ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 лютого 2018 року м.Житомир справа № 806/724/18
категорія 6.3
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Шуляк Л.А.,
секретар судового засідання Алексюк Т.В.,
за участю: представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у спрощеному провадженні адміністративну справу за позовом Керівника Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області в інтересах держави до ОСОБА_3 сільської ради Бердичівського району Житомирської області про визнання протиправною бездіяльність, зобов'язання вчинити дії,
встановив:
Керівник Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області звернувся до суду в інтересах держави з адміністративним позовом, в якому просить визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_3 сільської ради Бердичівського району Житомирської області щодо не оформлення права власності на будівлю дитячого садку, розташованого за адресою: вул. Павла Ящука, 8-а, село Андріяшівка, Бердичівський район, Житомирська область та зобов'язати відповідача вжити заходи щодо оформлення права власності на будівлю дитячого садку, розташованого за адресою: вул. Павла Ящука, 8-а, село Андріяшівка, Бердичівський район, Житомирська область.
В обґрунтування позовних вимог вказав, що під час вивчення стану додержання земельного законодавства встановлено, що на території ОСОБА_3 сільської ради Бердичівського району Житомирської області за адресою: вул. Павла Ящука, 8-а, село Андріяшівка, Бердичівський район, Житомирська область функціонує дошкільний навчальний заклад "Сонечко". Відповідно до рішення ОСОБА_3 сільської ради від 25.02.2003 дано згоду на прийняття до комунальної власності сільської ради дитячого садка. Проте, згідно з відомостями реєстру прав власності на нерухоме майно, відомості про реєстрацію права власності на вказане майно відсутні. Прокурор вважає, що ОСОБА_3 сільська рада, являючись суб'єктом, який здійснює управління ДНЗ та відповідає за його матеріально-технічне забезпечення, не виконала покладені на неї законами України повноважень, не вжила необхідних дій для оформлення прав власності на будівлю садочка, чим допустила протиправну бездіяльність.
Прокурор в судовому засіданні позов підтримав, просив задовольнити його у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позов визнав.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов слідуючих висновків.
На запит прокуратури ОСОБА_3 сільська рада листом від 11.12.2017 №420 повідомила Бердичівську місцеву прокуратуру про те, що свідоцтво про право власності на будівлю ДНЗ "Сонечко" не оформлялось, державна реєстрація не проводилась.
Позивач, вважаючи, що бездіяльність відповідача, яка виразилась у не оформленні необхідних документів на державну реєстрацію дошкільного навчального закладу може призвести до негативних наслідків, звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (зі змінами та доповненнями), сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
У свою чергу, статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Так, статтею 12 Земельного кодексу України установлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до статті 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Згідно зі частинами першою, другою статті 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Статтями 125 та 126 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
За визначенням статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до частин першої, другої статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об'єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов'язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.
Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Відповідно до Інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 09.06.1998 №121 (яка діяла до 06.08.2012) державній реєстрації в бюро технічної інвентаризації підлягають об'єкти нерухомості, розташовані на всій території України (населених пунктах, військових містечках, військових частинах, аеропортах, річкових і морських портах, заповідниках, заказниках, на дорогах, полігонах і т.п.). Державна реєстрація права власності на об'єкти нерухомого майна в бюро технічної інвентаризації є обов'язковою для власників, незалежно від форм власності.
Аналіз наведених правових норм свідчить на користь висновку, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. При цьому, державна реєстрація таких прав є обов'язковою.
Рішенням ОСОБА_3 сільської ради від 25 лютого 2003 року №12 дано згоду на прийняття до комунальної власності сільської ради ДНЗ "Сонечко" (а.с.14).
Відповідно до Акту приймання-передачі об'єктів соціальної сфери у комунальну власність (крім житла) від 02 квітня 2003 року на баланс ОСОБА_3 сільської ради прийнято будівлю житловий будинок 1961 року побудови (а.с.15).
ОСОБА_3 сільської ради від 29 січня 2018 року №53 повідомило Бердичівську місцеву прокуратуру про те, що вищевказаний житловий будинок рахується дитячим садком (а.с.17).
Пунктами 1.1.-1.3. статуту ОСОБА_3 дошкільного закладу "Сонечко", погодженого начальником відділу освіти Бердичівської райдержадміністрації та затвердженого рішенням ОСОБА_3 сільської ради від 07 грудня 2011 року передбачено, що дошкільний навчальний заклад "Сонечко" ОСОБА_3 сільської ради створено на підставі рішення ОСОБА_3 сільської ради від 25 лютого 2003 року №12. Юридична адреса закладу вказана Житомирська область, Бердичівський район, с. Андріяшівка, вул. Садова, 8-А. Засновник дошкільного навчального закладу є ОСОБА_3 сільська рада, яка здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Пунктом 9.1. передбачено, що відповідно до рішення ОСОБА_3 сільської ради 07 грудня 2011 року №51 дошкільному навчальному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку 0,3 га, а також будівлі площею 184,6 кв.м, інвентар, обладнання, інші матеріальні цінності (а.с.23).
Згідно рішення десятої сесії VII складання ОСОБА_3 сільської ради від 07 вересня 2016 року №70 вулицю Садова (на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад "Сонечко") перейменовано на вулицю ОСОБА_4.
Вказані обставини не заперечуються відповідачем в судовому засіданні.
Крім того, відповідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна станом на 05.02.2018 відомості щодо права власності на нерухоме майно (дошкільний навчальний заклад "Сонечко") - відсутні.
Отже, суд дійшов висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права власності на будівлю дитячого садка, розташованого за адресою: вул.Павла Ящука, 8-А, с.Андріяшівка, Бердичівського району Житомирської області, а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності ОСОБА_3 сільської ради щодо неоформлення права власності на будівлю дитячого садочка, розташованого за адресою: вул.Павла Ящука, 8-А, с.Андріяшівка, Бердичівського району, Житомирської області, підлягають задоволенню.
Також, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити вищезазначені заходи, оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов'язковій державній реєстрації відповідно до чинного законодавства і відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчально-виховним комплексом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Виходячи з того, що відповідачем визнано позов у повному обсязі, то правовідносини, які виникли між сторонами, не є спірними.
Згідно ч.4 ст.189 КАС України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.
З урахуванням з'ясованих обставин, досліджених матеріалів справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 9, 77, 90, 189, 242-246, 371 Кодексу адміністративного судочинства України,
вирішив:
Позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_3 сільської ради Бердичівського району Житомирської області щодо неоформлення права власності на будівлю дитячого садка, розташованого за адресою: вул.Павла Ящука, 8-А, с.Андріяшівка Бердичівського району Житомирської області.
Зобов'язати ОСОБА_3 сільську раду Бердичівського району Житомирської області (с.Андріяшівка Бердичівського району Житомирської області, вул.Павла Ящука, 10, код ЄДРПОУ 13559134) вжити заходів щодо оформлення права власності на будівлю дитячого садка, розташованого за адресою: вул.Павла Ящука, 8-А, с.Андріяшівка Бердичівського району Житомирської області.
Рішення набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду у порядку, визначеному статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення через суд першої інстанції.
Суддя Л.А.Шуляк
Повне судове рішення складене 02 березня 2018 року
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2018 |
Оприлюднено | 03.03.2018 |
Номер документу | 72516386 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні