12/80-1410
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" травня 2007 р.Справа № 12/80-1410
15 год. 25 хв.
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Скрипчук О.С.
при секретарі судового засідання Дзюбановському Ю.І.
Розглянув матеріали справи
за позовом: Приватного підприємства "Експотер", вул. Стуса, 1,Тернопіль,46001
до відповідача-1: Тернопільської об`єднаної державної податкової інспекції, вул. Білецька, 1,Тернопіль,46000
до відповідача-2: Управління Державного казначейства України в м. Тернополі, головного управління казначейства України в Тернопільській області, бульвар Шевченка,1, м. Тернопіль
про: скасування податкового повідомлення-рішення та стягнення з Державного бюджету України заборгованості з бюджетного відшкодування
За участю представників сторін:
позивача: Авдєєнко В.В. –представник, довіреність від 12.03.2007р.
відповідача 1: Полівчак С.С. - головний державний податковий інспектор, довіреність №40/7/10-015 від 04.01.2007р.
відповідача 2: Вуїв С.В. –провідний спеціаліст-юрисконсульт, довіреність №16 від 11.12.2006р.
прокуратури: Шокало А.М. –помічник прокурора, посвідчення №57
Суть справи:
Приватне підприємство "Експотер", м.Тернопіль, надалі позивач, звернулося до господарського суду Тернопільської області з позовом до Тернопільської об`єднаної державної податкової інспекції, м.Тернопіль, надалі відповідач-1, до Управління державного казначейства України в м. Тернополі головного управління державного казначейства України в Тернопільській області, м.Тернопіль, надалі відповідач-2, про скасування податкового повідомлення-рішення № 43083/0000821501/0 від 18.07.2006р. та стягнення з Державного бюджету України 14885 грн. 00 коп. заборгованості з бюджетного відшкодування за травень 2006р.
Позивач в обґрунтування своїх позовних вимог посилається на податкове повідомлення-рішення № 43083/0000821501/0 від 18.07.2006р., акт про результати невиїзної документальної перевірки ПП „Експотер” з питань правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку на додану вартість за період з 01.05.2006р. по 31.05.2006р. №13136/15-01/33011957 від 12.07.2006р., податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2006р., податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2006р., платіжне доручення № 239 від 11.04.2006р., платіжне доручення № 121 від 30.03.2006р., лист ДПА України про бюджетне відшкодування № 20296/7/16-1417 від 12.10.2005р., інші матеріали.
Представник позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримує.
Представник Тернопільської ОДПІ у запереченні проти позову № 27392/7/10-015 від 16.04.2007р. зазначає, що перевіркою встановлено порушення ПП "Експотер" норм Закону України "Про податок на додану вартість", в результаті чого податковим органом прийняте податкове повідомлення-рішення, яким зменшено підприємству суму бюджетного відшкодування. Також зазначає про недоречне посилання позивача на лист ДПА України від 12.10.2005р. №20296/7/16-1417.
Головне управління Державного казначейства України в Тернопільській області у відзиві №13-07-07/1285 від 16.04.2007р. зазначає, що органи державного казначейства у відповідності до ст. 48 Бюджетного кодексу України здійснюють розрахунково-касове обслуговування розпорядників бюджетних коштів і за поданням висновків податкових органів чи за рішенням суду здійснюють відшкодування податку на додану вартість. Також, посилається на те, що платіжним дорученням від 25.07.2006р. №1023 перераховано 11488 грн. податку на додану вартість на рахунок позивача на підставі висновку Тернопільської ОДПІ від 21.07.2006р. №0000000177.
Прокурор в судовому засіданні викладені заперечення Тернопільської ОДПІ підтримує.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін та висновки прокурора, судом встановлено.
12 липня 2006 року працівниками Тернопільської ОДПІ проведена перевірка діяльності позивача, за результатами якої складений Акт «Про результати невиїзної документальної перевірки ПП «Експотер»з питань правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку на додану вартість за період з 01.05.2006р. по 31.05.2006р.»№13136/15-01/33011957, надалі Акт перевірки.
Перевіркою встановлено та зафіксовано в Акті перевірки, що ПП «Експотер»в порушення абзацу «а»п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»зависило суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на 14885 грн., так як до відшкодування включено оплату ПДВ митним органам, сплачену у березні 2006 року в сумі 14766,15 грн. (платіжне доручення №121 від 30.03.2006р. на суму 14766,15 грн.) та сплату ВАТ «Укртелеком»в загальній сумі 716,47 грн., в тому числі ПДВ –119,41 грн. (платіжне доручення №236 від 11.04.2006р.) в рахунок погашення кредиторської заборгованості за наданні послуги у березні місяці 2006 року. Приватним підприємством «Експотер»в квітні місяці 2006 року проведена оплата постачальника за товари (роботи, послуги), отримані у квітні місяці 2006 року на суму податкового кредиту 11488 грн., залишок від'ємного значення попереднього періоду складає 34682 грн., бюджетному відшкодуванню підлягає сума 11488 грн.
18 липня 2006 року Тернопільською ОДПІ прийняте податкове повідомлення-рішення №0000821501/0/43083, яким згідно п.п. «б»п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», згідно п.п. 7.7.5 п.7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»на підставі Акту перевірки від 12.07.2006р. №13136/15-01/33011957 за встановлені порушення п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» приватному підприємству «Експотер»зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за травень 2006 року в сумі 14885 грн.
Дане податкове повідомлення-рішення оскаржується позивачем в судовому порядку.
Дослідивши зібрані по справі докази та оцінивши норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити, виходячи з наступного.
Відповідно до п.п. 1.8 ст. 1 Закону України „Про податок на додану вартість” (надалі Закон №168/97), який визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету, бюджетне відшкодування –сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.
Закон №168/97 визначає платника податку, як особу, що згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особу, яку імпортує товари на митну територію України.
Податковий кредит в розумінні Закону України «Про податок на додану вартість», надалі Закон №168/97, - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до п. 7.4 Закону №168/97 податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду, зокрема у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів ( у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Разом з тим, згідно з вимогами п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону не підлягають включення до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з п.п. 7.2.6. п. 7 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість”.
Відповідно до п.п. 7.7.1 п. 7.1 ст. 7 Закону сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання згідно звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно до 7.7.2. Закону України «Про податок на додану вартість»якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг).
Згідно з вимогами п.п. 7.7.4 п. 7.7 ст. 7 Закону „Про податок на додану вартість” платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників. До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.
Законом зазначено, а саме п.п. 7.7.5 п. 7.7 ст. 7, що протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних.
Відповідно положень до п.п. 7.7.7 п. 7.7 ст. 7 Закону встановлено, якщо за наслідками документальної невиїзної (камеральної) або позапланової виїзної перевірки (документальної) податковий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий податковий орган:
а) у разі заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної податковим органом унаслідок таких перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування. У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього пункту у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів;
б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною податковим органом внаслідок проведення таких перевірок, податковий орган надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;
в) у разі з'ясування внаслідок проведення таких перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку
У відповідності до п.п. 7.7.6 п. 7.7 ст. 7 Закону №168/97 на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.
Як підтверджується матеріалами справи, ПП «Експотер»згідно платіжного доручення №239 від 11.04.2006р. сплатило 716,47 грн., в тому числі 119,41 ПДВ за послуги зв'язку, згідно платіжного доручення №121 від 30.03.2006р. сплатило 14766,15 грн. ПДВ Тернопільській митниці за митне оформлення ввезення товарів в порядку імпорту на митну територію України. Сума ПДВ 14766,15 грн. зазначена також у долученій позивачем вантажно-митній декларації як нараховане мито та митних платежів.
Згідно податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2006 рік (ряд 25) позивачем включено суму бюджетного відшкодування –26373 грн., яку і заявлено у розрахунку суми бюджетного відшкодування за травень 2006 року.
Матеріалами справи та нормами законодавства підтверджено правомірність включення ПП «Експотер»сум до податкового кредиту та заявлення суми бюджетного відшкодування, визначені у податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2006 року.
Головним управлінням Державного казначейства України у Тернопільській області надано підтвердження того, що платіжним дорученням від 25.07.2006р. №1023 перераховано частину суми, а саме 11488 грн. податку на додану вартість на рахунок ПП «Експотер»на підставі висновку Тернопільської ОДПІ від 21.07.2006р. №0000000177. Дана сума бюджетного відшкодування була заявлена підприємством у податковій декларації з податку на додану вартість та розрахунку суми бюджетного відшкодування за травень 2006 року разом із 14885 грн., на яку податкова інспекція і зменшила бюджетне відшкодування з прийняттям оспорюваного рішення.
Разом з тим, ПП «Експотер»поряд із вимогою скасувати податкове повідомлення-рішення від 18.07.2006р. №0000821501/0/43083 ставить питання про стягнення з Державного бюджету на користь підприємства 14885 грн. заборгованості з бюджетного відшкодування за травень 2006 року.
Згідно ч. 1.3. п. 1 Порядку відшкодування податку на додану вартість, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації та Державного казначейства України 02.07.1997р. №209/72 (далі Порядок) бюджетна заборгованість з податку на додану вартість – це суми, не відшкодовані платнику протягом визначених законодавством термінів відшкодування.
Належні платнику суми податку на додану вартість, які підлягають бюджетному відшкодуванню з Державного бюджету відшкодовуються у терміни, встановлені пунктом 3 Порядку. Суми, не відшкодовані платнику податку протягом визначених у пункті 3 цього Порядку термінів, уважаються бюджетною заборгованістю, а платник має право в будь-який момент після виникнення бюджетної заборгованості звернутися до суду з позовом про стягнення коштів бюджету.
Згідно ч. 4.1 п. 4 Порядку відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійснюється органами Державного казначейства України за висновками податкових органів або за рішенням суду.
У відповідності до п.п. 7.7.8. п. 7.7 ст. 7 Закону про ПДВ у разі, коли за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку або податковий орган розпочинає процедуру адміністративного оскарження, податковий орган не пізніше наступного робочого дня за днем отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення справи, зобов'язаний повідомити про це орган державного казначейства. Орган державного казначейства призупиняє процедуру відшкодування в частині оскаржуваної суми до прийняття остаточного рішення з адміністративного або судового оскарження.
Відповідно до п.п. 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
За таких обставин, в зв'язку із скасуванням прийнятого Тернопільською ОДПІ податкового повідомлення-рішення, яким зменшено суму бюджетного відшкодування як неправомірно прийнятого суд задовольняє вимоги позивача щодо стягнення з Державного бюджету 14885 грн. заборгованості з бюджетного відшкодування за травень 2006 року.
Згідно статті 71 Кодексу Адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
У відповідності із ст. 94 КАС України судовий збір відшкодовується позивачу за рахунок Державного бюджету.
Стаття 258 КАС України передбачає, що за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, видається один виконавчий лист.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 69–71, 86, 94, 158, 160-163 КАС України, господарський суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Скасувати податкове повідомлення-рішення Тернопільської ОДПІ від 18.07.2006р. №43083/0000821501/0.
3. Стягнути з Державного бюджету України користь приватного підприємства «Експотер», вул. Стуса,1, м. Тернопіль, ідент. код 33011957, р/р 26003000436001 ВАК КБ «Надра»ТРУ, МФО 338705, -- 14885 грн. заборгованості з бюджетного відшкодування за травень 2006р.
4. Стягнути з Державного бюджету України на приватного підприємства «Експотер», вул. Стуса,1, м. Тернопіль, ідент. код 33011957, р/р 26003000436001 ВАК КБ «Надра»ТРУ, МФО 338705 - 148 грн. 85 коп. судового збору.
5. Виконавчий лист видати за заявою ПП «Експотер».
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі „11” червня 2007 року до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом двадцяти днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.
Суддя О.С. Скрипчук
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 725092 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Скрипчук О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні