Справа № 183/4706/17
№ 2-а/183/42/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 січня 2018 року Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області, у складі:
головуючої судді Сороки О.В.
секретаря Дем'яненка Р.К.,
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Новомосковського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області, про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,-
в с т а н о в и в:
21.09.2017 року ОСОБА_1 звернулася до Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області з адміністративним позовом до Новомосковського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України Дніпропетровської області, в якому просила суд:
- визнати протиправними дії відповідача щодо неврахування при перерахунку пенсії на дату останнього перерахунку станом на 01.02.2008 року матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань в сумі 8577 грн. (за останні 24 місяці перед виходом на пенсію);
- зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплату пенсії державного службовця, починаючи з червня 2017 року у розмірі 90 відсотків, з урахуванням сум матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, взявши за основу довідку від 05.03.2008 року № 4102/10/05-28 (дата останнього перерахунку) та довідку від 18.04.2014 року № 2365/10/04-08-05-50 (розмір виплаченої матеріальної допомоги);
- у разу проведення перерахунку пенсії нараховану індексацію залишити без змін.
Свій позов ОСОБА_1 обґрунтовує тим, що 20 червня 2007 року вийшла на пенсію державного службовця по інвалідності, призначену відповідно до Закону України Про державну службу . На момент призначення пенсії стаж державної служби складав 27 року і 22 дні, в зв'язку з чим, відповідно до вимог ч.2 ст. 37 Закону України Про державну службу від 16.12.1993 року їй була призначені пенсія у розмірі 90% суми заробітної плати.
Для призначення пенсії державного службовця, а в подальшому й для перерахунку пенсії станом на 01.02.2008 року, управлінням Пенсійного фонду були прийняті довідки про складові заробітної плати без врахування матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, які позивач отримувала в період проходження державної служби. Дізнавшись про неправомірні дії відповідача нею було подано адміністративний позов, постановою Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 20.12.2012 року по справі № 2а-6037/11, яка була залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12 вересня 2013 року, дії відповідача щодо неврахування при розрахунку пенсії суми матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань. До пенсійної справи нею була подана довідка Новомосковської об'єднаної податкової інспекції головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 18.02.2014 року № 2365/10/4-08-05 про виплату їй зазначеної вище матеріальної допомоги.
Між тим, починаючи з червня 2017 року позивачу значено було зменшено суму до виплати пенсії, в зв'язку з чим 21.07.2017 року вона звернулася до відповідача з заявою про здійснення перерахунку пенсії, з урахуванням суми матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, взявши за основу довідку з місця роботи від 05.03.2008 року № 4102/10-05-028, тобто станом на останню дату перерахунку, а також довідку від 18.02.2014 року № 2365/10/4-08-05, в якій містяться дані про суму виплаченої матеріальної допомоги на оздоровлення за два роки перед виходом на пенсію.
В проведенні перерахунку позивачеві було відмовлено, в зв'язку з чим вона отримала листа, з якого дізналася, що відповідач зменшив виплату пенсії після проведення перевірки пенсійної справи, за результатами якої була виконана постанова Новомосковського міськрайонного суду від 20.12.2012 року, що призвело до зменшення пенсії.
Зазначені дії позивач вважає неправомірними, тому звернулася до суду.
Відповідач у своїх запереченнях позов не визнав, звернув увагу суду на ту обставину, що ними самостійно виконано рішення суду від 20.12.2012 року, що призвело до зменшення пенсії. Перерахунок був здійснений на підставі довідки Новомосковської ОДПІ від 19.07.2011 року № 15/05/10/05-55, в постанові суду відсутні зобов'язання щодо довідки № 2365/10/04-08-05-50 від 18.02.2014 року. Відповідач вважає, що пенсійна справа позивача була проведена у відповідність до чинного законодавства, підстав для перерахунку пенсії не вбачає.
Ухвалою судді від 22.09.2017 року по справі, у відповідності до ст. 183-2 КАС України, в редакції від 06.07.2005 року , відкрите скорочене провадження, а ухвалою суду від 17.10.2017 року призначено розгляд справи до судового розгляду.
У відповідності до п.10 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, в редакції Закону України № 2147- VIII від 03.10.2017 року, справи у судах першої інстанції, провадження у яких відкрито до набрання чинності цим Кодексом, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цим Кодексом, в зв'язку з чим судом здійснюється розгляд справи за правилами п.2 ч.1 ст. 263 КАС України.
Відповідно до ст. 8 ОСОБА_2 України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права. ОСОБА_2 України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі ОСОБА_2 України і повинні відповідати їй. ОСОБА_2 України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі ОСОБА_2 України гарантується.
Згідно із ст. 22 ОСОБА_2 України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією ОСОБА_2, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Судом по справі встановлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку та отримує пенсію за віком, призначену відповідно до Закону України Про державну службу з 20.06.2007 року, при загальному стажі роботи - 27 років 22 дні, з них державної служби - 27 років 22 дні.
Постановою Новомосковського міськрайонного суду від 20.12.2012 року по справі № 2а-6037/11 Управління Пенсійного Фонду України в м.Новомосковську та Новомосковському районі Дніпропетровської області зобов'язано провести перерахунок та виплату суми пенсії ОСОБА_1, з урахуванням сум матеріальної допомоги за оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань за період з 20.03.2011 року, з урахуванням виплачених сум за зазначений період.
У відповідності до норм ст.257 КАС України, в редакції від, визначено порядок виконання судових рішень в адміністративних справах.
Примусове виконання рішення суду здійснювалося виключно у відповідності до закону України Про виконавче провадження .
02.04.2014 року було відкрите виконавче провадження про примусове виконання виконавчого листа № 2-а/6037/11, виданого 22.03.2014 року Новомосковським міськрайонним судом.
Між тим, 23.06.2014 року виконавчий лист повернений без виконання, за заявою стягувача.
У своїх запереченнях відповідач не спростовує того факту, що ними у квітні 2017 року була проведена перевірка пенсійної справи позивача, за результатами якої було проведено перерахунок пенсії позивача, на підставі постанови суду, в результаті чого було видане розпорядження № 161053 від 19.06.2017 року.
Таким чином, дії відповідача щодо виконання рішення суду більше, ніж через 5 років після його прийняття, а також при наявності повернутого без виконання виконавчого листа стягувачу, суперечить вимогам закону, такі дії вчинені з перевищенням владних повноважень та у спосіб, не передбачений процесуальним законом.
Виходячи з положень п.3 ч.2 ст. 245 КАС України, суд вважає за необхідне визнати неправомірними дії Новомосковського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області щодо видачі розпорядження № 161053 від 19.06.2017 року.
При цьому, з метою дотримання і захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, з урахуванням ч.2 ст. 9 КАС України, яка дозволяє суду вийти за межі позовних вимог, суд вважає за необхідне ухвалити рішення, яке б гарантувало право ОСОБА_1 на отримання розміру пенсії, визначеному спеціальним законом.
Аналізуючи викладене, суд приходить до висновку про необхідність скасування розпорядження № 161053 від 19.06.2017 року про перерахунок пенсії позивача, починаючи з дати його винесення, тобто з 19.06.2017 року.
Крім того, відповідно до статті 37 Закону України Про державну службу (в редакції, що діяла на момент виходу позивача на пенсію) на одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством пенсійного віку, за наявності страхового стажу для чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років, та які на час досягнення пенсійного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менше 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, - незалежно від місця роботи на час досягнення пенсійного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі. За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не більше 90 відсотків заробітної плати.
Відповідно до статті 33 Закону України Про державну службу заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок. Умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги визначаються Кабінетом Міністрів України.
Законом України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР Про оплату праці встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу (ч. 1 ст. 1 Закону).
Статтею 2 Закону України Про оплату праці визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.
Згідно зі статтями 1 та 2 Закону України Про індексацію грошових доходів населення індексація грошових доходів населення - встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг. Об'єктом індексації грошових доходів населення є оплата праці (грошове забезпечення) як грошовий дохід громадян, одержаний ними в гривнях на території України і який не має разового характеру.
Крім того, статтею 66 Закону України від 5 листопада 1991 року № 1788-XII Про пенсійне забезпечення врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.
Відповідно до ч. 1 ст. 66 Закону України Про пенсійне забезпечення до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).
Стаття 41 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування визначає виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. Так, зокрема до такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.
Зі змісту зазначених правових норм вбачається, що отримувані суми виплат, з яких фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.
Як вбачається з наданої позивачем до пенсійного органу довідки про складові заробітної плати від 05.03.2008 року №4102/10/05-005, до складу заробітної плати на які нараховувались та сплачувались страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не відносилася матеріальна допомога на оздоровлення та індексація заробітної плати.
Між тим, у вказаній відповідачем не спростовано, що позивачем до матеріалів пенсійної справи подана довідка Новомосковської об'єднаної податкової інспекції, у відповідності до якої позивачу у червні 2005 року була виплачена матеріальна допомога на оздоровлення у сумі 1580,80 грн., в листопаді 2005 року виплачена матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань в сумі 2210,14 грн., в червні 2006 року виплачена матеріальна допомога на оздоровлення до щорічної відпустки в сумі 2393,03 грн. та матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань в сумі 2393,03 грн.
Зважаючи на звернення позивача у липні 2017 року щодо проведення перерахунку пенсії, суд приходить до висновку, про обґрунтованість заявлених позовних вимог та необхідність здійснення перерахунку пенсії з урахуванням інших виплат, а саме: сум матеріальної допомоги на оздоровлення, сум матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, індексації заробітної плати, компенсації за невикористану відпустку згідно довідки від 18.02.2014 року №2365/10/01-08-05-50 про нарахування надбавок, премій та інших виплат в лікарняних та відпускних, з яких були фактично нараховані та сплачені внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, в заробітну плату для призначення пенсії державного службовця відповідно до Закону України Про державну службу .
Також питання щодо судових витрат слід вирішити у відповідності до вимог ст.139 КАС України, стягнувши за рахунок бюджетних асигнувань Новомосковського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 640 (шістсот сорок) грн. 00 коп.
Керуючись ст.ст. 77, 139, 120, 158, 241-246, 250, 262-263 КАС України, суд -
у х в а л и в:
Адміністративний позов ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКПП НОМЕР_1, зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2) до Новомосковського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області (ЄДРПОУ 40382880, місцезнаходження: вул. Велика Ковалівка, буд.10 А, м. Новомосковськ Дніпропетровської області, 51200) задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати розпорядження Новомосковського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України Дніпропетровської області № 161053 від 19.06.2017 року щодо перерахунку пенсії ОСОБА_1, починаючи з 19 червня 2017 року.
Визнати дії Новомосковського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області щодо відмови ОСОБА_1 в перерахунку пенсії з урахуванням інших виплат, а саме: сум матеріальної допомоги на оздоровлення, сум матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, індексації заробітної плати, компенсації за невикористану відпустку згідно довідки від 18.02.2014 року №2365/10/01-08-05-50 про нарахування надбавок, премій та інших виплат в лікарняних та відпускних, з яких були фактично нараховані та сплачені внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, в заробітну плату для призначення пенсії державного службовця відповідно до Закону України Про державну службу - протиправними.
Зобов'язати Новомосковське об'єднане управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області здійснити ОСОБА_1 з 01.07.2017 перерахунок та виплату пенсії державному службовцю в розмірі 90% заробітної плати, з урахуванням у складі заробітної плати сум матеріальної допомоги на оздоровлення, сум індексації заробітної плати, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, які враховуються при обчисленні пенсії та з яких сплачено страхові внески з урахуванням фактично отриманих сум відповідно до Закону України Про державну службу в редакції, яка діяла на час призначення пенсії позивачу, та на підставі довідок Новомосковської об'єднаної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 05.03.2008 року № 4102/10/05-008, з урахуванням довідки 18.02.2014 року №2365/10/01-08-05-50.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Новомосковського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області на користь ОСОБА_1 понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 640 (шістсот сорок) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Сорока О.В.
Суд | Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2018 |
Оприлюднено | 13.03.2018 |
Номер документу | 72593510 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Сорока О. В.
Адміністративне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Сорока О. В.
Адміністративне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Сорока О. В.
Адміністративне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Сорока О. В.
Адміністративне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Сорока О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні