Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
01 березня 2018 р. № 820/122/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Зінченко А.В.
розглянувши у спрощенному письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України (03057, м.Київ, вул.Ежена Потьє, б.16) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОТОРГ ( 64602, Харківська область, м.Лозова, пр.Севастопольський,б.2-Б/7) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна служба геології та надр України, звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОТОРГ , в якому просив суд припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4442 від 23.10.2007 року, наданого ТОВ Техноторг .
Представники сторін в судове засідання не прибули, про час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином.
У відповідності до ч. 2 ст. 379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи вищевикладене, суд відповідно до ст. 379 КАС України ухвалив проводити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.
Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого Постановою КМУ від 30 грудня 2015 року № 1174
Судом встановлено, що Товариству з обмеженою відповідальністю Техноторг надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 4442 від 23 жовтня 2007 року.
З моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, у користувача надр виникають права та обов'язки, передбачені Кодексом України про надра, Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 року № 615 (надал і- Порядок № 615) тощо.
Суд вказує, що відповідно до статті 24 Кодексу України про надра, користувачі надр зобов'язані використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та Угодою, тощо.
Відповідно до Угоди, надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин.
Судом встановлено, що Державне науково-виробниче підприємство Державний інформаційний геологічний фонд України (далі - ДНВП Геоінформ України ) листом №02/302-0972 від 07.04.2015 надано перелік надрокористувачів Донецької та Луганської областей інформація щодо руху запасів за формою ф. 5-гр за 2014 рік до ДНВП Геоінформ України не надходила.
Також, листом ДНВП Геоінформ України №02/302-1493 від 26.04.2016 надано перелік надрокористувачів інформація щодо руху запасів за формою ф. 5-гр за 2015 рік до ДНВП Геоінформ України не надходила.
За результатами опрацювання вищевказаних листів встановлено, що ТОВ Техноторг в порушення вимог Угоди про умови користування надрами та сг. 24 Кодексу України про надра не подано до ДНВП Геоінформ України щорічні звіти відповідної форми статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин, за 2014 та 2015 роки.
У зв'язку з цим, та з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр Держгеонадра України здійснюють державний геологічний контроль, механізм проведення якого регулюється Порядком здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 року № 1294 (далі - Порядок № 1294) та Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон).
Відповідно до статті 4 Порядку № 1294, органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.
Судом встановлено, що Державною службою геології та надр України винесено наказ від 19.05.2015 № 122 щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами, яким встановлено термін для усунення порушень законодавства про надра з боку Відповідача - 30 календарних днів.
Суд зазначає, що відповідно до ст. 1 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
У зв'язку з тим, що УДППЗ Укрпошта не здійснюються поштові відправлення до населених пунктів Донецької та Луганської областей, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, Державною службою геології та надр
України подано оголошення до офіційного вісника Урядовий кур'єр (№101 від 09.06.2015) щодо зупинення спеціальних дозволів на користування надрами та надання 30 календарних днів для усунення порушень, у зв'язку з невиконанням щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за 2014 рік.
Окрім цього, наказом Держгеонадр України №257 від 16.08.2016, встановлено ТОВ Техноторг додатковий (10 календарних днів) термін для усунення вищенаведених порушень.
Порушення усунуті не були.
Наказом Держгеонадр України №1 від 10.01.2017, повторно встановлено ТОВ Техноторг додатковий (до 01.03.2017) термін для усунення порушень у сфері надрокористування.
По спливу часу, жодної відповіді від Відповідача не надходило.
Враховуючи вищезазначене, Держгеонадра України відповідно до положень пп.6 ст.24 Кодексу України про надра та п.23 Порядку № 615 розглянули питання щодо подальшої долі Дозволу, власником якого є Відповідач, що не вжив заходів щодо усунення порушень, що стали підставою для зупинення дії Дозволу.
Враховуючи, що Відповідач порушив законодавство в сфері надрокористування та не усунув порушення, наявні підстави для анулювання Дозволу, згідно статті 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку № 615.
Керуючись частиною другою статті 26 Кодексу України про надра, право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів - у судовому порядку, а відповідно до пункту 5 статті 26 Кодексу України про надравикористання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.
Таким чином, оскільки не подання звітності передбаченою Угодою, є порушенням вимог передбачених спеціальним дозволом, наявні підстави для анулювання Дозволу, згідно статті 26 Кодексу України про надра та пункту 23 Порядку № 615.
Тому, Держгеонадрами України подано оголошення до офіційного вісника Урядовий кур'єр (№88 від 16.05.2017) з проханням надати до Держгеонадр України у 15- денний строк, з моменту опублікування оголошення, власну позицію (згоду/не згоду) на припинення права користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв'язку з порушення вимог передбачених спеціальним дозволом.
Зазначаємо, що на момент подання адміністративного позову до Держгеонадр від Відповідача ніяких листів чи інформації про усунення порушень не надходило.
Суд вказує, що надрокористувач наділений не правом, а обов'язком вчасно усунути виявлені порушення. Не усунення у встановлений строк порушень є виключною виною Відповідача, при тому що Держгеонадра України надали значний термін для здійснення дій направлених на усунення порушень.
У зв'язку зі зміною реєстрації ТОВ Техноторг , 04.10.2017 року на адресу Відповідача повторно направлено лист № 22290/02/14-17 з проханням надати до Держгеонадр України у 15-денний строк, з моменту отримання листа, власну позицію (згоду/не згоду) на припинення права користування надрами, згідно спеціального дозволу № 4442 від 23.10.2007 року.
Порушення відповідачем усунено не було.
Таким чином, проаналізувавши наведене, суд вважає за необхідне вказати, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені нормативно та документально, а тому є такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Державної служби геології та надр України (03057, м.Київ, вул.Ежена Потьє, б.16) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОТОРГ ( 64602, Харківська область, м.Лозова, пр.Севастопольський,б.2-Б/7) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами - задовольнити.
Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4442 від 23.10.2007 року, наданого ТОВ Техноторг .
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу т було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Зінченко А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2018 |
Оприлюднено | 02.03.2018 |
Номер документу | 72496204 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зінченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні