Рішення
від 28.02.2018 по справі 815/6333/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6333/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2018 року м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду - Потоцька Н.В., розглянувши в порядку загального позовного провадження (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до товариства з обмеженою відповідальністю «Одеські цифрові комунікації» про стягнення штрафу та пені,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до товариства з обмеженою відповідальністю «Одеські цифрові комунікації» про стягнення штрафу та пені.

Ухвалою від 11.12.2017 р. відкрито скорочене провадження у зазначеній адміністративній справі, відповідачеві запропоновано подати письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються, або заяву про визнання позову.

15.12.2017 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» №2147-VIII від 03.10.2017, котрим КАС України викладено в новій редакції.

У відповідності до п.10 Розділу VII Перехідних Положень КАС України, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Таким чином, подальший розгляд цієї справи відбувається за правилами, що передбачені новою редакцією КАС України.

Ухвалою від 26.12.2017 р. справу № 815/6333/17 призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) із урахуванням норми статті 263 КАС України.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Судову кореспонденцію суд направляв відповідачу на адресу, внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Поштове відправлення № 6550104121871 повернулось на адресу суду із відміткою товариство вибуло .

Ухвалою суду від 24.01.2018 р. розгляд справи призначений в порядку загального провадження.

Судову кореспонденцію суд направляв відповідачу на адресу, внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Поштове відправлення № 6550104200399 повернулось на адресу суду із відміткою за закінченням встановленого строку зберігання .

Згідно ч. 11 ст. 126 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

В силу частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю.

Рішенням Національної ради від 29.06.2017 № 1159 Про накладення штрафу застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу в розмірі 43 200, 00 грн.

Згідно розрахунку заборгованості:

Сума штрафу ( 5% від суми всіх ліцензій) - 43 200 грн.,

Дата вручення рішення - 09.07.2017 р.

Кінцевий термін сплати - 07.08.2017 р.

Кількість днів прострочення - 65,

Розмір пені за 1 день (1%) - 432, 00 грн.

Сума пені станом на 11.10.2017 р. 28 080, 00 грн.

Заборгованість складає 43 200 грн. (штраф) +28 080 грн. (пеня) = 71 280 грн.

Копію рішення № 1159 Про накладення штрафу від 29.06.2017 р направлено на адресу відповідача вказану у ліцензіях НР № 00103-п від 03.04.2009 та НР № 00104-п від 05.08.2011 р. та Державному реєстрі суб'єктів інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення.

Згідно пункту 2.10 Положення про порядок видачі ліцензії провайдера програмної послуги затвердженої рішенням Національної ради № 2979 від 28.12.2011 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України № 351/20664 від 02.03.2012 підставами для переоформлення ліцензії провайдера програмної послуги є зміна відомостей що містяться у ліцензії провайдера програмної послуги та додатку до неї, або заява ліцензіата.

Згідно з рішенням № 1987 від 11.10.2017 Про звернення до суду про стягнення штрафу Національна рада вирішила звернутись до суду про стягнення штрафу з відповідача.

У зв'язку із наведеним позивач зазначає про необхідність стягнення застосованого штрафу в судовому порядку.

Відповідач письмового заперечення проти позову та відповідних доказів до суду не надав.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.

Згідно з ч. 4 ст. 7 Закону України Про телебачення і радіомовлення єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Стаття 70 Закону України Про телебачення і радіомовлення передбачає, що Національна рада здійснює контроль зокрема за дотриманням та забезпечує виконання вимог законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення.

Відповідно до ст. 71 Закону України Про телебачення і радіомовлення відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення несуть телерадіоорганізації, провайдери програмної послуги, їх керівники та працівники, інші суб'єкти господарської діяльності, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Винні в порушеннях несуть цивільно-правову, адміністративну і кримінальну відповідальність згідно із законодавством України.

Міру відповідальності та відповідні санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлює суд. У визначених цим Законом випадках санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюються Національною радою.

Рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій можуть бути оскаржені в судовому порядку.

Відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюється на підставі документальних свідчень, актів перевірки телерадіоорганізацій, звернень визначених цим Законом органів державної влади.

Згідно з положеннями ч. 2, 3 та 5 ст. 72 Закону України Про телебачення і радіомовлення , Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону або ліцензійних умов.

Національна рада застосовує санкції до провайдерів програмної послуги у разі порушення ними вимог цього Закону.

Національна рада приймає рішення про застосування санкцій на підставі наданих документальних свідчень, актів перевірки чи подання визначених цим Законом органів державної влади.

Частина шоста ст. 72 Закону України Про телебачення і радіомовлення встановлює, що Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; подання до суду справи про анулювання ліцензії на мовлення.

Відповідно до ч. 10 ст. 72 Закону України Про телебачення і радіомовлення розміри штрафів встановлюються Національною радою за погодженням з Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог законодавства.

Як встановлено ч. 11 ст. 72 Закону України Про телебачення і радіомовлення , рішення про стягнення штрафу може бути оскаржене в судовому порядку.

Згідно з ч. 1 і 3 ст. 75 Закону України Про телебачення і радіомовлення (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) з метою виконання рішення про застосування санкції Національна рада повідомляє ліцензіата про прийняте щодо нього рішення шляхом оприлюднення відповідного повідомлення про прийняте рішення на офіційному веб-сайті Національної ради та надсилає ліцензіату копію відповідного рішення протягом трьох робочих днів з дня його прийняття. Ліцензіат вважається належно повідомленим Національною радою про прийняте рішення через п'ять днів з моменту надсилання йому копії такого рішення рекомендованим листом.

У разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду.

Таким чином, у разі не оскарження рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій, ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення, а за несвоєчасну сплату нараховується пеня.

Доказів, які могли б свідчити про сплату штрафу у повному обсязі на час розгляду справи, або доказів оскарження рішення про застосування штрафу відповідачем до суду не надано, що є підставою для стягнення штрафу в судовому порядку.

Таким чином, загальна сума заборгованості, що підлягає стягненню з відповідача в судовому порядку на підставі ч. 3 ст. 75 Закону України Про телебачення і радіомовлення складає 71 280, 00 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів, які могли б свідчити про сплату штрафу у повному обсязі на час розгляду справи, або доказів оскарження рішення про застосування штрафу відповідачем до суду не надано, що є підставою для стягнення штрафу в судовому порядку.

В силу ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.

Згідно статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу (ч. 1 ст. 77 КАС України).

Частиною другою ст. 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст. ст. 2, , 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Одеські цифрові комунікації» на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф та пеню у розмірі 71 280 грн. 00 коп.(сімдесят одна тисяча двісті вісімдесят гривень) та перерахувати:

- УДКСУ у Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31115056700011 в ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019. Поле призначення платежу: +;2659;101;;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради від 29.06.2017 № 1159,без ПДВ.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 15.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеські цифрові комунікації» код ЄДРПОУ 36043955, адреса: вул. Гайдара, буд. 13, м. Одеса, 65078, телефон: +380674840629.

Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення код ЄДРПОУ 00063928 - адреса: вул. Прорізна, 2, м. Київ, 01601, тел./факс (38044) 278-68-32, E-mail : nrada.@ nrada.gov.ua

Суддя Потоцька Н.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2018
Оприлюднено02.03.2018
Номер документу72496718
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6333/17

Рішення від 28.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні