ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 лютого 2018 року № 826/7146/17
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., при секретарі судового засідання Кириллові М.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Мультіборд" доВиконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) провизнання протиправним та нечинним розпорядження від 21.02.2017 №209 в частині, скасування наказів від 19.01.2017 №41 та від 09.02.2017 №71 в частині, за участі:
представника позивача - Авраменко І.А. (довіреність від 15.09.2017 № 15/09/17),
представник відповідача - не прибув,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Мультіборд" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправним та скасування розпорядження від 21.02.2017 №209 в частині, скасування наказів від 19.01.2017 №41 та від 09.02.2017 №71 в частині.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у відповідача 1 були відсутні правові підстави для прийняття розпорядження 21.02.2017 № 209 в частині скасування дозволу на розміщення зовнішньої реклами №39477-13-П-1, скільки позивачем відповідний ОЗР використовується позивачем та ним не було подано заяви щодо зупинення його дії. Також позивач посилався на відсутність підстав для демонтажу рекламних засобів та прийняття відповідачем 2 наказів від 19.01.2017 №41 та від 09.02.2017 №71, оскільки рекламна конструкції щодо якої було видано вказані накази перебуває в належному технічному, що зокрема підтверджується листом КП "Київреклама" від 26.01.2017 № 196-282/КР.
Представник позивача у судовому засіданні підтримала позовні вимоги та просила суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представники відповідачів у судове засідання не прибули, про причини неприбуття суд не повідомили, письмових заперечень проти позову та всіх матеріалів, що були або мали бути взяті до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності з приводу яких подано позов на виконання вимог ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.06.2017 суду не надали.
Під час судового розгляду справи, судом встановлено наступне.
14.04.2014 на підставі розпорядження Київської міської державної адміністрації від 14.04.2014 № 431 видано Товариству з обмеженою відповідальністю "Мультіборд" дозвіл № 39477-13-П-1 на розміщення об'єкта зовнішньої реклами за адресою Святошинський район, вул. Чорнобильська, 17, характеристика ОЗР: "Щит, що стоїть окремо (суцільний щит), розміри 6.000х3.000 заг.пл.18.000 кв.м., кількість площин 1".
12.01.2016 між КП "Київреклама" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Мультіборд" складено адресну програму на право користування № 7 до Договору № 00439/08 на право тимчасового користування місцем (-ями) для розміщення рекламного (-их) засобу (-ів ), що перебуває (-ють) у комунальній власності територіальної громади міста Києва від 02.07.2008 відповідно до якої розповсюджувачу зовнішньої реклами надано право на тимчасове користування місцем (-ями) за адресою (-ами), зокрема на РЗ "Щит, що стоїть окремо (суцільний щит), розміри 6.000х3.000 заг.пл.18.000 кв.м., кількість площин 1 № 39477-13-П-1" за адресою Святошинський р-н, вул. Чорнобильська, 17.
19.01.2017 Департаментом містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідно до пунктів 17.3, 17.5 та 17.6 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в місті Києві, затвердженого рішенням Київської місткої ради від 22.09.2011 № 37/6253 видано наказ № 41 "Про демонтаж рекламних засобів", підпунктом 1.1 пункту 1 якого наказано забезпечити демонтаж рекламних засобів у кількості 2 одиниці згідно з додатком до цього наказу.
Згідно з пунктом 2 додатку до зазначеного наказу "Перелік рекламних засобів, що підлягають демонтажу, згідно отриманої інформації в щоденних звітах від ВП "Київреклама" відповідно до пункту "Г" пункту 17.2 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в місті Києві, затвердженого рішенням Київської місткої ради від 22.09.2011 № 37/6253 має бути демонтовано РЗ "Щит, що стоїть окремо (суцільний щит), розміри 6.000х3.000 заг.пл.18.000 кв.м., кількість площин 1, дозвільний документ № 39477-13-П-1, замовник Товариством з обмеженою відповідальністю "Мультіборд".
24.01.2017 відділом контролю та обліку рекламних засобів КП "Київреклама" проведено позапланове обстеження місця розташування рекламного засобу щодо рекламного засобу розташованого у Святошинському районі м. Києва по вул. Чорнобильській, 17 (№ дозволу: 39477-13-П-1), який належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Мультіборд" за результатами якого складено акт обстеження спеціальної рекламної конструкції, яким встановлено, що станом на проведення обстеження РЗ знаходиться в належному санітарно - технічному стані.
09.02.2017 Департаментом містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідно до пунктів 17.3, 17.5 та 17.6 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в місті Києві, затвердженого рішенням Київської місткої ради від 22.09.2011 № 37/6253 видано наказ № 71 "Про демонтаж рекламних засобів", підпунктом 1.1 пункту 1 якого наказано забезпечити демонтаж рекламних засобів у кількості 2 одиниці згідно з додатком до цього наказу.
Згідно з пунктом 2 додатку до зазначеного наказу "Перелік рекламних засобів, що підлягають демонтажу, згідно отриманої інформації в щоденних звітах від ВП "Київреклама" відповідно до пункту "Г" пункту 17.2 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в місті Києві, затвердженого рішенням Київської місткої ради від 22.09.2011 № 37/6253 має бути демонтовано РЗ "Щит, що стоїть окремо (суцільний щит), розміри 6.000х3.000 заг.пл.18.000 кв.м., кількість площин 1, дозвільний документ № 39477-13-П-1, замовник Товариством з обмеженою відповідальністю "Мультіборд".
21.02.2017 Виконавчим органом Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Закону України Про рекламу , Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003№ 2067, підпункту 16.1.2 пункту 16.1 розділу II Порядку розміщення реклами в місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 №37/6253 в межах функцій органу місцевого самоврядування прийнято розпорядження №209 Про скасування дозволів на розміщення зовнішньої реклами", пункту 1 якого скасовано 20 дозволів на розміщення зовнішньої реклами згідно з додатком до цього розпорядження.
Згідно з пунктом 11 додатку до вказаного розпорядження "Дозволи на розміщення зовнішньої реклами, що скасовуються" скасовано дозвіл на розміщення зовнішньої реклами № 39477-13-П-1 розповсюджувача реклами - Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультіборд".
Позивач, не погоджуючись з наказами від 19.01.2017 №41 та від 09.02.2017 №71 та розпорядженням від 21.02.2017 № 209 в частині, що стосується РЗ розташованого згідно дозволу №39477-13-П-1 звернувся з відповідним позовом до суду.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси за захистом яких позивач звернувся до суду були порушені з огляду на наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 1.1 розділу І Регламенту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) затвердженого розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08.10.2013 № 1810 виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.
Відповідно до пункту 1.1 розділу VII вказаного Регламенту виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) на основі та на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та інших актів законодавства України, а також за власною ініціативою видає розпорядження в межах функцій органу місцевого самоврядування та функцій місцевого органу виконавчої влади. Розпорядження, видані в межах наданих виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на території міста Києва органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на території міста Києва.
Згідно з абзацом 6 статті 1 Закону України Про рекламу , зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Відповідно до частин першої та другої статті 16 зазначеного Закону, розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг здійснюється відповідно до цього Закону на підставі зазначених дозволів, які оформляються за участю центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами, або їх власників та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпеки дорожнього руху. Зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб). Стягнення плати за видачу дозволів забороняється. Зовнішня реклама повинна відповідати таким вимогам: розміщуватись із дотриманням вимог техніки безпеки та із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків; освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків; фундаменти наземної зовнішньої реклами, що виступають над поверхнею землі, можуть бути декоративно оформлені; опори наземної зовнішньої реклами, що розташована вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, повинні мати вертикальну дорожню розмітку, нанесену світлоповертаючими матеріалами, заввишки до 2 метрів від поверхні землі; нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менше ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття; у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.
Частиною п'ятою статті 16 Закону України Про рекламу встановлено, що перелік обмежень та заборон щодо розміщення зовнішньої реклами, встановлений цим Законом, є вичерпним.
Пунктом 2 Типових правил розміщення зовнішньої реклами затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 дозвіл - документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці.
Згідно з пунктами 3, 4, 5 вказаних Типових правил зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил. Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності". Справляння плати за видачу зазначених дозволів виконавчими органами сільських, селищних, міських рад забороняється. На територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з додержанням правил благоустрою територій населених пунктів. Для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі - робочий орган). Робочий орган не вправі подавати заяву та одержувати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.
Пунктом 6 Типових правил розміщення зовнішньої реклами затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 до повноважень робочого органу належать: розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії; надання у разі потреби розповсюджувачам зовнішньої реклами архітектурно-планувальних завдань на опрацювання проектно-технічної документації для розташування складних (дахових) рекламних засобів; прийняття рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, продовження строку, на який встановлено зазначений пріоритет, або про відмову в установленні такого пріоритету; підготовка проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу (у тому числі погодження з органами та особами, зазначеними у пункті 16 цих Правил) чи про відмову у його наданні; видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу ради; ведення інформаційного банку даних місць розташування рекламних засобів, плану їх розміщення та надання в установленому порядку інформації для оновлення даних містобудівного кадастру населених пунктів; подання територіальним органам спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі матеріалів про порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами; підготовка і подання виконавчому органу ради пропозицій щодо розмірів плати за надання послуг робочим органом на підставі калькуляції витрат для прийняття відповідного рішення. Робочий орган здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
Згідно з пунктами 23 та 24 вказаних Типових правил дозвіл надається строком на п'ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві. Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.
Відповідно до пункту 16.1 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 № 37/6253 дозвіл скасовується на підставі відповідного розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до закінчення строку його дії: за письмовою заявою розповсюджувача реклами, у разі невикористання місця розташування рекламного засобу безперервно протягом шести місяців, у разі якщо дозвіл не переоформлено у встановленому порядку. Перелік підстав для скасування дозволу є вичерпним.
Пунктами 16.2, 16.2 та 16.4 розділу ІІ вказаного Порядку встановлено, що дозвільний орган протягом п'яти робочих днів з дня виникнення підстав для скасування дозволу подає відповідний проект розпорядження до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) протягом п'яти робочих днів з дати одержання проекту розпорядження приймає відповідне рішення. Рішення про скасування дозволу фіксується у журналі обліку державного адміністратора та в журналі реєстрації дозвільного органу і видається державним адміністратором особисто або надсилається заявнику поштовим відправленням з описом вкладення не пізніше п'яти робочих днів з дати видання відповідного розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Протягом трьох днів з моменту отримання рішення про скасування дозволу розповсюджувач реклами зобов'язаний демонтувати РЗ, дозвіл на розміщення якого було скасовано. Рішення про скасування дозволу може бути оскаржене у порядку, встановленому законодавством.
Отже, Виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) може скасувати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами до закінчення строку його дії за наявності наступних обставин: за письмовою заявою розповсюджувача реклами , у разі невикористання місця розташування рекламного засобу безперервно протягом шести місяців або у разі якщо дозвіл не переоформлено у встановленому порядку .
Розпорядження від 21.02.2017 № 209 було видано відповідачем 1 на підставі підпункту 16.1.2 пункту 16.1 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 № 37/6253, тобто у зв'язку з встановленням факту невикористання місця розташування рекламного засобу безперервно протягом шести місяців .
Позивач в позовній заяві посилається на те, що РЗ "Щит, що стоїть окремо (суцільний щит), розміри 6.000х3.000 заг.пл.18.000 кв.м., кількість площин 1, дозвільний документ № 39477-13-П-1" , що знаходить за адресою м. Київ, вул. Чорнобильська, 17, ним постійно використовувався, на підтвердження чого надано суду копії договору від 02.07.2008 № 00439/08 на право тимчасового користування місцем (-ями) для розміщення рекламного (-их) засобу (-ів ), що перебуває (-ють) у комунальній власності територіальної громади міста Києва, програми на право користування № 7 до Договору № 00439/08 на право тимчасового користування місцем (-ями) для розміщення рекламного (-их) засобу (-ів ), що перебуває (-ють) у комунальній власності територіальної громади міста Києва від 02.07.2008, рахунків за право тимчасового користування для розміщення рекламного засобу, актів приймання - передачі та банківських виписок.
Також, позивачем надано суду копію акту обстеження спеціальної рекламної конструкції від 24.01.2017 складеного відділом контролю та обліку рекламних засобів КП "Київреклама " за результатом позапланового обстеження місця розташування рекламного засобу щодо рекламного засобу розташованого у Святошинському районі м. Києва по вул. Чорнобильській, 17 (№ дозволу: 39477-13-П-1), який належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Мультіборд", яким встановлено, що станом на проведення обстеження РЗ знаходиться в належному санітарно - технічному стані .
Таким чином, наданими позивачем суду документами підтверджується факт того, що позивач відповідно до актів приймання - передачі до договору від 02.07.2008 № 00439/08 на право тимчасового користування місцем (-ями) для розміщення рекламного (-их) засобу (-ів ), що перебуває (-ють) у комунальній власності територіальної громади міста Києва позивач використав надане йому право на користування місцем для розміщення рекламного засобу та здійснював оплату за право тимчасового користування для розміщення рекламного засобу "Щит, що стоїть окремо (суцільний щит), розміри 6.000х3.000 заг.пл.18.000 кв.м., кількість площин 1, дозвільний документ № 39477-13-П-1" , що знаходить за адресою м. Київ, вул. Чорнобильська, 17, та належний санітарно - технічний стан вказаного рекламного засобу.
Відповідач 1 у судове засідання не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, заперечень проти позову та всіх матеріалів, що були або мали бути взяті до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності з приводу яких подано позов на виконання вимог ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.06.2017 суду не надав.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
З огляду на зазначене у суду відсутні підстави для висновку про те, що позивачем "Щит, що стоїть окремо (суцільний щит), розміри 6.000х3.000 заг.пл.18.000 кв.м., кількість площин 1, дозвільний документ № 39477-13-П-1" , що знаходить за адресою м. Київ, вул. Чорнобильська, 17 не використовується безперервно протягом шести місяців, а відтак і підстави для висновку про наявність у відповідача 1 правових підстав для скасування дозволу на розміщення зовнішньої реклами № 39477-13-П-1 на підставі пункту 16.2 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 № 37/6253.
Докази на підтвердження інших наявності обставин, які відповідно до пункту 16.1 Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 №37/6253 є підставами для скасування дозволу на розміщення зовнішньої реклами в матеріалах справи відсутні.
З огляду на зазначене суд дійшов висновку про те, що розпорядження від 21.02.2017 № 209 в частині скасування дозволу на розміщення зовнішньої реклами Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультіборд" №39477-13-П-1 було прийнято відповідачем 1 за відсутності на те правових підстав.
Відповідно до пункту 17.1 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 № 37/6253 демонтаж у цьому Порядку означає комплекс заходів, які передбачають відокремлення РЗ разом з основою від місця їх розташування та транспортування на спеціально відведені території для подальшого зберігання. При цьому демонтаж та подальше зберігання РЗ не передбачає переходу права власності на них до територіальної громади міста Києва. Демонтаж РЗ є засобом протидії порушенню прав територіальної громади міста Києва щодо надання у тимчасове користування місць (для розміщення РЗ) або усунення порушень договірних зобов'язань розповсюджувачами реклами за договорами про надання у тимчасове користування місць (власниками та/або законними користувачами РЗ), а також засобом усунення порушень в інших випадках.
Пунктом 17.2 розділу ІІ вказаного Порядку встановлено, що демонтаж РЗ здійснюється відповідно до цього Порядку у таких випадках: а) за відсутності маркування РЗ; б) у разі виявлення самовільно встановлених РЗ; в) якщо термін дії дозволу закінчився і не був продовжений або дозвіл було скасовано у встановленому порядку; г) якщо технічний стан РЗ створює загрозу життю або здоров'ю людей та/або заподіяння шкоди (майнової чи немайнової) третім особам; д) у разі невідповідності технічних характеристик РЗ та/або місця їх встановлення виданому дозволу на розміщення зовнішньої реклами; є) за наявності заборгованості розповсюджувача зовнішньої реклами по сплаті коштів за право тимчасового користування місцем(-ями) для розміщення рекламного(-их) засобу(-ів), яке(-і) перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Києва, більш ніж за 2 місяці; ж) у випадку зміни містобудівної ситуації за наявності відповідного розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та листа від замовника робіт з будівництва, реконструкції, ремонту тощо щодо необхідності демонтажу РЗ, що заважають проведенню відповідних робіт; з) в інших випадках, передбачених договором на право тимчасового користування місцями для розміщення РЗ, які перебувають у комунальній власності територіальної громади міста Києва; и) користування місцем для розміщення РЗ, яке перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Києва, за відсутності укладеного договору на право його тимчасового користування; і) недотримання розповсюджувачем зовнішньої реклами вимог Концепції розвитку зовнішньої реклами в місті Києві.
Згідно з пунктами 17.3, 17.4 та 17.5 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 № 37/6253 демонтаж РЗ у випадках, встановлених пунктом 17.2 цього Порядку, здійснюється на підставі наказу дозвільного органу. У вказаних у пункті 17.2 цього Порядку випадках (крім випадку, коли власника РЗ неможливо встановити) демонтаж РЗ має бути проведений власниками (законними користувачами) РЗ самостійно за- власний рахунок в термін, вказаний у вимозі дозвільного органу про усунення порушень вимог порядку розміщення зовнішньої реклами. Вимога направляється у письмовій формі поштою з повідомленням про вручення або вручається представнику розповсюджувача реклами особисто під підпис. У випадках, передбачених підпунктами а), б), г), д), ж), з) пункту 17.2 цього Порядку до вимоги додається акт, в якому зафіксовані виявлені порушення, за підписом представників дозвільного органу. Демонтаж РЗ здійснюється без направлення розповсюджувачу реклами вимоги, якщо власник або адреса власника РЗ не встановлені. Розповсюджувач реклами зобов'язаний протягом трьох днів або в термін, вказаний у вимозі дозвільного органу, з моменту отримання вимоги усунути зазначені у вимозі порушення та повідомити в цей же строк дозвільний орган в письмовій формі. Якщо розповсюджувач реклами самостійно не усунув виявлені порушення у термін, вказаний у вимозі дозвільного органу, здійснюється демонтаж РЗ.
Відповідно до пунктів 17.6 та 17.9 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 № 37/6253 у разі необхідності демонтажу РЗ дозвільний орган складає перелік РЗ, що підлягають демонтажу, затверджує його наказом та направляє до КП "Київреклама" для забезпечення його виконання. Демонтаж РЗ не проводиться дозвільним органом, якщо розповсюджувач реклами у встановлений термін повністю усунув порушення та повідомив про це в той же строк дозвільний орган в письмовій формі.
Отже, демонтаж РЗ здійснюється у випадках визначених в пункті 17.2 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 22.09.2011 № 37/6253. При цьому передумовою прийняття наказу про демонтаж рекламного засобу є направлення власнику рекламного засобу вимоги про усунення порушень вимог порядку розміщення зовнішньої реклами, при цьому у випадку усунення власником РЗ порушень викладених у відповідній вимозі демонтаж РЗ не проводиться.
Наказами від 19.01.2017 № 41 та від 09.02.2017 № 71 наказано забезпечити демонтаж рекламних засобів у кількості 2 одиниці згідно з додатком, зокрема належного позивачу РЗ "Щит, що стоїть окремо (суцільний щит), розміри 6.000х3.000 заг.пл.18.000 кв.м., кількість площин 1, дозвільний документ № 39477-13-П-1" відповідно до пункту "Г" пункту 17.2 розділу ІІ Порядку розміщення реклами в місті Києві, затвердженого рішенням Київської місткої ради від 22.09.2011 № 37/6253, а саме, у зв'язку з тим, що технічний стан РЗ створює загрозу життю або здоров'ю людей та/або заподіяння шкоди (майнової чи немайнової) третім особам.
В матеріалах справи докази на підтвердження направлення позивачу вимоги про усунення порушень вимог порядку розміщення зовнішньої реклами відсутні, як і відсутні посилання на наявність відповідного факту в наказах від 19.01.2017 № 41 та від 09.02.2017 № 71.
Позивачем надано суду копію акту обстеження спеціальної рекламної конструкції від 24.01.2017 складеного відділом контролю та обліку рекламних засобів КП "Київреклама" проведено позапланове обстеження місця розташування рекламного засобу щодо рекламного засобу розташованого у Святошинському районі м. Києва по вул. Чорнобильській, 17 (№ дозволу: 39477-13-П-1), який належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Мультіборд", яким встановлено, що станом на проведення обстеження РЗ знаходиться в належному санітарно - технічному стані.
Таким чином, зазначеним актом підтверджується факт того, що РЗ "Щит, що стоїть окремо (суцільний щит), розміри 6.000х3.000 заг.пл.18.000 кв.м., кількість площин 1, дозвільний документ № 39477-13-П-1" розташований у Святошинському районі м. Києва по вул. Чорнобильській, 17 не створює загрозу життю або здоров'ю людей та/або заподіяння шкоди (майнової чи немайнової) третім особам.
Відповідач 2 у судове засідання не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, заперечень проти позову та всіх матеріалів, що були або мали бути взяті до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності з приводу яких подано позов на виконання вимог ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.06.2017 суду не надав.
З огляду на зазначене, враховуючи те, що у суду відсутні докази на підтвердження факту дотримання відповідачем 2 порядку видання наказів від 19.01.2017 № 41 та від 09.02.2017 № 71 про демонтаж рекламного засобу, а саме, виконання ним обов'язку щодо направлення позивачу вимоги про усунення порушень вимог порядку розміщення зовнішньої реклами, а також встановлення актом обстеження спеціальної рекламної конструкції від 24.01.2017 факту того, що РЗ "Щит, що стоїть окремо (суцільний щит), розміри 6.000х3.000 заг.пл.18.000 кв.м., кількість площин 1, дозвільний документ № 39477-13-П-1" знаходиться в належному санітарно - технічному стані, суд дійшов висновку про наявність для скасування наказів від 19.01.2017 № 41 та від 09.02.2017 № 71 в демонтажу рекламного засобу Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультіборд", розміщеного за адресою: м. Київ, Святошинський район, вул. Чорнобильська, 17 згідно Дозволу № 39477-13-П-1.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 5 Кодекс адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень
Позивачем у позовній заяві заявлено вимоги щодо визнання протиправним та нечинним з моменту прийняття розпорядження від 21.02.2017 № 209 в частині скасування дозволу на розміщення зовнішньої реклами №39477-13-П-1 та скасування наказів від 19.01.2017 № 41 та від 09.02.2017 №71 в частині демонтажу рекламного засобу, розміщеного за адресою: м. Київ, Святошинський район, вул. Чорнобильська, 17 згідно Дозволу № 39477-13-П-1, водночас враховуючи положення пункту 2 частини першої статті 5 Кодекс адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягає задоволенню шляхом визнання розпорядження від 21.02.2017 № 209 та наказів від 19.01.2017 № 41 та від 09.02.2017 №71 протиправними та їх скасування в оскаржуваній частині.
З урахуванням наведеного, керуючись статтями 241, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультіборд" (01133, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 32Г, код ЄДРПОУ 34808604) до Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 00022527), Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДРПОУ 26345558) про визнання протиправним та нечинним розпорядження від 21.02.2017 №209 в частині, скасування наказів від 19.01.2017 №41 та від 09.02.2017 №71 в частині - задовольнити повністю .
2. Визнати протиправним та скасувати розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 21.02.2017 № 209 в частині скасування дозволу на розміщення зовнішньої реклами Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультіборд" №39477-13-П-1.
3. Визнати протиправними та скасувати накази Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.01.2017 № 41 та від 09.02.2017 №71 в частині демонтажу рекламного засобу Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультіборд", розміщеного за адресою: м. Київ, Святошинський район, вул. Чорнобильська, 17 згідно Дозволу № 39477-13-П-1.
4. Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 00022527) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультіборд" (01133, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 32Г, код ЄДРПОУ 34808604) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1600,00 грн. (тисяча шістсот грн. 00 коп.).
5. Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32, код ЄДРПОУ 26345558) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Мультіборд" (01133, м. Київ, вул. Євгена Коновальця, 32Г, код ЄДРПОУ 34808604) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 3200,00 грн. (три тисячі двісті грн. 00 коп.).
Оригінал платіжного доручення від 19.05.2017 № 1870 на суму 4800,00 грн., зберігається у матеріалах справи та поверненню не підлягає.
Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя О.П. Огурцов
Повний текст рішення виготовлений 28.02.2018
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2018 |
Оприлюднено | 01.03.2018 |
Номер документу | 72472660 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні