ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28.02.2018м. ДніпроСправа № 904/10679/17 за позовом Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Київ в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Дніпро
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Круг А", м. Дніпро
про зобов'язання поставити та передати у власність товар на загальну суму 97 365,50 грн. та стягнути неустойку у розмірі 16 454,22 грн.
Суддя Євстигнеєва Н.М.
Секретар судового засідання Чернявська Е.О.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1, довіреність №2223 від 15 грудня 2017 року, юрисконсульт структурного підрозділу "Служба матеріально-технічного забезпечення" регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця"
Від відповідача: не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області із позовом, яким просить:
- зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Круг А" поставити та передати у власність товар "м'ясо в асортименті" згідно зі специфікацією №1 до договору № ПР/НХ 17495/НЮ та заявками позивача №НХ-3/4412 від 19.07.2017, №НХ-3/4489 від 21.07.2017, НХ-3/4605 від 26.07.2017, НХ-3/4653 від 27.07.2017, НХ-3/4657 від 27.07.2017 на загальну суму 97 365,50 грн.;
- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Круг А" неустойку у розмірі 16 454,22 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки № ПР/НХ-17495/НЮ від 23.05.2017 в частині виконання зобов'язання щодо поставки товару відповідачем у строк до 21.09.2017, яке не було виконане. Сума непоставленого в строк товару станом на 08.12.2017 складає 97 365,50 грн., кількість днів прострочки виконання зобов'язання становить 99 днів по 28.12.2017 включно.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 02.01.2018 відкрито провадження у справі №904/10679/17, ухвалено розглядати справу у порядку спрощеного провадження, перше судове засідання призначено на 24.01.2018.
Представник відповідача у судове засідання, не з'явився, про день, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином. причини неявки суду не повідомив, вимоги ухвали суду не виконав.
Розгляд справи відкладався з 24.01.2018 на 13.02.2018, з 13.02.2018 на 28.02.2018.
Відзиву на позов відповідач не надав, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
У судовому засіданні 28.02.2018 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
23 травня 2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Круг А" (постачальник) та Публічним акціонерним товариством "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (покупець) укладений договір №ПР/НХ-17495/НЮ, відповідно до п.1.1 якого у відповідності з цим договором постачальник зобов'язується поставити покупцю "м'ясо в асортименті" (надалі - товар), відповідно до Специфікації (Додаток №1 до договору), а покупець зобов'язується прийняти товар та своєчасно здійснити його оплату відповідно до умов даного договору. Рік виготовлення 2017.
Згідно з п.п.1.2, 1.3 договору найменування товару зазначене у Специфікації (Додаток №1 до договору). Виробник товару: зазначено у Специфікації (Додаток №1 до договору).
Постачальник повинен поставити покупцю товари, якість яких відповідач умовам ТУ У 15.1-00419880-040:2003 та ТУ У 15.1-31398117-001:2003 які діють на Україні (п.2.1 договору).
Відповідно до п.4.1 договору товар повинен бути поставлений постачальником не пізніше 20 робочих днів від дня одержання постачальником письмової заявки покупця, яка є підтвердженням готовності покупця до прийому товару.
Згідно з п.4.2 договору датою поставки товару вважається дата підписання накладної на приймання товару обома сторонами договору.
Товар відвантажується транспортом постачальника, забезпеченим всіма санітарними документами, на умовах DDР (згідно з INCOTERMS 2010) безпосередньо на структурні підрозділи покупця, адреси яких зазначені в Дислокації (додаток №2). Всі витрати по доставці продуктів харчування, вантажно-розвантажувальним роботам здійснюються за рахунок постачальника. Представник покупця під час прийняття товару зобов'язаний звірити його відповідність кількості та асортименту товару, вказаним у рахунку-фактурі та/або накладній, перевірити наявність і відповідність документів, що підтверджують якість товару згідно з умовами договору, розписатися за отримання товару та видати представнику постачальника доручення на отримання даної партії товару (п.п.4.3, 4.4 договору).
У відповідності з п. 5.2 договору загальна сума договору складає 609 993,60 грн. з урахуванням ПДВ 20% - 101 665,60 грн. та зазначається у звіті про результати здійснення процедури торгів.
Згідно з п.6.1 договору постачальник передає у власність покупцю товар, а покупець на підставі рахунку постачальника сплачує товар, визначений в асортименті, кількості, за цінами, які зазначені у Специфікації (Додаток №1 до договору).
До рахунку постачальника на оплату товару додаються оформлені належним чином видаткова та податкова накладні.
Відповідно до п. 6.3 договору розрахунок за поставлений товар здійснюються таким чином: 100% перерахуванням грошових коштів на поточний рахунок постачальника.
Покупець здійснює оплату за поставлений товар протягом 30 банківських днів з дня отримання товару. Днем отримання товару вважається день підписання уповноваженими представниками сторін видаткової накладної (або рахунка-фактури) на товар, оформленої належним чином (п.6.4 договору).
У п.8.1 сторони обумовили, що прийом товару здійснюється покупцем згідно з вимогами Інструкції № П-6 від 15.06.1965 "Про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання за кількістю" із змінами та доповненнями та Інструкцією № П-7 від 25.04.1966 " Про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання за якістю" із змінами та доповненнями за наявності товарно-супровідних документів: товарно-транспортної накладної, податкової накладної на кожну партію товару, рахунку-фактури, документів, підтверджуючих якість товару. Покупець має право пред'явити Постачальнику претензії: по кількості - на підставі видаткової накладної і по якості - згідно з терміном придатності (п.8.2 договору).
Підтвердженням про одержання товару покупцем є видаткова або податкова накладні на товар, оформлені належним чином і підписані уповноваженими представниками сторін (п.8.4 договору).
Відповідно до п.15.1 договору термін дії договору: з моменту його підписання сторонами і до 31.12.2017, а в частині розрахунків - до повного виконання своїх обов'язків сторонами по договору.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем направлялися відповідачеві заявки на отримання товару, а саме №НХ-3/4412 від 19.07.2017 на суму 4 384,80 грн., №НХ-3/4489 від 21.07.2017 на суму1 980,00 грн., №НХ-3/4605 від 26.07.2017 на суму 18504,00 грн, №НХ-3/4653 від 27.07.2017 на суму 18 504,00 грн., №НХ-3/4657 від 27.07.2017 на суму 53 992,70 грн.
Вказані заявки отримані відповідачем 23.08.2017, що підтверджується поштовим повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.27).
Позивач зазначає, що товар, відповідно до заявок позивача, не поставлений.
01.12.2017 позивач звертався до відповідача з претензією №НХ-3/8288, відповідно до якої просив здійснити поставку товару в повному обсязі відповідно до заявок на загальну суму 97 364,70 грн. та сплатити неустойку у розмірі 13 533,37 грн. за порушення строків поставки товару.
Відповіді на претензію матеріали справи не містять.
Позивач зазначає, що, обумовлений відповідно до заявок, товар не поставлений, у зв'язку з чим просить зобов'язати відповідача поставити та передати у власність товар "м'ясо в асортименті" згідно зі специфікацією №1 до договору № ПР/НХ 17495/НЮ та заявками позивача №НХ-3/4412 від 19.07.2017, №НХ-3/4489 від 21.07.2017, НХ-3/4605 від 26.07.2017, НХ-3/4653 від 27.07.2017, НХ-3/4657 від 27.07.2017 на загальну суму 97 365,50 грн. та стягнути неустойку у розмірі 16 454,22 грн., що і стало причиною звернення з позовом до суду.
Відповідно до ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (п.1 ст.193 Господарського кодексу України).
Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).
Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ст.530 Цивільного кодексу України).
Як встановлено судом строк здійснення поставки настав.
Матеріали справи не містять доказів поставки товару на загальну суму 97 365,50 грн.
Відповідно до ст. 74, 77 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Доказів поставки товару відповідач не надав, доводів, наведених в обґрунтування позову не спростував.
За викладеного, підлягає задоволенню позовна вимога про зобов'язати відповідача поставити та передати у власність товар "м'ясо в асортименті" згідно зі специфікацією №1 до договору № ПР/НХ 17495/НЮ та заявками позивача №НХ-3/4412 від 19.07.2017, №НХ-3/4489 від 21.07.2017, НХ-3/4605 від 26.07.2017, НХ-3/4653 від 27.07.2017, НХ-3/4657 від 27.07.2017 на загальну суму 97 365,50 грн.
Також позивач просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 9 638,64 грн. та штраф у розмірі 6 815,58 грн.
Згідно з ч.1 ст. 199 Господарського кодексу України виконання господарських зобов'язань забезпечується заходами захисту прав та відповідальності учасників господарських відносин, передбаченими цим Кодексом та іншими законами. До відносин щодо забезпечення виконання зобов'язань учасників господарських відносин застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.
Порушенням зобов'язання, відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України, є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом (ст. 548 Цивільного кодексу України). Виконання зобов'язань може забезпечуватись згідно договору неустойкою (штрафом, пенею). Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 Цивільного кодексу України).
Відповідно до п. 10.3 договору за несвоєчасну поставку товару, постачальник сплачує покупцю пеню у розмірі 0,1% від суми непоставленої в строк продукції за кожен день прострочення, а за прострочення понад тридцяти днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.
Позивач нарахував та просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 9 638,64 грн. за період з 23.09.2017 по 28.12.2017 та штраф у розмірі 7% від вартості непоставленого товару у розмірі 6 815,58 грн.
Перевіркою правильності нарахування пені виявлено допущення позивачем помилки при підрахунку днів у заявленому періоді прострочки, оскільки кількість днів прострочки у періоді з 23.09.2017 по 28.12.2017 складає 97 днів, а за розрахунком позивача 99 днів.
Таким чином, вимога про стягнення пені підлягає частковому задоволенню у розмірі 9 444,45 грн.
Розрахунок штрафу визнається судом обґрунтований, помилок не виявлено, у зв'язку з чим вимога про стягнення штрафу підлягає задоволенню у повному обсязі.
З урахуванням викладеного позов підлягає частковому задоволенню.
Згідно зі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача пропорційно до задоволених позовних вимог у розмірі 3 181,12 грн. (з якого 1600,00 грн. за вимогою про зобов'язання поставити товар та 1 581,12 грн. за вимогою про стягнення неустойки).
Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити частково.
Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Круг А" (49050, м. Дніпро, вул. Станична, 71, ідентифікаційний код 32887904) поставити та передати у власність Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Тверська, 5, ідентифікаційний код 40075815) в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (49602, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 108, ідентифікаційний код 40081237) товар "м'ясо в асортименті" згідно зі специфікацією №1 до договору № ПР/НХ 17495/НЮ та заявками позивача №НХ-3/4412 від 19.07.2017, №НХ-3/4489 від 21.07.2017, НХ-3/4605 від 26.07.2017, НХ-3/4653 від 27.07.2017, НХ-3/4657 від 27.07.2017 на загальну суму 97 365,50 грн., про що видати наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Круг А" (49050, м. Дніпро, вул. Станична, 71, ідентифікаційний код 32887904) на користь Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Тверська, 5, ідентифікаційний код 40075815) в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (49602, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 108, ідентифікаційний код 40081237) пеню у розмірі 9 444,45 грн., штраф у розмірі 6 815,58 грн. та витрати, пов'язані зі сплатою судового збору у розмірі 3 181,12 грн., про що видати наказ.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Рішення набирає законної сили у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України.
Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено - 02.03.2018.
Суддя Н.М. Євстигнеєва
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2018 |
Оприлюднено | 03.03.2018 |
Номер документу | 72522312 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні