ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 березня 2018 року Справа № 923/95/18
Господарський суд Херсонської області у складі судді Павленко Н.А. при секретарі судового засідання Борхаленко О.А.,
за участю представників сторін:
від позивача ОСОБА_1 - уповн. предст., дов. від 31.03.2017р.
від відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Міраль", м.Херсон
до відповідача: Комунального підприємства "Центр", м.Херсон
про стягнення коштів.
Описова частина рішення. Провадження у справі порушено за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Міраль" про стягнення з Комунального підприємства "Центр" 274755,57грн. заборгованості зі сплати послуг у правовідносинах за договором про вивезення твердих побутових відходів № 900016 від 01.04.2017р.
Позовні вимоги обґрунтовано твердженням про неналежне виконання відповідачем грошових зобов'язань за цим договором.
Ухвалою суду від 09.02.2018р. було задоволено клопотання позивача про розгляд справи у порядку спрощеного провадження. Цією ж ухвалою суд роз'яснив відповідачу його право подати заяву із запереченнями проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, встановивши строк для здійснення означеної процесуальної дії до 23.02.2018р.
Відповідач не скористався наданим йому ст.250 ГПК України правом та не надав заперечень проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження.
КП "Центр" належним чином повідомлялося про дату, місце та час розгляду справи шляхом направлення копій ухвал суду від 09.02.2018р. про відкриття провадження у справі, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення від 13.02.2018р.
В ході розгляду даної справи господарським судом Херсонської області, у відповідності до п.4 ч.5 ст.13 ГПК України, було створено учасникам справи умови для реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом у межах строку, встановленого 248 ГПК України. Відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву на позовну заяву.
Представник відповідача у судове засідання 01.03.2018р. не з'являвся, заяв, клопотань від нього не надходило.
Суд не викликав представників сторін у судове засідання, не визнавав їх явку обов'язковою у судове засідання 01.03.2018р.
Суд дійшов висновку про достатність у матеріалах справи документальних доказів для вирішення спору по суті за відсутності представника відповідача.
Перед судовим засіданням 01.03.2018р. представником позивача була подана заява про зменшення розміру позовних вимог та повернення надмірно сплаченого судового збору. В означеній заяві представник відповідача зазначив, що відповідачем 05.02.2018р. було сплачено 6300грн., а 07.02.2018р. - 7500грн., що підтверджується платіжними дорученнями про перерахування грошових коштів, та станом на 01.03.2018р. за відповідачем рахується заборгованість у розмірі 260955,57грн.
Означена заява позивача про зменшення позовних вимог подана з дотриманням вимог ч.2 ст.46 ГПК України до першого судового засідання при розгляді справи у порядку спрощеного позовного провадження, а тому прийнята судом.
У зв'язку зі зменшенням позовних вимог, суд розглядає вимоги ТОВ "Міраль" про стягнення з Комунального підприємства "Центр" 260955,57грн. заборгованості зі сплати послуг у правовідносинах за договором про вивезення твердих побутових відходів № 900016 від 01.04.2017р.
На підставі ст.240 ГПК України в судовому засіданні було проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, господарський суд встановив:
01.04.2017р. між ТОВ "Міраль" (позивач, підрядник) та КП "Центр" (відповідач, замовник) укладено договір № 900016 про вивезення твердих побутових відходів.
За умовами договору КП "Центр" доручає та сплачує, а ТОВ "Міраль" приймає на себе зобов'язання надавати послуги з вивезення (збирання з контейнерів та перевезення (без захоронення) твердих побутових відходів (ТПВ) від житлового фонду, що знаходиться на обслуговуванні КП "Центр" та є складовою послуги з утримання житлових будинків і споруд та прибудинкових територій ( п.1.1 договору).
Відповідно до п.3.1 договору, щомісячна вартість виконаних робіт розраховується за фактично надані послуги з вивезення твердих побутових відходів, виходячи з вартості вивезення 1 куб.м ТПВ у розмірі 62,34грн.
Розрахунок обсягу і вартості робіт з вивезення твердих побутових відходів встановлений сторонами у додатку № 2 до договору, який є його невід'ємною частиною.
За умовами п.4.1 та п.4.3 договору, розрахунковим періодом для оплати виконаних робіт є календарний місяць. Оплата за виконанні роботи здійснюється КП "Центр" у строк до 20-го числа кожного місяця наступного за розрахунковим, на підставі договору, рахунків та/або актів виконаних робіт.
Копія договору та додатків до нього містяться на а.с.12-16.
Сторонами складалися акти надання послуг до договору № 900016 від 01.04.2017р. із зазначенням обсягу та вартості наданих послуг (копії актів на а.с.26-34), та підрядником надавались рахунки для проведення замовником оплати послуг за складеними актами про надання послуг (а.с.17-25), а саме:
- акт - 900016 №ОУ-0000007 від 30.04.2017р. на суму 54382,30грн.,
- акт - 900016 №ОУ-0000015 від 31.05.2017р. на суму 48431,32грн.,
- акт - 900016 №ОУ-0000022 від 30.06.2017р. на суму 46710,74грн.,
- акт - 900016 №ОУ-0000065 від 31.07.2017р. на суму 49981,72грн.,
- акт - 900016 №ОУ-0000592 від 31.08.2017р. на суму 50652,50рн.,
- акт - 900016 №ОУ-9000638 від 30.09.2017р. на суму 54617,32грн.,
- акт - 900016 №ОУ-9001856 від 31.10.2017р. на суму 61290,19грн.,
- акт - 900016 №ОУ-9002517 від 30.11.2017р. на суму 51873,11грн.,
- акт - 900016 №ОУ-9002562 від 31.12.2017р. на суму 52066,37грн.,
всього 470005,57грн.
Зазначені акти підписані представниками кожної сторони договору та скріплені печатками.
Позивачем до ціни позову віднесено в якості боргу за послуги у квітні 2017р. - 17032,30грн., у травні 2017р. - 48431,32грн., у червні 2017р. - 25160,74грн, у липні 2017р. - 38581,72грн., у серпні 2017р. - 27302,50грн., у вересні 2017р. - 18117,32грн., у жовтні 2017р. - 45090,19грн., у листопаді 2017р. - 31973,11грн., у грудні 2017р. - 9266,37грн. при твердженні про відсутність спору щодо решти вартості робіт за ці періоди.
Позивач підтвердив проведення часткової оплати відповідачем вартості виконаних робіт з вивезення ТПВ за вказані періоди на загальну суму 209050грн. Жодних доказів про сплату відповідачем боргу у повному обсязі, або у більшому розмірі ніж зазначено позивачем, матеріали справи не містять.
Відповідно до ч.1 ст.837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
У договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення та строки виконання роботи або її окремих етапів (ч.1 ст.843, ч.1 ст.846 ЦК України).
Відповідно до положень ч.1 ст.853 ЦК України замовник зобов'язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові.
Згідно з нормою ч.1 ст.854 ЦК України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.
Відповідно до ст.629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до вимог ч.1, ч.7 ст.193 ГК України, які кореспондуються з вимогами ст.526 ЦК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.
Частиною 1 ст.530 ЦК України встановлено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Позивач стверджує про нездійснення відповідачем повної та своєчасної плати за виконані роботи за період з квітня по грудень 2017р.
Відтак, у відповідача склалася заборгованість за отримані послуги з вивезення ТПВ за вказані періоди у сумі 260955,57грн. (470005,57грн. - 209050грн.).
Відповідач не проявив свого відношення до позовних вимог, доказів сплати позивачу заявленої суми боргу в 260955,57грн. не надав.
Викладені обставини та наведені норми є підставами для задоволення позову про стягнення 260955,57грн. боргу.
При заявлені позову ТОВ "Міраль" за платіжним дорученням № 331 від 01.02.2018р. сплачено 4121,35грн. судового збору.
З цієї суми на підставі ст.7 Закону України "Про судовий збір" позивачеві підлягає поверненню з Державного бюджету України 207,02грн. судового збору (4121,35 - 3914,33 = 207,02грн.) у зв'язку зі зменшенням розміру вимог. Згідно зі ст.7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається в разі зменшення розміру позовних вимог.
Судові витрати по сплаті судового збору по справі у розмірі 3914,33грн. покладаються на відповідача з урахуванням ст.129 Господарського процесуального кодексу України. Таким чином, з відповідача підлягає стягненню на користь позивача 3914,33грн. судового збору.
Керуючись ст. ст.123, 129, ст.233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Комунального підприємства "Центр" (7300, м.Херсон, вул.Ярослава Мудрого, 45, код ЄДР 34786324) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Міраль" (7300, м.Херсон, вул.21 Січня, 37, к.441, код ЄДР 39558319) заборгованість у розмірі 260955,57грн . та 3914,33грн. по сплаті витрат на відшкодування судового збору.
3. Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "Міраль" (7300, м.Херсон, вул.21 Січня, 37, к.441, код ЄДР 39558319) з Державного бюджету України 207,02грн. судового збору, сплаченого за платіжним дорученням № 331 від 01.02.2018р., що на аркуші № 10 судової справи № 923/95/18.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Згідно з ч.1, 2 ст.241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення у порядку, передбаченому ст.257 ГПК України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області (підпункт 17.5 пункту 1 Розділу ХІ Перехідні положення Господарського процесуального кодексу України).
Повне рішення складено 02.03.2018р.
Суддя Н.А. Павленко
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2018 |
Оприлюднено | 03.03.2018 |
Номер документу | 72522931 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Павленко Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні