Постанова
від 28.02.2018 по справі 812/1195/17
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2018 року справа №812/1195/17

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Міронової Г.М., суддів: Василенко Л.А., Геращенка І.В., секретаря судового засідання Чернявської К.Г., за участю представника позивача ОСОБА_1, представників відповідача ОСОБА_2, ОСОБА_3, розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 грудня 2017 р. у справі № 812/1195/17 (головуючий І інстанції Петросян К.Є., повний текст постанови складено та підписано 18 грудня 2017 року у м. Сєвєродонецьку Луганської області) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кларіант Україна" до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Позивач 22.08.2017 року звернувся до суду з позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 07.06.2017 року на суму 1 328 069, 71 грн.; № 00009831315 від 07.06.2017 року на суму 1 927, 72 грн.; № 00009821315 від 07.06.2017 року на суму 26 718, 18 грн.; вирішити питання судових витрат (т. 1 а.с. 3-19).

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 12 грудня 2017 р. у справі № 812/1195/17 адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 07.06.2017 № НОМЕР_1 на суму 1 328 069, 71 грн. (один мільйон триста двадцять вісім тисяч шістдесят дев'ять гривень 71 коп).

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 07.06.2017 № 00009831315 на суму 1 927, 72 грн. (одна тисяча дев'ятсот двадцять сім гривень 72 коп).

Визнати протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 07.06.2017 № 00009821315 на суму 26 718, 18 грн. (двадцять шість тисяч сімсот вісімнадцять гривень 18 коп).

Вирішено питання судових витрат (т. 4 а.с. 155-161).

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги відповідач вказує на те, що висновки щодо встановлених в ході перевірки порушень є підтвердженими, об'єктивними, обґрунтованими та правомірно зробленими посадовими особами відповідача.

Таким чином, спірні податкові повідомлення-рішення винесенні законно та правомірно, не підлягають скасуванню.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить залишити без змін постанову суду першої інстанції.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Представники відповідача доводи апеляційної скарги підтримали у повному обсязі.

Представник позивача проти доводів апеляційної скарги заперечував.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ТОВ Кларіант Україна 12.02.20014 зареєстроване в якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 31347612, місцезнаходження: м. Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, буд. 5-И3/1, перебуває на обліку в ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області (т.1 а.с.139-142).

Відповідно до наказу від 16.12.2016 № 154-п, плану-графіку перевірок, направлень на перевірку та згідно із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, ст.77, п.82.1 ст.82 ПК України ГУ ДФС у Луганській області проведена планова виїзна документальна перевірка ТОВ Кларіант Україна з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 30.09.2016, податку на додану вартість за період з 01.03.2014 по 30.09.2016, єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з 01.01.2014 по 30.09.2016 та правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору з 02.08.2014 по 30.09.2016.

Копію наказу від 16.12.2016 № 154-П Про проведення планової перевірки відповідно до плану-графіку перевірок вручено позивачу 16.12.2016. Наказом ГУ ДФС у Луганській області від 16.03.2017 №135 перевірку розпочато з 27.03.2017 та копію наказу вручено під підпис головному бухгалтеру ТОВ Кларіант-Україна .

За результатами перевірки ГУ ДФС у Луганській області складено акт від 18.05.2017 № 142/12-32-14-11-31337612 (т. 1 а.с. 20-138).

В акті від 18.05.2017 № 142/12-32-14-11-31337612 контролюючим органом вказано на порушення ТОВ Кларіант Україна , у тому числі:

- п.2.6, 2.8, 2.11, 2.12 Положення про ведення касових операцій у національні валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.20004 № 637 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України, а саме:

- не забезпечено своєчасне оприбуткування готівкових коштів в касі підприємства в загальній сумі 118434,29 грн.;

- встановлено накопичення понадлімітної готівки в касі підприємства в загальній сумі 292161,93 грн. згідно розрахунку фінансованих санкцій (т.1 а.с.175). В акті перевірки помилково зазначена сума 367901,75 грн., що не заперечується сторонами;

- встановлено надання звітів про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт без подання документів в оригіналі, що засвідчують вартість понесених витрат. Загальна сума непідтверджених витрат понесених підзвітними особами на господарські потреби та у відрядженні в ході перевірки склала 151574,40 грн. (п.7 акта перевірки);

- п.п.164.2.11, 164.2.19 п.164.2 ст.164, п.п.168.1.1, 168.1.2, 168.4.1 п.168.4 ст.168, п.170.9 ст.170 , абзацу а) п.171.2 ст.171, абзацу а) п.176.2 ст.176 ПК України, заниження податку з доходів фізичних осіб на загальну суму 29689,61 грн. (п.8 акта перевірки);

- ст.163, п.п.164.1, 164.2, п.п.168.1.2, 168.1.5 п.168.1 ст.168, ст.171, абзацу а) п.176.2 ст.176 ПК України, заниження військового збору за період з 01.01.2015 по 30.09.2016 в загальній сумі 995,41 грн. (п.9 акта перевірки).

23.05.2017 позивачем надано до ГУ ДФС у Луганській області заперечення на акт перевірки від 18.05.2017 № 142/12-32-14-11-31337612 (т.1 а.с.143-166).

Листом ГУ ДФС у Луганській області від 01.06.2017 № 1081/10/12-32-14-00-08 Про розгляд заперечень висновки щодо виявлених порушень в акті перевірки визнано доведеними та правомірними (т.1 а.с.167-173).

На підставі вищевказаного акта від 18.05.2017 № 142/12-32-14-11-31337612 ГУ ДФС у Луганській області винесено податкові повідомлення-рішення від 07.06.2017:

- № НОМЕР_1, яким до ТОВ Кларіант Україна застосована штрафна (фінансова) санкція (штраф), у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності в сумі 1328069,71 грн. (т.1 а.с.174);

- № НОМЕР_2, яким ТОВ Кларіант Україна визначено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, пені в загальній сумі 38849,43 грн., з яких: 18784,23 грн. - за податковим зобов'язанням, 13936,33 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) та 6128,87 грн. - сума пені (т.1 а.с.176).

Позивачем податкове повідомлення-рішення оскаржується в частині - на суму 26718,18 грн.; визначена сума податкового повідомлення-рішення у сумі 12131,25 грн. позивачем визнана та сплачена, що не заперечуються сторонами.

- № НОМЕР_3, яким ТОВ Кларіант Україна визначено суму грошового зобов'язання з військового збору, пені в загальній сумі 1927,72 грн., з яких 995,41 грн. - за податковим зобов'язанням; 685,19 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) та 274,12 грн. - сума пені (т.1 а.с.184).

Зазначені обставини сторонами не заперечуються.

Спірним у справі є правомірність прийняття відповідачем податкових повідомлень-рішень № НОМЕР_1 від 07.06.2017 року на суму 1 328 069, 71 грн.; № 00009831315 від 07.06.2017 року на суму 1 927, 72 грн.; № 00009821315 від 07.06.2017 року на суму 26 718, 18 грн.

Cуд погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог з огляду на наступне.

З акта від 18.05.2017 № 142/12-32-14-11-31337612 вбачається, що в ході перевірки ГУ ДФС у Луганській області вказано на порушення ТОВ Кларіант Україна п.2.6 Положення № 637, а саме: не забезпечено своєчасне оприбуткування готівкових коштів в касі підприємства в загальній сумі 118434,29 грн.

ОСОБА_4 до бухгалтерії підприємства було подано звіт про використання коштів, наданих на відрядження, або під звіт № 82 від 15.06.2015 з одночасним поверненням залишку коштів понад суму, витрачену згідно із звітом про використання коштів в сумі 916,05 грн. 16.06.2015 в касу підприємства були оприбутковані готівкові кошти в сумі 916,05 грн. на підставі прибуткового касового ордера № 32. Загальні дані щодо оприбуткованих готівкових коштів наведені у таблиці (а.с. 74-75 акта перевірки).

Відповідно до п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 № 40/10320 (далі Положення № 637) уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

З аналізу зазначеної норми Положення слідує, що своєчасним оприбуткуванням коштів є оприбуткування останніх саме у день їх одержання.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

Відповідно до п.п.170.9.2 п.170.9 ст.170 Податкового кодексу України звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, подається за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, до закінчення п'ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку:

а) завершує таке відрядження;

б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

За наявності надміру витрачених коштів їх сума повертається платником податку в касу або зараховується на банківський рахунок особи, що їх видала, до або під час подання зазначеного звіту.

Матеріалами справи підтверджено, що всі зазначені у звітах працівників ТОВ Кларіант Україна суми залишку повернуті до каси підприємства до закінчення 5-го банківського дня, що настає за днем завершення відрядження, що не суперечить вимогам п.п.170.9.2 п.170.0 ст.170 Податкового кодексу України.

Факт здачі надмірно витрачених у відрядженні коштів до каси на наступний день, або на наступний день за днем надання звіту про відрядження (проте у межах п'яти денного терміну) підтверджується прибутковими касовими ордерами та відповідними записами у касовій книзі за відповідний день ТОВ Кларіант Україна . Таким чином, саме прибутковими касовими ордерами та записами у касовій книзі за відповідний день може підтверджуватися факт своєчасності або несвоєчасності оприбуткування коштів.

До того ж зазначена в звітах дата її заповнення не може свідчити про той факт, що цей звіт був наданий співробітником до бухгалтерії саме в день його написання або ж кошти до каси ТОВ Кларіант Україна були здані в день його написання.

При цьому, в звітах вказана дата внесення залишку до каси за касовим ордером, яка відповідає даті виписки касового ордера та запису в касовій книзі.

Із звіту ОСОБА_4 про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт від 15.06.2015 № 82 вбачається, що всього останнім отримано 5328,00 грн., витрачено 4411,95 грн., залишок - 916,05 грн. Згідно прибуткового касового ордеру від 16.06.2015 № 32, підписаного підзвітною особою, кошти до каси ТОВ Кларіант Україна в сумі 916,05 грн. повернуті 16.06.2015, про що також зроблено відповідний запис у касовій книзі ТОВ Кларіант Україна за 16.06.2015 (т. 1 а.с. 188, т.2 а.с.1-2).

Також, звіт про використання коштів ОСОБА_5 складено 10.03.2015 № 20/к, сума залишку складає 15693,49 грн. Частина готівкових коштів в сумі 7000,00 грн. здана ОСОБА_5 до каси підприємства 11.03.2015, про що свідчить прибутковий касовий ордер від 11.03.2015 № 0009, підписаний підзвітною особою - головним бухгалтером. Інша частина в сумі 6656,00 грн. повернута до каси ТОВ Кларіант Україна 12.03.2015, про що свідчить прибутковий касовий ордер, складений 12.03.2015 за № 12 і підписаний підзвітною особою. Остання частина понадмірно витрачених коштів в сумі 2037,49 грн. повернута ОСОБА_5 в касу 16.03.2015 відповідно до прибуткового касового ордеру від 16.03.2015 № 16. В день здачі готівки до каси підприємства зроблено записи у касовій книзі за 11.03.2015, 12.03.2015 та 16.03.2015 відповідно (т.1 а.с. 204, т.2 а.с.48, 49, 51 - 54).

Аналогічні випадки стосуються всіх фактів оприбуткування готівкових коштів від підзвітних осіб ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, які викладені у таблиці п.3.9 акта перевірки.

Таким чином, матеріалами справи підтверджено, що кошти були оприбутковані ТОВ Кларіант Україна саме в день їх надходження до каси, оскільки оприбуткування готівки пов'язане з фактичним надходженням коштів, що спростовує доводи контролюючого органу щодо несвоєчасності оприбуткування готівкових коштів на загальну суму 118434,29 грн.

Щодо встановлення перевіркою порушення ТОВ Кларіант Україна факту накопичення понадлімітної готівки в касі підприємства в загальній сумі 292161,93 грн., суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 5.2 Положення № 637 установлення ліміту каси проводиться підприємствами самостійно на підставі розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі, що підписується головним (старшим) бухгалтером та керівником підприємства (або уповноваженою ним особою). До розрахунку приймається строк здавання підприємством готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений відповідним договором банківського рахунку. Для кожного підприємства та його відокремленого підрозділу складається окремий розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в касі.

Згідно із п. 2.8 Положення № 637 підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) у межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб.

Готівкова виручка (готівка) підприємств (підприємців), у тому числі готівка, одержана з банку, використовуються ними для забезпечення потреб, що виникають у процесі їх функціонування, а також для проведення розрахунків з бюджетами та державними цільовими фондами за податками і зборами обов'язковими платежами).

Підприємства не повинні накопичувати готівкову виручку (готівку) у своїх касах понад установлений ліміт каси для здійснення потрібних витрат до настання строків цих виплат (п.2.9 Положення 637).

В акті перевірки відбито, що 27.03.2017 на адресу ТОВ Кларіант Україна було спрямовано запит від 24.03.2017 № 430/10/12-32-14-02-11 з метою надання до перевірки відповідних первинних документів, пов'язаних з веденням касових операцій на підприємстві, в тому числі наказу про встановлення ліміту готівкових коштів в касі підприємства з відповідним розрахунком.

До перевірки посадовими особами ТОВ Кларіант Україна листом від 28.03.2017 № 83 було надано наказ ТОВ НВК Алвіго-КС від 27.03.2007 № 81 Про затвердження ліміту каси з 27.03.2007 в сумі 670,00 грн. за підписом генерального директора ОСОБА_19 з відповідним розрахунком.

Копія даного наказу із розрахунком також перебувають в матеріалах справи (т.2 а.с.82-83).

Податковий орган вважає, що наказ № 81 від 27.03.2007 року Про затвердження ліміту каси на підприємстві ТОВ НВК Алвіго-КС не є наказом про встановлення ліміту залишку готівкових коштів в касі підприємства ТОВ Кларіант Україна .

Суд з зазначеним твердженням погодитись не може з огляду на наступне.

Матеріалами справи підтверджується, що ТОВ Кларіант Україна є правонаступником ТОВ Зюд-Кемі Алвіго Кетелістс Україна , є правонаступником ТОВ Науково-виробнича компанія Алвіго-КС НВК Алвіго-КС , що підтверджується п.2.4 статуту підприємства (т.2 а.с.84-109).

Відповідно до ч. 1 ст. 80 Цивільного кодексу України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку.

Юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення (ч. 1 ст. 89 Цивільного кодексу України).

Юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України).

За нормою ч. 2 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

ТОВ Кларіант Україна 12.02.2001 зареєстровано в якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 31347612 (т.1 а.с.139-142).

З інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 12.12.2017 також вбачається, що ТОВ Кларіант Україна зареєстровано 12.02.2001 за № 13831200000000004, код ЄДРПОУ 3133712.

Таким чином, ТОВ Кларіант Україна не припинено в розумінні ст.104 Цивільного кодексу України, код ЄДРПОУ підприємства є незмінним, що в свою чергу свідчить про безпідставність тверджень контролюючого органу щодо необхідності переоформлення наказу про встановлення ліміту каси через зміну назви (власника) підприємства. До того ж контролюючим органом в п.2.3 розділу 2 акта перевірки від 18.05.2017 № 142/12-32-14-11-31337612 зазначвено, що ТОВ Кларіант Україна зареєстровано державним реєстратором виконавчого комітету Сєвєродонецької міської Ради, дата проведення державної реєстрації 12.02.2001, номер запису про державну реєстрацію 13831200000000004 (т. 1 а.с. 21).

Крім того, при проведенні попередньої перевірки ТОВ Кларіант Україна у 2012 році відповідно до акта перевірки від 03.07.2012 № 688/22-31337612 не було висловлено жодних зауважень до застосування підприємством наказу № 81 від 27.03.2007 про затвердження ліміту каси (т. 2 а.с. 115-116).

З урахуванням викладеного, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про безпідставність висновків контролюючого органу щодо порушення ТОВ Кларіант Україна факту накопичення понадлімітної готівки в касі підприємства в загальній сумі 292161,93 грн.

Щодо виявлених в ході перевірки порушень ТОВ Кларіант Україна надання звітів про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт без подання документів в оригіналі, що засвідчують вартість понесених витрат в загальній сумі 151574,40 грн., суд зазначає наступне.

Згідно п. 2.11 Положення № 637 видача готівкових коштів під звіт або на відрядження (далі - під звіт) здійснюється відповідно до законодавства України.

Видача готівкових коштів під звіт на закупівлю сільськогосподарської продукції та заготівлю вторинної сировини, крім металобрухту, дозволяється на строк не більше 10 робочих днів від дня видачі готівкових коштів під звіт, а на всі інші виробничі (господарські) потреби на строк не більше двох робочих днів,уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт.

Якщо підзвітній особі одночасно видана готівка як на відрядження, так і для вирішення в цьому відрядженні виробничих (господарських) питань (у тому числі для закупівлі сільськогосподарської продукції у населення та заготівлі вторинної сировини), то строк, на який видана готівка під звіт на ці завдання, може бути продовжено до завершення терміну відрядження.

Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми.

Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України.

Відповідно до п. 2.12 Положення № 637 фізичні особи - довірені особи підприємств (юридичних осіб), які відповідно до законодавства України одержали готівку з поточного рахунку із застосуванням корпоративного електронного платіжного засобу або особистого електронного платіжного засобу, використовують її за призначенням без оприбуткування в касі. Зазначені довірені особи подають до бухгалтерії підприємства звіт про використання коштів разом із підтвердними документами в установлені строки і порядку, що визначені для підзвітних осіб законодавством України, а також документи про одержання готівки з поточного рахунку (чек банкомата, копія видаткового ордера, довідки за встановленими формами, сліп, квитанція торговельного термінала тощо) разом з невитраченим залишком готівки.

В акті перевірки від 18.05.2017 контролюючим органом зазначено, що, як приклад, згідно звіту про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт № 72 від 24.07.2014 водія ТОВ Кларіант Україна ОСОБА_4, наданого до бухгалтерії підприємства, витрачено на господарські потреби кошти в сумі 294,00 грн. Документів, що підтверджують понесення витрат в сумі 294,00 грн. ОСОБА_4 до звіту не надано. Перевитрата в сумі 294,00 грн. видана ОСОБА_20 зарахована на платіжну картку 26250000359414 з розрахункового рахунку підприємства згідно реєстру працівників ТОВ Кларіант Україна , по заявках яких здійснюється зарахування грошових коштів на рахунки № 1 від 30.07.2014. В бухгалтерському обліку операція відображена Д-т 372 К-т 311 сума 294,00 грн., Д-т 203-2 К-т 372 сума 294,00 грн .

Загальна інформація стосовно надання звітів про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт без подання документів в оригіналі, що засвідчують вартість понесених витрат, наведена в таблиці (т.1 а.с.95-98).

Копії авансових звітів разом із документами, що підтверджують витрати підзвітної особи ОСОБА_4 перебувають в матеріалах справи, зокрема: № 72 від 24.07.2014, № 79 від 11.08.2014, № 88 від 31.08.2014, № 137 від 12.12.2014, № 141 від 23.12.2014, № 4 від 12.01.2015, № 8 від 19.01.2015, № 11 від 26.01.2015, № 30 від 16.03.2015, № 37 від 02.04.2015, № 51 від 27.04.2015, № 58 від 13.05.2015, № 63 від 20.05.2015, № 71 від 02.06.2015, ;№ 78 від 11.06.2015, № 82 від 15.06.2015, № 103 від 28.07.2015 (т.2 а.с.117-161).

Спірним питання при неприйнятті контролюючим органом до уваги розрахункових документів підзвітної особи ОСОБА_4 є посилання на те, що вони мають ознаки розрізу (пошкодження).

Наказом Міністерства фінансів України № 13 від 21.01.2016, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350, затверджено Положення про форму та зміст розрахункових документів, Порядку подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок), форми № 3ВР-1 Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок).

П.2 розд. ІІ даного Положення визначено обов'язкові реквізити до касового чека, якими є: найменування господарської одиниці; адреса господарської одиниці; для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, - індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери ПН ; для СГ, що не є платниками ПДВ, - податковий номер або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), перед яким друкуються великі літери ІД (ідентифікаційні дані); якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, - кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги); вартість одиниці виміру товару (послуги); назва товару (послуги); літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги) (для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ); позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо) та суму коштів за цією формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово СУМА або УСЬОГО ; для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, - окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери ПДВ ; для СГ роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (СГ, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ), - окремим рядком розмір ставки такого податку, загальну суму такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку. У реквізиті Акцизний податок його назва наводиться згідно з Кодексом. За потреби дозволяється використовувати скорочення; порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери ФН ; напис ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК та найменування або логотип виробника.

В силу норм Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 № 265/95-ВР, розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну (ст.2 Закону №265/95-ВР).

Судом встановлено, що розрахункові документи на підтвердження витрат підзвітної особи ОСОБА_4 містять всі реквізити розрахункового документа у відповідності до вимог чинного законодавства, а тому їх пошкодження із ознаками розрізу не може слугувати беззаперечною підставою для їх невизнання в якості документів, що підтверджують понесені витрати відповідно до звіту.

Щодо наступних авансових звітів співробітників ТОВ Кларіант Україна , зазначених в акті перевірки, спірним є питання неможливості контролюючого органу ідентифікувати чи дійсно саме особи, які надали звіт, понесли відповідні витрати.

Разом з тим, в матеріалах справи перебувають фіскальні чеки, підтверджуючі витрати особи власних коштів для оплати, які потім були відшкодовані ТОВ Кларіант Україна . Усі авансові звіти містять розрахункові документи, що відповідають чинному законодавству.

Також, суд вказує на те, що чинним законодавством не ставиться в залежність надання звіту з одночасною ідентифікацією особи, що понесла витрати, тому підстави для їх неприйняття - відсутні.

По фактах, коли підзвітні особи розраховувались корпоративною електронною карткою ТОВ Кларіант Україна , суд зазначає наступне.

Під кожний авансовий звіт ТОВ Кларіант Україна з метою підтвердження таких витрат підзвітними особами додано банківську виписку про рух коштів по даній корпоративній електронній картці.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про електронні документи та електронний документообіг від 22.05.2003 № 851-IV (далі Закон № 851) електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов'язкові реквізити документа.

Юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму (ч. 1 ст. 8 Закону №851).

В силу ч.3 ст.7 Закону № 851 якщо автором створюються ідентичні за документарною інформацією та реквізитами електронний документ та документ на папері, кожен з документів є оригіналом і має однакову юридичну силу.

Отже, виписка банку, отримана у вигляді електронного документу із відповідними електронними цифровими підписами посадових осіб банку та його печатки (за наявності), має ту ж саму юридичну силу, що і виписка банку, складена в паперовому вигляді.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що до кожного авансового звіту щодо розрахунків корпоративною карткою, де відсутній чек терміналу, позивачем додано банківську виписку, що підтверджує здійснення операції та пояснювальні записки від підзвітних осіб.

До того ж ТОВ Кларіант Україна до кожної електронної банківської виписки надало таку ж саму з мокрою печаткою банку, які були також в наявності під час проведення перевірки у контролюючого органу.

Так, зокрема, із звіту про використання коштів, наданих на відрядження від 20.11.2015 № 110/К вбачається, що ОСОБА_6 отримано 2150,00 грн., з яких 550,00 грн. - проживання в готелі та 1600,00 грн. - добові за 8 днів. До авансового звіту долучено пояснювальну записку ОСОБА_6, відповідно до якої ним зазначено про зняття з корпоративної картки добових у розмірі 1600,00 грн. Одночасно пояснено, що чек терміналу по даній операції було втрачено, у зв'язку із чим просить прийняти до авансового звіту виписку по корпоративній картці як підтвердження проведення зазначеної операції та зарахувати цю суму в рахунок добових витрат у відрядженні на суму 1600,00 грн. (т. 3 а.с. 41, 44-49).

Також, із звіту про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт від 23.11.2015 № 112/К на ОСОБА_16 вбачається, що останньою отримано 1929,04 грн. Крім відповідних документів на службове відрядження до авансового звіту долучено: пояснювальну записку ОСОБА_16 від 23.11.2015, згідно якої зазначено також про втрату чеків терміналу про проведення операцій по корпоративній картці на суму 158,87 грн. та 447,51 грн.; виписку операцій за карткою, що підтверджує оплату товарів на суму 158,87 грн. та 447,51 грн. (т. 3 а.с. 50, 53-57).

Щодо підтвердження добових підзвітної особи суд зазначає, що до кожного авансового звіту позивачем долучено наказ керівника ТОВ Кларіант Україна та завдання на відрядження (т. 3 а.с. 51,59, 69, 89, 107).

Свідок ОСОБА_21, допитана в суді апеляційної інстанції, в повному обсязі підтвердила правильність і законність позиції підприємства.

Отже, висновок відповідача про непідтвердження витрат, понесених підзвітними особами ТОВ Кларіант Україна на господарські потреби та у відрядженні в сумі 151574,40 грн., не відповідає дійсності.

З урахуванням вищевикладеного суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо протиправності винесеного контролюючим органом податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1, яким до ТОВ Кларіант Україна застосована штрафна (фінансова) санкція (штраф), у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності в сумі 1328069,71 грн., та відповідно скасування прийнятого рішення.

Що стосується оскаржуваних позивачем податкових повідомлень-рішень від 07.06.2017 № НОМЕР_2 про визначення суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в частині суми 26718,18 грн. та № НОМЕР_3 про визначення суми грошового зобов'язання з військового збору, суд зазначає, що дані порушення є похідними від податкового повідомлення-рішення від 07.06.2017 № НОМЕР_1 та ґрунтуються на висновках податкового органу щодо надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строк, а також щодо витрачених коштів, отриманих платником податку під звіт та звітованих без належно підтверджених документів.

Оскільки суд дійшов висновку про протиправність податкового повідомлення-рішення від 07.06.2017 № НОМЕР_1, відповідно податкові повідомлення-рішення 07.06.2017 № НОМЕР_2 в частині суми 26718,18 грн. та № НОМЕР_3 в сумі 1927,72 грн. також підлягають скасуванню.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на беззаперечних і належних доказах.

Суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, при розгляді справи судом першої інстанції не було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

Керуючись статтями 195, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Луганській області - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 12 грудня 2017 р. у справі № 812/1195/17 - залишити без змін.

Повне судове рішення складено 03 березня 2018 року.

Постанова суду апеляційної інстанції знабирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Г.М. Міронова

Судді: Л.А. Василенко

ОСОБА_22

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2018
Оприлюднено04.03.2018
Номер документу72545979
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1195/17

Постанова від 11.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 16.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 28.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 28.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні