Рішення
від 27.02.2018 по справі 824/9/18-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/9/18-а

Cуддя Чернівецького окружного адміністративного суду Брезіна Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Новодністровської загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Новодністровської міської ради Чернівецької області керівник - ОСОБА_1 про застосування заходів реагування,-

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді - зобов'язати ОСОБА_1, директора Новодністровської загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Новодністровської міської ради Чернівецької області (ідентифікаційний код 32750762), що знаходиться за адресою: мікрорайон "Діброва"у м. Новодністровськ Чернівецької області, припинити повністю експлуатацію приміщень фойе (вестибюлю) на першому поверсі адмінбудівлі школи та її підвалу, відключивши від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Сокирянського районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 11.12.2017 р. №112 та усунення порушень, що відображені в Акті позапланової перевірки від 11.12.2017 р. №152.

Новодністровською загальноосвітньою школою ІІ-ІІІ ступенів Новодністровської міської ради Чернівецької області подано до суду відзив на позовну заяву, в якому просив позовні вимоги позивача задовольнити частково та встановити їм термін для усунення недоліків припису №112 від 11.12.2017 р. до 01.08.2018 р., а у решті позовних вимог відмовити.

Також відповідач вказував, що для виконання п. 1 припису №112 від 11.12.2017 р. необхідний додатковий час, оскільки демонтувати горюче оздоблення стін на шляхах евакуації першого поверху (фойє 1 поверху, основний та допоміжний евакуаційний вихід з 1 поверху) на даний час немає можливості враховуючи холодну пору року.

Оцінивши повідомлені сторонами обставини, суд вважає, що наявні достатні підстави для прийняття судового рішення і приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

На підставі повідомлення про проведення перевірки №324 від 26.04.2017 р., наказу Сокирянського районного сектору Управління ДСНС України в Чернівецькій області від 10.05.2017 р. №10, посвідчення на проведення перевірки №10 від 10.05.2017 р., проведено планову перевірку Загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів за адресою Чернівецька область, м. Новодністровськ, м-н Діброва , в.о. директора якого є ОСОБА_2. За результатами вказаної перевірки складено акт №52 від 23.05.2017 р. та винесено припис №52 від 23.05.2017 р. про усунення виявлених під час перевірки порушень (а.с. 40, 41, 42 - 44, 45 - 46).

За наслідками вказаної перевірки та на підставі наказу Сокирянського районного сектору Управління ДСНС України в Чернівецькій області від 22.11.2017 р. №109, посвідчення на проведення перевірки №109 від 22.11.2017 р., проведено позапланову перевірку Загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів за адресою Чернівецька область, м. Новодністровськ, м-н Діброва , директором якого є ОСОБА_1. За результатами вказаної перевірки складено акт №152 від 11.12.2017 р. та винесено припис №112 від 11.12.2017 р. про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (а.с. 24, 25, 26 - 30, 31 ).

Під час проведення перевірок виявленні наступні порушення, які необхідно усунути, а саме демонтувати горюче оздоблення стін на шляхах евакуації першого поверху (фойє 1 поверху, основний та допоміжний евакуаційний вихід з 1 поверху) та заборонити здавання в оренду приміщень установи.

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства.

Згідно із пп. 27 п. 4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області затвердженого наказом ДСНС України від 13.04.2013 р. № 175, Управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р. №877-V (далі - Закон №877) визначено, що державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЗЦ України) забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання.

ОСОБА_1 є директором Новодністровської загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів, несе відповідальність та зобов'язаний забезпечити техногенну та пожежну безпеку на даному об'єкті господарювання.

Разом з цим відповідач, всупереч положень ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 КЦЗ України не забезпечив у повному обсязі техногенну та пожежну безпеку у Новодністровській загальноосвітній школі ІІ-ІІІ ступенів, що підтверджується актом перевірки.

За таких обставин, суд вважає, що порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, які виявленні під час перевірки посадовими особами Управління у відповідача створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальних органом на території Чернівецької області є позивач.

Згідно із п.п. 12 ч. 1 ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей ".

Відповідно до ч. 1 ст. 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляду сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом, а згідно із ч. 2 цієї ж статті КЦЗ України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст. 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів зокрема є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону №877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

За таких обставин, враховуючи викладене, суд вважає, що позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягає задоволенню.

Суд не бере до уваги доводи відповідача стосовно виконання ним виявлених під час перевірки порушень, оскільки доказів виконання протипожежних заходів, визначених приписом №112 від 11.12.2017 р. до суду не надано.

Крім того суд звертає увагу, що відповідач у наданому до суду відзиві не заперечував, що вказані у приписі вимоги ним не виконані.

Приписами ч. 4 ст. 189 КАС України визначено, що у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Враховуючи часткове визнання позову відповідачем, а також те що позивач довів суду правомірність заявлених вимог, позов підлягає задоволенню повністю.

У відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 241, 250, 262 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді - зобов'язати ОСОБА_1, директора Новодністровської загальноосвітньої школи ІІ-ІІІ ступенів Новодністровської міської ради Чернівецької області (ідентифікаційний код 32750762), що знаходиться за адресою: мікрорайон "Діброва"у м. Новодністровськ Чернівецької області, припинити повністю експлуатацію приміщень фойе (вестибюлю) на першому поверсі адмінбудівлі школи та її підвалу, відключивши від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання до повного виконання протипожежних заходів, визначених приписом Сокирянського районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 11.12.2017 р. №112 та усунення порушень, що відображені в Акті позапланової перевірки від 11.12.2017 р. №152.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статтей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2018
Оприлюднено05.03.2018
Номер документу72562773
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/9/18-а

Рішення від 27.02.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 31.01.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 04.01.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні