Рішення
від 21.02.2018 по справі 804/224/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2018 року Справа № 804/224/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рябчук О.С.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства Ломбард КРЕДИТКА ТОВ ТІП-ТОП СЕРВІС та ТОВ КУБА СЕРВІС про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ :

05 січня 2018 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Повного товариства Ломбард КРЕДИТКА ТОВ ТІП-ТОП СЕРВІС та ТОВ КУБА СЕРВІС (далі по тексту - відповідач) про стягнення штрафу у сумі 17000,00грн.

В обґрунтування позовних вимог в позові зазначено наступне. Відповідачем допущено правопорушення законодавства про фінансові послуги, а саме: не подано до Нацкомфінпослуг звітності за І квартал 2017 року, що свідчить про порушення ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та п. 2.1 та п. 2.2 розділу 2 Порядку від 04.11.2004 р. №2740. Відносно відповідача було складено Акт від 01.06.2017 р. №1063/16-3/13, який направлений йому разом із запрошенням прийняти участі у розгляді справи Комісією. 26 червня 2017 р. відносно відповідача прийнято ОСОБА_1 №734/1053/16-3/13-П про застосування штрафної санкції у розмірі 17000,00грн. Проте, сума штрафу самостійно не сплачена відповідачем, що зумовило звернення до суду з даним позовом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.01.2018 р. відкрито провадження у адміністративній справі; справу №804/224/18 призначено до розгляду за правилами спрощеного провадження без повідомлення сторін.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідачем не надано до суду відзиву на позов протягом строків, визначених в ухвалі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.01.2018 року.

Згідно з ч.ч. 5, 8 ст. 261 Кодексу адміністративного. судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Повне товариство Ломбард КРЕДИТКА ТОВ ТІП-ТОП СЕРВІС та ТОВ КУБА СЕРВІС зареєстровано 24.12.2015 р., про що в ЄДР внесено запис про включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про юридичну особу; код за ЄДРПОУ 40196308.

01 червня 2017 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послугсформовано Акт про правопорушення, вчинені Повним товариством Ломбард КРЕДИТКА ТОВ ТІП-ТОП СЕРВІС та ТОВ КУБА СЕРВІС на ринку фінансових послуг №1053/16-3/13, в якому зазначено, що товариством не надано звітні дані за І квартал 2017 року, що свідчить про порушення Товариством вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме:

- ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг;

- пунктів 2.1 та 2.2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 р. №2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за № 1482/10081щодо неподання звітних даних за І квартал 2017 року до Нацкомфінпослуг (а.с.10).

Листом від 01.06.2017 р. за вих.№4205/16-8 відповідачу направлено акт та повідомлення про розгляд справи (а.с.11).

26 червня 2017 р. позивачем прийнято ОСОБА_1 №734/1053/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно з якою до Повного товариства Ломбард КРЕДИТКА ТОВ ТІП-ТОП СЕРВІС та ТОВ КУБА СЕРВІС застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00грн.

При цьому, відповідачу також роз'яснено, що сума штрафу підлягає перерахуванню до Державного бюджету України та необхідність повідомлення про сплату до 26.07.2017 р. (а.с.12).

ОСОБА_1 №734/1053/16-3/13-П від 26.06.2017 р. направлена відповідачу супровідним листом від 27.06.2017 за вих.№4915/16-8 (а.с.8).

Згідно із преамбулою Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання та державне регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон №2664-14) цей Закон встановлює загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг.

Відповідно до ст. 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання та державне регулювання ринків фінансових послуг фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Згідно п. 2.1, п. 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 р. №2740 (далі - Порядок №2740), ломбарди складають та подають до Нацкомфінпослуг звітність за формами: Загальна інформація про ломбард (додаток 1); Звіт про склад активів та пасивів ломбарду (додаток 2);Звіт про діяльність ломбарду (додаток 3).

Згідно з п. 2.2 Порядку №2740 звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року).

Квартальну та річну звітність ломбарди подають у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності (419-2000п), затвердженого постановою КМУ від 28.02.2000 р. №419. У разі якщо остання дата подання звітності випадає на еробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день. атою подання звітності вважається день фактичного її передання до Нацкомфінпослуг. При надходженні паперової форми звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) в'язку, що обслуговує відправника.

Відповідно до п.10 ч.1 ст.28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Згідно зі ст.39 Закону №2664-14 у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Відповідно п.3 ч.1 ст.40 Закону України Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг може застосовувати такі заходи як накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до ст. 41 Закону штрафні санкції, що застосовуються до учасників ринків фінансових послуг за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.

Згідно зі ст. 42 Закону штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 41 цього Закону, уповноваженою особою, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи чи фізичної особи - підприємця та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Дані положення кореспондуються з нормами Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012р. № 2319.

Так, відповідно до п.1.5 розділу І Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012р. № 2319, Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Підпунктом 1 підпунктом 2.1 Положення №2319 передбачено, що Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу як зобов'язати порушника вжити заходів для усунення порушення; накладати штрафи в розмірах, передбачених статтею 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг .

Пунктом 2.4 Положення №2319 визначено, що рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

Згідно п.5.9. розділу 5 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20.11.2012 № 2319, рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.

Частиною 3 ст.41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.

Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Матеріалами справи встановлено, що підставою для прийняття відносно відповідача ОСОБА_1 №734/1053/16-3/13-П від 26.06.2017 р. про застосування штрафної санкції у розмірі 17000,00грн. стало неподання відповідачем квартальної звітності за І квартал 2017 року, що є порушенням ст. 14 Закону № 2664-14 та пунктів 2.1 та 2.2 Порядку №2740.

Копію ОСОБА_1 №734/1053/16-3/13-П від 26.06.2017 р. направлено відповідачу супровідним листом від 27.06.2017 за вих.№4915/16-8 (а.с.13).

Зобов'язання відповідача по сплаті штрафу за порушення законодавства, що регулює діяльність з надання фінансових послуг, визначене постановою №734/1053/16-3/13-П від 26.06.2017 р., є узгодженим. Докази оскарження постанови позивача відсутні. А за відсутності доказів її оскарження - постанова 734/1053/16-3/13-П від 26.06.2017 р. є обов'язковою до виконання.

Позивачем вжиті всі передбачені чинним законодавством заходи щодо стягнення штрафу.

Враховуючи викладене, а також відсутність з боку відповідача відзиву на позов, доказів сплати (в т.ч. часткових), суд вважає позовні вимоги є обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 255, 262, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства Ломбард КРЕДИТКА ТОВ ТІП-ТОП СЕРВІС та ТОВ КУБА СЕРВІС про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Повного товариства Ломбард КРЕДИТКА ТОВ ТІП-ТОП СЕРВІС та ТОВ КУБА СЕРВІС (код за ЄДРПОУ 40196308, 51934, м. Дніпропетровська область, м. Кам'янське, проспект Свободи, буд. 60, прим. 1) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету, код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції, символ звітності 106) штраф у розмірі 17000,00грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тесту судового рішення.

Рішення суду набуває законної сили у відповідності до положень ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили станом на 21.02.2018 Суддя З оригіналом згідно Помічник судді ОСОБА_2 ОСОБА_3

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2018
Оприлюднено02.03.2018
Номер документу72460598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/224/18

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Рішення від 21.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 12.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні