Рішення
від 05.03.2018 по справі 815/374/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/374/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бутенко А.В., за участю секретаря - Філімоненко А.О.,

за участю сторін:

представник позивача - ОСОБА_1,

представник відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м. Одеса, 65091) до Комунального позашкільного навчального закладу Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія (65038, м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93а) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-

ВСТАНОВИВ :

З позовом до суду звернулось Головне управління ДСНС України в Одеській області до Комунального позашкільного навчального закладу Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за наслідками проведення позапланової перевірки об'єкта відповідача встановлені 94 порушення, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливість її ефективної ліквідації та рятування людей. Позивач зазначив, що подальша робота Комунального позашкільного навчального закладу Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія з виявленими під час перевірки порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти позову, з письмових та усних пояснень в.о. директора відповідача вбачається, що на підставі ухвали Приморського районного суду м. Одеси від 21.09.2017 року у справі № 522/17663/17 накладено арешт на будівлі за адресою:м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93, в цілому, без права розпорядження та користування майном та встановлені перевіркою порушення в процесі усунення на території Комунального позашкільного навчального закладу.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд встановив наступне.

Комунальний позашкільний навчальний заклад Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія , почтовий індекс 65038, Одеська область, м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93, ЄДРПОУ: 26434078 який за своєю діяльністю належить до об'єктів з високим ступенем ризику, згідно критеріїв наведених у постанові КМ України від 29.02.2012 №306, із змінами, внесеними постановою КМ України № 361 від 04.06.2015.

У період 20-21.12.2017 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Розпорядження КМ України від 20.09.2017 року №643-р Деякі питання державного нагляду контролю у сфері техногенної та пожежної безпеки , наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 387 від 28.09.2017 року Про здійснення позапланової перевірки на підставі Посвідчення на проведення перевірки від 19.12.2017 року №392 Начальником відділу ПБ, К за СПЗ, Л та НТР УЗНС ГУ ДCHC України в Одеській області полковником служби цивільного захисту ОСОБА_3, головним інспектором відділу ПБ, К за СПЗ, Л та НТР УЗНС ГУ ДСНС України в Одеській області підполковником служби цивільного захисту ОСОБА_4, головним інспектором відділу ПБ, К за СПЗ, Л та НТР УЗНС ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту ОСОБА_5 у присутності в.о. директора КПНЗ Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія ОСОБА_6, працівник з обслуговування будівель та споруд КПНЗ Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія ОСОБА_7 здійснено позапланову перевірку за адресою: 65038, Одеська область, м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93, під час якої перевірено: територію, будівлі та приміщення з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено ОСОБА_2 №154 від 21.12.2017 року (далі ОСОБА_2 №154).

Актом №154 встановлено 99 порушень приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI далі - КЦЗУ) Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі -ППБУ) та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, з яких 94 порушення, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливість її ефективної ліквідації та рятування людей.

Після складання акту № 154 у позивача виникли підстави для звернення до суду відповідно до приписів ст. 3 Конституції України, ст.ст. 57,67,68,70 КЦЗУ, ч. 5 ст. 4 Закону України Про основні види державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , ст. 6, 19-20, 26 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши положення діючого законодавства, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання, покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

Згідно з ч. 1 ст. 66 Кодексу, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

П.п. 12 ч. 1 ст. 67 цього Кодексу, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, наділений повноваженнями подавати звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до ст. 68 цього Кодексу, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом;

Відповідно до ч. 1 ст. 70 цього Кодексу, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема:

- недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно- правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

- нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

- невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

- неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання.

Згідно з ч. 2 ст. 70 цього Кодексу, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно зі статтею 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Частиною 5 ст. 4 цього Закону передбачено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника.

Підпунктом 57 пункту 4 Указу Президента України №20/2013 від 16.01.2013 року Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій передбачено, що ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Згідно з Положенням, затвердженим наказом ДСНС України № 507 від 21.09.2017р., Головне Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області), відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Суд зазначає, що порушення визначені в пунктах 1-99 ОСОБА_2 №154 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Судом встановлено, що будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на ОСОБА_2 №154, який вручено в.о. директора КПНЗ Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія ОСОБА_6 та направлено на електронну адресу Департаменту освіти і науки м. Одеса не надходило.

Таким чином, суд вважає, що подальша робота КПНЗ Одеський міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія , який розташований за адресою: 65038, Одеська область, м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93 з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей.

Неусунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки впливає:

- на забезпечення безпеки роботи установи, безпеки дітей та працівників, вихователів, робітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту;

- на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі;

- на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків;

- на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.

Враховуючи зазначене, а також порушення законодавства, які викладені в ОСОБА_2 перевірки, є підстави для повного зупинення роботи Комунального позашкільного навчального закладу Одеській міський дитячий оздоровчо-спортивного комплексу Вікторія (ідентифікаційний код юридичної особи 26434078) розташованого за адресою: 65038, Одеська область, м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей наведених в ОСОБА_2 перевірки №154 від 21.12.2017 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Приймаючи до уваги викладене, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовна вимога обґрунтована, документально підтверджена, відповідає чинному законодавству, отже підлягає задоволенню.

Відповідно до ст. 242 КАС України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Керуючись статтями 2, 5-9, 77, 90, 242 - 246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м. Одеса, 65091) до Комунального позашкільного навчального закладу Одеській міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія (65038, м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93а) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунального позашкільного навчального закладу Одеській міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія у вигляді повного зупинення роботи Комунального позашкільного навчального закладу Одеській міський дитячий оздоровчо-спортивний комплекс Вікторія (ідентифікаційний код юридичної особи 26434078) розташованого за адресою: 65038, Одеська область, м. Одеса, вул. Дача Ковалевського, 93 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, наведених в ОСОБА_2 перевірки №154 від 21.12.2017 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до суду першої інстанції в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 05.03.2018 року.

Суддя Бутенко А.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2018
Оприлюднено06.03.2018
Номер документу72588913
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/374/18

Ухвала від 23.08.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Рішення від 05.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

Ухвала від 31.01.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні