Постанова
від 18.01.2018 по справі 521/20101/17
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

18.01.18

справа № 521/20101/17

провадження № 2а/521/107/18

Рішення

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2018 року

Малиновський районний суд міста Одеси

в складі головуючого судді Михайлюка О.А.,

при секретарі Лефтеровій О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Одеської митниці Державної фіскальної служби України про скасування постанови по справі про порушення митних правил, -

Встановив:

ОСОБА_2 звернувся в суд з позовом до Одеської митниці Державної фіскальної служби України про скасування постанови по справі про порушення митних правил № 0979/50000/17 від 10 серпня 2017 року, якою його визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів, оскільки вважає зазначену постанову необґрунтованою та безпідставною, у зв'язку з чим, на думку позивача, підстави для притягнення його до адміністративної відповідальності відсутні.

Представник позивача в судовому засіданні підтримала позовні вимоги, просить суд їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог про скасування постанови по справі про порушення митних правил, з підстав викладених у наданих письмових запереченнях.

Суд, вислухавши сторони, дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.

В судовому засіданні встановлено, що 27.04.2017 року відділом митного оформлення № 3 митного посту Одеса-центральний Одеської митниці ДФС оформлено попередню митну декларацію типу ІМ40ЕЕ № UA500000/2017/004594 на товар взуття в асортименті , який надійшов з Китаю до України в контейнері UETU9009090 за коносаментом № 6135731320. Відправником товару є китайська компанія Taizhou Weifeng Import & Export Co., Ltd , одержувачем TOB Магія Життя (01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, буд. 17, ЄДРПОУ 40352950).

Відповідно до оформлених митним постом Одеса-центральний документів, зокрема CMR № 4244, контейнер UETU9009090 з товаром взуття в асортименті на вантажному автомобілі з напівпричіпом д/н НОМЕР_5, під керуванням ОСОБА_2, який працює водієм ФОП ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_3), під митним контролем транзит повинен бути доставлений до місця прибуття автотранспорту - вантажний комплекс ТОВ Сільгосппостач (Україна, Одеська обл., Біляївський район, с. Усатове, вул. Новомосковська дорога, 23) в зону діяльності митного посту Одеса-центральний Одеської митниці ДФС для здійснення митного оформлення, відповідно до ст. 95 МК України. Строк доставки визначено до 02.05.2017 року.

Мотивувальною частиною постанови по справі про порушення митних правил № 0979/50000/17 від 10 серпня 2017 року встановлено, що перевізником ОСОБА_2 не дотримано вимоги ст. ст. 93, 191 МКУ, не доставлено контейнер UETU9009090 з товаром взуття в асортименті за призначенням до органу доходів і зборів, а саме до місця прибуття автотранспорту - вантажний комплекс ТОВ Сільгосппостач та залишено цей товар на митній території України без сплати митних платежів. Обов'язок дотримання митного режиму транзит в даному перевезенні покладався саме на ОСОБА_2, який порушив вимоги встановлені до цього режиму.

Статтею 91 МК України встановлено, що до товарів, які переміщуються від пункту пропуску на митну територію України до органу доходів і зборів розташованого на митній території України застосовується митний режим транзит, а саме внутрішній транзит (каботаж).

Відповідно до ст. 90 МК України митний режим транзит - це митний режим, відповідно до якого товари та/або транспортні засоби комерційного призначення переміщуються під митним контролем між двома органами доходів і зборів України або в межах зони діяльності одного органу доходів і зборів без будь-якого використання цих товарів, без сплати митних платежів та без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 93 МК України, транспортні засоби комерційного призначення, що переміщуються у митному режимі транзиту, не повинні використовуватися з жодною іншою метою, крім транзиту.

Відповідно ст. 193 МК України за порушення встановленого порядку переміщення товарів транзитом, перевізник притягується до адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом. У разі втрати або видачі без дозволу органу доходів і зборів товарів, що перебувають під митним контролем і переміщуються транзитом, перевізник зобов'язаний сплатити митні платежі, встановлені законом на імпорт зазначених товарів. Порушення перевізником встановлених цим Кодексом строків доставки товарів, якщо виконано всі інші вимоги, не створює для нього зобов'язання щодо сплати митних платежів.

Пунктом п. 37 ч. 1 ст. 4 МК України визначено, що перевізник це особа, яка здійснює перевезення товарів через митний кордон України та/або між органами доходів і зборів на території України або є відповідальною за такі перевезення.

Статтею 191 МК України визначено, що перевізники серед іншого зобов'язані доставляти товари у строк, встановлений статтею 95 МК України, за призначенням до органу доходів і зборів та не розпочинати вивантаження чи перевантаження товарів без дозволу органу доходів і зборів.

За таке порушення, а саме, недоставлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів до органу доходів і зборів призначення, видача їх без дозволу органу доходів і зборів або втрата, передбачена відповідальність за статтею 470 МК України.

Статтею 293 МК України, передбачено, що особами, на яких покладається обов'язок із сплати митних платежів у разі недотримання положень цього Кодексу щодо користування та розпорядження товарами або виконання інших вимог і умов, установлених цим Кодексом для застосування митних режимів, що передбачають умовне повне або часткове звільнення від сплати митних платежів - є особи, відповідальні за дотримання митного режиму.

Відповідно ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил при вчиненні порушень митних правил підприємствами є посадові особи цих підприємств .

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Аналіз положень даних статей, свідчить про те, що за порушення митних правил, встановлене постановою по справі про порушення митних правил № 0979/50000/17 від 10 серпня 2017 року несе відповідальність посадова особа підприємства перевізника.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме міжнародної товарно-транспортної накладної № 4244, перевізником товару зазначеному в попередній митні декларації типу ІМ40ЕЕ № UA500000/2017/004594 є підприємство - ФОП ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_3).

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, шляхом співставлення зібраних по справі доказів, з врахуванням встановленого КАС України обов'язку доведення правомірності рішення суб'єкта владних повноважень, суд приходить до висновку, що відповідачем не надано доказів того, що ОСОБА_2 є посадовою особою перевізника ФОП ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_3) та саме, ця особа є відповідальною на підприємстві ФОП ОСОБА_3 за перевезення товарів через митний кордон України та/або між органами доходів і зборів на території України та повинна нести відповідальність з вчинення правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 33, 122, 293 КпАП України, ст. ст. ст. ст. 5, 8, 9, 72-74, 77, 90, 241-246, 250, 255, 286 КАС України, суд -

Вирішив:

Адміністративний позов ОСОБА_2 - задовольнити.

Скасувати Постанову Одеської митниці Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ 39441717) про порушення митних правил № 0979/50000/17 від 10 серпня 2017 року, якою ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_4) визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя: /підпис/ О.Михайлюк

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення18.01.2018
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72600756
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —521/20101/17

Постанова від 18.01.2018

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Михайлюк О. А.

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Михайлюк О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні