Рішення
від 20.02.2018 по справі 805/264/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 лютого 2018 р. Справа№805/264/18

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голошивця І.О., розглянув в порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Агропромпостач" про стягнення штрафу у розмірі 17000 грн.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Приватного акціонерного товариства "Агропромпостач" про стягнення штрафу у розмірі 17000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач порушив статей 39,40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункт 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826 (далі - Положення 2826). По відношенню до відповідача, позивачем було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 89-СХ-6-Е від 10.11.2016. Товариство повинно було в термін до 30.04.2017 усунути порушення законодавства, викладені в зазначеному розпорядженні. Надалі за невиконання розпорядження № 89-СХ-6-Е від 10.11.2016 у відношенні ПрАТ "Агропромпостач" було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, про що винесено постанову від 24.05.2017 за вих. № 10/6/54/62. За вказаним фактом правопорушення уповноваженою особою позивача 07.06.2017 складено акт про правопорушення на ринку паперів № 278-СХ-6-Е. За результатами розгляду справи правопорушення на ринку паперів уповноваженою особою позивача у відношенні ПрАТ "Агропромпостач" за невиконання розпорядження винесено постанову про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.06.2017 №278-СХ-6-Е, відповідно до якої застосовано штрафну санкцію в розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17000 грн. На момент звернення до суду зазначена сума штрафу ПрАТ "Агропромпостач" не сплачена, чим державі заподіюється шкода у вигляді ненадходження грошових коштів до державного бюджету України, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Представник позивача про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, причини неявки суду не повідомив. Відзив на адміністративний позов не надав.

Враховуючи вищевикладене та з урахуванням вимог частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи у письмовому провадженні.

Ухалою Донецького окружного адміністративного суду від 09.01.2018 відкрито провадження у справі та призначено до підготовчого засідання на 23.01.2018.

Ухалою Донецького окружного адміністративного суду від 23.01.2018 відкладено розгляд справи у зв'язку із неявкою в судове засідання представника відповідача по справі.

05.02.2018 відкладено розгляд справи до 20.02.2018, для надання сторонами по справі додаткових доказів.

Ухалою Донецького окружного адміністративного суду від 20.02.2018 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті у порядку письмового провадження.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює державне регулювання ринку цінних паперів. Діє на підставі Положення "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1063/2011.

Статус Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, її функції та правові основи діяльності, визначені Положенням "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1063/2011.

Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції стосовно здійснення державного регулювання та контролю за емісією і обігом цінних паперів та похідних (деривативів) на території України.

Відповідач - Приватне акціонерне товариство "Агропромпостач" (далі - ПрАТ "Агропромпостач") код ЄДРПОУ 00901861, місцезнаходження: 87000, Донецька область, Нікольський район, смт. Володарське, вул. Пушкіна, буд. 13, є юридичною особою, що підтверджується роздруківкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.(а.с. 24-28)

Як вбачається з позовної заяви та підтверджено матеріалами справи, по відношенню ПрАТ "Агропромпостач", Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 89-СХ-6-Е від 10.11.2016, в якому встановленні порушення відповідачем статей 39,40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826, а саме ПрАТ "Агропромпостач" не розмістило у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, не опубліковало в офіційному друкованому виданні, не подало до Національної комісї з цінних паперів та фондового ринку та не розмістило на власному веб-сайті (веб-сторінці) в мережі Інтернет регулярну річну інформацію за 2015 рік. (а.с. 11)

У зв'язку із не усуненням порушень, по відношенню ПрАТ "Агропромпостач" було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, про що винесено постанову від 24.05.2017 за вих. № 10/6/54/62, яку було направлено на адресу відповідача 25.05.2017. За вказаним фактом правопорушення уповноваженою особою позивача 07.06.2017 складено акт про правопорушення на ринку паперів № 278-СХ-6-Е, в якому зазначено, що станом на 07.06.2017 інформація щодо виконання ПрАТ"Агропромпостач" розпорядження № 89-СХ-6-Е відсутня. (а.с. 8-10)

07.06.2017 за вих.№10/1/03/1800, уповноваженою особою позивача винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, яку було надіслано відповідачу засобами поштового зв'язку 07.06.2017. (а.с. 12-13)

За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 278-СХ-6-Е від 15.06.2017 якою застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю ПрАТ "Агропромпостач" санкції у вигляді штрафу у розмірі 17000 грн., який потрібно оплатити протягом п'ятнадцяти днів з моменту отримання зазначеної постанови. (а.с. 14).

Як вбачається з матеріалів справи, постанову Національної комісії з цінних паперів № 278-СХ-6-Е від 15.06.2017 було направлено на адресу ПрАТ "Агропромпостач" засобами поштового зв'язку 15.06.2017. (а.с. 15-16).

Доказів оскарження постанови до суду сторонами не надано.

На час розгляду справи, сума штрафу у розмірі 17000 грн. відповідачем у добровільному порядку не сплачена.

З цих підстав позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із даним позовом про стягнення з відповідача зазначеної суми боргу.

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок визначено, що розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Додаткові вимоги до розкриття інформації емітентами цінних паперів, які пройшли процедуру лістингу на фондовій біржі, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з ч. 4 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття.

Відповідно до пункту 1 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 (зареєстроване в Міністерстві юстиції України 24.2013.2013 № 2180/24712) зі змінами та доповненнями, обов'язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.

Обов'язок розкриття регулярної річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, або у разі наявності відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення акціонерного товариства (зокрема, в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення) з дати внесення відповідного запису.

Пунктом 4 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів передбачено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до норм статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

На час розгляду справи доказів погашення відповідачем штрафу у визначеному розмірі суду не надано.

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на зазначене та беручи до уваги докази, які наявні у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Повний текст рішення складено 27.02.2018.

На підставі викладеного та керуючись статтями 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Агропромпостач" про стягнення штрафу у розмірі 17000 грн, - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Агропромпостач" штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 копійок до державного бюджету України, на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Голошивець І.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2018
Оприлюднено27.02.2018
Номер документу72433276
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/264/18-а

Рішення від 20.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 23.01.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні