Рішення
від 23.02.2018 по справі 815/211/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/211/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2018 року о 16 год. 08 хв. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,

за участю

від позивача: Басюк О.М. - за довіреністю

від відповідача: Бугаєнко Т.В. - за довіреністю

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Подільське зерно (код ЄДРПОУ 30909978, місцезнаходження: Одеська область, Подільський район, с. Дібровка) до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про скасування податкового повідомлення - рішення № 0051181208 від 13.09.2017 року ГУ ДФС в Одеській області,-

ВСТАНОВИВ:

До суду 15 січня 2018 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Котовське зерно (код ЄДРПОУ 30909978, місцезнаходження: Одеська область, Подільський район, с. Дібровка) до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5), в якому позивач просить скасувати податкове повідомлення - рішення № 0051181208 від 13.09.2017 року ГУ ДФС в Одеській області.

Ухвалою від 19 січня 2018 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито спрощене позовне провадження.

У встановлений судом строк, відповідач подав до суду відзив на позовну заяву (вхід. №2900/18 від 01.02.2018 року) та належним чином засвідчені копії документів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача. В свою чергу, позивач подав до суду відповідь на відзив (вхід. № 4223/18 від 14.02.2018 року).

На відкритому судовому засіданні представник позивача надала заяву та копії підтверджуючих документів про зміну назви позивача - з ТОВ Котовське зерно на ТОВ Подільське зерно , яка задоволена протокольною ухвалою суду.

Представник позивача на відкритому судовому засіданні позов підтримав та просив задовольнити у повному обсязі, посилаючись на те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0051181208 від 13.09.2017 року про порушення позивачем п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України є таким, що не відповідає вимогам діючого законодавства та таким, що суперечить обставинам справи, у зв'язку з чим підлягає скасуванню.

Так, позивач зазначив, що згідно з даними, що містяться у програмному комплексі M.E.DOC податкова накладна №10/2 від 19.08.2016 року відправлена до ДФС 03.09.2016 року о 21 годині 59 хвилин, згідно з повідомленням про отримання звітності, відправником якого є шлюз прийому звітності ДФС України, звіт доставлено на поштову скриньку ДФС України 03.09.2016 року в 21 год. 59 хв., таким чином, позивач вважає, що податкова накладна №10/2 від 19.08.2016 року була направлена до ДФС у останній п'ятнадцятий календарний день календарного місяця наступного за місяцем, в якому вона складена із додержанням строку реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, квитанції про неприйняття позивачем не отримано, а тому зазначена податкова накладна вважається зареєстровано в єдиному реєстрі податкових накладних.

На відкритому судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги не визнав у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позовну заяву.

Так, відповідач зазначив, що датою та часом подання податкової накладної в електронному вигляді до Реєстру податкових накладних до центрального органу, що реалізує державну політику є дата та час, зафіксовані у квитанції, тобто дата реєстрації визначається виключно на підставі квитанції про реєстрацію податкової накладної та відповідно до абз.11 п 201.10 ст. 201 ПК України, граничний термін для реєстрації податкової накладної №10\2 від 19.08.2016 року ТОВ Котовське зерно - 03.09.2016 року, але згідно з квитанції дата фактичного надання зазначеної податкової накладної - 04.09.2017 року. Таким чином, відповідач вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення э правомірним.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши пояснення представників учасників справи, судом у справі встановлені такі факти та обставини.

Згідно з виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 23 квітня 2003 року зареєстровано товариство з обмеженою відповідальністю Котовське зерно (згідно з протоколом №1/01 Загальних зборів учасників ТОВ Котовське зерно затверджено нове найменування ТОВ Подільське зерно ), номер запису до ЄДР №1 539 120 0000 000142.

Головним державним ревізором-інспектором відділу камеральних перевірок податкової звітності території обслуговування Подільської ОДПІ управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС -Карасьовою Мариною Миколаївною на підставі п. 201.4. ст. 20 Податкового кодексу України в порядку ст. 76, та пп. 75.1.1. п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на серпень 2016 року ТОВ Котовське зерно .

За результатами проведеної перевірки складений акт Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ Котовське зерно №5898/15-32-12-08/30909978 від 17 серпня 2017 року, відповідно до висновків якого: дані перевірки свідчать, що ТОВ Котовське зерно порушено граничний термін реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків визначених пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (а.с.10-11).

28.08.2017 року ТОВ Котовське зерно подано до ГУДФС в Одеській області заперечення до акту перевірки, в якому просило вважати висновки акту перевірки незаконними та не виносити податкові повідомлення-рішення (а.с.13-14).

За результатами розгляду заперечення, ГУДФС України в Одеській області направило ТОВ Котовське зерно рішення Про результати розгляду заперечення ТОВ Котовське зерно до акту про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних від 17.08.2017 року №5898/15-32-12-08/30909978, відповідно до якого заперечення залишило без задоволення. (а.с.15-17).

ГУ ДФС в Одеській області 13 вересня 2017 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0051181208, яким до ТОВ Котовське зерно застосовно штраф у розмірі 6536,63 грн. (а.с.18).

Позивачем подано скаргу на податкове повідомлення-рішення №0051181208 від 13 вересня 2017 року (а.с.20-23), яка рішенням ДФС від 30.11.2017 року за №28512/6/99-99-11-03-01-25 про результати розгляду скарги залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення без змін (а.с.25-26).

Проаналізувавши положення чинного законодавства України, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи та надані учасниками справи пояснення, суд зробив такі висновки.

Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим Постановою КМУ №1246 від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341).

Перевіряючи правомірність прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, яким до позивача застосовано штраф за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної, суд виходить із такого.

Відповідно до п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів\послуг платник податку-продавець товарів\послуг зобов'язаний у встановлені терміни скласти податкову накладну, зареєструватись в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Як вбачається з матеріалів справи, 19.08.2017 року ТОВ Котовське зерно виписано податкову накладну №10/2 (а.с.27).

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Так, суд встановив, що фахівцями Подільської ОДПІ проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, ТОВ Котовське зерно , дата виписки яких припадає на серпень 2016 року та за результатами перевірки встановлено, що ТОВ Котовське зерно порушено граничний термін реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків визначених пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Суд встановив та підтверджено матеріалами справи, що ТОВ Котовське зерно направлено до ДФС податкову накладну №10/2 від 19.08.2017 року в останній день граничного терміну - 03.09.2017 року о 21 год. 59 хв., що підтверджується повідомленням про отримання звітності, відправником якого є Шлюз прийому звітності ДФС України, звіт доставлено на поштову криньку ДФС 03.09.2017 року о 21год. 59 хв. 52 с. (а.с.30).

Таким чином, суд встановив, що податкова накладна №10/2 від 19.08.2017 року була направлена до Реєстру - 03.09.2017 року, тобто у останній п'ятнадцятий календарний день календарного місяця наступного за місяцем, в якому вона складена.

Суд вважає, що твердження представника відповідача про те, що дата та час реєстрації податкової накладної в Реєстрі визначається виключно в квитанції про реєстрацію податкової накладної, а квитанція про реєстрацію податкової накладної №10/2 від 19.08.2016 року датована 04.09.2016 року, тому позивач порушив граничний строк надання податкової накладної, у цій справі є неправильним з огляду на наступне.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Зокрема, постановою Кабінету Міністрів України постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (надалі Порядок №. 1246). Цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).

Пунктами 11,12 Порядку №341 встановлено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки.

Згідно з п. 14 Порядку №341, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Так, згідно з п.п.2,3 Порядку №341, операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (п.15).

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На судовому засіданні суд встановив та не заперечувалось представником відповідача, що квитанція про неприйняття податкової накладної ТОВ Котовське зерно протягом операційного дня 03.09.2017 року не надсилалась.

Таким чином, суд доходить висновку, що саме з вини відповідача не відбулась реєстрація податкової накладної у Єдиному реєстрі протягом операційного дня - 03.09.2017 року, квитанція про неприйняття податкової накладної позивачу не надсилалась, що є підставою для того, щоб вважати таку накладну зареєстрованою Єдиному реєстрі податкових накладних саме в операційний день, коли вона була надіслана - 03.09.2017 року.

Таким чином, суд встановив, що позивачем здійснено реєстрацію податкової накладної №10/2 від 19.08.2016 року у Єдиному реєстрі податкових накладних з урахуванням граничних строків, а саме: на 15 календарний день - 03 вересня 2016 року протягом операційного дня (21год. 59 хв.), тобто до 23 години, в зв'язку з чим відповідачем неправомірно застосований штраф у розмірі 6536,63 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, оцінюючи встановлені у судовому засіданні факти, суд дійшов висновку, що відповідач, заперечуючи проти позову не довів, з посиланням на відповідні докази правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення повідомлення - рішення № 0051181208 від 13.09.2017 року, а тому воно є протиправним та підлягає скасуванню.

Згідно з ч.1 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,293,295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Подільське зерно (код ЄДРПОУ 30909978, місцезнаходження: Одеська область, Подільський район, с. Дібровка) до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) про скасування податкового повідомлення - рішення № 0051181208 від 13.09.2017 року ГУ ДФС в Одеській області, - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області № 0051181208 від 13.09.2017 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Подільське зерно (код ЄДРПОУ 30909978, місцезнаходження: Одеська область, Подільський район, с. Дібровка) судовий збір у розмірі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні) грн.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням п.15.5 п. 15 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 23 лютого 2018 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2018
Оприлюднено25.02.2018
Номер документу72389951
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/211/18

Постанова від 10.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 10.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 20.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 23.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 14.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 19.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні