Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 лютого 2018 р. Справа№805/264/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голошивця І.О., розглянув в порядку письмового провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Агропромпостач" про стягнення штрафу у розмірі 17000 грн.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Приватного акціонерного товариства "Агропромпостач" про стягнення штрафу у розмірі 17000 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідач порушив статей 39,40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункт 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826 (далі - Положення 2826). По відношенню до відповідача, позивачем було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 89-СХ-6-Е від 10.11.2016. Товариство повинно було в термін до 30.04.2017 усунути порушення законодавства, викладені в зазначеному розпорядженні. Надалі за невиконання розпорядження № 89-СХ-6-Е від 10.11.2016 у відношенні ПрАТ "Агропромпостач" було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, про що винесено постанову від 24.05.2017 за вих. № 10/6/54/62. За вказаним фактом правопорушення уповноваженою особою позивача 07.06.2017 складено акт про правопорушення на ринку паперів № 278-СХ-6-Е. За результатами розгляду справи правопорушення на ринку паперів уповноваженою особою позивача у відношенні ПрАТ "Агропромпостач" за невиконання розпорядження винесено постанову про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.06.2017 №278-СХ-6-Е, відповідно до якої застосовано штрафну санкцію в розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17000 грн. На момент звернення до суду зазначена сума штрафу ПрАТ "Агропромпостач" не сплачена, чим державі заподіюється шкода у вигляді ненадходження грошових коштів до державного бюджету України, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Представник позивача про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, причини неявки суду не повідомив. Відзив на адміністративний позов не надав.
Враховуючи вищевикладене та з урахуванням вимог частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи у письмовому провадженні.
Ухалою Донецького окружного адміністративного суду від 09.01.2018 відкрито провадження у справі та призначено до підготовчого засідання на 23.01.2018.
Ухалою Донецького окружного адміністративного суду від 23.01.2018 відкладено розгляд справи у зв'язку із неявкою в судове засідання представника відповідача по справі.
05.02.2018 відкладено розгляд справи до 20.02.2018, для надання сторонами по справі додаткових доказів.
Ухалою Донецького окружного адміністративного суду від 20.02.2018 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті у порядку письмового провадження.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює державне регулювання ринку цінних паперів. Діє на підставі Положення "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1063/2011.
Статус Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, її функції та правові основи діяльності, визначені Положенням "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1063/2011.
Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції стосовно здійснення державного регулювання та контролю за емісією і обігом цінних паперів та похідних (деривативів) на території України.
Відповідач - Приватне акціонерне товариство "Агропромпостач" (далі - ПрАТ "Агропромпостач") код ЄДРПОУ 00901861, місцезнаходження: 87000, Донецька область, Нікольський район, смт. Володарське, вул. Пушкіна, буд. 13, є юридичною особою, що підтверджується роздруківкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.(а.с. 24-28)
Як вбачається з позовної заяви та підтверджено матеріалами справи, по відношенню ПрАТ "Агропромпостач", Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 89-СХ-6-Е від 10.11.2016, в якому встановленні порушення відповідачем статей 39,40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826, а саме ПрАТ "Агропромпостач" не розмістило у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, не опубліковало в офіційному друкованому виданні, не подало до Національної комісї з цінних паперів та фондового ринку та не розмістило на власному веб-сайті (веб-сторінці) в мережі Інтернет регулярну річну інформацію за 2015 рік. (а.с. 11)
У зв'язку із не усуненням порушень, по відношенню ПрАТ "Агропромпостач" було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, про що винесено постанову від 24.05.2017 за вих. № 10/6/54/62, яку було направлено на адресу відповідача 25.05.2017. За вказаним фактом правопорушення уповноваженою особою позивача 07.06.2017 складено акт про правопорушення на ринку паперів № 278-СХ-6-Е, в якому зазначено, що станом на 07.06.2017 інформація щодо виконання ПрАТ"Агропромпостач" розпорядження № 89-СХ-6-Е відсутня. (а.с. 8-10)
07.06.2017 за вих.№10/1/03/1800, уповноваженою особою позивача винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, яку було надіслано відповідачу засобами поштового зв'язку 07.06.2017. (а.с. 12-13)
За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 278-СХ-6-Е від 15.06.2017 якою застосовано до товариства з обмеженою відповідальністю ПрАТ "Агропромпостач" санкції у вигляді штрафу у розмірі 17000 грн., який потрібно оплатити протягом п'ятнадцяти днів з моменту отримання зазначеної постанови. (а.с. 14).
Як вбачається з матеріалів справи, постанову Національної комісії з цінних паперів № 278-СХ-6-Е від 15.06.2017 було направлено на адресу ПрАТ "Агропромпостач" засобами поштового зв'язку 15.06.2017. (а.с. 15-16).
Доказів оскарження постанови до суду сторонами не надано.
На час розгляду справи, сума штрафу у розмірі 17000 грн. відповідачем у добровільному порядку не сплачена.
З цих підстав позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із даним позовом про стягнення з відповідача зазначеної суми боргу.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок визначено, що розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Додаткові вимоги до розкриття інформації емітентами цінних паперів, які пройшли процедуру лістингу на фондовій біржі, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з ч. 4 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття.
Відповідно до пункту 1 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів , затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 (зареєстроване в Міністерстві юстиції України 24.2013.2013 № 2180/24712) зі змінами та доповненнями, обов'язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.
Обов'язок розкриття регулярної річної інформації припиняється з дати опублікування інформації про скасування реєстрації випуску цінних паперів та анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок скасування реєстрації випуску цінних паперів, або у разі наявності відомостей в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення акціонерного товариства (зокрема, в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення) з дати внесення відповідного запису.
Пунктом 4 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів передбачено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до норм статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
На час розгляду справи доказів погашення відповідачем штрафу у визначеному розмірі суду не надано.
Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на зазначене та беручи до уваги докази, які наявні у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Повний текст рішення складено 27.02.2018.
На підставі викладеного та керуючись статтями 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Агропромпостач" про стягнення штрафу у розмірі 17000 грн, - задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Агропромпостач" штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) гривень 00 копійок до державного бюджету України, на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Голошивець І.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2018 |
Оприлюднено | 27.02.2018 |
Номер документу | 72433276 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голошивець І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні