ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
05 березня 2018 року Справа №804/1021/18 Дніпропетровській окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба Ірина Олександрівна, перевіривши у місті Дніпрі матеріали адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Олефірівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Петропавлівської районної ради Дніпропетровської області про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ:
7 лютого 2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Олефірівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Петропавлівської районної ради Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 33384947) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Петропавлівський район, село Олефірівка, вул. Шевченка, будинок 1 Олефірівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Петропавлівської районної ради Дніпропетровської області, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 9 лютого 2018 року:
- у задоволенні клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору відмовлено;
- позовну заяву залишено без руху із наданням строку, який складає 10 (календарних) днів з дня отримання копії цієї ухвали для усунення недоліків шляхом надання документу про сплату судового збору за подання адміністративного позову в розмірі 1762 грн.
Зазначена ухвала отримана позивачем 15 лютого 2018 року, що підтверджується розпискою, яка долучена до матеріалів справи. У зв'язку із цим строк усунення недоліків до 26 лютого 2018 року включно.
Реалізуючи своє право на усунення недоліків позовної заяви позивач мав змогу подати документи до суду особисто, через представника або направити поштою.
Пунктом першим частини першої ІІ Розділу наказа Міністерства інфраструктури України від 28.11.2013 року № 958 Про затвердження Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень встановлено, що нормативні строки пересилання простої письмової кореспонденції операторами поштового зв'язку (без урахування вихідних днів об'єктів поштового зв'язку) по місту складає 3 дні, з яких перший день - це подання поштового відправлення до пересилання в об'єкті поштового зв'язку і протягом двох днів пересилається поштове відправлення.
28 лютого 2018 року надійшла заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, в якій заявник просив:
1) відстрочити сплату судового збору або звільнити від сплати судового збору;
2) у разі відмови продовжити процесуальний строк для усунення недоліків позовної заяви по справі №804/1021/18.
В обґрунтування заяви зазначено, що:
- Головне управління є бюджетною установою, яка утримується за рахунок коштів Державного бюджету;
- Головному управлінню кошторисом на 2018 рік, видатки по загальному фонду державного бюджету по КЕКВ 2800 Інші поточні видатки (сплата судового збору) не були передбачені;
- відповідно до статті 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.
Вирішуючи заявлене клопотання, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Відповідно до частини першої статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Водночас, Законом України Про судовий збір передбачені умови, коли враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Зокрема, якщо:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є:
а) військовослужбовці;
б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;
в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда;
г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім'ї;
ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров'ю.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Отже, підстави звільнення від сплати судового збору, його відстрочення чи розстрочення чітко урегульовано законом. Наведені позивачем у клопотанні обставини не свідчать про наявність підстав для звільнення від сплати судового збору, передбачених статтею 133 Кодексу адміністративного судочинства України та статті 8 Закону України Про судовий збір .
Зазначена правова позиція викладена у рішенні Верховного суду України від 16 лютого 2018 року у справі №341/1394/17 (адміністративне провадження №К/9901/3467/18).
Відповідно до частини другої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Суд зазначає, що ухвалою від 9 лютого 2018 року чітко визначено спосіб, порядок та строки усунення недоліків адміністративного позову, однак, позивач такі недоліки не виправив, надавши заяву про відстрочення сплати судового збору або звільнення від сплати судового збору та про продовження строку на усунення недоліків адміністративного позову.
Суд наголошує на тому, що за правилами частини другої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України строк на усунення недоліків позовної заяви, не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Таким чином, станом на 5 березня 2018 року позивач не виправив недоліки позовної заяви у визначений строк.
Відповідно до пункту першому частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
На підставі викладеного, керуючись статтями 169, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області про відстрочення сплати судового збору або звільнення від сплати судового збору - відмовити.
2. У задоволенні заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області про продовження строку на усунення недоліків адміністративного позову - відмовити.
3. Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Олефірівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Петропавлівської районної ради Дніпропетровської області про застосування заходів реагування - повернути позивачеві.
4. Копію ухвали про повернення позовної заяви надіслати позивачеві разом із позовною заявою та доданими до неї документами.
5. Роз'яснити позивачу, що повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
6. Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
7. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2018 |
Оприлюднено | 06.03.2018 |
Номер документу | 72587869 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні