Суддя-доповідач - Міронова Г.М.
Голо вуючий у 1 інстанції - Масло І .В.
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
01 грудня 2009 року справа № 2-а-11151/09\0570
зал судових засідань № 7 у пр иміщенні суду за адресою: м. Д онецьк, бульвар Шевченка, 26
Колегія Донецького апеляц ійного адміністративного су ду у складі:
головуючого судді: Міронової Г.М.
суддів: Арабей Т.Г., Шаптала Н.К.
при секретарі
за участю позивача
відповідача Крючковій К.М.
Махутдінової Ю.Р., Ковален ко. Л.О. - по довіреності;
Удода М.І. - по довіреност і; розглянувши апеляційну с каргу Красноармійської об' єд наної державної податкової і нспекції Донецької області на постанову Донецького окружного адм іністративного суду Від 27 серпня 2009 року У адміністративній спра ві № 2-а-11151/09 за позовом
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Буденерго постачання- ДС»
Красноармійської об' єдна ної державної податкової інс пекції Донецької області про визнання недійсними пода ткових повідомлень - рішень № 0000362340/0 від 30.06.2009 року та № 000372340/0 від 3 0.06.2009 року,
ВСТАНОВИЛА:
У липні 2009 року позивач з вернувся до суду із вищевказ аним позовом.
В обгрунтування своїх по зовних вимог зазначив, що вважає податкові повідомлен ня-рішення від 30.06.2006 року недійс ними, оскільки в акті перевір ки вказано, що підприємством завищено суму витрат, в резул ьтаті чого занижено податок на прибуток на 34548 грн. - до склад у валових витрат включені су ми автотранспортних послуг, що надавалися фізичною особо ю суб' єктом підприємницько ї діяльності ОСОБА_5 (нада лі - ФО СПД ОСОБА_5) згідно д оговорів б/н від 15.01.2007 року та ві д 02.01.2008 року, але які не підтверд жені товарно-транспортними ( документами первинного облі ку). З тих же підстав відповіда ч зробив висновок про неправ омірність включення до склад у податкового кредиту суми у розмірі 17929 грн., тому що вважає , що послуги не пов'язані з вед енням фінансово-господарськ ої діяльності підприємства. На думку позивача, цей виснов ок суперечить пп. 5.2.1. п.5.2. ст. 5, п.п. 5.3.9. п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підп риємств», ч. 2 ст. З, ст. 9 Закону У країни «Про бухгалтерській о блік та фінансову звітність в Україні», п.п. 7.2.9 п. 7.2. ст. 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість». Відповідачеві надавалися первинні докумен ти - договори та акти виконани х робіт, оригінали податково ї накладної, що підтверджує п равомірність включення до ск ладу валових витрат вартості автотранспортних послуг та формування податкового кред иту. Друге порушення, вказане в акті - безпідставне віднесе ння до податкового кредиту у січні 2008 року суми податку на д одану вартість з придбаного вугілля від товариства з обм еженою відповідальністю «Ем ітекс», яке визнане банкруто м. Товариство з обмеженою від повідальністю «Емітекс» виз нано банкрутом після спірної операції - 01.11.2007 року. Підтвердж енням обґрунтованості відне сення до складу податкового кредиту сум податку на додан у вартість є податкова накла дна № 47/1 від 03.05.2006 року, що не мала недоліків та відповідала нор мам діючого законодавства Ук раїни. Підприємство діяло ві дповідно до п.п. 7.2.3. п. 7.2. ст. 7, п.п. 7.4.5 . п. 7.4. ст. 7 Закону України «Про п одаток на додану вартість».
Судами першої та апеляційн ої інстанції встановлено нас тупне.
Товариство з обмеженою від повідальністю "Буденергопос тачання - ДС» є юридичною особ ою, зареєстрованою 17.03.2005 року Кр асноармійською районною дер жавною адміністрацією Донец ької області, ідентифікаційн ий код - 31949461, що підтверджується свідоцтвом про державну реє страцію юридичної особи сері ї АОО № 290612, включене до ЄДРПОУ, щ о підтверджується довідкою з ЄДРПОУ серії АБ № 037149.
За результатами пла нової виїзної перевірки това риства з обмеженою відповіда льністю «Буденергопостачан ня-ДС» з питань дотримання ви мог податкового законодавст ва за період з 01.10.2007 року по 31.12.2008 р оку Красноармійською об'єдна ною державною податковою інс пекцією складено акт перевір ки від 18.06.2009 року № 667/23-2/31949461, яким вст ановлено порушення позиваче м п. 5.1. ст. 5, п.п. 5.3.9 п. 5.3. ст. 5 Закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств» від 22.05.1997 ро ку № 283/97-ВР - заниження податку н а прибуток за період з 01.10.2007 рок у по 31.12.2008 року на суму 34 548 грн.
А також порушення п.п.7.4.1. п.7.4 с т.7 Закону України "Про податок на додану вартість № 168/97-ВР від 03.04.1997 року в частині заниження податку на додану вартість п еріод з 01.10.2007 року по 31.12.2008 року на суму 29496 грн.
Постановою До нецького окружного адмініст ративного суду від 27 серпня 2009 року позов товариства з обме женою відповідальністю «Буд енергопостачання- ДС» до Кра сноармійської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії Донецької області було за доволено.
Не погодившись із вка заною постановою суду, відпо відач подав апеляційну скарг у, в якій просив скасувати пос танову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмов ити у задоволенні позовних в имог.
У судовому засіданні представник відповідача нап олягав на задоволенні апеляц ійної скарги, проти чого запе речували представники позив ача.
Колегія суддів, заслу хавши доповідь судді-доповід ача, пояснення сторін, переві ривши матеріали справи і обг оворивши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичн у оцінку обставин справи та п овноту їх встановлення, досл ідивши правильність застосу вання судом першої інстанції норм матеріального та проце суального права, вважає за не обхідне вимоги, викладені в а пеляційній скарзі, залишити без задоволення, постанову с уду - без змін, з наступних п ідстав.
Згідно до приписів ст . 9 Кодексу адміністратив ного судочинства України, с уд при вирішенні справи ке рується принципом законнос ті, відповідно до якого орга ни державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їх ні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и. Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів України, а також міжнародни х договорів, згода на обов'яз ковість яких надана Верховно ю Радою України. Суд застосов ує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України. У разі відсу тності закону, що регулює в ідповідні правовідносини, с уд застосовує закон, що ре гулює подібні правовідноси ни (аналогія закону), а за від сутності такого закону суд в иходить із конституційних пр инципів і загальних засад п рава (аналогія права).
Таким чином, колегія с уддів погоджується із застос уванням судом першої інстанц ії приписів Законів України «Про оподаткування підприєм ств» та «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Отже, у відповідності до п. 4.1. ст. 4 закону України «Про опо даткування прибутку підприє мств» валовий доход - загальн а сума доходу платника подат ку від усіх видів діяльності , отриманого (нарахованого) пр отягом звітного періоду в гр ошовій, матеріальній або нем атеріальній формах як на тер иторії України, її континент альному шельфі, виключній (мо рській) економічній зоні, так і за її межами.
Згідно п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 закону Ук раїни «Про оподаткування при бутку підприємств» валовий д оход включає загальні доходи від продажу товарів (робіт, по слуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв , що не мають статусу юридично ї особи, а також доходи від про дажу цінних паперів, дериват ивів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифіка тів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операці й з нерухомістю (за винятком о перацій з їх первинного випу ску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквід ації) та операцій з консолідо ваним іпотечним боргом відпо відно до закону).
Колегія суддів зазначає, щ о відповідно до п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України «Про оподаткува ння прибутку підприємств» до складу валових витрат включ аються суми будь-яких витрат , сплачених (нарахованих) прот ягом звітного періоду у зв'яз ку з підготовкою, організаці єю, веденням виробництва, про дажем продукції (робіт, послу г) і охороною праці, у тому чис лі витрати з придбання елект ричної енергії (включаючи ре активну), з урахуванням обмеж ень, установлених пунктами 5.3- 5.7 цієї статті.
Згідно з частиною четверто ю пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 вказаного Закон у не належать до складу валов их витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними р озрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язк овість ведення і зберігання яких передбачена правилами в едення податкового обліку.
Крім того, колегія суддів зв ертає увагу апелянта на прип иси ч.2 ст. З Закону України «Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні» зазначено, що податкова та ін ші види звітності, що викорис товують грошовий вимірник, ґ рунтуються на даних бухгалте рського обліку.
Стаття 1 зазначеного З акону визначає, що первинний документ - це документ, який м істить відомості про господа рську операцію та підтверджу є її здійснення. Вимоги до пер винного документа встановле ні ст. 9 Закону України «Про бу хгалтерський облік та фінанс ову звітність в Україні», а са ме: первинні та зведені облік ові документи можуть бути ск ладені на паперових або маши нних носіях і повинні мати та кі обов'язкові реквізити:
- назву до кумента (форми);
- дату і міс це складання;
- назву під приємства, від імені якого ск ладено документ;
- зміст та о бсяг господарської операції , одиницю виміру господарськ ої операції;
- посади осіб, відповідал ьних за здійснення госпо дарської операції і прави льність її оформлення;
- особистий підпи с або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка бр ала участь у здійсненні госп одарської операції.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком су ду першої інстанції щодо тог о, що надані при проведенні пе ревірки документи, а саме: дог овори, відповідні акти викон аних робіт та податкові накл адні, складені за результата ми проведених операцій по на данню автопослуг, є первинни ми у розумінні ст. 9 Закону Укр аїни «Про бухгалтерський обл ік та фінансову звітність в У країні», тобто - мають усі вище згадані обов'язкові реквізит и, а тому товариство з обмежен ою відповідальністю «Будене ргопостачання - ДС» правомір но віднесло до складу валови х витрат витрати, понесені у з в'язку з оплатою вартості авт отранспортних послуг, оскіль ки вказані витрати підтвердж ені документально, тобто з до триманням вимог Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств».
Згідно частини 1 статті 13 За кону України "Про державну по даткову службу в Україні" пос адові особи органів державно ї податкової служби зобов'яз ані дотримуватися Конституц ії і законів України, інших но рмативних актів, прав та охор онюваних законом інтересів г ромадян, підприємств, устано в, організацій, забезпечуват и виконання покладених на ор гани державної податкової сл ужби функцій та повною мірою використовувати надані їм п рава.
Відповідно до частини 1 ст атті 2 Кодексу адміністратив ного судочинства України зав данням адміністративного су дочинства є захист прав, своб од та інтересів фізичних осі б, прав та інтересів юридични х осіб у сфері публічно-право вих відносин від порушень з б оку органів державної влади, органів місцевого самовряду вання, їхніх посадових і служ бових осіб, інших суб'єктів пр и здійсненні ними владних уп равлінських функцій на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.
Згідно приписів ст. 71 Кодек су адміністративного судочи нства України, за загальним п равилом, що випливає з принци пу змагальності, кожна сторо на повинна надати докази на п ідтвердження обставин, на як і вона посилається, або на спр остування обставин, про які с тверджує інша сторона.
Однак в адміністративному процесі, як виняток із загаль ного правила, у справах щодо о скаржень рішень, дій чи безді яльності суб' єкта владних п овноважень встановлена през умпція його винуватості. Оск ільки таких справ найбільше з-поміж інших справ, то фактич но загальним є правило про те , що тягар доказування правом ірності своїх рішень, дій чи б ездіяльності покладається н а відповідача - суб' єкта в ладних повноважень.
Колегія суддів відз начає, що у даному конкретном у випадку податковий орган н е довів правомірність і зако нність прийнятих ним рішень.
Стаття 159 КАС України п ередбачає, що судове рішення повинно бути законним і обґр унтованим. Законним є рішенн я, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесу ального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на п ідставі повно і всебічно з' ясованих обставин в адмініст ративній справі, підтверджен их тими доказами, які були дос ліджені в судовому засіданні .
Враховуючи те, що судо м першої інстанції правильно встановлено обставини справ и, а судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріальн ого і процесуального права, к олегія суддів вважає за необ хідне апеляційну скаргу зали шити без задоволення, а поста нову суду першої інстанції - без змін.
Повний текст виготов лено 07 грудня 2009 року.
Керуючись ст.ст. 195-196, п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України, колегія суддів,
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скарг у Красноармійської об' єдна ної державної податкової інс пекції Донецької області - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окр ужного адміністративного су ду від 27 серпня 2009 року за позов ом товариства з обмеженою ві дповідальністю «Буденергоп остачання - ДС» до Красноармі йської об' єднаної державно ї податкової інспекції Донец ької області про визнання не дійсними податкових повідом лень - рішень № 0000362340/0 від 30.06.2009 ро ку та № 000372340/0 від 30.06.2009 року - зали шити без змін.
Ухвала суду апеляці йної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржен а до Вищого адміністративног о суду України протягом одно го місяця після набрання зак онної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі виготовлення повног о тексту у відповідності до ч . 3 статті 160 Кодексу адміністра тивного судочинства України - з дня виготовлення повног о тексту.
Головуючий: Г.М.Міронова
Судді: Т.Г.Арабей
Н.К. Шаптала
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2009 |
Оприлюднено | 01.04.2010 |
Номер документу | 7262233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні