АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
33/796/3375/2017 Суддя 1 інстанції: Кушнір С.І.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 лютого 2018 року суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Апеляційного суду міста Києва Сітайло О.М., за участю особи, щодо якої закрито провадження ОСОБА_2, захисника ОСОБА_3, представника Київської міської митниці ОСОБА_4, розглянувши апеляційну скаргу представника Київської міської митниці ДФС Борматової О.М. на постанову Солом'янського районного суду м. Києва від 01 грудня 2017 року,
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Солом'янського районного суду м. Києва від 01 грудня 2017 року провадження в справі про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрито у зв'язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Не погодившись із постановою Солом'янського районного суду м. Києва від 01 грудня 2017 року представник Київської міської митниці ДФС БорматоваО.М. подала апеляційну скаргу, в якій просить оскаржену постанову скасувати, прийняти нову постанову, якою ОСОБА_2 визнати винною у вчиненні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у межах санкції ч. 1 ст. 483 МК України.
В обґрунтування наведеного посилається на те , що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Зокрема, декларація та товаросупровідні документи. ОСОБА_2 як посадова особа - керівник Благодійної організації БФ ЗОРЕПАД - є суб'єктом адміністративного правопорушення, таким чином, дії керівника БО Зорепад ОСОБА_2 на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України. Згідно результатів перевірки встановлено, що дана зовнішньоекономічна операція є комерційною, а не операцією з гуманітарною допомогою , як це зазначено у документах, доданих до митного контролю та митного оформлення митним органам України.
На апеляційну скаргу захисник ОСОБА_3 подала заперечення.
Заслухавши доповідь судді, пояснення ОСОБА_2. та її захисника ОСОБА_3, які заперечували проти задоволення апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення та перевіривши доводи апеляційної скарги, вважаю, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Згідно положень ст. 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст. 252 КпАП України оцінка доказів здійснюється органом (посадовою особою) за своїм внутрішнім переконанням, яке повинно ґрунтуватися на всебічному, повному та об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю
Як убачається з матеріалів справи, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, вмотивувавши своє рішення тим, що вантаж надано БФ ЗОРЕПАД безоплатно, як гуманітарну допомогу, тому в графі 22 митної декларації не зазначено вартість товару; зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, переміщеного з приховуванням від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України; інших доказів на підтвердження вчинення ОСОБА_2 протиправних дій, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, матеріли справи не містять, а сумніви судом трактуються на користь
ОСОБА_2
Суд апеляційної інстанції не погоджується з таким висновком суду з огляду на наступне.
Згідно протоколу від 17 жовтня 2017 року 10.09.2015 року на митну територію України з Республіки Польща через п/п Рава - руська - Хребенне м/п Рава -Руська Львівської митниці у вантажному автомобілі НОМЕР_1 на адресу Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД (код ЄДРПОУ 39540814, м. Київ вул. Вишгородська, 45-А, оф. 37) ввезено вантаж гуманітарної допомоги одяг, ковдри, постільна білизна, взуття, іграшки для дітей, сумки, пояси та паски б/в , загальною вагою брутто 19820 кг.
Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: митна декларація форми TP 81 одержувача благодійна організація БФ ЗОРЕПАД від 10.09.2015року №209100502/2015/000016, а також товаросупровідні документи: CMR від 09.09.2015 року б/н, книжка МДП (Carnet TIR) від 10.09.2015 року № XС.78151928, інвойс від 03.08.2015 року №0308/15, дарчий лист від 03.08.2015 № 0308/15.
Після прибуття у зону діяльності Київської регіональної митниці зазначені товари, а саме: одяг, ковдри, постільна білизна, взуття, іграшки для дітей, сумки, пояси та паски б/в були заявлені керівником Благодійної організації Благодійний фонд
ЗОРЕПАД ОСОБА_2 (графа 54 МД) на митному посту Спеціалізований за
МД №100290002/2015325731 типу IM 40 АА.
Вантаж визнано гуманітарною допомогою наказом Міністерства соціальної політики України від 21.08.2015 № 870.
Відповідно до інвойсу від 03.08.2015 № 0308/15 та дарчого листа від 03.08.2015
№ 0308/15, виставлених компанією Lotus Victory Fundation, Ins (2267 East 19Th Street, Brooklyn, New York 11229 USA) до Благодійної організації БФ ЗОРЕПАД , загальна вартість вантажу становить 2 300 доларів США.
Своє рішення про закриття суд мотивує ти, що зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, переміщеного з приховуванням від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Та при митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені, як обов'язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.
Таким чином, дії керівника БО БФ Зорепад ОСОБА_2 на момент вчинення,
мають ознаки порушення митних правил, а саме( дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю), тобто порушення передбаченні ч. 1 ст. 483 МК України.
У судовому засіданні апеляційного суду старший державний інспектор відділу провадження у справах про порушення митних правил управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ОСОБА_4підтримав подану апеляційну скаргу та пояснив, що ОСОБА_2, як посадова особа - керівник БО Зорепад є суб'єктом адміністративного правопорушення. Таким чином її дії як керівника БО Зорепад на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а саме: вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару. З результатів перевірки встановлено, що вказана зовнішньоекономічна операція є комерційною, а не операцією з гуманітарною допомогою, як це зазначено у документах, поданих до митного контролю та митного оформлення митним органам України.
У судовому засіданні апеляційної інстанції захисник ОСОБА_3 та особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_2 заперечували проти задоволення апеляційної скарги представника Київської міської митниці ДФС БорматовоїО.М., просили залишити постанову судді без змін мотивуючи тим, що висновок суду першої інстанції про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МКУ, є правильним, оскільки Благодійний фонд Зорепад має дозвіл на отримання гуманітарної допомоги, що підтверджується наказом Мінсоцполітики, від 21.08.2015 про визнання вантажу гуманітарною допомогою.
ОСОБА_2 зазначила, що в графі 14 митної декларації декларантом вказаний ТОВ PST Україна , а підписана дана декларація ОСОБА_7 При цьому Благодійний фонд Зорепад відповідно до декларації є лише одержувачем вантажу гуманітарної декларації. Одержувача та відправника в даній митній декларації вказано відповідно до дарчого листа, що є в матеріалах справи. Крім того, згідно листа від 15.10.2017 р., направленого компанією Lotus Victory Fundation на адресу БО Зорепад , слідує, що домовленість по оформленню супровідних документів і фінансові затрати по транспортуванню і доставці гуманітарної допомоги покладається на компанію Lotus VictoryFundation .
Вивченням матеріалів справи встановлено, що 10.09.2015 року на митну територію України з Республіки Польща через п/п Рава - руська - Хребенне м/п Рава -Руська Львівської митниці у вантажному автомобілі НОМЕР_1 на адресу Благодійна організація БО ЗОРЕПАД (код ЄДРПОУ 39540814, м. Київ вул. Вишгородська, 45-А, оф. 37) ввезено вантаж гуманітарної допомоги одяг, ковдри, постільна білизна, взуття, іграшки для дітей, сумки, пояси та паски б/в , загальною вагою брутто 19820 кг
Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: митна декларація форми TP 81 одержувача благодійна організація БФ
ЗОРЕПАД від 10.09.2015року №209100502/2015/000016, а також товаросупровідні документи: CMR від 09.09.2015 року б/н, книжка МДП (Carnet TIR) від 10.09.2015 року № XС.78151928, інвойс від 03.08.2015 року №0308/15, дарчий лист від 03.08.2015 № 0308/15.
Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: митна декларація форми ТР 81 одержувача Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД (код ЄДРПОУ 39540814) від 10.09.2015 № 209100502/2015/000016, а також товаросупровідні документи: CMR від 09.09.2015 б/н, книжка МДП (CarnetTIR) від 10.09.2015 № ХС.78151928, інвойс від 03.08.2015 № 0308/15, дарчий лист від 03.082015 № 0308/15
Згідно з товаросупровідними документами, відправником вказаного вантажу виступала компанія-дарувальник Lotus Victory Fundation, Inc (2267 East 19Th Street, Brooklyn, New York 11229 USA).
11.09.2015, після доставки у Київську регіональну митницю, зазначений товар, а саме: Гуманітарна допомога. Одяг б/в (жіночий, чоловічий, дитячий) - 18560 кг. Взуття б/в - 890 кг. Торгівельна марка - нема даних. Виробник - нема даних. Країна виробництва - нема даних , був заявлений декларантом - керівником Благодійної організації Благодійний фонд ЗОРЕПАД ОСОБА_2 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Спеціалізований за митною декларацією № 100290002/2015/325731 типу ІМ 40 АА.
Вантаж визнано гуманітарною допомогою наказом Міністерства соціальної політики України від 21.08.2015 № 870.
Відповідно до інвойсу від 03.08.2015 № 0308/15 та дарчого листа від 03.08.2015 № 0308/15, виставлених компанією Lotus Victory Fundation, Inc (США) до Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД (Україна), загальна вартість вантажу становить 2 300 доларів США.
Суми митних платежів (мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання, та ПДВ з товарів, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання) за вказаною митною декларацією (графа 47) не нараховувались, у зв'язку із звільненням від оподаткування передбаченим Митним кодексом України, Податковим кодексом України, іншими законами України та міжнародними договорами, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України при поміщенні товарів у митні режими імпорту (випуск у вільний обіг).
06.02.2017 з метою перевірки законності ввезення на митну територію України гуманітарної допомоги на адресу Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД (м. Київ вул. Вишгородська, 45-А, оф. 37) Державною фіскальною службою України направлено запит (вих. № 1680/5/99-99-20-02-01-16) про надання взаємної адміністративної допомоги до митних органів Сполученого Королівства Великобританії.
Підставою для направлення відповідного запиту стала інформація, офіційно отримана від митних органів Республіки Польща (лист № 450000-IMPW.7352.1634.2015.2.JC з доданими документами щодо поставок товарів на адресу Благодійна організація "БФ "ЗОРЕПАД", а саме: копіями витягів з митної системи транзиту NCTS) на запит Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням ДФС від 25.11.2015 № 26586/5/99-99-26-03-03-16.
Зокрема, згідно з матеріалами митних органів Республіки Польща встановлено, що товари за надісланою для перевірки книжкою МДП(Carnet TIR)
№ ХС.78151928 загальною вагою 19 820 кг оформлено в експортній процедурі в митних органах Республіки Польща за митною декларацією MRN 15PL303080E0029816 та Великобританії - за митною декларацією 15GB06X19999546013.
18.09.2017, листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС від 12.09.2017 № 24274/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Сполученого Королівства Великобританії з копіями експортних документів (від 18.05.2017 № LC-RFI 0025/0026).
Митні органи Великобританії у своїй відповіді повідомляють, що товари за надісланою для перевірки книжкою МДП (Carnet TIR) № ХС.78151928, посилання на яку є митної системи транзиту (Nota Tranzytowa) NCTS, отриманої від польської сторони, оформлені в експортній процедурі британськими митними органами за митною декларацією MRN 15GB06X19999546013.
Разом із експортною митною декларацією MRN 15 GB06X19999546013 митними органами Великобританії були надані: CMR від 05.09.2015 б/н, інвойс від 05.09.2015 № INV65.
Відомості, зазначені в експортних документах, свідчать про наступне:
- згідно з декларацією MRN 15 GB06X19999546013, інвойсом від 05.09.2015 № INV65, CMR від 05.09.2015 б/н експортером та продавцем товарів (бувший у вжитку одяг та взуттяо) загальною ваго брутто 19 000 кг була компанія ECS TEXTSLES LIMITED ;
- Згідно з інвойсом від 05.09.2015 № INV65 вказані товари були продані компанії MOBERLY TRADE LTD . При цьому, вартість товарів становить 18 827. 86 (англійські фунти стерлінгів).
- доставка товарів здійснювалась транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_1 в Україну на адресу MOBERLY TRADE LTD (CMR від 09.06.2015 б/н, декларація MRN 15GB06X19999546013).
З отриманої інформації від митних органів Польщі та Великобританії встановлено, що вантаж одяг та взуття бувші у використані , загальною вагою брутто - 19 000 кг, оформлений в режимі експорту в Сполученому Королівстві Великобританії за митною декларацією форми ЕХ D № MRN 15GB06X19999546013. Товари були продані до панамської компанії, але на підставі МДП (Carnet TIR) № ХС.78151928 доставлені в Україну на прохання покупця. Після чого зазначений вантаж оформлений на території України за митною декларацією від 11.09.2015 № 100290002/2015/325731.
Вказана експортна MRN була одержана польськими митними органами через систему електронного сповіщення ECS (Система ЕкспортногоКонтролю). Повідомлення-відповідь від польських митних органів свідчить в результаті, що товари були перевірені митним органом у митниці вивезення, і їм було дозволено рухатись далі.
При цьому, згідно з отриманою експортною митною декларацією форми MRN 15GB06X19999546013 та інвойсу від 05.09.2015 № INV65загальна вартість вантажу одяг та взуття бувші у використані в країні експорту становила - 18 827, 86 англійських фунтів стерлінгів, що значно вище вартості, яка зазначена в інвойсі від 03.08.2015 № 0308/15 та дарчому листі від 03.08.2015 № 0308/15, на підставі яких весь вантаж переміщено через митний кордон України - 2 300 доларів США.
Тобто, за результатами перевірки встановлено, що вказана зовнішньоекономічна операція є комерційною, а не операцією з гуманітарною допомогою, як це зазначено у документах, поданих до митного контролю та митного оформлення митним органам України.
Зазначене тягне за собою застосування заходів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, та має істотне значення для оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України.
Таким чином, товар одяг та взуття бувші у використані , загальною вагою брутто -
19 000 кг , загальною вартістю - 18 827,86 англійських фунтів стерлінгів, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (10.09.2015) (1 GBP - 33,74871500 грн.) складає 635 416, 08 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості, неправдиві відомості щодо відправника та одержувача вантажу.
Відповідно до ч. 3 ст. 75 МК України для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати органу доходів і зборів, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до пунктів 1 та 3 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов'язаний шляхом декларування товарів відповідно до порядку, встановлено цим Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.
Згідно з ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до ч.4 ст. 266 МК України у разі самостійного декларування товарів декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушень митних правил у повному обсязі несе декларант.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16 - річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійного або тимчасового виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно - правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п.43 ч. 1 ст. 4 МК України).
Таким чином, дії ОСОБА_2, як керівника Благодійної організації БФ ЗОРЕПАД на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, а саме (дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю), а тому висновок суду першої інстанції про те, що дії ОСОБА_2 не утворюють складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, не підтверджуються дослідженими доказами.
Накладні, надані ОСОБА_2, не свідчать про те, що саме товар, що переміщений 10.09.2015 на мину територію України з Республіки Польща через п/п Рава - руська - Хребенне м/п Рава -Руська Львівської митниці у вантажному автомобілі НОМЕР_1, за митною декларацією форми TP 81, розподілений за цими накладними, як гуманітарна допомога.
Крім того, наявний в матеріалах справи дарчий лист від 03.08.2015 № 0308/15 не спростовує офіційної інформації, наданої митними органами Польщі та Великобританії, щодо походження та руху зазначеного товару.
За таких обставин, рішення суду про відсутність в діях ОСОБА_2 порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України, у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови, якою ОСОБА_2 слід визнати винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, з накладенням на неї адміністративного стягнення у межах санкції зазначеної статті.
Таким чином, керуючись ст. 294 КУпАП, ст. 501, ч. 5 ст. 529, ч.ч. 2,3 ст. 531 Митного кодексу України, суддя Апеляційного суду міста Києва ,
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу представника Київської міської митниці Н.В. Борматової О.М. - задовольнити.
Постанову Солом'янського районного суду м. Києва від 01 грудня 2017 року щодо ОСОБА_2 скасувати та постановити нову постанову, якою ОСОБА_2 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 % вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил у сумі 635 416, 08 грн.
Стягнути із ОСОБА_2 на користь держави судовий збір у розмірі 320 грн.
Постанова набирає законної сили негайно, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Апеляційного суду м. Києва О.М. Сітайло
Суд | Апеляційний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2018 |
Оприлюднено | 04.03.2018 |
Номер документу | 72543346 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Апеляційний суд міста Києва
Сітайло Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні