Україна Донецький окружний адміністративний суд Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 26 лютого 2018 р. Справа№805/262/18-а приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1 Суддя Донецького окружного адміністративного суду Голуб В.А, розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” про стягнення штрафу у розмірі 17 000,00 грн., - В С Т А Н О В И В: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (01010, м.Київ, вул. Московська, будинок 8, корпус 30) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Відкритого акціонерного товариства “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” (84105, Донецька обл., місто Слов'янськ, вул. Свердлова, будинок 1) про стягнення штрафу у розмірі 17 000,00 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Відкрите акціонерне товариство “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 82-СХ-6-Е від 06.10.2016 року, яке є обов'язковим до виконання. Згідно з даним розпорядженням товариство не розкрило річну інформацію за 2015 рік. Товариство повинно було в термін до 30.04.2017 року усунути порушення законодавства про цінні папери, викладені в розпорядженні. За невиконання вказаного розпорядження винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 279-СХ-6-Е від 15.06.2017 року, якою до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 1 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, а саме 17 000 грн. У зв'язку з наведеним, просив стягнути з відповідача на користь держави штраф в загальній сумі 17 000 грн. Ухвалою суду від 09.01.2018 року прийнято до розгляду позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” про стягнення штрафу у розмірі 17 000, 00 грн. та відкрито провадження по справі № 805/262/18-а. Призначено підготовче судове засідання по адміністративній справі № 805/262/18-а за правилами загального судового провадження на 14 годину 00 хвилин 31.01.2018 року. Ухвалою суду від 31.01.2018 року відкладено підготовче засідання по адміністративній справі № 805/262/18-а до 16-00 год. 14.02.2018 року. Ухвалою суду від 14.02.2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 09 годину 15 хвилин 26.02.2018 року. Позивач подав клопотання про розгляд справи без участі його представника ( а.с. 43). Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про розгляд справи був повідомлений належним чином (а.с. 47), відзив на позовну заяву до суду не надав. Розглянувши подані документи і матеріали, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню, з наступних підстав. Позивач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР), зареєстрований в якості юридичної особи (код ЄДРПОУ 37956207) 06.12.2011 року, за адресою: 01010, м.Київ, вулиця Московська, будинок 8, корпус 30, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 26.02.2018 року ( а.с.48-49). Відповідач - Відкрите акціонерне товариство “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” (далі - ВАТ “Слов'янське хлібоприймальне підприємство”) зареєстрований в якості юридичної особи (код ЄДРПОУ 00957548) 31.07.1998 року за адресою: 84105, Донецька обл., місто Слов'янськ, вулиця Свердлова, будинок 1. З 06.06.2007 року відповідач перебуває в стані припинення, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 26.02.2018 року ( а.с.50-51). 24 травня 2017 року позивачем прийнято постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою встановлено, що відносно ВАТ “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 82-СХ-6-Е від 06.10.2016 року, відповідно до якого відповідач мав розкрити річну інформацію за 2015 рік у системі моніторингу та фондового ринку, опублікувати в офіційному друкованому виданні, розмістити в загальнодоступній базі комісії та на власному веб-сайті (а.с.10). Проте вказане розпорядження в строк до 30.04.2017 року виконано не було. Враховуючи викладене, порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с. 7). Вказана постанова направлена на адресу відповідача, про що свідчить опис відправленої кореспонденції НКЦПФР та квитанції про відправлення рекомендованого повідомлення ( а.с. 8). За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів прийнято акт № 279-СХ-6-Е від 07.06.2017 року, яким встановлено порушення законодавства про цінні папери. Так, за результатами моніторингу станом на 07.06.2017 року загальнодоступної інформаційної бази даних комісії, системи моніторингу та фондового ринку MSFR, офіційного друкованого видання та власного сайту Товариства slovxpp.ukrpat.com – відомості про розкриття річної інформації за 2015 рік відсутні. Вищевказане є невиконанням розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, яке, згідно з п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», є обов'язковим для виконання (а.с.9). 07.06.2017 року винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 10/1/03/1806, якою розгляд справи призначено на 15 червня 2017 року (а.с.11). Акт та винесені суб'єктом владних повноважень постанови надсилалися на адресу відповідача, про що свідчать реєстри поштових відправлень рекомендованих листів ( а.с.12). За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів НКЦПФР винесено постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 279-СХ-6-Е від 15.06.2017 року, якою застосовано до ВАТ “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” санкції у вигляді накладення штрафу в розмірі 1 000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17 000 грн. Вказана постанова мала бути виконана не пізніше як через 15 днів з дати отримання ( а.с.13). Постанова направлена відповідачу 15.06.2017 року, що підтверджено супровідним листом від 15.06.2017 року № 10/1/03/1919 (а.с.14), а також описом відправленої кореспонденції НКЦПФР та квитанцією про відправлення рекомендованого повідомлення ( а.с 15). Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню, з таких підстав. Відповідно до ч.1 ст. 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон № 448) державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Статтею 5, ч. 1 ст. 39 Закону № 448, визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов`язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені Законом та нормативно-правовими актами НКЦПФР. Особлива інформація про емітента - це інформація, до якої належать відомості, у тому числі: про зміну власників акцій, яким належить 10 і більше відсотків голосуючих акцій емітента. Строки, порядок і форми розкриття особливої інформації про емітента та додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються НКЦПФР. Особлива інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому НКЦПФР, підлягає оприлюдненню емітентом шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів (далі ЗДІБД); опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ради України, Кабінету Міністрів України або НКЦПФР (далі - офіційне друковане видання); розміщення на власному веб-сайті. Крім того, НКЦПФР встановлює додаткові вимоги до розкриття особливої інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття (ст. 41 Закону № 448). У разі невиконання обов'язків, передбачених законодавством, НКЦПФР згідно п.10 ст.8 Закону № 448 має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства. Повноваження позивача накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів передбачені п.14 ст.8 Закону № 448. Пунктом 2 ч. 1 ст. 11 Закону № 448 визначено, що НКЦПФР застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за здійснення діяльності на ринку цінних паперів без спеціального дозволу (ліцензії), якщо законом передбачено одержання спеціального дозволу (ліцензії) для здійснення такої діяльності. Відповідно до п. 8 ч. ст. 11 Закону № 448 за невиконання або несвоєчасне виконання рішень НКЦПФР або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб НКЦПФР щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів може бути застосовано штрафні санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Згідно ст. 11 Закону № 448 у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом НКЦПФР. Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 року № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 року за № 1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Враховуючи, що доказів добровільної сплати суми фінансової санкції відповідачем суду не надано, постанова НКЦПФР від 15.06.2017 року № 279-СХ-6-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів є чинною та в судовому порядку не скасована, суд приходить до висновку про необхідність стягнення даної суми штрафу з відповідача. Стосовно перебування відповідача у стані припинення, суд зазначає наступне. Відповідно до ст. 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами). Згідно з ч. 2 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення. Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 26.02.2018 року ВАТ “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” перебуває в стані припинення (а.с.50-51). Суд зазначає, що внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про перебування юридичної особи в стані припинення не свідчить про припинення юридичної особи у розумінні Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців», а тому відповідач - ВАТ “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” може бути суб'єктом адміністративних правовідносин. Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Доказів, які спростовували б доводи позивача, відповідач суду не надав. Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факту сплати штрафу та/або усунення виявлених порушень на ринку фінансових послуг, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову. Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають. Керуючись ст. 12, 72 77, 139, 241 246, 250, 295 - 297, 255 КАС України, суд, - ВИРІШИВ: Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, 01010, м.Київ, вулиця Московська, будинок 8, корпус 30) до Відкритого акціонерного товариства “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” (код ЄДРПОУ 00957548, 84105, Донецька обл., місто Слов'янськ, вулиця Свердлова, будинок 1) про стягнення штрафу у розмірі 17 000,00 грн., - задовольнити у повному обсязі. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства “Слов'янське хлібоприймальне підприємство” штраф у розмірі 17 000, 00 грн. (сімнадцять тисяч гривень) до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106. Повний текст рішення складено 05 березня 2018 року. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Суддя Голуб В.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2018 |
Оприлюднено | 07.03.2018 |
Номер документу | 72561572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голуб В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні