Рішення
від 06.03.2018 по справі 818/609/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 березня 2018 р. Справа № 818/609/18

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кравченка Є.Д.,

за участю секретаря судового засідання - Михайленко О.В. ,

прокурора - Луцик О.О.,

представника відповідача - ОСОБА_1,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу № 818/609/18

за позовом Заступника керівника Сумської місцевої прокуратури

до Могрицької сільської ради Сумського району Сумської області

про зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Сумської місцевої прокуратури звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Могрицької сільської ради Сумського району Сумської області, в якій просить зобов'язати Могрицьку сільську раду Сумського району Сумської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований за адресою: Сумська область, Сумський район, с. Могриця, вул. Центральна 1, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об'єкту благоустрою.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що у зв'язку з відсутністю затвердженого плану інвентаризації та паспортизації такого об'єкту благоустрою населення як дитячий майданчик, який розташований на території населеного пункту даної селищної ради, а саме за адресою: Сумська область, Сумський район, с. Могриця, вул. Центральна 1, установа, у якої об'єкт благоустрою перебуває на утриманні, не виконуює свого обов'язку щодо його планової інвентаризації та паспортизації відповідно до вимог статті 18 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» . З огляду на функціональне призначення дитячого майданчику невжиття таких заходів може негативно позначитися на загальному стані цього об'єкту благоустрою, що в підсумку може спричинити заподіяння шкоди життю та здоров'ю дітей.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 22.02.2018 відкрито провадження за даною позовною заявою, призначено справу до підготовчого судового засідання на 06.03.2018.

У підготовчому судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у підготовчому судовому засіданні позов визнав у повному обсязі, про що подав письмову заяву (а.с. 28).

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 183 Кодексу адміністративного судочинства України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що на території Могрицької сільської ради Сумського району Сумської області розташований один дитячий майданчик, який перебуває на балансі сільської ради, а саме:

- дитячий майданчик, який встановлено у 2017 році в с. Могриця, по вул. Центральна, 1 (комплекти обладнання для дитячого майданчика перебувають на балансі сільської ради з 11.11.2016, а саме: карусель - 1 штука, інвентарний номер 10330016; спортивний комплекс - 1 штука, інвентарний номер 10330017; ігровий комплекс - 1 штука, інвентарний номер 10330015; з 23.11.2016 обладнання для дитячої площадки - 3 штуки, інвентарний номер 10330014), що підтверджується рішенням Могрицької сільської ради від 27.01.2017, розпорядженнями Могрицької сільської ради від 11.11.2016 № 55, від 23.11.2016 № 57-а, інвентарними картками (а.с. 14, 15, 16-17).

Відповідно до листа Могрицької сільської ради від 12.01.2018 № 22, плани паспортизації та інвентаризації закріпленого об'єкту благоустрою, а саме дитячого майданчику, який знаходиться на балансі Могрицької сільської ради, не затверджувались, технічна інвентаризація та паспортизація не проводилась (а.с. 12).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Питання, вирішення яких віднесено до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради передбачено у статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» .

Відповідно до пункту 44 частини 1 цієї статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Благоустроєм населених пунктів, відповідно до визначення, закріпленого у статті 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, слід розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Згідно з частиною першою статті 2 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Відповідно до частин першої, другої статті 20 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Відповідно до частини першої статті 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

За змістом пунктів 1, 2 частини першої статті 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» об'єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування, майданчики та прибудинкові території.

Елементами (частинами) об'єктів благоустрою, відповідно до пункту 8 частини першої статті 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» , є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.

Пунктом 5 частини другої статті 18 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

На виконання наведених вище положень статті 18 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29 жовтня 2012 року № 550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція № 550).

Згідно з пунктом 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об'єктів благоустрою слід розуміти складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.

Відповідно до пункту 1.4 Інструкції № 550 технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Пунктом 1.5 Інструкції № 550 передбачено, що технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Беручи до уваги наведене вище, суд зазначає, що організацію благоустрою територій населених пунктів Могрицької сільської ради повинна забезпечувати Могрицька сільська рада Сумського району Сумської області, до компетенції якої віднесено, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту.

Для підтримання об'єктів благоустрою у належному стані Закон України «Про благоустрій населених пунктів» зобов'язує, зокрема, підприємства, установи, організації у сфері благоустрою населених пунктів проводити їх планову інвентаризацію та паспортизацію. Однією з необхідних умов для належного виконання цього обов'язку є наявність затвердженого плану проведення таких заходів з благоустрою населеного пункту.

За змістом наведених вище положень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та прийнятої на його виконання Інструкції № 550, затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів Могрицької сільської ради є компетенцією Могрицької сільської ради Сумського району Сумської області. Однак, як зазначено прокурором в адміністративному позові, плани технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, який розташований на території населеного пункту сільради, а саме за адресою: с. Могриця, вул. Центральна 1, Могрицькою сільською радою не затверджувались.

При цьому, представником відповідача на момент розгляду справи не надано суду будь-яких доказів щодо розроблення та затвердження селищною радою планів інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, який знаходиться на балансі Могрицької сільської ради.

За таких обставин, суд вважає, що відсутність затверджених планових заходів щодо інвентаризації об'єктів благоустрою (дитячих майданчиків) свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, яка своєю чергою слугує підставою для невжиття підприємствами, установами та організаціями у сфері благоустрою заходів щодо належного їх утримання. Крім того, зважаючи на цільове призначення таких об'єктів благоустрою як дитячі майданчики, невиконання суб'єктами благоустрою своїх обов'язків у цій сфері порушує права користувачів цих об'єктів на безпечні умови для життя і розвитку.

Згідно із ч. 1 ст. 189 КАС України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.

Відповідно до ч. 4 ст. 189 КАС України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Враховуючи вищевикладене, а також визнання відповідачем позову у повному обсязі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Заступника керівника Сумської місцевої прокуратури в інтересах держави є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 183, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Заступника керівника Сумської місцевої прокуратури (вул. Г.Кондратьєва, 79, м. Суми, 40000) до Могрицької сільської ради Сумського району Сумської області (вул. Центральна, 1, с. Могриця, Сумський район, Сумська область, код ЄДРПОУ 04391440) про зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Зобов'язати Могрицьку сільську раду Сумського району Сумської області вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх частин), а саме: дитячого майданчика, що розташований за адресою: Сумська область, Сумський район, с. Могриця, вул. Центральна 1, а також вирішити питання про проведення інвентаризації та паспортизації вказаного об'єкту благоустрою.

Рішення може бути оскаржено до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Є.Д. Кравченко

Повний текст рішення складено та підписано 07.03.2018.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2018
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72618204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/609/18

Рішення від 06.03.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Рішення від 06.03.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

Ухвала від 22.02.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Є.Д. Кравченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні