Рішення
від 19.02.2018 по справі 822/3742/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/3742/17

РІШЕННЯ

іменем України

19 лютого 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І.

за участі:секретаря судового засідання Мазій І.В. представника позивача - ОСОБА_1, представника відповідача - ОСОБА_2, представника третьої особи - ОСОБА_3 розглянувши адміністративну справу за позовом заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області до Красилівської районної ради Хмельницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Красилівської районної ради Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, в якому просить суд визнати протиправною бездіяльність Красилівської районної ради Хмельницької області та зобов'язати у відповідності до вимог чинного законодавства України розглянути питання про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 11,3651 га (кадастровий номер 6822784300:02:008:0009), 7,3739 га (кадастровий номер 6822784300:02:006:0001), 10,0829 га (кадастровий номер 6822784300:02:008:0002), 23,8729 га (кадастровий номер 6822784300:02:006:00023), 12,372 га (кадастровий номер 6822784300:02:006:0017), що розташовані за межами населених пунктів Корчіївської та Митинецької сільських рад Красилівського району.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що прокуратурою області встановлено, що на засіданні Красилівської районної ради 24.03.2017 року розглядалось питання затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 11,3651 га, 7,3739 га, 10,0829 га, 23,8729 га, 12,372 га, що розташовані за межами населених пунктів Корчівської та Митинецької сільських рад Красилівського району. Водночас, за результатами голосування прийнято рішення, яким без зазначення у цьому рішенні причини відмовлено у затвердженні технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 11,3651 га, 10,0829 га, 23,8729 га, 12,372 га, що розташовані за межами населених пунктів Корчівської та Митинецької сільських рад Красилівського, а щодо земельної ділянки площею 7,3739 га, що розташована за межами населених пунктів Корчівської сільської ради Красилівського району, взагалі не прийнято. Позивач вважає таку бездіяльність відповідача протиправною, внаслідок чого звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії.

Представник позивача в судовому засіданні підтвердив викладені в позовній заяві обставини, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав. Надав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідач, приймаючи рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України. Просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Представник третьої особи у судовому засіданні просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, представника третьої особи, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 20.10.2014 року № 61 включено земельні ділянки площами 11,3651 га, 7,3739 га, 10,0829 га, 23,8729 га, 12,372 га, що розташовані за межами населених пунктів Корчівської та Митинецької сільських рад Красилівського району на земельні торги.

Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області розроблено технічну документацію з нормативної грошової оцінки зазначених земельних ділянок.

14 грудня 2016 року та 13.02.2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області подано до Красилівської районної ради Хмельницької області клопотання про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 11,3651 га, 7,3739 га, 10,0829 га, 23,8729 га, 12,372 га, що розташовані за межами населених пунктів Корчівської та Митинецької сільських рад Красилівського району.

24 березня 2017 року Красилівська районна рада Хмельницької області на засіданні шістнадцятої сесії розглянула клопотання Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області та за результатами голосування рішення не прийняла.

28 вересня 2017 року Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області повторно звернулося до Красилівської районної ради Хмельницької області з клопотанням про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 11,3651 га, 7,3739 га, 10,0829 га, 23,8729 га, 12,372 га, що розташовані за межами населених пунктів Корчівської та Митинецької сільських рад Красилівського району, що підтверджується копією відповідного звернення.

Проте дана технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок не затверджена і по даний час.

Як встановлено судом, 24 березня 2017 року на розгляд шістнадцятої сесії Красилівської районної ради Хмельницької області дійсно виносилось питання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 11,3651 га, 7,3739 га, 10,0829 га, 23,8729 га, 12,372 га, що розташовані за межами населених пунктів Корчівської та Митинецької сільських рад Красилівського району виготовленої на замовлення Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, про що було підготовлено відповідний проект рішення, копія якого міститься в матеріалах справи.

Оскільки таке рішення, як стверджує представник відповідача, не було підтримане депутатами, дане питання 12.12.2017 року було внесено повторно на розгляд двадцять другої позачергової сесії Красилівської районної ради Хмельницької області, де також спірна технічна документація затверджена не була.

Представником відповідача надано до суду Рішення двадцять другої позачергової сесії № 15 від 12.12.2017 року "Про затвердження технічної документації з нормативних грошових оцінок земельних ділянок, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, які розташовані на території Митинецької та Корчівської сільських рад" пунктом першим, якого визначено затвердити технічні документації з нормативних грошових оцінок земельних ділянок, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, що включені до Переліку земельних ділянок, права на оренди на які пропонуються до продажу на земельних торгах, і які розташовані на території Митинецької та Корчівської сільських рад Красилівського району Хмельницької області площами 11,3651 га (кадастровий номер 6822784300:02:008:0009), 7,3739 га (кадастровий номер 6822784300:02:006:0001), 10,0829 га (кадастровий номер 6822784300:02:008:0002), 23,8729 га (кадастровий номер 6822784300:02:006:00023), 12,372 га (кадастровий номер 6822784300:02:006:0017). Дане рішення містить відомості - "Рішення не прийнято відповідно до статті 33 Регламенту Красилівської районної ради VII скликання".

Позивач вважає, що в порушення норм Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Красилівська районна рада Хмельницької області на засіданні сесії 12.12.2017 року не прийняла ненормативний акт у формі рішення щодо затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки вказаних земельних ділянок із зазначенням причин такої відмови.

Вирішуючи питання про правомірність дій відповідача - Красилівської районної ради Хмельницької області, суд виходить із наступного.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначає Закон України від 11 грудня 2003 року № 1378- IV "Про оцінку земель" (далі - Закон № 1378-IV).

У статті 5 Закону № 1378- IV передбачено, що залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель та грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок), як визначено у частині першій статті 15 Закону № 1378- IV, є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами (частина друга статті 23 Закону № 1378- IV).

Відповідно до пункту 21 частини першої статті 43 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон № 280/97-ВР) виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

У частинах першій та другій статті 59 Закону № 280/97-ВР визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Згідно з частиною третьою статті 201 Земельного кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Системний аналіз вказаних норм дає підстави для висновку, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується районною радою.

Представник третьої особи в судовому засіданні пояснив, що Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області неодноразово зверталося до Красилівської районної ради Хмельницької області з клопотанням про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 11,3651 га, 7,3739 га, 10,0829 га, 23,8729 га, 12,372 га, що розташовані за межами населених пунктів Корчівської та Митинецької сільських рад Красилівського району, однак остання так і не була затверджена.

Відповідно до статті 33 Регламенту Красилівської районної ради Хмельницької області, рішення ради з будь-якого питання приймається на її пленарному засіданні після обговорення. Прийняття рішення без обговорення питання на пленарному засіданні допускається лише у випадках, передбачених цим Регламентом, або якщо жоден з депутатів не виявив бажання виступати в обговоренні і не заперечує проти прийняття такого рішення.

Рішення ради (крім рішень з процедурних питань) вважаються прийнятими, якщо за них проголосувало більшість депутатів від загального складу ради. Питання, для прийняття яких потрібна інша кількість голосів, визначається чинним законодавством України та цим Регламентом.

Пропозиція або проект рішення, які не отримали необхідної кількості голосів на його підтримку, вважаються відхиленими, про що фіксується в протоколі пленарного засідання ради.

За пропозицією депутата або головуючий за власною ініціативою може поставити на голосування процедурне питання про повернення до повторного розгляду питання, яке вже виносилося на розгляд і не набрало необхідної кількості голосів.

Згідно наданих до суду копій витягів з протоколів Красилівської районної ради Хмельницької області засідання шістнадцятої сесії від 24.03.2017 року та засідання двадцять другої позачергової сесії Красилівської районної ради Хмельницької області від 12.12.2017 року на них розглядалися питання про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, виготовлених на замовлення Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області. При розгляді даного питання депутати заслухали ОСОБА_2 - начальника відділу юридичного забезпечення виконавчого апарату районної ради, яка повідомила, що громади Корчівської та Митинецької сільських рад Красилівського району заперечують проти затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що розташовані за межами населених пунктів Корчівської та Митинецької сільських рад Красилівського району. За результатом розгляду вказаного питання депутати вирішили затвердити технічні документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок, на які є погодження територіальних громад.

Між тим, доказів на підтвердження прийняття відповідного рішення за результатами вказаних голосувань, як того вимагають норми чинного законодавства, Красилівська районна рада не прийняла та не надала доказів протилежного до суду, що свідчить про протиправну бездіяльність останньої.

Суд зазначає, що Рішення двадцять другої позачергової сесії № 15 від 12.12.2017 року "Про затвердження технічної документації з нормативних грошових оцінок земельних ділянок, з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, які розташовані на території Митинецької та Корчівської сільських рад" прийнято з порушенням Регламенту районної ради та немає юридичної сили, оскільки проекту такого рішення на засіданні ради прийнято не було, що підтверджено витягом з протоколу двадцять другої позачергової сесії Красилівської районної ради Хмельницької області від 12.12.2017 року.

Отже, з врахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що ні на засіданні шістнадцятої сесії ні на засіданні двадцять другої позачергової сесії Красилівської районної ради Хмельницької області, у відповідності до Закону України "Про місцеве самоврядування" та Регламенту районної ради, з питання щодо затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 11,3651 га, 7,3739 га, 10,0829 га, 23,8729 га, 12,372 га, що розташовані за межами населених пунктів Корчівської та Митинецької сільських рад Красилівського району не було прийнято рішення про затвердження останніх чи про відмову у цьому.

Аналогічна правова позиція викладена і у рішеннях Вищого адміністративного суду України у справах № 693/841/14-а (ухвала від 04.02.2016 року) та № 672/1890/14-а (ухвала від 04.10.2017 року).

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що відзив відповідача та пояснення наданні представником відповідача в судовому засіданні не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду справи, а тому суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Керуючись статтями 6, 72-77,139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави (пров. Військоматський, 3, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (вул. Інститутська, 4/1, м. Хмельницький, 29000, код ЄДРПОУ 39767479) до Красилівської районної ради Хмельницької області (пл. Незалежності, 2, м. Красилів, Хмельницька область, 31000, код ЄДРПОУ 04060602) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Красилівської районної ради Хмельницької області та зобов'язати у відповідності до вимог чинного законодавства України розглянути питання про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 11,3651 га (кадастровий номер 6822784300:02:008:0009), 7,3739 га (кадастровий номер 6822784300:02:006:0001), 10,0829 га (кадастровий номер 6822784300:02:008:0002), 23,8729 га (кадастровий номер 6822784300:02:006:00023), 12,372 га (кадастровий номер 6822784300:02:006:0017), що розташовані за межами населених пунктів Корчіївської та Митинецької сільських рад Красилівського району.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 23 лютого 2018 року

Головуючий суддя /підпис/ ОСОБА_4 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_4

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2018
Оприлюднено25.02.2018
Номер документу72391285
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3742/17

Рішення від 19.02.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Рішення від 18.02.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні