Рішення
від 26.02.2018 по справі 826/225/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 26 лютого 2018 року                      № 826/225/17 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Аблова Є.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві до товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОВІКТАН» про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі, - В С Т А Н О В И В: До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Державна податкова інспекція у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі – позивач та/або контролюючий орган) з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОВІКТАН» (далі – відповідач та/або «АВТОВІКТАН») та просить суд: - надати дозвіл на погашення податкового боргу за рахунок майна платника до товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОВІКТАН», що перебуває у податковій заставі. В обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у відповідача обліковується податковий борг, який не може бути погашений за рахунок грошових коштів, з огляду на їх відсутність, з огляду на що контролюючий орган просить надати дозвіл на погашення податкового боргу за рахунок майна платника до товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОВІКТАН», що перебуває у податковій заставі.    Відповідач в судове засідання 25.04.2017 не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, заяв та клопотань не подавав, причини не явки суду не відомі, відношення до позову не висловив.   Згідно ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) ( у редакції чинній станом на 25.04.2017), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи наведене, в судовому засіданні 25.04.2017 судом ухвалено про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження. Водночас, суд звертає увагу, що 15.12.2017 набрала чинності нова редакція КАС України. Частиною 3 ст. 3 КАС України (у редакції з 15.12.2017) визначено, що  провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи. Таким чином, беручи до уваги те, що станом на дату прийняття рішення у справі, вона знаходить на стадії розгляду у письмовому провадженні, відповідно її розгляд продовжено у письмовому провадженні з урахуванням положень п. 10 ч. 1 ст. 4, ч. 4 та ч. 5 ст. 250 КАС України у редакції з 15.12.2017. Розглянувши подані матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті судом встановлено наступне. Товариство з обмеженою відповідальністю «АВТОВІКТАН» перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві. Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.08.2016 у справі №826/11177/16 адміністративний позов Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві задоволено. Стягнуто  податковий борг з товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОВІКТАН» у розмірі 168  682, 11 грн., в тому числі: - з податку на прибуток приватних підприємств на суму 31403.74 грн. (тридцять одна тисяча чотириста три гривні 74 коп.), на р/р 33114318700004 (код платежу 1102100U) УДКСУ у Деснянському районі ГУ ДКСУ у м. Києві, код ЄДРПОУ 37984978; - з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів ( робіт, послуг) на суму 111159,53 грн. (сто одинадцять тисяч сто п'ятдесят дев'ять гривень, 53 коп ). на р/п 31115029700004 (код платежу 14010100) УДКСУ у Деснянському районі ГУ ДКСУ v Києві, код ЄДРПОУ 37984978; - з пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД на суму 44118,84 грн. (сорок чотири тисячі сто вісімнадцять гривень, 84 коп.), на р/р 31114105700004 (код платежу 21081000) УДКСУ у Деснянському районі ГУ ДКСУ у м. Києві, код ЄДРПОУ 37984978. Згідно даних автоматизованої бази «Діловодство спеціалізованого суду» постанова Окружного адміністративного суду від 29.08.2016 №826/11177/16 в порядку не оскаржувалась та набрала законної. З метою погашення заборгованості та на виконання вказаного рішення суду. позивачем направлялися інкасові доручення (платіжні вимоги) до банківських установ для списання коштів в рахунок погашення податкового боргу. Втім, останні повернулися без виконання. Враховуючи вище викладене, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом. Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями чинного заканодаства, що діяло на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне. Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачутал й податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Згідно пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковим зобов'язанням в розумінні ПК України визначається сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповіли о бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).. У відповідності до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплати ти до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, і .6 справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Згідно з п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податкові п (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або непі вважається узгодженою. Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язані зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом, для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України). В силу пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання набуває статусу податкового боргу, У разі невиконання платником податків грошового зобов'язання, забезпеченого податковою заставою, орган стягнення у порядку, визначеному цим Кодексом, звертає стягнення на майно такого платника, що є предметом податкової застави (пп. 14.1.155 п. 14.1 ст. 14 ПК України). Органами уповноваженими здійснювати заходи щодо забезпечення погашения податкового боргу в межах їх повноважень, згідно п.  41.5 ст. 41 ПК України, є виключно органи державної податкової служби. Підпунктом 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 ПК України передбачено, що органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового борі у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом. Зокрема, пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Пунктами 87.1 та 87.2 ст. 87 ПК України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків| є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами. В силу п. 95.1 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такої о платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 ст. 95 ПК України). Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконаним органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (ч. 1 п. 95.3 ст. 95 ПК України). Позивачем направлено на адресу відповідача податкову вимогу від 27.05.2015  №2037-23 та рішення про опис майна у податкову заставу №39/26-52-23-31 від 19.01.2016 Також податковим органом було складено акт про опис майна у податкову заставу №1/26-52-16-20 від 19.01.2016. Абзацом другим п.  95.3 ст. 95 ПК України  передбачено право органу державної податкової служби звертатися до суду щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формуванню . л реалізує, державну податкову і митну політику (п. 95.3 ст. 95 ПК України). Аналіз вказаного дає суду підстави дійти висновку, що достатньою умовою для звернення до суду, за якої можливе надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, - є наявність у платника податкового боргу та відсутність на розрахункових рахунках такого платника грошових коштів, достатніх для погашення цього боргу. Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 08.10.2014 №К/9991/38076/12. Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову. Враховуючи викладене, керуючись статтями 72, 77, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - В И Р І Ш И В: Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві (02217, м. Київ, вул. Закревського, б. 41, код ЄДРПОУ 39466328) до товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОВІКТАН» (02156, м. Київ, вул. Шолом – Алейхема, б. 18, код ЄДРПОУ 38402813) задовольнити. Надати дозвіл на погашення боргу за рахунок майна товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОВІКТАН» (02156, м. Київ, вул. Шолом – Алейхема, б. 18, код ЄДРПОУ 38402813). Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII) до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Суддя                                                                                                       Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.02.2018
Оприлюднено05.03.2018
Номер документу72500860
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/225/17

Рішення від 26.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні