ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа №813/4549/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 лютого 2018 року
13 год. 05 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Качур Р.П., за участю секретаря судового засідання Приймака С.І., представника позивача Іванейко Я.Я., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Палетсервіс про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, -
в с т а н о в и в:
Головне управління ДФС у Львівській області (далі - позивач, ГУ ДФС у Львівській області) звернулося до суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Палетсервіс (далі - відповідач, ТОВ Палетсервіс ) про стягнення до бюджету коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування з податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів у розмірі 32631,55 грн.
В обґрунтування позову зазначено, що за час здійснення діяльності відповідача у нього наявний податковий борг в сумі 32631,55 грн. за платежем: податок з доходів фізичних осіб. На даний час суми податків є узгодженими та, у встановлені законом строки, до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу (узгоджена сума податкового зобов'язання). Оскільки позивачем не вживаються заходи до погашення податкового боргу, позивач звернувся із позовом до суду.
Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, просив позов задовольнити.
Відповідач явки уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час і місце судового розгляду відповідно ч. 1 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України вважається повідомленим належним чином, оскільки надіслана на зареєстроване місцезнаходження поштова кореспонденція суду повернулася із відміткою відділення поштового зв'язку: За зареєстрованою адресою не проживає .
За таких обставин суд не встановив підстав для відкладення розгляду справи, з врахуванням приписів ч. 3 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), ухвалив розглянути справу за відсутності представника відповідача на основі наявних доказів, та встановив таке.
ТОВ Палетсервіс згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зареєстроване як юридична особа 28.03.2013 року, ідентифікаційний код юридичної особи 36954476 (а.с. 55-57), та перебуває на податковому обліку з 29.03.2013 року (а.с. 55-57).
Згідно з довідкою про наявність заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів), що контролюються ДФС у Львівській області за ТОВ Палетсервіс станом на 17.11.2017 року рахується заборгованість в сумі 32631,55 грн., в тому числі: податок з доходів фізичних осіб 32631,55 грн.
Станом на момент розгляду справи податковий борг в розмірі 32631,55 грн. не сплачено
Вирішуючи справу суд керується таким.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2017 року, в редакції чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин (далі - ПК України).
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом.
Грошове зобов'язання платника податків відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п.п 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Судом встановлено, що ГУ ДФС у Львівській області проведено документальну планову виїзну перевірку відповідача з питань дотримання законодавства щодо укладення трудових договорів, оформлення трудових відносин з працівниками своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку з доходів фізичних осіб, державного мита та збору за першу реєстрацію транспортних засобів за період з 01.04.2014 року по 31.12.2016 року, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 29.03.2013 року по 31.12.2016 року, про що складено акт № 490/13-01/13-05/36954476 від 21.04.2017 року (а.с. 17-29).
У зв'язку з виявленими порушеннями, на підставі зазначеного акту перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Д" № 0000921300 від 22.05.2017 року, за платежем: податок на доходи фізичних осіб, відповідно до якого визначено суму грошового зобов'язання 32631,55 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 5480,54 грн., сума пені відповідно до підп. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПК України - 7268,84 грн. (а.с. 13).
Вказане податкове повідомлення-рішення скероване відповідачу (а.с. 14-15), однак повернулося до ГУ ДФС із відміткою відділення поштового зв'язку „За закінченням терміну зберігання"
Згідно з вимогами п. 57.3. ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1- 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п. 58.1, п. 58.3 ст. 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу.
Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Крім того, п.п. 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України передбачено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Доказів оскарження податкового повідомлення-рішення до матеріалів справи не надано. Суму заборгованості 32631,55 грн. відповідачем не погашено, що відображено у обліковій картці платника податків ТОВ „Палетсервіс" за платежем: податок на доходи фізичних осіб (а.с. 44).
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
За правилами, визначеними п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом встановлено, що відповідачу, з метою погашення податкового боргу, виставлено податкову вимогу форми Ю № 3970-17 від 11.07.2017 року, що направлена відповідачу та повернулась до контролюючого органу із відміткою відділення поштового зв'язку: „За закінченням терміну перебування (а.с. 41-42).
Відповідно до положень п. п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Враховуючи те, що відповідачем не надано доказів, які б свідчили про відкликання вказаної податкової вимоги в передбаченому ст. 60 ПК України порядку, а також доказів про виконання грошового зобов'язання в повному обсязі, доказів оскарження податкового повідомлення-рішення чи самої вимоги, сума заборгованості 32631,55 грн. є узгодженою та визнається податковим боргом, а тому підлягає стягненню з відповідача.
Відповідно до п. 41.2 ст.41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Відповідно до положень п. п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п. 95.1, 95.2, 95.3 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
З урахуванням викладеного, оцінивши надані докази, суд дійшов висновку, що вимоги позивача щодо стягнення податкового боргу з відповідача обґрунтовані, відповідають обставинам справи та підтверджуються долученими до матеріалів справи письмовими доказами, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність понесених витрат суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 19, 22, 25,72-77, 90, 139, 241-246, 250, пп. пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ Перехідні положення КАС України, суд -
в и р і ш и в:
1. Позов Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; ЄДРПОУ 39462700) до Товариства з обмеженою відповідальністю Палетсервіс (82530, Львівська області, Турківський район, с. Верхня Яблунька, ЄДРПОУ 36954476) про стягнення податкового боргу, - задовольнити повністю.
2. Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Палетсервіс (82530, Львівська області, Турківський район, с. Верхня Яблунька, ЄДРПОУ 36954476), у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, на користь бюджету кошти на погашення податкового боргу у загальній сумі 32631 (тридцять дві тисячі шістсот тридцять одна) грн. 55 коп.
3. Судові витрати з відповідача не стягувати.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 26.02.2018 року.
Суддя Качур Р.П.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2018 |
Оприлюднено | 26.02.2018 |
Номер документу | 72406747 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Качур Роксолана Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні