ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 лютого 2018 р.м.ОдесаСправа № 821/1306/17
Категорія: 8.3.3 Головуючий в 1 інстанції: Хом'якова В.В.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді - Осіпова Ю.В.,
суддів - Димерлія О.О., Скрипченка В.О.,
при секретарі Гончаровій О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Херсонбуд на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2017 року (м. Херсон, дата складання повного тексту рішення - 06.11.2017р.) по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Херсонбуд до Головного управління ДФС у Херсонській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
30.08.2017 року ТОВ Херсонбуд звернулось до Херсонського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до ГУ ДФС у Херсонській області, в якому просило суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що перевірка на підставі якої винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення була проведена в порушення чинного законодавство та під час дії мораторію, який забороняє такі перевірки.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2017 року у задоволенні адміністративного позову ТОВ Херсонбуд відмовлено.
Не погоджуючись з вищезазначеною постановою суду 1-ї інстанції, керівник ТОВ Херсонбуд 17.11.2017 року подав апеляційну скаргу, в якій зазначив, що судом, при винесенні оскаржуваної постанови порушено норми матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 01.11.2017 року та прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Сторони в судове засідання суду апеляційної інстанції з невідомих причин не прибули, про день, час та місце розгляду справи були своєчасно та належним чином повідомлені.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи і доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність належних підстав для її задоволення.
Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.
Позивач - ТОВ Херсонбуд (код ЄДРПОУ 39308683) є юридичною особою, здійснює діяльність у сфері будівництва будівель, є платником ПДВ.
В червні 2016 року посадовими особами ГУ ДФС у Херсонській області було проведено камеральну перевірку дотримання ТОВ Херсонбуд термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН за жовтень 2015 року, листопад 2016 року, за результатами якої було складено акт від 19.06.2017 року №1281/21-22-12-01/39308683, в якому було встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201 ПК України щодо термінів реєстрації податкових накладних з ПДВ за жовтень 2015 року та листопад 2016 року, а саме:
- податкова накладна №24 від 01.10.2015 року від покупця ПАТ Херсонська Теплоелектроцентраль на суму ПДВ 473857,83 грн., дата реєстрації в ЄРПН 23.10.2015 року, кількість днів порушення скала 7 днів;
- податкова накладна №39 від 30.11.2016 року від покупця ПАТ Херсонська Теплоелектроцентраль на суму ПДВ 16666,67 грн., дата реєстрації в ЄРПН 16.12.2016 року, кількість днів порушення скала 39 днів.
За висновками зазначеного акту перевірки, ГУ ДФС у Херсонській області прийнято спірне податкове повідомлення-рішення від 10.02.2017 року №0037131201 про застосування відповідно до ст.120-1 ПК України відносно ТОВ Херсонбуд штрафу в розмірі 10% у сумі штрафу 49052,45 грн.
Акт перевірки від 19.06.2017 року №1281/21-22-12-01/39308683 та податкове повідомлення-рішення від 10.02.2017 року №0037131201 отримано ТОВ Херсонбуд своєчасно.
Не погоджуюсь з такими діями та рішенням податкового органу, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Вирішуючи справу по суті та задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з обґрунтованості та доведеності вимог та, відповідно, з неправомірності дій відповідача.
Колегія суддів апеляційного суду, уважно дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, погоджується з такими висновками суду 1-ї інстанції і вважає їх обгрунтованими, з огляду на наступне.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб визначений Конституцією та законами України.
Так, спірні відносини регулюються положеннями Податкового кодексу України.
Відповідно до вимог п.75.1 ст.75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Як слідує зі змісту приписів пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій ), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Так, пунктами 76.1, 76.2, 76.3 статті 76 ПК України визначається, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Як передбачено положеннями п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків, у даному випадку, здійснюється не пізніше 15 календарних днів, наступного за датою їх складання.
Як вбачається з вимог пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Зокрема, відповідно до п.120-1.1 ст.120-1 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою ) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема, в даному випадку 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
Так, як вже зазначалось вище, на підставі висновків акту перевірки від 19.06.2017 року №1281/21-22-12-01, уповноваженою особою ГУ ДФС у Херсонській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.08.2017 року №0037131201 про сплату штрафу у розмірі 10% - 49 052,45 грн.
Разом з тим, як видно з матеріалів справи, позивач фактично не оскаржує факти встановлені в ході перевірки, а оскаржує лише підстави та дії податкового органу про проведення перевірки, посилаючись на ст.2 Закону України №1728 Про тимчасові особливості заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності відповідно до якої, встановлено мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності до 31.12.2017 року.
Проте, ст.6 Закону №1728 передбачено, що дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час проведення заходів нагляду (контролю) органом державного регулювання діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг, органом, що здійснює державне регулювання ринку цінних паперів, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, та його територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, та його територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері безпеки використання ядерної енергії, та його територіальними органами, Державною службою України з питань праці та її територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України та є уповноваженим органом з питань цивільної авіації, органами державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, Національним банком України, Антимонопольним комітетом України.
Що ж стосується посилань позивача на п.3 ст.7 даного Закону №1728, яким перше речення абз.1 п.3 розділу II Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи : Установити, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік Державною фіскальною службою України та її територіальними органами, Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або з вимогами Кримінального процесуального кодексу України , то - з цього приводу необхідно зазначити, що спірна камеральна перевірка фактично відбулася в 2017 році. Термін дії обмежень на проведення перевірок платників податків Державною фіскальною службою України та її територіальними органами, встановлених п.3 Прикінцеві положення Закону України від 28.12.2014 року №71-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи , на 2017 рік не продовжено.
Отже, виходячи з вищевикладеного, колегія суддів погоджується з висновками суду 1-ї інстанції про те, що відповідачем, в даному випадку, було правомірно проведено камеральну перевірку та прийнято податкове повідомлення-рішення від 10.02.2017р. №0037131201, у зв'язку з чим, позовні вимоги дійсно не підлягають задоволенню.
До того ж, ще слід зазначити й про те, що відповідно до приписів ст.ст.9,77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст.90 цього ж Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
А відповідно до ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, судова колегія приходить до висновку, що суд першої інстанції порушень норм матеріального і процесуального права при вирішенні даної справи не допустив, вірно встановив фактичні обставини справи та надав їм належної правової оцінки. Наведені ж у апеляційній скарзі доводи, правильність висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на припущеннях та невірному трактуванні норм матеріального права.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.315 КАС України, суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Отже, за таких обставин, колегія суддів апеляційного суду, діючи виключно в межах доводів апеляційної скарги, відповідно до ст.316 КАС України, залишає цю апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення суду 1-ї інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст.308,310,315,316,321,322,325,329 КАС України, апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Херсонбуд - залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2017 року - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст постанови виготовлено _ 21 лютого 2018 _р.
Головуючий у справі
суддя-доповідач: ОСОБА_1
Судді: О.О. Димерлія
ОСОБА_2
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2018 |
Оприлюднено | 25.02.2018 |
Номер документу | 72397581 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Осіпов Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні