Ухвала
від 06.03.2018 по справі 243/1690/18
СЛОВ'ЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

243/1690/18

Кримінальне провадження № 1-кс/243/348/2018

У Х В А Л А

І м е н е м У к р а ї н и

06 березня 2018 року слідчий суддя Слов`янського міськрайонного суду Донецької області - ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участі прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 розглянувши клопотання слідчого СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області капітана поліції Г., про проведення перевірки суб`єкта господарювання, -

В С Т А Н О В И В :

До Слов`янського міськрайонного суду Донецької області, в межах якого здійснюється досудове розслідування, слідчим СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області подано клопотання щодо проведення перевірки суб`єкта господарювання Комунального підприємства «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини».

Із вказаного клопотання вбачається, що слідчим відділом Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області проводиться досудове розслідування за фактом грубого порушені законодавства про працю зі сторони директора КП «Обласний дитячі молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини», відомості про що внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань під №12017050510002014 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченої ч. 2 ст. 172 КК України.

Встановлено, що 03.08.2017 до СВ Слов`янського відділу поліції Головної управління Національної поліції України в Донецькій області надійди повідомлення від ОСОБА_5 , яка працює на посаді головного бухгалтера К ОДМСОК «Перлина Донеччини», що відносно неї з боку директора здійснюється грубе порушення законодавства про працю.

Допитана в якості потерпілої ОСОБА_5 пояснила, що з 2008 року вона працює на КП ОДМСОК «Перлина Донеччини» на посаді головного бухгалтер З 14.09.2016 по 21.07.2017 перебувала у відпустці по догляду за дитиною. При виході на роботу місце головного бухгалтера очолювала ОСОБА_6 , крім то її ознайомили з наказом № 75/ОД від 21.07.2017 «Про призначення комісії що, проведення службового розслідування у відношенні головного бухгалтера ОСОБА_5 » згідно з яким щодо неї розпочате службове розслідування фактами порушень ведення бухгалтерського обліку, що були виявлені результатами вибіркової перевірки повноти та правильності ведення бухгалтерського обліку в КП «ОДМСОК «Перлина Донеччини» за період з 01.01.2015 по 01.09.2016. На час проведення службового розслідування вона відсторонена від виконання обов`язків за посадою.

В ході проведення досудового розслідування, виникла необхідність в ініціюванні проведення інспекційного відвідування інспекторами праці Головного управління Держпраці у Донецькій області (ЄДРПОУ 39790445) Комунального підприємства «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини» (ЄРДПОУ 20394018) в частині дотримання законодавства про працю в частині грубого порушення законодавства про працю.

Згідно до ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Отже, інспекційне відвідування інспекторами праці в кримінальному провадженні не захід забезпечення кримінального провадження, в розумінні визначеному в розділі II КПК України, а відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України є законним способом збирання стороною обвинувачення доказів.

Згідно положень чинного законодавства України слідчий та прокурор у кримінальному провадженні, не можуть самостійно ініціювати питання про призначення відповідної перевірки чи інспекційного відвідування.

Так, відповідно до п.п. б, п.12 прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-УІІ у Кримінально процесуальному кодексі України виключено положення п.6 ч.2 ст. 36 КПК України, відповідно до якого прокурор був уповноваженим призначати ревізії та перевірки (інспекційне відвідування) в порядку, передбаченому законом.

Відповідно до п.п.в, п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про Прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-УІІ у Кримінальному процесуальному кодексі України виключено пункт 4 частини другої статті 40, відповідно до якого слідчий уповноважений призначати ревізії та перевірки (інспекційне відвідування) в порядку, передбаченому законом.

Згідно з п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014р., надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Відповідно до додатку зазначеної постанови, однією з держаних інспекцій, якій надається дозвіл Кабінету Міністрів України на проведення перевірок (інспекційне відвудування) підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців є Держпраці.

Слідчий в судовому засіданні підтримав заявлене клопотання, просив його задовольнити.

Прокурор в судовому засіданні підтримав доводи слідчого та просив задовольнити клопотання в повному обсязі.

Вислухавши слідчого, прокурора, який підтримав клопотання слідчого, вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.

З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань № 12017050510002014 від 04.08.2017 року вбачається, що відомості за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 172 КК України внесено до ЄРДР, а саме, що 03.08.2017 року до Слов`янського ВП надійшло повідомлення від гр.. ОСОБА_5 , яка мешкає за адресою: АДРЕСА_1 та працює на посаді головного бухгалтера КП ОДМСОК «Перлина Донеччини» про те, що до неї з боку директора КП ОДМСОК «Перлина Донеччини» ОСОБА_7 здійснюється грубе порушення законодавства про працю.

Відповідно до ст. ст. 91, 92 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням. Обов`язок доказування покладається на слідчого, прокурора.

Частиною 2 ст. 93 КПК України зазначено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК України, а також здійснення інших дій, які здатні забезпечити подання суду належних і допустимих доказів ( ч. 2 ст. 22 КПК України).

Згідно ст. 99 КПК України висновки ревізій та акти перевірок є джерелом доказів, з яких встановлюються факти та обставини, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Згідно ч. 2 ст. 1 КПК України Кримінальне процесуальне законодавство України, окрім відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, та КПК України, складається з інших законів України.

Відповідно до Указу Президента України від 6 квітня 2011 року N386/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці»(далі Положення) державним органом виконавчої влади, яким здійснюється контроль за додержанням законодавства про працю є Державна інспекція України з питань праці.

Так, відповідно до абз. 2 п. 1 Положення, Держпраці України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до абз. 1 п. 4 Положення Державна інспекція України з питань праці здійснює державний нагляд та контроль за додержанням підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами, які використовують найману працю та працю фізичних осіб,Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування (далі - роботодавці) законодавства про працю з питань трудових відносин, робочого часу та часу відпочинку, нормування праці, оплати праці, надання гарантій і компенсацій, пільг для працівників, які поєднують роботу з навчанням, дотримання трудової дисципліни, умов праці жінок, молоді, інвалідів, надання пільг і компенсацій за важкі та шкідливі умови праці,забезпечення спеціальним одягом і спеціальним взуттям, засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними засобами, молоком і лікувально-профілактичним харчуванням; проведення обов`язкових медичних оглядів працівників певних категорій; дотримання режимів праці та інших норм законодавства.

Відповідно до абзацу 5 п. 6 Положення Держпраці України для виконання покладених на неї завдань має право здійснювати безперешкодно перевірки у виробничих, службових та адміністративних приміщеннях в роботодавця, а також перевірки робочих місць працівників, розташованих поза цими приміщеннями, з метою нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, ознайомлюватися під час проведення перевірок з інформацією, документами і матеріалами та одержувати від роботодавця, необхідні для виконання повноважень копії або витяги з документів, ведення яких передбачено законодавством про працю та законодавством про зайнятість.

Прокурором доведена необхідність проведення спеціалістами, які мають необхідні спеціальні знання у сфері дотримання вимог законодавства про працю, а саме спеціалістами Територіального управління Державної інспекції з питань праці в Донецькій області перевірки дотримання вимог законодавства про працю, зібрання доказів які б свідчили про порушення вимог законодавства про працю, а також обставин, що мають значення для кримінального провадження, кола осіб, причетних до вказаного злочину.

Згідно з Переліком державних інспекцій та інших контролюючих органів, яким надаватиметься дозвіл Кабінету Міністрів України на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб підприємців, що є додатком до Постанови Кабінету Міністрів України «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13 серпня 2014 року, Держпраці є таким контролюючим органом.

Згідно ст. 3 Положення «Про Державну службу України з питань праці», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року за № 96, основними завданнями Держпраці є:

1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб; 2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні;

3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки;

4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об`єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об`єктів Єдиної газотранспортної системи.

Без проведення зазначеної перевірки спеціалістами Територіального управління Державної інспекції з питань праці в Донецькій області неможливо буде виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження, передбачені ст. 2 КПК України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини та окрім того може призвести до приховування злочину.

Згідно ч. 4 ст. 38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Згідно з п. 2 Постанови КМУ № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Діючим Кримінальним процесуальним законодавством не передбачено надання слідчим суддею дозволу на проведення будь яких перевірок в рамках кримінального провадження. Проведення перевірки не є заходом забезпечення кримінального провадження визначених ст. 131 КПК України, а є способом збирання стороною обвинувачення доказів, відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК.

Разом з цим, відповідно до ч. 6 ст.9 КПК України, у випадках коли положення цього Кодексу не регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені ч. 1 ст.7 цього Кодексу.

Враховуючи наведене, а також те, що в процесі досудового розслідування для з`ясування обставин, що мають значення у кримінальному провадженні виникла необхідність у проведенні перевірки дотримання вимог законодавства про працю із залученням спеціалістів з числа працівників Територіального управління Державної інспекції з питань праці в Донецькій області та неможливість отримати відомості в інший спосіб, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню. Слідчий суддя погоджується з тими питаннями, які просить поставити на вирішення інспекторів Державної інспекції з питань праці в Донецькій області орган досудового розслідування.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 36, 93 КПК України, абз.1 п.4, абз. 5 п.6 Указу Президента України від 6 квітня 2011 року N386/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань праці», п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року,-

У Х В А Л И В :

Клопотання СВ Слов`янського ВП ГУНП в Донецькій області капітана поліції ОСОБА_8 , про проведення перевірки суб`єкта господарювання - задовольнити.

Надати дозвіл посадовим особам Головного управління Держпраці у Донецькій області (ЄДРПОУ 39790445, юридична адреса: 85300, Донецька обл., місто Покровськ, вулиця Прокофєва, будинок 82) зареєстрованого 14.05.2015 року в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, номер запису: 1 271 102 0000 001810, в період з 06.03.2018 року по 05.04.2018 року (з врахуванням терміну продовження у разі виникнення необхідності) провести інспекційне відвідування суб`єкта господарювання - Комунального підприємства «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини» (ЄРДПОУ 20394018, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_2 , в частині перевірки дотримання законодавства про працю по відношенню до співробітника Комунального підприємства «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини» головного бухгалтера ОСОБА_5 , з використанням матеріалів кримінального провадження № 12017050510002014 від 04.08.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172 КК України.

На вирішення інспекторів поставити такі питання:

1)чи дотримується вимог законодавства про працю керівництво Комунального підприємства «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини»;

2)чи є з боку керівництва Комунального підприємства «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини» порушення законодавства про працю по відношенню до ОСОБА_5 ;

3)якщо порушення законодавства про працю по відношенню до ОСОБА_5 мало місце, то чи є воно грубим порушенням, та в чому саме воно виразилось (які порушення допущені);

4)ким з посадових осіб підприємства Комунального підприємства «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини» допущене грубе порушення законодавства про працю по відношенню до ОСОБА_5 , та які наслідки настали через це порушення;

5) чи є причинний зв`язок між діями посадових осіб Комунального підприємства «Обласний дитячо-молодіжний санаторно-оздоровчий комплекс «Перлина Донеччини» за результатами грубого порушення законодавства та настанням наслідків, якщо є то в діях якої самої службової особи.

Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Слов`янського міськрайонного суду ОСОБА_1

СудСлов'янський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення06.03.2018
Оприлюднено28.02.2023
Номер документу72592810
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —243/1690/18

Ухвала від 08.06.2018

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Пронін С. Г.

Ухвала від 08.06.2018

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Пронін С. Г.

Ухвала від 07.06.2018

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Пронін С. Г.

Ухвала від 06.03.2018

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Кузнецов Р. В.

Ухвала від 06.03.2018

Кримінальне

Слов'янський міськрайонний суд Донецької області

Кузнецов Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні