Постанова
від 05.06.2007 по справі а4/179-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А4/179-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16тел. 230-31-77

ПОСТАНОВА

Іменем України

"05" червня 2007 р.                                                                   Справа № А4/179-07

Суддя господарського суду Київської області Попікова О.В, розглянувши справу        

За позовомПрокурора Миронівського району в інтересах держави в особі ДПІ у Миронівському районі, м. Миронівка

до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Коротище”, с. Коротище, Миронівський район

про стягнення 28900,00 грн.

секретар судового засідання: Холоденко Н.О.

за участю представників:

від позивачаКороль Л.С., за дов. від 15.05.07р. №4;

від відповідача не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належно.

від прокуратуриМатвієць В.В., за посвідченням № 54.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 05.06.2007р. о 13 год. 00 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 13.06.2007р., про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови.

Обставини справи:

До господарського суду Київської області 02.04.07р. надійшла позовна заява Прокурора Миронівського району в інтересах держави в особі державної податкової інспекції у Миронівському районі до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Коротище” про стягнення 28900,00 грн. податкової заборгованості. Позовні вимоги обґрунтовані приписами пункту 2.3 статті 2 та підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України „Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” № 2181-ІІІ від 21.12.2000р. з огляду на те, що станом на 01.03.07р. загальна сума заборгованості СТОВ “Коротище” перед бюджетом становить 28900,00 грн., яка в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

Ухвалою господарського суду Київської області від 10.04.07р. відкрито провадження у даній адміністративній справі.

Справа розглядається після відкладення.

05.06.07р. в судовому засіданні від представника прокуратури надійшла заява про збільшення розміру позовних вимог, а саме до 116400,18 грн., яка підтримана представником ДПІ. Вказана заява мотивована тим, що прокуратурою Миронівського району та державною податковою інспекцією у Миронівському районі 04.06.07р. було проведено перевірку СТОВ “Коротище” щодо своєчасності та повноти сплати податку з доходів фізичних осіб, за результатами якої складено довідку №5576 з якої вбачається, що заборгованість СТОВ “Коротище” з сплати податку з доходів фізичних осіб становить 116400,18 грн.

Враховуючи, що представник відповідача в судове засідання не з'явився, відзиву на позовну заяву не надав, хоча про день, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином ухвалами суду, справа відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України розглядається за наявними в ній матеріалами, без участі представника відповідача.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача та прокуратури, суд,

встановив:

          Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю “Коротище” станом на 04.06.07р. має податкову  заборгованість зі сплати податку з доходів фізичних осіб на суму 116400,18 грн.

Згадана заборгованість підтверджується наявними у матеріалах справи: довідкою від 04.06.07р. №5576, актом звірки станом на 01.03.07р., копією листа від 09.03.07р. №9.

          Відповідно до п.1.15 статті Закону України від 22.05.2003 року № 889-ІV "Про податок з доходів фізичних осіб" СТОВ “Коротище” є податковим агентом - юридичною особою, яка незалежно від її організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язано нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.

          Відповідач має трудовий колектив найманих працівників, яким він нараховує і сплачує заробітну плату та орендує земельні паї, за які орендодавцям сплачує орендну плату. Тому згідно п.п.8.1.1 п.8.1 ст.8 Закону України № 889-IV він, як податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку.

          Податок з доходів фізичних осіб згідно п.п.8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України № 889-IV підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не передбачають сплати (перерахування) цього податку до бюджету. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

          Приписами п.п. 3.2.1 п. 3.2 ст. 3 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що у будь-яких випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені. Незважаючи на наведене, відповідач має заборгованість по податку з доходів фізичних осіб, який ним нарахований і утриманий, але не сплачений до бюджету.

          Згідно п.п.16.3.4 п.16.3 ст.16 Закону України № 889-ІV контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку з доходів фізичних осіб здійснює податковий орган за місцезнаходженням юридичної особи або її уповноваженого підрозділу. Аналогічну вимогу містить стаття 78 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік" від 19 грудня 2006 року № 489-V , в якій зазначено, що контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету здійснюється органами, які повинні забезпечувати їх надходження, згідно з додатком N 8 до цього Закону. У вказаному додатку зазначено, що за органами Державної податкової адміністрації закріплено контроль за справлянням (стягненням) платежів до бюджету, зокрема, по кодах бюджетної класифікації № 11010000 та № 11010100, які згідно додатку № 1 до наказу Міністерства фінансів України № 604 від 27.12.2001 року “Про бюджетну класифікацію та її запровадження” є кодами податку з доходів фізичних осіб (11010000) та податку з доходів найманих працівників (11010100).

Прокуратурою Миронівського району та Державною податковою інспекцією у Миронівському районі 04.06.07р. було проведено перевірку стану заборгованості по заробітній платі та по податку з доходів фізичних осіб суб'єкта господарювання СТОВ “Коротище”, перевіркою встановлено що заборгованість по податку з доходів фізичних осіб відповідача станом на 01.05.07р. становить 116400,18 грн. За результатами перевірки складено довідку від 04.06.07р. № 5576.

          Відповідно до ввідної частини Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов‘язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов‘язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення. Саме цим Законом і запроваджене поняття податкового зобов'язання, податкового боргу, як податкового зобов'язання узгодженого платником податків або встановленого судом, але не сплаченого у встановлений строк, а також пені, нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.

Приписами підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України “Про порядок погашення  зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу. Відповідно до пункту 1.6 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” примусове стягнення - звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу, без попереднього узгодження його суми таким платником податків.

Також Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначений і порядок погашення податкового боргу платника податків за узгодженим податковим зобов'язанням та порядок звернення стягнення на активи платника податків за узгодженим податковим зобов'язанням. Зокрема, приписами підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено, що у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи з погашення податкового боргу не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення узгодженої суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності - шляхом продажу інших активів такого платника податків. Стягнення коштів здійснюється шляхом надіслання банку, обслуговуючому платника податків, платіжної вимоги на суму податкового боргу або його частини. Продаж інших активів здійснюється на підставі рішення податкового органу, підписаного його керівником та скріпленого гербовою печаткою податкового органу.

Відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

          З огляду на викладене, господарський суд дійшов висновку про правомірність позовних вимог та можливість їх часткового задоволення з огляду на вимоги підпункту 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.

Судові витрати розподіляються відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи наведене, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 71, 94, 158 –163, Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

постановив:

          1. Позов задовольнити повністю.

          2. Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю “Коротище” (08825, Київська обл., Миронівський р-н, с. Коротище, код 30830814; р/р 2600691 в Обухівській філії “Райффайзенбанк “Аваль” МФО 321585) на користь держави в особі Державної податкової інспекції у Миронівському районі (08800, Київська обл., м. Миронівка, вул. Леніна, 58, код 34198428, р/р 3321800600425 банк УДК у Київській області) –116400 (сто шістнадцять тисяч чотириста гривень) 18 коп. податкової заборгованості.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

          Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 КАС України.

Суддя                                                                                                  

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –13 червня 2007 року.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення05.06.2007
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу724505
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а4/179-07

Ухвала від 22.05.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Ухвала від 15.05.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Постанова від 05.06.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Ухвала від 27.04.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Ухвала від 10.04.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні