Постанова
від 27.02.2018 по справі 210/559/18
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА ОСОБА_1

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 210/559/18

Провадження № 3/210/421/18

П О С Т А Н О В А

іменем України

27 лютого 2018 року

Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:

головуючого-судді: Вікторович Н.Ю.,

за участі секретаря судового засідання: Реви К.В.,

прокурора: Васькевича Р.А.,

особи, що притягується до адміністративної

відповідальності: ОСОБА_2

розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли із Управління захисту економіки в Дніпропетровській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України, відносно:

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянина України, раніше не судимого, працює інженером-землевпорядником ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП , депутат Криворізької міської ради, зареєстрований та проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, кв.№1, раніше до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення не притягувався,

про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

01 лютого 2018 року до Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області надійшли адміністративні матеріали із Управління захисту економіки в Дніпропетровській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України відносно ОСОБА_2 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.ч.1, 2 статті 172-7 КУпАП.

Відповідно до ст.36 КУпАП при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень, адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Зважаючи на той факт, що в провадженні судді знаходиться чотирнадцять матеріалів про адміністративні правопорушення щодо ОСОБА_2 вважаю, що розгляд справи в одному провадженні буде доцільним, тому необхідно об'єднати справи про вчинення адміністративних правопорушень відносно ОСОБА_2 в одне провадження.

ОСОБА_2, будучи депутатом Криворізької міської ради VII скликання згідно п.п. б п.1 ч.1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції (далі, - Закону), суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією, в порушення ч.1 ст.28, ч.2 ст.35 Закону під час участі у засіданні постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності міста при підготовці рішень Криворізької міської ради, не повідомив під час засідання постійної комісії про наявність у нього реального конфлікту інтересів, чим вчинив правопорушення пов'язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено ч.1 ст.172-7 КУпАП.

Так, 16 грудня 2016 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №16 від 16 грудня 2016 року під номером вісім розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №61-88 порядку денного пленарного засідання 16 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №65 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_4 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Хорозька,12, кадастровий номер 1211000000:04:316:0014.

Крім того, 20 січня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №18 від 20 січня 2017 року під номером два розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№21-75 (крім проектів №22, 31-36, 64) порядку денного пленарного засідання 17 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №28 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_5 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Лавреньова, 3, кадастровий номер 1211000000:06:002:0029.

Крім того, 21 квітня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №21 від 21 квітня 2017 року під номером шість розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№26-94 порядку денного другого пленарного засідання 20 сесії Криворізької міської ради 7 скликання (крім питання №№42, 81) , серед яких розглядався проект рішення №30 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_6 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Черепанових,14, кадастровий номер 1211000000:08:723:0005, гр. ОСОБА_7 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Герцена, 79, кадастровий номер 1211000000:08:713:0003, гр. ОСОБА_8 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Орловська, 11, кадастровий номер 1211000000:02:025:0017, гр. ОСОБА_9, за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Чистопільська, 8, кадастровий номер1211000000:06:002:0037.

Крім того, 24 березня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №20 від 24 березня 2017 року під номером шість розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№19-91 порядку денного пленарного засідання 19 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №26 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_10 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Сестроріцька, 26, кадастровий номер 1211000000:07:163:0027.

Крім того, 19 травня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №23 від 19 травня 2017 року під номером п'ять розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№28-85 порядку денного пленарного засідання 21 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №29 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_11 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Цементників, 13, кадастровий номер 1211000000:03:004:0177. гр.гр. ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Герцена, 92, кадастровий номер 1211000000:08711:0116, гр. ОСОБА_15 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Руднічна, 35, кадастровий номер 1211000000:08:719:0012, гр. ОСОБА_16 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Герцена, 69, кадастровий номер 1211000000:08:713:0004, гр. ОСОБА_17 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Яцьківа, 11, кадастровий номер 1211000000:08:720:0002, гр. ОСОБА_18 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Черепанових, 5, кадастровий номер 1211000000:08:722:0022, гр. ОСОБА_19 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Руднічна, 16, кадастровий номер 1211000000:08:722:0024.

Крім того, 20 жовтня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №29 від 20 жовтня 2017 року під номером дев'ять розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№18-74 порядку денного пленарного засідання 27 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №22 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_20 та ОСОБА_21 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Ломоносова, 46, кадастровий номер 1211000000:07:274:0022.

Крім того, 22 серпня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №27 від 22 серпня 2017 року під номером дев'ять розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№24-86 порядку денного пленарного засідання 25 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №66 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) у натурі (на місцевості) меж земельної ділянки на вул. Ракетній, 2в, реєстрацію права комунальної власності на неї та надання її в оренду для розміщення тенісних кортів за зверненням ПП РЕСТ кадастровий номер 1211000000:08:299:0002.

Згідно з протоколами, а також поясненнями ОСОБА_22 та ОСОБА_23 під час засідань постійної комісії по жодному питанню ніхто із її членів не заявляв про наявний у нього конфлікт інтересів.

Разом з тим встановлено, що технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) гр. ОСОБА_4 виготовляло ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП (ЄДРПОУ 38789135) на підставі договору №190/08-16 від 18 серпня 2016 року. Відповідальним за якість робіт із землеустрою по раніше вказаних земельних ділянках виступав сертифікований інженер-землевпорядник ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП ОСОБА_2, який у свою чергу є заступником голови комісії, на якій розглядалось зазначене питання.

У подальшому, 21 грудня 2016 року на 16 сесії Криворізької міської ради 7 скликання було прийнято рішення №1225 Про безоплатну передачу у власність, спільну часткову власність земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), ведення садівництва й будівництва індивідуального гаража , яким, крім іншого, передано безоплатно у власність земельну ділянку за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Хорозька, 12, гр. ОСОБА_4

У відповідності до ч.1 ст.1 Закону України Про запобігання корупції визначено терміни, серед яких приватний інтерес це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях; реальний конфлікт інтересів це, суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Статтею 28 Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів Закону України Про запобігання корупції , передбачено, що особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону зобов'язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Стаття 35 Особливості врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності окремих категорій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування Закону встановлює, що правила врегулювання конфлікту інтересів в діяльності депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів. Згідно з ч.2 зазначеної статті у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.

Враховуючи викладене, орган, що склав адміністративні матеріали вважає, що у ОСОБА_2 виник реальний конфлікт інтересів, а саме суперечність між його приватним інтересом, обумовлений його постійною діяльністю в ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП , та його службовими та представницькими повноваженнями, як заступника голови постійної комісії з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, що вплинули на об'єктивність та неупередженість вчинення ним дії, а саме голосування За винесення на розгляд сесії питання Про безоплатну передачу у власність, спільну часткову власність земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), ведення садівництва й будівництва індивідуального гаража гр. ОСОБА_4

Наявність реального конфлікту інтересів у ОСОБА_2 підтверджується приватним інтересом, зумовленим перебуванням на постій роботі в ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП на посаді інженера-землевпорядника, відповідального за дотримання вимог земельного законодавства при виконанні робіт із землеустрою, у тому числі відповідального за якість робіт із землеустрою при розробці технічної документації гр. ОСОБА_4, на підставі якої остання отримала у власність земельну ділянку.

Суперечність між його приватним інтересом та здійсненням службових і представницьких повноважень пов`язана з наданням дозволу на затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) гр. ОСОБА_4, яку розробляло ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП , де відповідальним за якість робіт із землеустрою був саме ОСОБА_2, що безумовно свідчить про його вплив на об'єктивність та неупередженість вчинення чи не вчинення ним дій під час участі у засіданні постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності міста, на якій розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№61-88 порядку денного пленарного засідання 16 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №65 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_4 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Хорозька, 12, кадастровий номер 1211000000:04:316:0014.

Як роз'яснило НАЗК у своїх Методичних рекомендаціях з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14 липня 2016 року №2 (далі, - Методичні рекомендації), щодо приватного інтересу першим питанням для кожного суб'єкта відповідальності завжди є правильна оцінка, що таке приватний інтерес і який із них власне може спричинити конфлікт інтересів. Зазначене свідчить про те, що для оцінки наявності приватного інтересу обов'язковим є розуміння службовця (суб'єктивне його відношення).

Зокрема, зі змісту пункту 3 підрозділу 2.1. розділу 2 Методичних рекомендацій вбачається, що наявність протиріччя встановлюється в кожному окремому випадку шляхом порівняння повноважень та існуючого у особи приватного інтересу із подальшим визначенням можливості (неможливості) такого інтересу вплинути на об`єктивність чи неупереджені прийняття рішення, вчинення діяння службовою особою. Конфлікт інтересів існуватиме в усіх випадках, коли у особи є приватний інтерес, здатний вплинути на об'єктивність або неупередженість його рішення або дії під час виконання службових або представницьких повноважень. Навіть тоді, коли прийняті ним рішення, вчинені чи невчинені дії за наявності приватного інтересу відповідають закону.

Об'єктивна сторона ч.1 статті 172-7 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів. Об'єктивна сторона даного правопорушення полягає в бездіяльності особи, яка знала про наявність приватного інтересу, який впливав на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, вчинення чи невчинення нею дій при здійснення представницьких повноважень, тому зобов'язана була повідомити про це, однак не зробила цього.

Під час реалізації своїх повноважень депутати місцевих рад зобов'язані дотримуватися вимог законодавства України щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Таким чином, депутат Криворізької міської ради Дніпропетровської області VII скликання ОСОБА_2 у порушення вимог ч.1 ст.28, ч.2 ст.35 Закону України Про запобігання корупції не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час засідання постійної комісії з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності щодо винесення на розгляд сесії Криворізької міської ради питання Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_4, чим вчинив правопорушення, пов'язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено ч.1 ст.172-7 КУпАП.

Також, ОСОБА_2, будучи депутатом Криворізької міської ради VII скликання згідно п.п. б п.1 ч.1 ст.3 Закону України Про запобігання корупції (далі, - Закону), суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією, в порушення ч.1 ст.28, ч.2 ст.35 Закону під час участі у засіданні постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності міста при підготовці рішень Криворізької міської ради вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, взявши участь у голосуванні за винесення на розгляд сесії Криворізької міської ради рішення, що стосувалося інтересів особи, з якою його пов'язують службові відносини, чим вчинив правопорушення пов'язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Так, 16 грудня 2016 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №16 від 16 грудня 2016 року під номером вісім розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№61-88 порядку денного пленарного засідання 16 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №65 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_4 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Хорозька, 12, кадастровий номер 1211000000:04:316:0014.

Крім того, 20 січня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №18 від 20 січня 2017 року під номером два розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№21-75 (крім проектів №22, 31-36, 64) порядку денного пленарного засідання 17 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №28 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_5 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Лавреньова, 3, кадастровий номер 1211000000:06:002:0029.

Крім того, 21 квітня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №21 від 21 квітня 2017 року під номером шість розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№26-94 порядку денного другого пленарного засідання 20 сесії Криворізької міської ради 7 скликання(крім питання №№42,81) , серед яких розглядався проект рішення №30 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_6 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Черепанових, 14, кадастровий номер 1211000000:08:723:0005, гр. ОСОБА_7 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Герцена, 79, кадастровий номер 1211000000:08:713:0003, гр. ОСОБА_8 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Орловська, 11, кадастровий номер 1211000000:02:025:0017, гр. ОСОБА_9, за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Чистопільська, 8, кадастровий номер1211000000:06:002:0037.

Крім того, 24 березня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №20 від 24 березня 2017 року під номером шість розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№19-91 порядку денного пленарного засідання 19 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №26 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_10 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Сестроріцька, 26, кадастровий номер 1211000000:07:163:0027.

Крім того, 19 травня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №23 від 19 травня 2017 року під номером п'ять розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№28-85 порядку денного пленарного засідання 21 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №29 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_11 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Цементників, 13, кадастровий номер 1211000000:03:004:0177. гр.гр. ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Герцена, 92, кадастровий номер 1211000000:08711:0116, гр. ОСОБА_15 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Руднічна, 35, кадастровий номер 1211000000:08:719:0012, гр. ОСОБА_16 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Герцена, 69, кадастровий номер 1211000000:08:713:0004, гр. ОСОБА_17 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Яцьківа, 11, кадастровий номер 1211000000:08:720:0002, гр. ОСОБА_18 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Черепанових, 5, кадастровий номер 1211000000:08:722:0022, гр. ОСОБА_19 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Руднічна, 16, кадастровий номер 1211000000:08:722:0024.

Крім того, 20 жовтня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №29 від 20 жовтня 2017 року під номером дев'ять розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№18-74 порядку денного пленарного засідання 27 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №22 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_20 та ОСОБА_21 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Ломоносова, 46, кадастровий номер 1211000000:07:274:0022.

Крім того, 22 серпня 2017 року в приміщенні Криворізької міської ради Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна (Радянська), 1, проходило засідання постійної комісії Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, яке згідно протоколу очолював заступник голови постійної комісії ОСОБА_2 у зв'язку з відсутністю голови ОСОБА_3

Згідно з порядком денним протоколу засідання постійної комісії №27 від 22 серпня 2017 року під номером дев'ять розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№24-86 порядку денного пленарного засідання 25 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №66 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) у натурі (на місцевості) меж земельної ділянки на вул. Ракетній, 2в, реєстрацію права комунальної власності на неї та надання її в оренду для розміщення тенісних кортів за зверненням ПП РЕСТ кадастровий номер 1211000000:08:299:0002.

Згідно з протоколами, а також поясненнями ОСОБА_22 та ОСОБА_23 під час засідань постійної комісії по жодному питанню ніхто із її членів не заявляв про наявний у нього конфлікт інтересів.

Разом з тим встановлено, що технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) гр. ОСОБА_4 виготовляло ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП (ЄДРПОУ 38789135) на підставі договору №190/08-16 від 18 серпня 2016 року. Відповідальним за якість робіт із землеустрою по раніше вказаних земельних ділянках виступав сертифікований інженер-землевпорядник ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП ОСОБА_2, який у свою чергу є заступником голови комісії, на якій розглядалось зазначене питання.

У подальшому, 21 грудня 2016 року на 16 сесії Криворізької міської ради 7 скликання було прийнято рішення №1225 Про безоплатну передачу у власність, спільну часткову власність земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), ведення садівництва й будівництва індивідуального гаража , яким, крім іншого, передано безоплатно у власність земельну ділянку за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Хорозька, 12, гр. ОСОБА_4

У відповідності до ч.1 ст.1 Закону України Про запобігання корупції визначено терміни, серед яких приватний інтерес це будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях; реальний конфлікт інтересів це, суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Статтею 28 Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів Закону України Про запобігання корупції , передбачено, що особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону зобов'язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Стаття 35 Особливості врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності окремих категорій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування Закону встановлює, що правила врегулювання конфлікту інтересів в діяльності депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів. Згідно з ч. 2 зазначеної статті у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.

Враховуючи викладене, орган, що склав адміністративні матеріали вважає, що у ОСОБА_2 виник реальний конфлікт інтересів, а саме суперечність між його приватним інтересом, обумовлений його постійною діяльністю в ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП , та його службовими та представницькими повноваженнями, як заступника голови постійної комісії з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності, що вплинули на об'єктивність та неупередженість вчинення ним дії, а саме голосування За винесення на розгляд сесії питання Про безоплатну передачу у власність, спільну часткову власність земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), ведення садівництва й будівництва індивідуального гаража гр. ОСОБА_4

Наявність реального конфлікту інтересів у ОСОБА_2 підтверджується приватним інтересом, зумовленим перебуванням на постій роботі в ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП на посаді інженера-землевпорядника, відповідального за дотримання вимог земельного законодавства при виконанні робіт із землеустрою, у тому числі відповідального за якість робіт із землеустрою при розробці технічної документації гр. ОСОБА_4, на підставі якої остання отримала у власність земельну ділянку.

Суперечність між його приватним інтересом та здійсненням службових і представницьких повноважень пов`язана з наданням дозволу на затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) гр. ОСОБА_4, яку розробляло ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП , де відповідальним за якість робіт із землеустрою був саме ОСОБА_2, що безумовно свідчить про його вплив на об'єктивність та неупередженість вчинення чи не вчинення ним дій під час участі у засіданні постійної комісії міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності міста, на якій розглядалось питання Про розгляд проектів рішень №№61-88 порядку денного пленарного засідання 16 сесії Криворізької міської ради 7 скликання , серед яких розглядався проект рішення №65 Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_4 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Хорозька, 12, кадастровий номер 1211000000:04:316:0014.

Як роз'яснило НАЗК у своїх Методичних рекомендаціях з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 14 липня 2016 року №2 (далі, - Методичні рекомендації), щодо приватного інтересу першим питанням для кожного суб'єкта відповідальності завжди є правильна оцінка, що таке приватний інтерес і який із них власне може спричинити конфлікт інтересів. Зазначене свідчить про те, що для оцінки наявності приватного інтересу обов'язковим є розуміння службовця (суб'єктивне його відношення).

Зокрема, зі змісту пункту 3 підрозділу 2.1. розділу 2 Методичних рекомендацій вбачається, що наявність протиріччя встановлюється в кожному окремому випадку шляхом порівняння повноважень та існуючого у особи приватного інтересу із подальшим визначенням можливості (неможливості) такого інтересу вплинути на об`єктивність чи неупереджені прийняття рішення, вчинення діяння службовою особою. Конфлікт інтересів існуватиме в усіх випадках, коли у особи є приватний інтерес, здатний вплинути на об'єктивність або неупередженість його рішення або дії під час виконання службових або представницьких повноважень. Навіть тоді, коли прийняті ним рішення, вчинені чи невчинені дії за наявності приватного інтересу відповідають закону.

Об'єктивна сторона ч.2 статті 172-7 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів: вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів. Об'єктивна сторона даного правопорушення полягає в діяльності особи, (голосування ЗА щодо винесення рішення на розгляд сесії), знаючи про наявність приватного інтересу, який впливав на об'єктивність або неупередженість вчинення нею дії при здійсненні службових та представницьких повноважень, не повідомленні в установленому законом порядку про наявний реальний конфлікт інтересів та не виконанні обов'язку щодо невчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів.

Під час реалізації своїх повноважень депутати місцевих рад зобов'язані дотримуватися вимог законодавства України щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Таким чином, депутат Криворізької міської ради Дніпропетровської області VII скликання ОСОБА_2 у порушення вимог ч.1 ст.28, ч.2 ст.35 Закону України Про запобігання корупції вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме під час засідання постійної комісії з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності проголосував За винесення на розгляд сесії Криворізької міської ради питання Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_4, чим вчинив правопорушення, пов'язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Будучи присутнім при розгляді справи, ОСОБА_2 свою провину у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1, 2 статті 172-7 КУпАП визнав повністю, підтвердив обставини, викладені в протоколах про адміністративні правопорушення, просив суд суворо його не карати.

Прокурор Криворізької місцевої прокуратури №1 Дніпропетровської області ОСОБА_24, у судовому засіданні підтвердив обставини, викладені в протоколах про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_2 Вважає, що у діях особи, відносно якої складено протоколи про адміністративне правопорушення, наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 та 2 статті 172-7 КУпАП. Просив суд призначити покарання ОСОБА_2 у вигляді штрафу на користь держави у розмірі чотирьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 6800,00 гривень.

Суд, вислухавши думки учасників процесу, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, повно та всебічно з'ясувавши всі обставини в їх сукупності, вбачає у діях ОСОБА_2 ознаки складу правопорушень, передбачених ч.1 та ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Відповідно до вимог статті 245 КУпАП, завданням адміністративного судочинства є своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом.

Згідно вимог статті 280 КУпАП, орган, посадова особа при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини що пом'якшують або обтяжують відповідальність, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до статей 251, 252 КУпАП, орган, посадова особа оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності. Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та ін.

Відповідно до статті 1 Закону України Про запобігання корупції , приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Відповідно до ст.1 Законом України Про запобігання корупції корупційне правопорушення - діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність; корупція - використання особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, наданих їй службових повноважень чи пов'язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у частині першій статті 3 цього Закону, або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов'язаних з ними можливостей; приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях; реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Отже, предметом доказування у справі про притягнення особи до відповідальності за статтею 172-7 КУпАП є доведеність наявності ситуації, за якої особиста заінтересованість публічного службовця може вплинути на об'єктивність виконання ним своїх службових повноважень, за якої існує можливість виникнення протиріччя між його особистими інтересами і публічними, що може поставити під сумнів справедливість прийнятого рішення чи вчинення особою інших дій.

Відповідно до частини 1 статті 28 Закону України Про запобігання корупції , особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Відповідно до частини 2 статті 29 Закону України Про запобігання корупції , особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, у яких наявний реальний чи потенційний конфлікт інтересів, можуть самостійно вжити заходів щодо його врегулювання шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих це документів безпосередньому керівнику або керівнику органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади.

Відповідно до частини 2 статті 35 Закону України Про запобігання корупції , у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом. Про конфлікт інтересів такої особи може заявити будь-який інший член відповідного колегіального органу або учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається. Заява про конфлікт інтересів члена колегіального органу заноситься в протокол засідання колегіального органу.

Зазначена норма є відсильною та у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування визначає модель поведінки такого суб'єкта. Разом з тим, у випадку втрати правомочності рішення органу за умови неучасті суб'єкта у прийнятті рішень колегіальним органом, участь такої особи у прийнятті рішень має здійснюватися під зовнішнім контролем. Рішення про здійснення зовнішнього контролю приймається відповідним колегіальним органом. У такому разі вказана норма відсилає також для застосування ст.59-1 Конфлікт інтересів Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , яка встановлює, що депутат міської ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.

Відповідно до ч.2 та ч.4 ст.49 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов'язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Депутат зобов'язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.

Статтею 59-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що сільський, селищний, міський голова, секретар, депутат сільської, селищної, міської ради, голова, заступник голови, депутат районної, обласної, районної у місті ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.

Відповідно до ч.2 ст.59-1 цього Закону, здійснення контролю за дотриманням вимог частини першої цієї статті, надання зазначеним у ній особам консультацій та роз'яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію, визначену відповідною радою.

Згідно ч.2 ст.18 Закону України Про статус депутатів місцевих рад депутат місцевої ради зобов'язаний: додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів; брати участь у роботі ради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень; виконувати доручення ради, її органів, сільського, селищного, міського голови чи голови ради; інформувати їх про виконання доручень.

Статтею 19 Закону України Про статус депутатів місцевих рад визначено, що депутат місцевої ради користується правом ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких він входить. Депутат місцевої ради набуває права ухвального голосу з моменту визнання його повноважень.

Відповідно до ч.1 та ч.3 ст.20 вказаного Закону на сесіях місцевої ради депутати місцевої ради на основі колективного і вільного обговорення розглядають і вирішують питання, віднесені до відання відповідної ради. Депутат місцевої ради зобов'язаний бути присутнім на пленарних засіданнях ради, засіданнях постійної комісії та інших органів ради, до складу яких він входить.

Відповідно до статті 39 Закону України Про запобігання корупції (Пріоритет інтересів) особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті З цього Закону, представляючи державу чи територіальну громаді, діють виключно в їх інтересах.

Таким чином, ОСОБА_2 не повідомив про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час засідання постійної комісії з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності щодо винесення на розгляд сесії Криворізької міської ради питання Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_4, та вчинив дію в умовах реального конфлікту інтересів, а саме під час засідання постійної комісії з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності проголосував За винесення на розгляд сесії Криворізької міської ради питання Про затвердження технічної документації із землеустрою, щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) і передачі безоплатно в спільну часткову власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибних ділянок) гр. ОСОБА_4, чим вчинив адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, відповідальність за які передбачено статтею 28 Закону України Про запобігання корупції , частиною 1, 2 статті 172-7 КУпАП.

Вина особи, що притягається до адміністративної відповідальності підтверджується сукупністю достатніх та незаперечних доказів, досліджених під час судового розгляду, а саме: протоколами про вчинення адміністративних правопорушень; запитами до Криворізької міської ради; відповідями на запит; протоколами засідань Криворізької міської ради; стенограмами пленарних засідань сесії Криворізької міської ради; протоколами пленарних засідань сесії Криворізької міської ради; копіями рішень; протоколами засідань постійної комісії; запитами до ТОВ ЮРІСТЕК-ГРУП ; відповідями на запит; письмовими поясненнями та іншими матеріалами справи про адміністративне правопорушення.

Відповідно до частини 2 статті 33 КУпАП, при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

До обставин, що пом'якшують відповідальність за адміністративне правопорушення відповідно до статті 34 КУпАП, суд відносить визнання вини.

Обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення відповідно до статті 35 КУпАП, судом не виявлено.

У відповідності до статті 23 КУпАП, адміністративні стягнення є мірою відповідальності і застосовуються з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, а також запобіганню вчинення нових правопорушень, як самим правопорушником, так і іншими особами.

Суддя, повно та всебічно дослідивши адміністративний матеріал, вислухавши пояснення ОСОБА_2, прокурора, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, дійшов висновку про те, що винність ОСОБА_2 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених частинами 1, 2 статті 172-7 КУпАП, повністю доведена та враховуючи дані про особу правопорушника, те, що він раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, тяжкість вчиненого правопорушення та обставини його вчинення, виходячи з умисної форми вини вчинення адміністративного правопорушення, ставлення особи до даного діяння, а саме визнання ним своєї провини за скоєне, вважає за можливим застосувати адміністративне стягнення у межах санкції частини 2 статті 172-7 КУпАП, оскільки зазначене правопорушення є більш серйозним з числа вчинених, у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 4200,00 гривень, тобто грошове стягнення.

Крім того, відповідно до положень ст.40-1 КУпАП у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення з особи, яка притягається до адміністративного відповідальності підлягає стягненню судовий збір.

Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється Законом України Про судовий збір . Відповідно до ст.4 Закону України Про судовий збір зі ОСОБА_2 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 352,40 гривні.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.33-36, 40-1, 172-7, 221, 283, 284 КУпАП, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Об'єднати справи про вчинення адміністративних правопорушень відносно ОСОБА_2 за №210/559/18, провадження №3/210/421/18 за ч.1 ст.172-7 КУпАП, №210/560/18, провадження №3/210/422/18 за ч.2 ст.172-7 КУпАП, №210/562/18, провадження №3/210/423/18 за ч.1 ст.172-7 КУпАП, №210/563/18, провадження №3/210/424/18 за ч.1 ст.172-7 КУпАП, №210/564/18, провадження №3/210/425/18 за ч.2 ст.172-7 КУпАП, №210/566/18, провадження №3/210/426/18 за ч.1 ст.172-7 КУпАП, №210/567/18, провадження №3/210/427/18 за ч.1 ст.172-7 КУпАП, №210/568/18, провадження №3/210/428/18 за ч.2 ст.172-7 КУпАП, №210/570/18, провадження №3/210/429/18 за ч.2 ст.172-7 КУпАП, №210/572/18, провадження №3/210/431/18 за ч.1 ст.172-7 КУпАП, №210/573/18, провадження №3/210/432/18 за ч.2 ст.172-7 КУпАП, №210/574/18, провадження №3/210/433/18 за ч.2 ст.172-7 КУпАП, №210/571/18, провадження №3/210/430/18 за ч.2 ст.172-7 КУпАП, №210/575/18, провадження №3/210/434/18 за ч.1 ст.172-7 КУпАП, та присвоїти єдиний номер справи, - №210/559/18, провадження №3/210/421/18.

Притягнути до адміністративної відповідальності ОСОБА_2,ІНФОРМАЦІЯ_1, за ч.1, ч.2 ст.172-7 КУпАП і призначити йому покарання у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 4200,00 гривень (чотири тисячі двісті гривень).

Стягнути зі ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, на користь держави судовий збір в розмірі 352,40 гривні (триста п'ятдесят дві гривні 40 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційний суд Дніпропетровської області через Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області протягом 10 днів з моменту винесення.

Суддя: Н. Ю. Вікторович

Дата ухвалення рішення27.02.2018
Оприлюднено02.03.2018
Номер документу72458036
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —210/559/18

Постанова від 27.02.2018

Адмінправопорушення

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Постанова від 26.02.2018

Адмінправопорушення

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Постанова від 16.02.2018

Адмінправопорушення

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні