Справа № 815/6326/17 РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 26 лютого 2018 року м. Одеса Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “АЛЬКАРІМ-БУД” до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - ВСТАНОВИВ: 08 грудня 2017 року до суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю “АЛЬКАРІМ-БУД” до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 06.11.2017 року №0091551212 форма “Н” про застосування штрафу в розмірі 10% у сумі 17833,33 грн. В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що головним державним інспектором відділу камеральних перевірок податкової звітності території обслуговування м. Одеси управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС в Одеській області, на підставі пункту 20.1.4 статті 20 Податкового кодексу України, в порядку статті 76 розділу II Податкового кодексу України та пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України проведено перевірку своєчасності реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на 2016 рік TOB "АЛЬКАРІМ-БУД". За підсумками перевірки, складено акт №6932/15-32/12-12/39109091 від 25.09.2017 року про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних TOB "АЛЬКАРІМ-БУД". Позивач зазначив, що 23.11.2017 року TOB "АЛЬКАРІМ-БУД" отримано податкове повідомлення-рішення №0091551212 від 06.11.2017 року, форма "Н". Дане податкове повідомлення-рішення, як вказав позивач, прийнято згідно пункту 54.3 статті 54 глави 4 розділу II Податкового кодексу України, на підставі акта перевірки №6932/15-32/12-12/39109091 від 25.09.2017 року та/або за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітний період - 08.2016 pоку; встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201, та згідно зі статтею 1201 Податкового кодексу України: за затримку реєстрації податкових розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 178333,33 грн., застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 17833,33 грн. Також позивач зазначив, що податкова накладна №26 від 12.08.2016 року була в електронному форматі подана до ДФС 27.08.2016 року о 22:09:38 год. Підтвердженням про отримання даної податкової накладної в поштову скриньку ДФС 27.08.2016 року о 22:09:38 год. є повідомлення з програмного забезпечення про отримання звітності. Позивач зазначив, що згідно Квитанції №1, вказана податкова накладна була зареєстрована 28.08.2016 року о 10:55:16 год. Також позивач зазначив, що враховуючи те, що протягом операційного дня 27.08.2016 року, коли було подано в електронній формі податкову накладну до ДФС, позивачу не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної №26 від 12.08.2016 року, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних 27.08.2016 року, тобто в термін, встановлений п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а тому рішення про застосування штрафу згідно п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України в сумі 17833,33 грн. не ґрунтується на вимогах чинного законодавства, є протиправним та підлягає скасуванню. Ухвалою судді від 27 грудня 2017 року було прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження. У судове засідання, призначене на 19 лютого 2018 року на 12:00 годину, представник позивача не з'явився. 19.02.2018 року представник позивача надав до суду клопотання (вхід. №4637/17), відповідно до якого просив розглядати справу в порядку письмового провадження. Відповідач у судове засідання також не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином та своєчасно. Відповідно до відзиву на позов ГУ ДФС в Одеській області позов не визнає, не погоджується з доводами позивача, вважає, що позов не підлягає задоволенню. Як зазначив відповідач, перевіркою позивача встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та і розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Податкового Кодексу України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації. Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов до висновку про можливість розгляду справи за відсутності осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, у порядку письмового провадження без фіксування судового засідання технічними засобами, що передбачено ч. 4 ст. 229 КАС України. Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив наступні обставини. Судом встановлено, що у вересні 2016 року посадовою особою ГУ ДФС в Одеській області на підставі п.20.1.4 ст.20, в порядку ст. 76 та п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України проведено перевірку щодо своєчасності реєстрації ТОВ «АЛЬКАРІМ-БУД» податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на 2016 рік. За результатами проведеної перевірки, відповідачем складено акт №6932/15-32/12-12/39109091 від 25.09.2017 року «Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних TOB "АЛЬКАРІМ-БУД" (код ЄДРПОУ 39109091). Згідно висновків акту встановлено порушення позивачем вимог ст.ст. 192 та 201 Податкового кодексу України в частині порушення терміну реєстрації податкової накладної №26 в ЄРПН за серпень 2016 року на загальну суму 178333,33 грн. На підставі висновків акта перевірки №6932/15-32/12-12/39109091 від 25.09.2017 року та за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітний період – 08.2016 року, ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Н" від 06.11.2017 року №0091551212, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів за серпень 2016 року на суму ПДВ 178333,33 грн. до позивача застосовано штраф в розмірі 10% у сумі 17833,33 грн. Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно з п.п.20.1.4. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення. За нормами п. 75.1. ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Згідно з ст.76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами. Згідно з п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем. Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Відповідно до п.120-1.1 ст.120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів. Пунктом 1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 (далі - Порядок №1246) визначено, що цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі. Згідно з п.7 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація. Для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС (п. 8 Порядку №1246). Пунктом 10 Порядку №1246 визначено, що датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття. Відповідно до п.11 Порядку №1246 квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку. Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими. При цьому, пунктом 2 Порядку №1246 визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години. Як вбачається з наявних у матеріалах справи письмових доказів, 27 серпня 2016 року о 22:09:38 год. ТОВ "АЛЬКАРІМ-БУД" направлено до контролюючого органу на реєстрацію податкову накладну від 12.08.2016 року №26 на суму ПДВ 178333,33 грн., що підтверджується повідомленням про отримання звітності ДФС від 27.08.2016 року (а.с. 11-12). Однак, квитанція про прийняття або неприйняття вказаної податкової накладної від 12.08.2016 року №26 в день її відправлення до ДФС на адресу підприємства не надійшла. Таким чином, позивач на 15-й календарний день з наступного дня після виникнення податкових зобов'язань подав на реєстрацію в ЄРПП податкову накладну №26 від 12.08.2016 року, і оскільки протягом операційного дня 27.08.2016 року йому не було надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної, така податкова накладна вважається зареєстрованою відповідно до вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України та п.11 Порядку №1246. Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що позивачем не було порушено вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України щодо термінів реєстрації в ЄРПП податкової накадної №26 від 12.08.2016 року, а тому підстави для застосування до позивача штрафу відповідно до п.120-1.1 ст.120 Податкового кодексу України відсутні. Тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 06.11.2017 року №0091551212 є протиправим та підлягає скасуванню, а адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю “АЛЬКАРІМ-БУД” підлягає задоволенню. Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача. На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ч.9 ст.205, ч.4 ст.229, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, - ВИРІШИВ: Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю “АЛЬКАРІМ-БУД” (65014, м. Одеса, вул. Успенська, 39/1, офіс 6, ЄДРПОУ 39109091) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) - задовольнити повністю. Скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 06.11.2017 року №0091551212 форма “Н” про застосування штрафу в розмірі 10% у сумі 17833,33 грн. Стягнути сплачений при подачі позову судовий збір у сумі 1600 грн. (одна тисяча шістсот гривень) з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “АЛЬКАРІМ-БУД” (65014, м. Одеса, вул. Успенська, 39/1, офіс 6, ЄДРПОУ 39109091). Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Суддя В.В. Андрухів .
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2018 |
Оприлюднено | 28.02.2018 |
Номер документу | 72406860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні