Рішення
від 24.01.2018 по справі 826/13486/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 січня 2018 року м. Київ № 826/13486/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Чудак О.М., суддів Пащенка К.С., Шейко Т.І., за участю секретаря судового засідання Стеценко А.В., представника позивача Крепеля Д.І., у відсутність інших учасників справи, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Сі Ем Ес до Державної фіскальної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,

встановив:

31.10.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю Сі Ем Ес (ТОВ Сі Ем Ес ) звернулося в суд з позовом до Державної фіскальної служби України (ДФС України) з наступними позовними вимогами:

- визнати протиправними та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.09.2017 №144896/41115979, №141710/41115979, №141711/41115979, №141712/41115979, №141713/41115979, №141714/41115979, №141715/41115979, №141716/41115979, №141717/41115979, №141718/41115979;

- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані ТОВ Сі Ем Ес податкові накладні від 08.08.2017 №120, №135, №137, від 09.08.2017 №144, від 10.08.2017 №179, №184, від 11.08.2017 №189, №194, №196, №197.

В обґрунтування позову зазначили, що ряду покупців ними поставлено товар та складено податкові накладні, які направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, їх реєстрація була зупинена у зв'язку з тим, що обсяги постачання, на думку відповідача, не відповідають обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 9403. Запропоновано надати пояснення, документи.

Ними направлені пояснення та документи, пов'язані з усіма операціями, однак оскаржуваними у даній справі рішеннями відмовлено у реєстрації у зв'язку з тим, що документи складені з порушенням та/або не є достатніми.

Отже, ТОВ Сі Ем Ес зазначаючи, що сукупність наявних первинних документів у повній мірі підтверджує реальність операцій, їх фактичне виконання, в той час, коли з документів ДФС України взагалі не вбачається у чому саме полягають порушення, рішення про відмову в реєстрації накладних є протиправними і підлягають скасуванню з відновленням їх прав.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.11.2017 відкрито провадження у справі та призначено попереднє засідання. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.12.2017 підготовче провадження закінчено й призначено справу до судового розгляду у складі колегії суддів. Залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Комісію ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Додатково пояснив, що таке формулювання, як невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 9403 не містить вказівку на те, в чому полягає така невідповідність. Комісія ДФС України не конкретизує своє твердження, що передбачає необхідність платнику самостійно здогадуватися, що мається на увазі.

У свою чергу, ними надані всі первинні документи (рахунки-фактури, видаткові накладні, довіреності на отримання матеріальних цінностей, тощо) як щодо придбання, так і щодо реалізації товару.

Представник відповідача й третьої особи у судові засідання жодного разу не з'являлися, хоча про час, дату й місце повідомлялися завчасно й належним чином, про що свідчать рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень. Причини неявки не повідомляли, заяви, клопотання не надсилали.

Отже, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ТОВ Сі Ем Ес зареєстроване за адресою 01015, м. Київ, вулиця Старонаводницька, 8-Б, літера А та перебуває на обліку у Державній податкові інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві з 01.02.2017 за номером 265517032647. Видами діяльності є: Код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; Код КВЕД 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням (основний); Код КВЕД 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткованням, деталями до нього; Код КВЕД 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у.; Код КВЕД 47.41 Роздрібна торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах; Код КВЕД 47.42 Роздрібна торгівля телекомунікаційним устаткованням у спеціалізованих магазинах.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ Сі Ем Ес поставлено товар покупцю - Товариству з обмеженою відповідальністю Нетвейв у зв'язку з чим, складено податкову накладну від 08.08.2017 №135. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що позиція 3 з кодом УКТ ЗЕД 9403 придбана у квітні 2017 року в обсязі 500 шт. Станом на 31.08.2017, згідно даних складського та бухгалтерського обліку продано 412 шт. залишок на складі - 88 шт. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.

ТОВ Сі Ем Ес поставлено товар покупцю - ОСОБА_3 у зв'язку з чим, складено податкову накладну від 08.08.2017 №120. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що позиція 3 з кодом УКТ ЗЕД 9403 придбана у квітні 2017 року в обсязі 500 шт. Станом на 31.08.2017, згідно даних складського та бухгалтерського обліку продано 412 шт. залишок на складі - 88 шт. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.

ТОВ Сі Ем Ес поставлено товар покупцю - Товариству з обмеженою відповідальністю Едвансіс Груп у зв'язку з чим, складено податкову накладну від 08.08.2017 №137. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що позиція 3 з кодом УКТ ЗЕД 9403 придбана у квітні 2017 року в обсязі 500 шт. Станом на 31.08.2017, згідно даних складського та бухгалтерського обліку продано 412 шт. залишок на складі - 88 шт. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.

ТОВ Сі Ем Ес поставлено товар покупцю - Товариству з обмеженою відповідальністю Техніка для бізнесу у зв'язку з чим, складено податкову накладну від 09.08.2017 №144. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що позиція 3 з кодом УКТ ЗЕД 9403 придбана у квітні 2017 року в обсязі 500 шт. Станом на 31.08.2017, згідно даних складського та бухгалтерського обліку продано 412 шт. залишок на складі - 88 шт. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.

ТОВ Сі Ем Ес поставлено товар покупцю - Товариству з обмеженою відповідальністю Мережеві актуальні рішення у зв'язку з чим, складено податкову накладну від 10.08.2017 №179. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що позиція 3 з кодом УКТ ЗЕД 9403 придбана у квітні 2017 року в обсязі 500 шт. Станом на 31.08.2017, згідно даних складського та бухгалтерського обліку продано 412 шт. залишок на складі - 88 шт. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.

ТОВ Сі Ем Ес поставлено товар покупцю - Товариству з обмеженою відповідальністю Сентинел у зв'язку з чим, складено податкову накладну від 10.08.2017 №184. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що позиція 3 з кодом УКТ ЗЕД 9403 придбана у квітні 2017 року в обсязі 500 шт. Станом на 31.08.2017, згідно даних складського та бухгалтерського обліку продано 412 шт. залишок на складі - 88 шт. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.

ТОВ Сі Ем Ес поставлено товар покупцю - Товариству з обмеженою відповідальністю Виробнича фірма Сервіс у зв'язку з чим, складено податкову накладну від 11.08.2017 №189. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що позиція 3 з кодом УКТ ЗЕД 9403 придбана у квітні 2017 року в обсязі 500 шт. Станом на 31.08.2017, згідно даних складського та бухгалтерського обліку продано 412 шт. залишок на складі - 88 шт. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.

ТОВ Сі Ем Ес поставлено товар покупцю - Товариству з обмеженою відповідальністю Фірма Терра у зв'язку з чим, складено податкову накладну від 11.08.2017 №194. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що позиція 3 з кодом УКТ ЗЕД 9403 придбана у квітні 2017 року в обсязі 500 шт. Станом на 31.08.2017, згідно даних складського та бухгалтерського обліку продано 412 шт. залишок на складі - 88 шт. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.

ТОВ Сі Ем Ес поставлено товар покупцю - Товариству з обмеженою відповідальністю Мізгирь у зв'язку з чим, складено податкову накладну від 11.08.2017 №196. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що позиція 3 з кодом УКТ ЗЕД 9403 придбана у квітні 2017 року в обсязі 500 шт. Станом на 31.08.2017, згідно даних складського та бухгалтерського обліку продано 412 шт. залишок на складі - 88 шт. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.

ТОВ Сі Ем Ес поставлено товар покупцю - Товариству з обмеженою відповідальністю Небилович та партнери у зв'язку з чим, складено податкову накладну від 11.08.2017 №97. У відповідь на квитанцію про зупинення реєстрації цієї накладної ними надані пояснення про те, що позиція 3 з кодом УКТ ЗЕД 9403 придбана у квітні 2017 року в обсязі 500 шт. Станом на 31.08.2017, згідно даних складського та бухгалтерського обліку продано 412 шт. залишок на складі - 88 шт. На підтвердження таких пояснень додано первинні документи щодо придбання та постачання товару, який реалізовувався контрагентам.

Тобто, як вбачається із долучених до матеріалів справи квитанцій від 22.08.2017 реєстрація вказаних податкових накладних зупинена відповідно до пункту 201.16 Податкового кодексу України (ПК України) у зв'язку з тим, що податкові накладні/розрахунки коригування відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (далі - Критерії оцінки ступеня ризиків). За результатами опрацювання в системі автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, виявлено, що обсяги постачання, не відповідають обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 9403. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем через Електронний кабінет платника направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним на підтвердження реальності здійснення господарських операцій.

Між тим, 06.09.2017 прийняті оскаржувані рішення №144896/41115979, №141710/41115979, №141711/41115979, №141712/41115979, №141713/41115979, №141714/41115979, №141715/41115979, №141716/41115979, №141717/41115979, №141718/41115979 про відмову у реєстрації податкових накладних з тих підстав, що платником надано копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної.

Рішення Комісії ДФС України оскаржені позивачем в адміністративному порядку до Комісії ДФС України з питань розгляду скарг.

За результатами розгляду скарги від 15.09.2017 Вих. №26 рішенням від 21.09.2017 скаргу ТОВ Сі Ем Ес залишено без задоволення, а оскаржувані рішення Комісії - без змін.

Вважаючи, що рішення Комісії ДФС України про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є протиправними, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до положень пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

В свою чергу, за приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до положень пункту 201.16.1 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків містить у собі визначення двох різних критеріїв. Так, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється фіскальною службою за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються фіскальною службою, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 ПК України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Відповідно до наведеного пункту 1, передбачений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством

Відповідно до положень пункту 201.16.2 статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена Комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття Комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Матеріалами справи підтверджено, що на виконання вимог пунктів 201.16.1- 201.16.2 статті 201 ПК України та пропозиціях, викладених у квитанціях, позивачем надані документи, пояснення, якими підтверджується реальність здійснення операцій по зупиненим податковим накладним. Перелік наданих документів відповідає Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, відповідачем всупереч вимогам підпункту в пункту 201.16.1 статті 201 ПК України, не визначено вичерпного переліку документів, надання якого дало б позивачеві можливість реєстрації податкової накладної.

Відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів (п.п. в п. 201.16.1 ст. 201 ПК України).

При відмові у прийнятті до реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, Комісія ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації, має навести дані щодо документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.

З оскаржуваного рішення встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних є надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідачем в оскаржуваному рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено позивачем при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів та за умови ненаведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Суд також зазначає, що оскаржувані рішення Комісії ДФС України є актами індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії - виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), якому він адресований.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, оскаржувані у даній справі рішення не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії та породжують їх неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що ДФС України не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень, відповідності їх вимогам частини другої статті 2 КАС України, у зв'язку з чим наявні підстави для визнання рішень Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації протиправним та скасування.

Окремо щодо позовної вимоги про зобов'язання зареєстровати податкову накладну, суд зазначає про наступне.

Із положень частин третьої - четвертої 245 КАС України випливає, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС України.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Таким чином, нормами ПК України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у Комісії ДФС України правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття відповідного рішення, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні датою її фактичного надходження.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, подані ТОВ Сі Ем Ес , є дотриманням судом гарантій на те, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України,

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з додатковою відповідальністю Сі Ем Ес , - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (04053, місто Київ, вулиця Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) від 06.09.2017 №144896/41115979, №141710/41115979, №141711/41115979, №141712/41115979, №141713/41115979, №141714/41115979, №141715/41115979, №141716/41115979, №141717/41115979, №141718/41115979 про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю Сі Ем Ес від 08.08.2017 №120, №135, №137, від 09.08.2017 №144, від 10.08.2017 №179, №184, від 11.08.2017 №189, №194, №196, №197 датою її фактичного надходження.

Стягнути з Державної фіскальної служби України (04053, місто Київ, вулиця Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сі Ем Ес (юридична адреса: 01015, м. Київ, вулиця Старонаводницька, 8-Б, літера А, ЄДРПОУ 41115979) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 16000,00 грн. (шістнадцять тисяч гривень).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Головуючий суддя Чудак О.М.

Суддя Пащенко К.С.

Суддя Шейко Т.І.

Дата ухвалення рішення24.01.2018
Оприлюднено03.03.2018
Номер документу72517253
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —826/13486/17

Рішення від 24.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 03.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 26.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні