Рішення
від 12.02.2018 по справі 804/7264/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2018 року Справа № 804/7264/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області про зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

06.11.2017 року ОСОБА_2 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, в якому просить:

- зобов'язати Дніпровську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію реєстраційної дії від 02.07.2015 року №12151680005000300 щодо реєстрації втрати оригіналу установчих документів СФГ Славутич ;

- зобов'язати Дніпровську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію реєстраційної дії від 02.07.2015 року №12151070004000300 щодо зміни керівника СФГ Славутич з ОСОБА_3 на ОСОБА_4 та зміни складу підписантів;

- зобов'язати Дніпровську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію реєстраційної дії від 02.07.2015 року № 12151050006000300 щодо зміни складу або інформації про засновників СФГ Славутич , зміни повного найменування та зміни скороченого найменування, а також державної реєстрації змін до установчих документів у вигляді Статуту ФГ Славутич 2015 у новій редакції;

- зобов'язати Дніпровську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію реєстраційних від 25.08.2017 року №12151070011000300 щодо реєстрації зміни керівника юридичної особи та складу підписантів;

- зобов'язати Дніпровську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію реєстраційних від 25.08.2017 року №12151050012000300 щодо реєстрації зміни складу або інформації про засновників, зміни місцезнаходження та реєстрації Статуту ФГ Славутич 2015 в новій редакції.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що розпорядженням представника Президента України по Солонянському району Дніпропетровської області від 10.12.1992 року № 567 зареєстровано селянське (фермерське) господарство Славутич (ідентифікаційний код 20257511), засновником якого був позивач - ОСОБА_2. В серпні 2015 року, після того, коли відбулись зміни назви господарства, власника, керівника, місця знаходження, ОСОБА_2 дізнався, що відомості в Єдиному державному реєстрі щодо реєстрації Статуту СФГ Славутич в новій редакції у 2006 році, а також повноважень Голови та власника СФГ Славутич ОСОБА_2 відсутні. Постановою Дніпропетровського окружного адмністративного суду від 06 жовтня 2016 року позов ОСОБА_2 до Солонянську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області задоволено: зобов'язано Солонянської районої державної адміністрації Дніпропетровської області внести зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про реєстрацію 26.04.2006 року Статуту Селянського (фермерського) господарства "Славутич" (ідентифікаційний код - 20257511) в новій редакції. Вказана постанова набрала законної сили 20.12.2016 року, а фактично виконана 30.08.2017 року. Позивач вважає, всі реєстраційні дії, щодо зміни у 2015 році власників, керівників, найменування, місця знаходження вказаного господарства та втрату статутних документів СФГ Славутич є протиправними, порушують право власності ОСОБА_2 на зазначене господарство, порушують визначені норми ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , ЗУ Про фермерське господарство та Статуту СФГ Славутич в редакції 2006 року, яка була чинною на момент вчинення оскаржуваних реєстраційних дій.

Представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідач про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, в судове засідання не з'явився, заперечення на позовну заяву не надав.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

А тому, з огляду на вимоги ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи наведене, у зв'язку із неприбуттям у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце судового розгляду, а також за відсутності потреби заслухати свідка чи експерта, суд ухвалив рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі письмовими доказами.

Суд зазначає, що на момент розгляду справи в порядку письмового провадження 12.02.2018 року Законом України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до п. 10 ч. 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 15.12.2017 року справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності Кодексу в редакції від 15.12.2017 року, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності нової редакції Кодексу. Відтак, справу розглянуто в порядку письмового провадження керуючись КАС України в редакції від 15.12.2017 року.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Розпорядженням Представника Президента України по Солонянському району Дніпропетровської області від 10.12.1992 року № 567 зареєстровано селянське (фермерське) господарство Славутич (ідентифікаційний код 20257511), засновником якого був позивач - ОСОБА_2.

24.05.2003 року зареєстровані зміни до установчих документів селянського господарства Славутич , де засновником селянського господарства Славутич вказана ОСОБА_5, про що було внесено відповідний запис.

26.04.2006 року державним реєстратором Солонянської районної державної адміністрації Дніпропетровської області був зареєстрований Статут селянського (фермерського) господарства Славутич у новій редакції.

СФГ Славутич здійснювало свою діяльність згідно Статуту 2006 року, де Головою господарства та його власником був ОСОБА_2

Однак, в серпні 2015 року, після того коли відбулись зміни назви господарства, власника, керівника, місця знаходження, ОСОБА_2 дізнався, що відомості в Єдиному державному реєстрі щодо реєстрації Статуту СФГ Славутич в новій редакції у 2006 році, а також повноважень Голови та власника СФГ Славутич ОСОБА_2 відсутні.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.10.2016 року позов ОСОБА_2 до Солонянської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог - ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 про зобов'язання вчинити певні дії задоволено, зобов'язано Солонянську району державну адміністрацію Дніпропетровської області внести зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про реєстрацію 26.04.2006 року Статуту Селянського (фермерського) господарства "Славутич" (ідентифікаційний код - 20257511) в новій редакції. Вказана постанова набрала законної сили 20.12.2016 року.

Спірні правовідносини регулюються правовими нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року N 755-IV (надалі - Закон N 755-IV), що були чинні на день виникнення таких відносин.

Відповідно до ч.1ст. 7 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Єдиний державний реєетр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Пунктом 8 ч. 2 ст. 9 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань визначено, що в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, перелік засновників (учасників) юридичної особи: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), серія та номер паспорта, якщо засновник - фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; відмітка про закінчення повноважень засновника громадського формування у зв'язку з державною реєстрацією.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції, яка діяла станом на момент вчинення оскаржуваних реєстраційних дій) якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Відповідно до ч.1 ст. 29 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції, яка діяла станом на момент вчинення оскаржуваних реєстраційних дій) для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведеним державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;

оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;

два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.

Згідно ч. 3 ст. 29 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції, яка діяла станом на момент вчинення оскаржуваних реєстраційних дій) у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів:

рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників);

заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників);

заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства;

рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Судом встановлено, що ОСОБА_2, будучи засновником СФГ Славутич з 2006 року, в період державної реєстрації реєстраційних дій щодо передачі господарства у власність ОСОБА_4, а в подальшому у власність ОСОБА_6 (яка на теперішній час значиться власником та керівником господарства) не приймав жодних рішень щодо виходу зі складу засновників, рішень щодо внесення змін до установчих документів СФГ Славутич , а також щодо зміни керівника СФГ Славутич та зміни назви господарства.

Також судом встановлено, що заяву про втрату оригіналів установчих документів ОСОБА_2, як єдиний засновник та Голова станом на 2015 рік, не підписував та не подавав на державну реєстрацію ніяких документів щодо втрати оригіналів установчих документів СФГ Славутич , тому що примірник оригіналу Статуту СФГ Славутич зберігався у ОСОБА_2

Також, ОСОБА_2, як власник СФГ Славутич , ніколи не надавали жодних доручень представнику СФГ Славутич на вчинення дій щодо реєстрації документів по втраті Статуту СФГ Славутич , а також не засвідчували підпис представника на документах, що стосуються втрати установчих документів СФГ Славутич .

Вказані обставини були встановленні судом під час розгляду справи № 804/15233/15.

Таким чином, державний реєстратор, отримавши документи у липні та серпні 2015 році для державної реєстрації втрати оригіналів установчих документів СФГ Славутич , реєстрації зміни складу засновників, керівника, зміни назви господарства та реєстрації Статуту СФГ Слувутич в новій редакції зобов'язаний був відмовити у державній реєстрації таких дій, у зв'язку з тим, що рішення про зміну засновника та керівника прийнято не засновником СФГ Славутич , реєстраційні картки підписані не засновником, не директором, підпис уповноваженої особи не засвідчений керівником, заява про втрату оригіналу Статуту СФГ Славутич підписана не засновником й не директором СФГ Славутич , підпис уповноваженої особи не засвідчений директором СФГ Славутич , Статут СФГ Славутич 2015 підписаний не його засновником.

Відповідно до ч.1, 3 ст. 29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

- примірник оригіналу або нотаріально посвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів;

- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію або документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату оригіналів установчих документів;

- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається або копія рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників), завірена в установленому порядку, або нотаріально посвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників), або нотаріально посвідчена копія документа про перехід частки учасника у статутному капіталі товариства, або нотаріально посвідчений документ про передання права засновника (учасника) іншій особі, або рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Таким чином, ОСОБА_2, будучи засновником СФГ Славутич з 2006 року, в період державної реєстрації реєстраційних дій щодо передачі господарства у власність ОСОБА_4, а в подальшому у власність ОСОБА_6, яка на теперішній час значиться власником та керівником господарства, не здійснював будь яких дій щодо прийняття рішення щодо виходу зі складу засновників, внесення змін до установчих документів СФГ Славутич , а також щодо зміни керівника СФГ Славутич та зміни назви господарства.

Відповідно до ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.05.2003 № 755-IV (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон) відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток.

Відповідно до ч.3 ст. 18 Закону якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості

Згідно ст. 19 Закону у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Згідно ч.5, 6 ст. 18 вказаного Закону державний реєстратор має право залишити без розгляду реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо реєстраційна картка оформлена з порушенням вимог, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону, або якщо до реєстраційної картки не додано документи, передбачені частиною першою цієї статті, або якщо до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.

Про залишення без розгляду реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, виконавчому органу юридичної особи або уповноваженій ним особі не пізніше наступного робочого дня з дати її надходження державним реєстратором видається (надсилається рекомендованим листом) відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення реєстраційної картки про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, без розгляду.

Державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону. Перевірка на відсутність підстав для відмови, які передбачені абзацами п'ятим - восьмим частини першої статті 27 цього Закону, здійснюється з використанням відомостей з Єдиного державного реєстру (ч.1 та 2 ст. 25 Закону).

Відповідно до ст. 30 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції, яка діяла станом на момент вчинення оскаржуваних реєстраційних дій) державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Частиною 1 ст. 27 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції, яка діяла станом на момент вчинення оскаржуваних реєстраційних дій) визначено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: невідповідність відомостей про засновників (учасників) та кінцевого бенефіціарного власника (контролера) (бенефіціарних власників (контролерів)) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Крім того, відповідно до абз. 2 ч.2 ст. 8 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції, що діяла на момент вчинення оскаржуваних реєстраційних дій) підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.

Згідно ч.15 ст.19 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції, що діяла на момент вчинення оскаржуваних реєстраційних дій) у разі втрати оригіналів установчих документів засновники (учасники) юридичної особи або уповноважений ними орган чи особа подає державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної осоои заяву про втрату оригіналів установчих документів встановленого зразка.

Державний реєстратор має право залишити без розгляду заяву про втрату оригіналів установчих документів, якщо заява оформлена з порушенням вимог, встановлених частинами першою та другою статті 8 цього Закону, або якщо до заяви не додаються документи, передбачені цією частиною, або якщо до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони проведення реєстраційних дій.

Державний реєстратор, отримавши документи у липні та серпні 2015 році для державної реєстрації втрати оригіналів установчих документів СФГ Славутич , реєстрації зміни складу засновників, керівника, зміни назви господарства та реєстрації Статуту СФГ Слувутич в новій редакції, зобов'язаний був відмовити у державній реєстрації таких дій, у зв'язку з тим, що рішення про зміну засновника та керівника прийнято не засновником СФГ Славутич , реєстраційні картки підписані не засновником, не директором, а підпис уповноваженої особи не засвідчений керівником, заява про втрату оригіналу Статуту СФГ Славутич підписана не засновником й не директором СФГ Славутич , а підпис уповноваженої особи не засвідчений директором СФГ Славутич , Статут СФГ Славутич 2015 підписаний не його засновником.

Крім того, правові засади діяльності фермерського господарства визначаються Законом України Про фермерське господарство .

Вказаним Законом не врегульовано питання відчуження засновником своєї частки у статутному капіталі фермерського господарства на користь третіх осіб.

Частиною 4 статті 1 ЗУ Про фермерське господарство встановлено, що фермерське господарство діє на основі Статуту. У Статуті зазначаються найменування господарства, його місцезнаходження, адреса, предмет і мета діяльності, порядок формування майна складеного капіталу), органи управління, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до господарства та виходу з нього та інші положення, що не суперечать законодавству України.

Відповідно до п. 11.1. Статуту СФГ Славутич в редакції 2006 року встановлено заборону на відчуження частки у власності та майні іншим особам, крім членів СФГ.

Членами фермерського господарства, згідно приписів ст. 3 ЗУ Про фермерське господарство можуть бути можуть бути подружжя, їх батьки, діти, які досягли 14-річного віку інші члени сім'ї, родичі, які об'єдналися для спільного ведення фермерського господарства, визнають і дотримуються положень Статуту фермерського господарства.

Отже, державна реєстрація права власності на СФГ Славутич за ОСОБА_4, а в подальшому і за ОСОБА_6 суперечить п.11.1. Статуту СФГ Славутич в редакції 2006 року та ч.4 ст. 1 ЗУ Про фермерське господарство .

Таким чином, зважаючи на вимогу закону щодо затвердження змін до установчих документів засновниками (учасниками) або уповноваженими ними особами, враховуючи, що в Статуті Селянського фермерського господарства "Славутич" в редакції від 26.04.2006 року не вказано, що його головою є інша особа, яка не є його засновником, а також, беручи до уваги що ОСОБА_2 здійснював управління господарською діяльністю СФГ "Славутич" як власник цього господарства, зокрема, призначав та звільняв керівників СФГ "Славутич", суд зазначає, що після того, коли відбулись зміни назви господарства, власника, керівника, місця знаходження, ОСОБА_2 дізнався, що відомості в Єдиному державному реєстрі щодо реєстрації Статуту СФГ Славутич в новій редакції у 2006 році, а також повноважень Голови та власника СФГ Славутич ОСОБА_2 відсутні.

Відповідно до п.п.1, 3 ч.2 ст.129 Конституції України та ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час судового розгляду справи відповідач, як суб'єкт владних повноважень не довів правомірність своїх рішень.

Відповідно до ч.4 ст. 159 КАС України встановлено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб'єктом владних повноважень заперечень на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Враховуючи норми вищевикладених статей КАС України, а також те, що відповідачем не подано письмових заперечень проти даного адміністративного позову на спростування позиції позивача та те, що всі реєстраційні дії, які були вчинені реєстратором у зв'язку з противоправним не внесенням змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про реєстрацію 26.04.2006 року Статуту Селянського (фермерського) господарства "Славутич" (ідентифікаційний код - 20257511) у новій редакції, в сукупності зібраних доказів та те, що відповідачем не доведено та судом не встановлено правомірності винесення оскаржуваної дій, суд приходить до переконливого висновку, що даний адміністративний позов слід задовольнити повністю.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади й органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, При задоволенні позову сторони, яка не є субєктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань субєкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 77, 139 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_2 до Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Зобов'язати Дніпровську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію реєстраційної дії від 02.07.2015 року №12151680005000300 щодо реєстрації втрати оригіналу установчих документів СФГ Славутич .

Зобов'язати Дніпровську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію реєстраційної дії від 02.07.2015 року №12151070004000300 щодо зміни керівника СФГ Славутич з ОСОБА_5 на ОСОБА_4 та зміни складу підписантів.

Зобов'язати Дніпровську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію реєстраційної дії від 02.07.2015 року № 12151050006000300 щодо зміни складу або інформації про засновників СФГ Славутич , зміни повного найменування та зміни скороченого найменування, а також державної реєстрації змін до установчих документів у вигляді Статуту ФГ Славутич 2015 у новій редакції.

Зобов'язати Дніпровську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію реєстраційних від 25.08.2017 року №12151070011000300 щодо реєстрації зміни керівника юридичної особи та складу підписантів.

Зобов'язати Дніпровську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію реєстраційних від 25.08.2017 року №12151050012000300 щодо реєстрації зміни складу або інформації про засновників, зміни місцезнаходження та реєстрації Статуту ФГ Славутич 2015 в новій редакції.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (52005, смт. Слобожанське, вул. Теплична, 5, код ЄДРПОУ 04052264) на користь ОСОБА_2 (52070, Дніпропетровська область, с. Братське, вул. Восточна, 6, ідентифікаційний код НОМЕР_1) сплачений судовий збір у розмірі 3 200 (три тисячі двісті) гривень 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2018
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72617050
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7264/17

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Рішення від 12.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні