Рішення
від 13.02.2018 по справі 807/850/17
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2018 року м. Ужгород№ 807/850/17 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рейті С.І.

при секретарі судового засідання - Кречко Л.В.

за участю: сторони в судове засідання не з'явились

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до ОСОБА_3 - завідувача сектору містобудування та архітектури Свалявської районної державної адміністрації, Свалявської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними і зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 13 лютого 2018 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено 23 лютого 2018 року.

ОСОБА_1 (далі - позивач 1, ОСОБА_1.) та ОСОБА_2 (далі - позивач 2, ОСОБА_2.) звернулися до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_3 - завідувача сектору містобудування та архітектури Свалявської районної державної адміністрації (далі - відповідач 1), яким просить визнати дії ОСОБА_3 щодо видачі будівельного паспорта незаконними та зобов'язати вчинити дії - видати будівельний паспорт.

Ухвалою судді від 24.10.2017 року (протокольно, внесеною до журналу судового засідання, а.с.85-86) залучено у якості відповідача 2 - Свалявську районну державну адміністрацію (далі - відповідач 2, Свалявська РДА).

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 17.06.2014 року та ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 26.11.2015 року зобов'язано повторно розглянути питання щодо оформлення та видачі будівельного паспорта громадянам ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на підставі раніше поданих документів. Втім, завідувачем сектору містобудування та архітектури Свалявської районної державної адміністрації ОСОБА_3 повторно відмовлено у видачі будівельного паспорту на будівництво садового будинку позивачам з тих самих підстав, які вже були наведені при попередньому розгляді вказаного питання, не зважаючи на визнання судом протиправними таких дій відповідача.

Заявою ОСОБА_1 від 27.11.2017 року просить розгляд справи за його та ОСОБА_2 позовом, якого він представляє за дорученням, без їх участі, за наявними в матеріалах справи, при цьому, позовні вимоги підтримують в повному обсязі, просять позов задовольнити в повному обсязі.

Завідувачем сектору містобудування та архітектури Свалявської районної державної адміністрації подано до суду заперечення проти позову (лист від 23.08.2017 року № 140/01-11), згідно яких, вважає позовні вимоги безпідставними, мотивуючи тим, що відмова сектору у видачі будівельного паспорту громадянину ОСОБА_2 базувалась на невідповідності намірів забудови в урочищі "Ниви", с. Голубине, Свалявського району містобудівній документації, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

В судове засідання відповідач 1 не з'явився, натомість, подав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, заперечуючи проти задоволення позовних вимог у повному обсязі.

В судове засідання відповідач 2 не з'явився, не повідомив суд про причини неприбуття, хоча належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи, відтак, у відповідності до ч. 1 ст. 205 КАС України, розгляд справи проведено за відсутності представника відповідача, на підставі наявних в матеріалах справи письмових доказів.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного:

Як встановлено в судовому засіданні та підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, реалізуюче своє право власника земельної ділянки з дотриманням процедури, визначеної Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", 27.02.2014 року ОСОБА_2 подав до відділу містобудування та архітектури Свалявської районної державної адміністрації заяву із пакетом документів для видачі будівельного паспорту для будівництва садового будинку на земельній ділянці, загальною площею 0,0687 га, яка належить йому на праві власності, що підтверджується Державним актом № НОМЕР_2 від 31.08.2012 року та розташована в АДРЕСА_1

Листом відділу містобудування та архітектури Свалявської районної державної адміністрації від 03.03.2014 року позивачу відмовлено у видачі будівельного паспорту з мотивів відсутності Генерального плану забудови даної території та у зв'язку з порушенням санітарних норм та невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації.

ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом про визнання протиправної відмови відділу містобудування та архітектури Свалявської районної державної адміністрації у видачі будівельного паспорту та постановою суду від 17 червня 2014 року (справа № 807/1804/14, головуючий - суддя Дору Ю.Ю.) визнано протиправними дії начальника відділу містобудування та архітектури Свалявської РДА щодо відмови у видачі будівельного паспорту та зобов'язано повторно розглянути питання щодо оформлення та видачі будівельного паспорту громадянам ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на підставі поданих ними документів (рішення набуло законної сили згідно ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2015 року).

08 червня 2017 року заступником начальника Свалявського районного відділу ДВС Головного територіального управління юстиції у Закарпатській області Янович С.В. винесено постанову про закінчення виконавчого провадження з виконання виконавчого листа № 807/1804/14/2015, виданого 25.12.2015 року Закарпатським окружним адміністративним судом про зобов'язання ОСОБА_5 - в.о. начальника відділу містобудування та архітектури Свалявської РДА повторно розглянути питання щодо оформлення та видачі будівельного паспорту громадянам ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на підставі поданих ними документів (постановою про заміну сторони виконавчого провадження від 03.03.2016 року замінено в.о. начальника відділу містобудування та архітектури Свалявської РДА ОСОБА_5 на ОСОБА_3 - завідувача сектору містобудування та архітектури райдержадміністрації).

Згідно вказаної постанови, листом завідувача сектору містобудування та архітектури райдержадміністрації ОСОБА_3 від 01.06.2017 року № 87/01-11 повідомлено про виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду за виконавчим листом № 807/1804/14 від 25.12.2015 року, а саме повторно розглянуто питання щодо оформлення та видачі будівельного паспорту громадянам ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на підставі раніше поданих ними документів та зазначено, що видати будівельний паспорт на будівництво садового будинку немає можливості, так як наміри забудови суперечать вимогам законодавчих актів.

ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до суду із позовом про визнання протиправної відмови завідувача сектору містобудування та архітектури Свалявської районної державної адміністрації ОСОБА_3 у видачі будівельного паспорту на будівництво садового будинку.

Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

За змістом частини 2 статті 5 цього Закону вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.

Відповідно до статті 27 цього Закону забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт).

Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів.

За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.

Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об'єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника.

Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Відповідно до пункту 1.4 Порядку видачу будівельного паспорта земельної ділянки (далі - Порядок), затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2011 року № 103, розроблення будівельного паспорта здійснюється

- у межах населених пунктів - відповідно до наявної містобудівної документації на місцевому рівні;

- за межами населених пунктів - відповідно до детальних планів територій та планувальних рішень проектів садівницьких та дачних товариств.

Пунктом 2.1 Порядку визначено, що видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять:

- заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку;

- засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;

- ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);

- проект будівництва (за наявності);

- засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.

В додатку № 1 до Порядку міститься затверджений зразок заяви на видачу будівельного паспорта, відповідно до якого необхідним є зазначення заявником місцезнаходження земельної ділянки.

Згідно з пунктом 2.3 Порядку уповноважений орган містобудування та архітектури на підставі отриманих документів визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

Відповідно до пункту 2.4 Порядку пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав:

- неподання повного пакета документів, визначених пунктом 2.1 або 2.2 цього розділу;

- невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.

У відповідності до пункту 2.5 Порядку повернення пакета документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього здійснюється з відповідним обґрунтуванням уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, який не перевищує строк його надання.

Як встановлено судом, завідувачем сектору містобудування та архітектури райдержадміністрації ОСОБА_3 повторно розглянуто питання щодо оформлення та видачі будівельного паспорту та вказано про відсутність підстав для видачі будівельного паспорту, так як наміри забудови суперечать вимогам законодавчих актів, а саме: проектом планування та забудови с. Голубине, актуалізованим рішенням 21 сесії 6 скликання Голубинської сільської ради від 26.03.2013 року, не передбачено розміщення будь-якого об'єкту на земельній ділянці в АДРЕСА_3 (вимоги статті 27 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 05.07.2011 року № 103 "Про затвердження Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки" (із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 66 від 25.02.2013 року), а також, земельна ділянка, на якій передбачається будівництво садового будинку розміщена в санітарно-захисній зоні очисних споруд, що належать ТОВ "Кришталеве Джерело" (вимоги наказу Міністерства охорони здоров'я України № 173 від 19.06.1996 року "Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів" (із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства охорони здоров'я від 02.07.2007 року № 653, від 31.08.2009 року).

Суд не погоджується з доводами відповідача про неможливість на підставі поданих позивачем документів видачі будівельного паспорту у зв'язку з суперечністю намірів забудови містобудівній документації, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам, з огляду на наступне:

Рішенням виконавчого комітету Голубинської сільської ради Свалявського району від 22.12.2011 року № 75 "Про надання містобудівних умов та обмежень на будівництво садового будинку та бані", надано громадянину ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження на будівництво садового будинку та бані в ур. Ниви с. Голубине.

На звернення позивача щодо погодження будівництва садового будинку та бані в урочищі Ниви с. Голубине Свалявського району на земельній ділянці загальною площею 0,0687 га, Свалявська районна санітарно-епідеміологічна станція не заперечила проти проведення будівництва з метою подальшого використання земельної ділянки для вищевказаних потреб (лист від 08.11.2012 року № 04/841).

Відтак, суд приходить до переконання, що слід визнати протиправною відмову відповідача у видачі будівельного паспорту, оскільки у позивача були наявні необхідні документи, зокрема, проект будівельного паспорту, погодження Свалявської районної санітарно-епідеміологічної станції щодо можливості забудови та рішення Голубинської сільської ради про надання містобудівних умов та обмежень на будівництво садового будинку.

При цьому суд вважає за необхідне, керуючись ст. 11 КАС України, вийти за межі позовних вимог, оскільки це є необхідним для повного захисту прав, свобод та інтересів позивача, про захист яких він просить.

Так, згідно частини другої вказаної норми, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Зі змісту вказаної норми, можна зробити висновок, що при розгляді справи суд обмежений предметом та обсягом заявлених позовних вимог та не може застосовувати інший спосіб захисту ніж той, що зазначив позивач у позовній заяві. Водночас суд може вийти за межі правового обґрунтування, зазначеного у позовній заяві, якщо вбачає порушення інших приписів ніж ті, про які йдеться у позовній заяві, відтак, вихід за межі позовних вимог можливий у справах за позовами до суб'єктів владних повноважень, при цьому вихід за межі позовних вимог повинен бути пов'язаний із захистом саме тих прав, щодо яких подана позовна вимога.

Вказане підтверджується роз'ясненням поняття "виходу за межі позовних вимог", наведеним у Постанові Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009 року "Про судове рішення".

Так, відповідно до пункту 3 цієї Постанови, виходом за межі позовних вимог є вирішення незаявленої вимоги, задоволення вимоги позивача у більшому розмірі, ніж було заявлено.

За таких обставин, суд вважає необхідним зобов'язати Свалявську районну державну адміністрацію, в особі сектору містобудування та архітектури райдержадміністрації, оформити та видати ОСОБА_1 та ОСОБА_2 будівельний паспорт на забудову земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, площею 0,0687 га.

Відповідно до ч.2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Відповідачами не доведено правомірності оскарженої відмови у оформленні та видачі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 будівельного паспорту на забудову земельної ділянки, позовні вимоги щодо визнання протиправними дій та скасування відмови підтверджені належними та допустити доказами, в зв'язку з чим позов в зазначеній частині позовних вимог підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст. 5, 19, 77, 78, 139, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов ОСОБА_1, ОСОБА_2 до ОСОБА_3 - завідувача сектору містобудування та архітектури Свалявської районної державної адміністрації, Свалявської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними і зобов'язання вчинити дії - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними дії завідувача сектору містобудування та архітектури Свалявської районної державної адміністрації ОСОБА_3 щодо відмови у оформленні та видачі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 будівельного паспорту на забудову земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, площею 0,0687 га.

3. Зобов'язати Свалявську районну державну адміністрацію (89300, Закарпатська область, м. Свалява, пл. Головна, 1, код ЄДРПОУ 13585290), в особі сектору містобудування та архітектури райдержадміністрації, оформити та видати ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, код НОМЕР_1) та ОСОБА_2 (88320, Закарпатська область, Свалявський район, с. Голубине, буд. 402) будівельний паспорт на забудову земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_1, площею 0,0687 га.

4. Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 255 КАС України, та може бути оскаржено до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення, а в разі проголошення в судовому засіданні вступної та резолютивної частини рішення - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2018
Оприлюднено25.02.2018
Номер документу72385944
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/850/17

Ухвала від 05.01.2022

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я.М.

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я.М.

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я.М.

Постанова від 11.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 27.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 31.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні