність підстав для зупинення провадження у справі, передбачених ст.228 ГПК України, а також звернуто увагу на положення ст.ст.78, 82 Податкового кодексу України, якими визначені підстави та строки проведення податкових перевірок.
В судовому засіданні 21.02.2018 оголошувалась перерва, отримано витяг з ЄДРЮОФОП та ГФ та інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав не нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта - банкрута.
Після перерви, 21.02.2018 о 12.00 судом продовжено розгляд справи.
Судом під час розгляду справи були повно та всебічно з'ясовані обставини, що стали підставою для застосування до боржника ліквідаційної процедури, передбаченої Законом України "Про відновлення платоспроможності…", безпосередньо досліджені докази у справі, звіт ліквідатора з додатками, ліквідаційний баланс, матеріали справи про банкрутство, пояснення ліквідатора, викладені у звіті. Також надано оцінку клопотанням ГУ ДФС у Запорізькій області. Враховано пояснення присутніх представників.
За підсумками судового засідання судом у нарадчій кімнаті прийнято судове рішення. Постановлено ухвалу, вступну та резолютивну частини якої оголошено після виходу з нарадчої кімнати. Повідомлено про термін виготовлення повного тексту ухвали - 21.02.2018.
У відповідності до ч.3 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності…" кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.
До реєстру вимог кредиторів банкрута станом на 09.02.2018 ліквідатором включено одного кредитора: суб'єкта підприємницької діяльності Маліка Андрія Валентиновича (АДРЕСА_2) з вимогами до боржника в розмірі 70320,00 грн. шостої черги.
СПД Малік А.В. не заявляв вимоги до суду та ліквідатору у судовій процедурі банкрутства, але заборгованість рахується за обліком боржника, була визнана у позасудовій процедурі ліквідації і включення вимог цієї особи до реєстру відповідає приведеним вище положенням ч.3 ст.95 Закону "Про відновлення платоспроможності…".
Розглянувши наданий звіт ліквідатора та матеріали справи, суд вважає, що підстави для відкладення судового розгляду відсутні, ліквідатором вжито всіх встановлених Законом "Про відновлення платоспроможності..." заходів по здійсненню та завершенню ліквідаційної процедури.
Згідно з матеріалами справи та документами, що підтверджують проведену ліквідаційну процедуру, зокрема, матеріалами інвентаризації майна банкрута, інформаційними довідками реєстраційних органів, в тому числі інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, витягом з Державного реєстру обтяжень рухомого майна щодо суб'єкта - боржника, довідками регіонального сервісного центру МВС, органів ДВС, ДФС, Держпродспоживслужби, Держгеокадастру, Держархбудінспекції, Держпраці, НКЦПФР, Укртрансбезпеки, та інш., відомостями з офіційних баз даних Укрпатенту в мережі Інтернет рухоме та нерухоме майно, немайнові права за боржником не зареєстровані, виконавчі документи на виконанні в органах ДВС не перебувають, розрахункові рахунки відсутні.
До фондів соціального страхування боржник заборгованості не має, про що свідчать довідки фондів.
Виявлені грошові кошти в касі боржника в розмірі 600,00 грн. використані на певні витрати у ліквідаційній процедурі (отримання інформації з державних реєстрів).
Проведеною ліквідатором роботою встановлено, що майно банкрута, за рахунок якого можливо було б погасити кредиторську заборгованість, відсутнє і це підтверджено матеріалами ліквідаційної процедури.
Кредиторські вимоги залишилися непогашеними в зв'язку з відсутністю майна боржника, за рахунок якого було б можливе задоволення вимог.
Суд вважає, що виконана ліквідатором робота та заходи, які вживались для виявлення та розшуку майна боржника, дали можливість належним чином сформувати актив та пасив боржника, встановити недостатність ліквідаційної маси для погашення вимог кредиторів.
Оцінивши звіт, що відповідає вимогам ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності…" та ліквідаційний баланс, матеріали, що стосуються здійснення ліквідаційної процедури, вислухавши представника боржника, суд дійшов висновку про наявність підстав для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
Клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області (вих.№ 292/10/08-01-10-06 від 05.12.2017 та вих.б/н від 19.02.2018) щодо не затвердження ліквідаційного балансу та неприйняття рішення про припинення (закриття) провадження у справі до проведення податкової перевірки суд не знайшов підставними та обґрунтованими з огляду на таке.
У відповідності до п.68.1 ст.68 Податкового кодексу України орган державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у день державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань повинен передати відповідному контролюючому органу відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про вчинення реєстраційних дій, передбачених законом.
Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення про ліквідацію боржника було прийнято 19.06.2017, і того ж дня - 19.06.2017 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відомості про прийняття учасником ТОВ "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН" рішення про припинення товариства, відомості про голову ліквідаційної комісії та про визначений строк для заявлення вимог кредиторів.
Крім того, головою ліквідаційної комісії на адресу структурного підрозділу контролюючого органу за обліком - ДПІ у Дніпровському районі м.Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області було направлено заяву про припинення платника податків форми № 8-ОПП, що підтверджується супровідним листом боржника № 1 від 25.06.2017 з додатком - заявою форми № 8-ОПП та доказами їх направлення (копії реєстру поштових відправлень, фіскального чеку, списку поштових згрупованих відправлень).
Ухвали господарського суду Запорізької області про прийняття заяви ТОВ "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН" до розгляду, порушення провадження у справі та постанова про визнання боржника банкрутом направлялись безпосередньо на адресу ГУ ДФС у Запорізькій області.
Порядок проведення документальних перевірок податковим органом визначений главою 8 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до пункту 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку.
Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Суд вважає, що, враховуючи положення ст. ст. 78, 82 Податкового кодексу України, у податкового органу було достатньо часу для призначення та проведення перевірки боржника.
Пунктом 79.2 статті 79 Податкової кодексу України закріплено, що документальна позапланова перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної перевірки.
Відповідно до пункту 81.2 Податкового кодексу України, у разі відмови платника податків та/або посадових осіб платника податку у допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки, складається акт, який засвідчує факт відмови.
В матеріалах справи міститься копія наказу ГУ ДФС у Запорізькій області №2543 від 21.09.2017 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки боржника, акт перевірки наявності підприємства за податковою адресою від 21.09.2017, яким встановлено відсутність боржника за податковою адресою, та акт від 21.09.2017 про неможливість вручення документів платнику податків - ТОВ "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН".
У той же час, на виконання ухвали суду від 04.10.2017 про прийняття до розгляду заяви боржника про порушення провадження у справі про банкрутство, ГУ ДФС у Запорізькій області надала до суду інформацію (вих.б/н від 13.10.2017) про відсутність у боржник станом на 13.10.2017 заборгованості перед бюджетом (т.1, ар. с. 62).
У подальшому, самому ліквідатору листом вих.№20071/10/08-01-50-03 від 04.12.2017 ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє про відсутність станом на 30.11.2017 податкового боргу у боржника.
Наявні матеріали справи свідчать як про обізнаність податкового органу про порушення стосовно боржника справи про банкрутства з червня 2017, про здійснення листування між ліквідатором та податковим органом з приводу відсутності у підприємства - боржника ТОВ "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН" податкового боргу та можливість належної організації та проведення перевірки.
При цьому також зазначається, що проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону України "Про відновлення платоспроможності..", якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Закону України "Про відновлення платоспроможності…", ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв'язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.
Обставини, пов'язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб'єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.
В задоволенні клопотань ГУ ДФС у Запорізькій області щодо не затвердження ліквідаційного балансу та неприйняття рішення про припинення провадження у справі вих.№292/10/08-01-10-06 від 05.12.2017 та вих.б/н від 19.02.2018 відмовлено.
За таких викладених вище обставин, враховуючи що за результатами ліквідаційного балансу у банкрута не залишилось майна для здійснення статутної діяльності ТОВ "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН", слід ліквідувати, провадження у справі закрити.
Згідно з ч 4 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності…" вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Відповідно до ч.5 ст.45 Закону України "Про відновлення платоспроможності… " вимоги не задоволені за недостатністю майна вважаються погашеними.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 46, 48, п.6 ч.1, ч.4 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VІ, ст.ст.2, 12, 20, 232-235 Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VІІІ, суд
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотань ГУ ДФС у Запорізькій області щодо не затвердження до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області ліквідаційного балансу банкрута та неприйняття рішення про припинення провадження у справі вих.№292/10/08-01-10-06 від 05.12.2017 та вих.б/н від 19.02.2018 - відмовити.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН" (код ЄДРПОУ 40520545; АДРЕСА_1) затвердити.
Банкрута - товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКСПОРТ ТРЕЙД ЛАЙН" (код ЄДРПОУ 40520545; АДРЕСА_1) ліквідувати.
Провадження у справі закрити.
Вимоги не задоволені за недостатністю майна вважати погашеними.
Ліквідатору передати до архіву фінансово-господарські документи банкрута.
Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Копії ухвали надіслати кредитору, банкруту, ліквідатору, відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради, Головному управлінню статистики у Запорізькій області, ГУ ДФС у Запорізькій області.
Ухвала господарського суду набирає законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ст. 235 ГПК України.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня її проголошення за правилами, визначеними ст. ст. 254-259 ГПК України, шляхом подання апеляційної скарги наразі через господарський суд Запорізької області.
Повний текст ухвали буде складено 21.02.2018.
Суддя Р.А.Ніколаєнко
Повний текст ухвали, відповідно до ст.233 ГПК України, складено 21.02.2018.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2018 |
Оприлюднено | 23.02.2018 |
Номер документу | 72357798 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Ніколаєнко Р.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні