Рішення
від 27.02.2018 по справі 813/4991/17
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №813/4991/17

27 лютого 2018 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Василько О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Родос-Пром» про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках, -

В С Т А Н О В И В :

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом про стягнення з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Родос-Пром» у банках, обслуговуючих такого платника податків до бюджету 610 167,95 коп. податкового боргу.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у відповідача виник податковий борг перед бюджетом по митних платежах на загальну суму 610 167,95 грн. (у т.ч. пеня – 218 296,88 грн.). Відповідачем тривалий час не вживаються заходи щодо погашення заборгованості самостійно. Просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 26.12.2017 року відкрито провадження у справі.

Ухвалою від 01.02.2018 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.

Позивач у судовому засіданні явку уповноваженого представника не забезпечив, належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового засідання. Подав клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника.

Відповідач у судове засідання явку уповноваженого представника не забезпечив, належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового засідання. У встановлений строк заперечень чи пояснень відповідача щодо даного позову до суду не надходило.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Родос-Пром» внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і присвоєно ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 39616113.

Згідно матеріалів справи Товариство з обмеженою відповідальністю «Родос-Пром» має податковий борг перед бюджетом по митних платежах на загальну суму 610 167,95 грн. (у т.ч. пеня – 5218 296,88 грн.), який виник в результаті несплати у встановлені терміни сум грошових зобов'язань нарахованих контролюючим органом.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 351 Митного кодексу України (далі – МК України) на підстав наказу ГУ ДФС у Київській області від 20.01.2017 року №251 проведена документальна невиїзна перевірка дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи по митній декларації від 07.06.2015 року №305090003/2015/7665 по ТзОВ «Родос-Пром».

За результатами перевірки встановлено порушення: п.1 ч.1 ст.279, ст.295 Митного кодексу України, заниження суми ввізного мита на суму 59 426,88 грн., п.1 ч.1 ст.279, ст.295 Митного кодексу України та ст.3 Закону України від 28.12.2014 року №73-VIII, заниження додаткового імпортного збору у сумі 46 573,97 грн., п.190 Податкового кодексу України (далі- ПК України), заниження податку на додану вартість на суму 207 496,01 грн. (акт перевірки від 14.02.2017 року №642/04-36-14-12/39616113).

За результатами акту перевірки від 14.02.2017 року №642/04-36-14-1/39616113 ГУ ДФС у Дніпропетровській області сформовано податкові повідомлення-рішення від 22.03.2017 року №0003251412, №0003241412, №0003261412 на загальну суму 391 871,07 грн., а саме:

-додатковий імпортний збір (код платежу 15011100) - 58 217,46 грн. (основний платіж 46 573,97 грн., штрафна (фінансова) санкція – 11 643, 49 грн.);

-мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності (код платежу 15010100) – 74 283,60 грн. (основний платіж – 59 426, 88 грн., штрафна (фінансова санкція – 14 856,72 грн.);

-податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів (код платежу 14070100) – 259 370,01 (основний платіж – 207 496,01 грн., штрафна санкція (фінансова) санкція 51 874,00 грн.).

У відповідності до ст.129 ПК України на суму заниження податкового зобов'язання визначеного контролюючим органом по ТзОВ «Родос-Пром» нараховано пеню на загальну суму 218 296,88 грн. (в тому числі по платежах 15011100 – 32 430,79 грн., 15010100 – 41 380,65 грн., 14070100 – 144 485,44 грн.).

Податкові повідомлення-рішення №0003251412, №0003241412, №0003261412 від 22.03.2017 року та розрахунки до них позивачем направлено 23.03.2017 року рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення відповідачу.

Відповідно до п.42.2 ст.42 ПК України, документи вважаються належним чином вручені, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

З урахуванням вимог ст.ст.56, 57 ПК України, у зв'язку із несплатою ТзОВ «Родос-Пром» у встановлені строки донарахованих сум, грошові зобов'язання набули статусу податкового боргу.

Згідно ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і в розмірах встановлених законом.

Стаття 36 ПК України передбачає, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податків обчислити, задекларувати та сплати суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим кодексом або законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 вказаного Кодексу, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.54.1 ст.54 ПК України, крім випадків передбачених податковим законодавством платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому рахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового забезпечення та/або пені вважається узгодженою.

Згідно п.129.1 ст.129 ПК України, нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.

Згідно п.п.129.3 п.129.3 ст.129 ПК України, нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань

У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Відповідно до п.129.4 ст.129 ПК України, на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день

Згідно п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Із матеріалів справи вбачається, що позивачем було сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу від 17.05.2017 року №327-17. Відповідач суму податкового боргу не погасив.

Згідно із п.59.5 ст.59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Пунктом 60.6 ст.60 ПК України передбачено, якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається)

Відповідно до припису норми п.п.14.1.137 п.14.1 ст.14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платник податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетн6их коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно даних реєстрації та обліку платників податків за відповідачем обліковується відкриті розрахункові рахунки з яких можуть бути стягнуті кошти в рахунок погашення податкового боргу.

Сума заборгованості є узгодженою та у встановлені строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу.

Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд, згідно ст.90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги підтверджуються матеріалами справи, не спростовані відповідачем та підлягають до задоволення у повному обсязі.

Відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не належить стягувати.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Родос-Пром» (код ЄДРПОУ 39616113) у банках, обслуговуючих цього платника податків до бюджету 610 167 (шістсот десять тисяч сто шістдесят сім) грн. 95 коп. податкового боргу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Крутько О.В.

Повне рішення складено 06 березня 2018 року.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2018
Оприлюднено12.03.2018
Номер документу72588839
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4991/17

Рішення від 27.02.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 01.02.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні