Постанова
від 01.12.2009 по справі 2а-5080/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а - 5080/09/1370

01 грудня 2009 року

Львівський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючої cудді - Потаб енко В.А.

при секретарі - Білас Ю.Ю.

за участю представників сторін:

від позивача: Лещишин М.І . , згідно доручення

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Де ржавної податкової інспекці ї (далі - ДПІ) у Залізничному ра йоні м. Львова до Приватного п ідприємства «Галкар» про стя гнення податкового боргу, -

в с т а н о в и в :

позов заявлено Державно ю податковою інспекцією у За лізничному районі м. Львова д о Приватного підприємства «Г алкар» про стягнення на кори сть державного бюджету подат кового боргу в сумі 843,18 грн.

Свої вимоги обґрунтовує ти м, що ПП «Галкар» має заборгов аність перед бюджетом в розм ірі 843,18 грн., яка виникла внаслі док несплати застосованих до відповідача штрафних санкці й з податку на додану вартіст ь, донарахованих контролюючи м органом за результатами пе ревірки, та пені, нарахованої на суму боргу. Крім того, пози вач зазначає, що в порядку ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» ДПІ у Залізничному р айоні м. Львова направляла ві дповідачу першу та другу под аткові вимоги, однак, відпові дачем не вживаються заходи щ одо погашення заборгованост і.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив задовол ьнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач в судове засід ання не з' явився, причини не явки не повідомив, хоча про ча с, дату та місце проведення за сідання був повідомлений нал ежним чином.

Суд, враховуючи неявку відп овідача без поважних причин, належним чином повідомленог о про дату, час та місце провед ення судового засідання, вва жає за можливе вирішити спра ву на підставі наявних у ній д оказів, відповідно до ст.71 КАС України.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, досліди вши та оцінивши докази, які ма ють значення для справи, суд в иходив з наступного.

Приватне підприємство «Га лкар» зареєстровано Виконав чим комітетом Львівської міс ької ради 19.01.2007 року і присвоєно код в Єдиному державному реє стрі юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців 34857489.

Як вбачається з довідки ДПІ у Залізничному районі м.Льво ва від 16.03.2009 року № 7255/29008 Приватне п ідприємство «Галкар» взято н а облік платника податків 23.01.20 07 року за № 416.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме довідки про заб оргованість перед бюджетом в ід 24.06.2009 року № 17205/9/19-023/643, станом на 15.0 5.2009 року відповідач у відповід ності до поданої звітності, п роведених нарахувань та відо мостей про сплату, згідно кар ток особових рахунків має за боргованість перед бюджетом в розмірі 843,18 грн. з податку на д одану вартість, з яких: нарахо вані штрафні санкції у розмі рі 843,00 грн. та 0,18 грн. - пеня за не своєчасну сплату таких штраф них санкцій.

Судом встановлено, що ДПІ у Залізничному районі м. Львов а було складено акти про пору шення податкового законодав ства, а саме на предмет поруше ння терміну подачі (неподанн я) податкової звітності (п.п. 4.1. 4 п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»):

10.12.2008 року складено акт за № 2442/1 5-2, яким встановлено порушення терміну подання декларації з ПДВ за жовтень 2008 року;

16.02.2009 року складено акт за № 270/ 15-2, яким встановлено порушенн я терміну подання декларації з ПДВ за грудень 2009 року;

12.03.2009 року складено акт за № 443/15 -2, яким встановлено порушення терміну подання декларації з ПДВ за січень 2009 року;

15.05.2009 року складено акт за №1097/ 15-2, яким встановлено порушенн я терміну подання декларації з ПДВ за березень 2009 року;

08.04.2009 року складено акт за №711/1 5-2, яким встановлено порушення терміну подання декларації з ПДВ за лютий 2009 року.

На підставі вказаних актів перевірок податковим органо м прийнято наступні податков і повідомлення-рішення щодо податку на додану вартість:

податкове повідомлення - рішення від 17.05.2009 року № 0003291502/0, яки м визначена загальна сума шт рафних (фінансових) санкцій п одаткового зобов' язання за платежем податку на додану в артість в розмірі 170,00 грн.;

податкове повідомлення - рішення від 15.12.2008 року № 0006331502/0, яки м визначена загальна сума шт рафних (фінансових) санкцій п одаткового зобов' язання за платежем податку на додану в артість в розмірі 170,00 грн.;

податкове повідомлення - рішення від 17.03.2009 року № 0001121502/0, яки м визначена загальна сума шт рафних (фінансових) санкцій п одаткового зобов' язання за платежем податку на додану в артість в розмірі 170,00 грн.;

податкове повідомлення - рішення від 25.02.2009 року № 0000761502/0, яки м визначена загальна сума шт рафних (фінансових) санкцій п одаткового зобов' язання за платежем податку на додану в артість в розмірі 170,00 грн.;

податкове повідомлення - рішення від 10.04.2009 року № 0002011502/0, яки м визначена загальна сума шт рафних (фінансових) санкцій п одаткового зобов' язання за платежем податку на додану в артість в розмірі 170,00 грн.

Крім цього, нараховано пеню за несвоєчасну оплату подат кових зобов' язань, яка стан овить 0,18 грн.

Оскільки відповідачем у вс тановлений термін не сплачен о податкові зобов' язання, з гідно п.п. 6.2.3 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» ДПІ у З алізничному районі м. Львова було виставлено податкові в имоги:

- першу податкову вимогу № 1/65 від 9 січня 2009 року, згідно з яко ю загальна сума боргу платни ка податків за узгодженим по датковим зобов' язанням ста ном на 09.01.2009 рік становить 170,00 грн .;

- другу податкову вимогу № 2/20 7 від 13 лютого 2009 року, згідно з я кою загальна сума боргу плат ника податків за узгодженим податковим зобов' язанням с таном на 13.02.2009 рік становить 170,00 грн. Вказані податкові вимог и були розміщені на дошці под аткових оголошень10.01.2009 року та 16.02.2009 року, зі слів представник а позивача - не оскаржені.

Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, з на ступними змінами та доповнен нями, платники податків зобо в' язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов' язкових платежів) у встановл ені законом терміни.

Згідно з поданого позиваче м розрахунку про податкову з аборгованість відповідача, з агальна сума, яка підлягає до стягнення складає 843,18 грн.

Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 року, з нас тупними змінами та доповненн ями (надалі - Закон № 2181), подат кове зобов' язання платника податків, нараховане контро люючим органом відповідно до цього закону, вважається узг одженим у день отримання пла тником податків податкового повідомлення, за винятком ви падків, у разі коли платник по датків вважає, що контролююч ий орган невірно визначив су му податкового зобов' язанн я або прийняв будь-яке інше р ішення, що не суперечить зако нодавству з питань оподаткув ання або виходить за межі йог о компетенції встановленої з аконом, такий платник податк ів має право звернутися до ко нтролюючого органу із скарго ю про перегляд цього рішення . Остаточне рішення вищого (це нтрального) контролюючого ор гану за заявою платника пода тків не підлягає подальшому адміністративному оскаржен ню, але може бути оскаржене в с удовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.2.1 статті 5 Закону № 2181, податкове зобов' язання платника податків, на раховане контролюючим орган ом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважає ться узгодженим у день отрим ання платником податків пода ткового повідомлення.

Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 Закону узгоджена сума пода ткового зобов' язання, не сп лачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону № 2181.

Відповідно до преамбули За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», цей Закон є спеціальни м законом з питань оподаткув ання, який встановлює порядо к погашення зобов' язань юри дичних або фізичних осіб пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами з податків і зборів (обов' язкових плат ежів), включаючи збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування та внески на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181, контролюючий орган - дер жавний орган, який у межах сво єї компетенції, визначеної з аконодавством, здійснює конт роль за своєчасністю, достов ірністю і повнотою нарахуван ня податків і зборів (обов' я зкових платежів) та погашенн ям податкових зобов' язань ч и податкового боргу. Податко ві органи є контролюючим орг аном стосовно податків і збо рів (обов' язкових платежів) , які справляються до бюджеті в та державних цільових фонд ів.

Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону № 2181, активи платника пода тків (кошти, матеріальні та не матеріальні цінності, що нал ежать юридичній або фізичній особі за правом власності аб о повного господарського від ання) можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виклю чно за рішенням суду. В інших в ипадках платники податків са мостійно визначають чергові сть та форми задоволення пре тензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставн их зобов' язань забезпеченн я боргу.

У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов' язк овий платіж), якими оподатков уються інші особи, у тому числ і податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію , додану вартість, акцизні збо ри, а також будь-які інші подат ки, що утримуються з джерела в иплати, сума таких податків, з борів (обов' язкових платежі в) вважається бюджетним фонд ом, який належить державі або територіальній громаді та с творюється від їх імені.

Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, плат ник податків не вжив жодних з аходів для погашення податко вого зобов' язання.

На даний час суми штрафних с анкцій та пені, нараховані ві дповідачу, є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченими, тоб то визнаються сумою податков ого боргу (узгоджена сума под аткового зобов' язання, не с плачена платником податків у термін) і підлягають стягнен ню в примусовому порядку.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних повноважень, звільненого ві д сплати судового збору, а так ож за відсутності витрат поз ивача - суб' єкта владних п овноважень, пов' язаних із з алученням свідків та проведе нням судових експертиз, судо ві витрати (судовий збір) стяг ненню з відповідача не підля гають.

На підставі ст.ст. 1, 3, 5, 6 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами " № 2181-III від 21 грудня 2000 року, із змі нами і доповненнями , та керую чись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 86, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити по вністю.

Стягнути з Приватного п ідприємства «Галкар» (ЄДРПОУ 34857489, адреса: 79071, м. Львів, вул. Щире цька, 36) в користь державного б юджету 843 ( вісімсот сорок три) г ривні 18 коп.

Постанова набирає зако нної сили в строк та в порядку , передбаченому ст.254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України. Постанова набира є законної сили після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, вст ановленого цим Кодексом, якщ о таку заяву не було подано. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Коде ксом, постанова набирає зако нної сили після закінчення ц ього строку. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо його не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи. Якщо строк апеляц ійного оскарження буде понов лено, то вважається, що постан ова суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оск аржена в строк та в порядку, ви значеному ст.186 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни. Заява про апеляційне ос карження та апеляційна скарг а подаються до адміністратив ного суду апеляційної інстан ції через суд першої інстанц ії, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляц ійної скарги одночасно надси лається особою, яка її подає, д о суду апеляційної інстанції . Заява про апеляційне оскарж ення постанови суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня її проголош ення, а у разі складення поста нови у повному обсязі відпов ідно до ст.160 цього Кодексу - з д ня складення в повному обсяз і. Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Повний текст постанов и виготовлений 05.12.2009 року.

Суддя Потабенко В.А.

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Львів, вул. Чоловського, 2

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(вступна та резолютивна час тини)

01 грудня 2009 року

Львівський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючої cудді - Потаб енко В.А.

при секретарі - Білас Ю.Ю.

за участю представників сторін:

від позивача: Лещишин М.І . , згідно доручення,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Де ржавної податкової інспекці ї (далі - ДПІ) у Залізничному ра йоні м. Львова до Приватного п ідприємства «Галкар» про стя гнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Виготовлення мотивувал ьної частини постанови відкл асти до п'яти днів.

Тому, відповідно до вимог ст .ст. 160, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су дом вирішено проголосити вст упну та резолютивну частини постанови суду, а з мотивувал ьною частиною постанови особ и, які беруть участь у справі, зможуть ознайомитись або оде ржати її у суді після 05.12.2009 року .

На підставі ст.ст. 1, 3, 5, 6 Зак ону України "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" № 2181-III від 21 грудня 2000 року, із зм інами і доповненнями , та керу ючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 86, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 1 63, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити по вністю.

Стягнути з Приватного п ідприємства «Галкар» (ЄДРПОУ 34857489, адреса: 79071, м. Львів, вул. Щире цька, 36) в користь державного б юджету 843 ( вісімсот сорок три) г ривні 18 коп.

Постанова набирає зако нної сили в строк та в порядку , передбаченому ст.254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України. Постанова набира є законної сили після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, вст ановленого цим Кодексом, якщ о таку заяву не було подано. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Коде ксом, постанова набирає зако нної сили після закінчення ц ього строку. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо його не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи. Якщо строк апеляц ійного оскарження буде понов лено, то вважається, що постан ова суду не набрала законної сили.

Постанова може бути оск аржена в строк та в порядку, ви значеному ст.186 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни. Заява про апеляційне ос карження та апеляційна скарг а подаються до адміністратив ного суду апеляційної інстан ції через суд першої інстанц ії, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляц ійної скарги одночасно надси лається особою, яка її подає, д о суду апеляційної інстанції . Заява про апеляційне оскарж ення постанови суду першої і нстанції подається протягом десяти днів з дня її проголош ення, а у разі складення поста нови у повному обсязі відпов ідно до ст.160 цього Кодексу - з д ня складення в повному обсяз і. Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження. Апеляц ійна скарга може бути подана без попереднього подання за яви про апеляційне оскарженн я, якщо скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Текст постанови вигот овлений в одному примірнику в нарадчій кімнаті

Суддя Потабенко В.А.

Дата ухвалення рішення01.12.2009
Оприлюднено29.03.2010
Номер документу7243172
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5080/09/1370

Постанова від 01.12.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні