номер провадження справи 28/109/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
про закриття провадження у справі
06.03.2018 справа № 908/2429/17
Господарський суд Запорізької області у складі судді Федорової Олени Владиславівни при секретарі Рикун А.В. розглянув у відкритому судовому засіданні справу
про стягнення 50199,93 грн.
Представники сторін:
від позивача: не з'явився;
від відповідача: не з'явився.
До господарського суду Запорізької області 04.12.2017р. надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "Баядера Логістик" до відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю "Ауторія-Групп" про стягнення переплати за маркетингові послуги у розмірі 32199,93 грн. та штрафу - 18000,00 грн., усього - 50199,93 грн.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.12.2017р. позовну заяву передано на розгляд судді Федоровій О.В.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 06.12.2017р. порушено провадження у справі №908/2429/17, присвоєно справі номер провадження 28/109/17, судове засідання призначено на 16.01.2018р.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 16.01.2018р. відкладено підготовче провадження за клопотанням позивача та відповідача. Судове засідання призначено на 29.01.2018р.
29.01.2018р. оголошено перерву в підготовчому засіданні до 06.02.2018р.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 06.02.2018р. провадження у справі №908/2429/17 зупинено до припинення врегулювання спору за участю судді у даній справі. Спільну нараду призначено на 06.03.2018р.
06.03.2018р. представники сторін за викликом не заявилися, у зв'язку з чим фіксація судового процесу за допомогою звукозаписувального та відеозаписувального технічного засобу не здійснювалась.
01.03.2018р. до суду надійшла заява про затвердження мирової угоди у справі №908/2429/17. відповідно до якої сторони просять затвердити мирову угоду від 26.02.2018р., укладену між ТОВ "Ауторія-Групп" та ТОВ "Баядера Логістик".
Розглянувши матеріали справи та мирову угоду, суд встановив:
09.09.2015р. між ТОВ "Баядера Логістик" (постачальник, позивач у справі) та ТОВ "Ауторія Групп" (покупець, відповідач у справі) укладено договір поставки №1993/15 (далі - договір).
Відповідно до п. 1.1 договору постачальник зобов'язується передати у власність покупця алкогольні напої (надалі - товар), а покупець зобов'язується прийняти і оплатити товар в порядку, визначеному умовами цього договору.
Сторона зобов'язана надати іншій стороні належним чином завірені копії документів: ліцензія на право торгівлі алкогольними напоями, довідка про включення до ЄДРПОУ, свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість, або свідоцтво про сплату єдиного податку, документ підтверджуючий повноваження посадової особи на підписання даного договору (п. 1.2 договору).
Згідно з п. 3.2 договору постачальник зобов'язаний поставити товар за адресою, яка зазначена в його замовленні, а також в засвідчених покупцем копіях ліцензій, як місце здійснення діяльності, або за адресою, яка зазначена в засвідчених покупцем копіях довідок про внесення місць зберігання алкоголю до Єдиного державного реєстру.
Пунктом 3.3 договору визначено, що постачальник поставляє товар покупцю на підставі його замовлення. Покупець має право здійснити замовлення в усній формі або за допомогою факсимільного, електронного чи поштового зв'язку.
Відповідно до п. 3.6 договору покупець зобов'язаний до моменту першої поставки надати постачальникові повідомлення зі зразками підписів осіб уповноважених приймати товар і підписувати товаросупроводжувальні документи та зразками печаток (штампів). Підпис особи уповноваженої приймати товар на товаросупроводжувальних документах, зразок якого є у повідомленні наданому покупцем, вважається достатнім доказом того, що товар прийнятий уповноваженою особою покупця, без необхідності завірення такого підпису печаткою (штампом). Наявність на товаросупроводжувальних документах печатки (штампу), зразки яких було попередньо надано покупцем, є належним доказом того, що товар прийнятий уповноваженою особою покупця, навіть якщо зразок підпису особи зазначений у повідомленні не збігається з тим, який наявний на товаросупроводжувальних документах. У випадку, якщо зразок підпису та (або) зразок печатки (штампу) на накладній не збігається зі зразками підписів та (або) зразками печаток (штампів) наданих покупцем постачальнику у повідомленні, проте такий підпис (печатка, штамп) наявний на накладних, що були оплачені покупцем раніше, то вважається, що товар прийнятий уповноваженою особою покупця.
Податкова накладна передається покупця за його вимогою протягом 20-ти робочих днів з дати поставки товару (п. 3.7 договору).
Найменування, кількість, асортимент товару визначається покупцем у замовленні та зазначається постачальником у видатковій накладній на товар (п. 4.1 договору).
Відповідно до п. 5.2 договору ціна на товар зазначається постачальником у видатковій накладній на товар.
Розрахунки за товар здійснюються покупцем протягом 14 календарних днів з дня отримання товару, шляхом перерахування грошових коштів на рахунок постачальника або в іншому узгодженому сторонами порядку та формі, що не суперечить чинному законодавству України, або за домовленістю сторін - шляхом попередньої оплати (п. 6.1 договору).
Відповідно до п. 7.1 договору у випадку порушення покупцем строків оплати вартості одержаного від постачальника товару, покупець зобов'язаний сплатити постачальнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми боргу за кожен день порушення строків оплати; у випадку порушення покупцем строків оплати вартості одержаного від постачальника товару більше ніж 30 календарних днів, покупець сплачує постачальнику штраф в розмірі сім відсотків від суми боргу.
Пунктом 9.6 договору встановлено, що даний договір чинний (строк дії): протягом 2 років з дати укладання. У випадку, якщо жодна зі сторін не заявила про свої наміри розірвати або змінити договір за один місяць до його закінчення, даний договір вважається автоматично пролонгованим на той же термін та тих же умовах.
01.05.2016р. між ТОВ "Баядера Логістик" (замовник, позивач у справі) та ТОВ "Ауторія Групп" (виконавець, відповідач у справі) укладено договір про виконання робіт/надання послуг №1993-М (далі - договір).
Відповідно до п. 1.1 договору замовник доручає, а виконавець бере на себе зобов'язання відповідно до умов цього договору надавати замовнику маркетингові послуги (надалі - послуги), які полягають у визначенні обсягів продажу алкогольної продукції (надалі - продукція), що постачається замовником виконавцю відповідно до укладених договір поставки, визначенні залишків продукції, визначенні відносної динаміки продажів продукції, визначенні середньоденних продажів продукції, в т.ч. щодо продукції замовника, яка випускається під торговими марками, що належать та/або використовуються замовником, а замовник зобов'язується своєчасно прийняти такі послуги та оплатити їх відповідно до умов договору та додатків до нього.
Згідно з п. 2.2 договору виконавець виконує роботи / надає послуги самостійно або із залученням третіх осіб. У разі залучення третіх осіб до виконання робіт / надання послуг, відповідальність перед замовником за результати робіт/послуг та за всі дії таких третіх осіб, несе виконавець.
Виконання зобов'язань сторонами за цим договором, підтверджується актами приймання-передачі робіт/послуг, які підписуються уповноваженими представниками сторін (п. 2.4 договору).
Відповідно до п. 3.1 договору ціна робіт / плата за послуги визначається за погодженням сторін та вказується в додатках до даного договору. Ціна робіт / плата за послуги встановлюється в національній валюті України - гривні.
Сплата замовником ціни робіт / плати за послуги здійснюється у строки, вказані у додатках. Оплата здійснюється у безготівковій формі шляхом перерахування замовником грошових коштів на поточний рахунок Виконавця, або в іншому узгодженими сторонами порядку та формі, що не суперечить чинному законодавству України (п. 3.4 договору).
Відповідно до п. 4.3.4 договору виконавець зобов'язується після завершення виконання робіт / надання послуг надавати замовнику акти приймання-передачі робіт/послуг відповідно до умов даного договору та додатків до нього.
Згідно з п. 5.1 договору приймання-передача результатів робіт/послуг здійснюється повноваженими представниками замовника та виконавця в місці, вказаному в додатку, а якщо в додатку таке місце приймання-передачі не вказане за фактичним місцем виконання робіт / надання послуг.
Факт приймання-передачі робіт / послуг оформляється актом приймання-передачі робіт/послуг. Акти складаються виконавцем у письмовій формі та підписуються повноваженими представниками сторін в строки, зазначені у додатках. Датою виконання робіт / надання послуг за цим договором є дата підписання замовником відповідного акту приймання-передачі робіт/послуг (п. 5.5 договору).
Відповідно до п. 8.1 договору у разі неналежного виконання виконавцем своїх зобов'язань, на підставі складеного акту про виявлення недоліків, замовник має право призупинити виплату грошових коштів, передбачених відповідним додатком до даного договору, а виконавець зобов'язаний здійснити дії, передбачені п. п. 5.3 - 5.8 даного договору, та сплатити штраф у розмірі 50% ціни робіт / плати за послуги, в яких були виявлені такі недоліки, за кожний факт порушення, якщо інше не передбачено додатком до даного договору. Розмір штрафних санкцій визначає замовник виходячи з розміру фактично спричинених виконавцем збитків. Також, в такому випадку замовник має право розірвати даний договір в односторонньому порядку згідно з п. 10.3.4 даного договору.
Згідно з п. 11.2 договору договір набирає чинності з дати підписання його повноваженими представниками сторін і скріплення печатками сторін та діє до повного виконання сторонами взятих на себе за цим договором та/або додатками до нього зобов'язань в частині взаєморозрахунків, якщо інше не зазначено у відповідному додатку до даного договору.
01.05.2016р. сторонами укладено додаток №1 та №2 до договору про виконання робіт/надання послуг №1993-М від 01.05.2016р.
Відповідно до зазначених додатків, виконавець надає замовнику послуги, зазначені у договорі, протягом 2 років, але у будь-якому випадку до повного виконання виконавцем своїх зобов'язань.
Відповідно до п. 10 додатків сторони узгодили, що у разі не виконання та/або неналежного виконання умов цього договору та цього додатку, а саме не надання послуг, замовник має право стягнути з виконавця, а виконавець зобов'язується сплатити замовнику штраф у розмірі 50% від загальної вартості послуг за цим договором за кожний факт не виконання та/або неналежного виконання умов цього додатку.
Пунктом 6 додатку № 1 визначено, що вартість робіт/послуг за даним договором складає: згідно додатку №2.
Відповідно до п. 6 додатку №2 вартість робіт/послуг за даним додатком складає 36000 (тридцять шість тисяч).
Доказів припинення дії договорів сторони не надали, отже на час розгляду справи судом умови договорів є чинними.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач згідно з п. 6 додатку №2 до договору №1993-М від 01.05.2016р. здійснив оплату маркетингових послуг 14.06.2016р. на користь відповідача у розмірі 36000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №ZP727 від 14.06.2016р. на суму 21600,00 грн. (а. с. 18) та платіжним дорученням №ZP726 від 14.06.2016р. на суму 14400,00 грн. (а. с. 19).
Протягом травня-вересня 2016р. позивач поставив відповідачу алкогольні напої за договором №1993/15 від 09.09.2015р. на загальну суму 24563,16 грн., що підтверджується видатковими накладними, доданими до позовної заяви (а. с. 20 - 34), з них товари договірних брендів на суму 19000,38 грн. Відповідно до поставлених товарів відповідачу, позивач надав послуги за договором №1993-М від 01.05.2016р. на суму 3800,07 грн.
Таким чином, переплата за договором №1993-М від 01.05.2016р. склала 32199,63 грн. (36000,00 грн. - 3800,07 грн. = 32199,93 грн.).
Відповідно до п. 8.1 договору №1993-М від 01.05.2016р. позивач здійснив розрахунок штрафу у розмірі 50% вартості послуг, тобто 18000,00 грн.
Факт оплати позивачем маркетингових послуг за договором №1993-М від 01.05.2016р. у розмірі 36000,00 грн. та факт поставки договірних брендів позивачем за договором №1993/15 від 09.09.2015р. за доданими до позовної заяви накладними у розмірі 19000,38 грн. відповідач підтвердив у відзиві №6 від 26.01.2018р. (а. с 64 - 68).
Доказів повернення або надання маркетингових послуг з боку відповідача на користь позивача суду не надано.
Наявність заборгованості за договором №1993-М від 01.05.2016р. у розмірі 22184,52 грн. (з урахуванням відмови позивача від позовних вимог на суму 28015,41 грн., викладеної в тексті мирової угоди) відповідач визнав у мировій угоді від 26.02.2018р.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 189 ГПК України врегулювання спору за участю судді припиняється у разі укладання сторонами мирової угоди та звернення до суду із заявою про її затвердження або звернення позивача до суду із заявою про залишення позовної заяви без розгляду, або в разі відмови позивача від позову чи визнання позову відповідачем.
Про припинення врегулювання спору за участю судді постановляється ухвала, яка оскарженню не підлягає. Одночасно суддя вирішує питання про поновлення провадження у справі (ч. 2 ст. 189 ГПК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 192 ГПК України мирова угода укладається сторонами з метою врегулювання спору на підставі взаємних поступок і має стосуватися лише прав та обов'язків сторін. У мировій угоді сторони можуть вийти за межі предмета спору за умови, якщо мирова угода не порушує прав чи охоронюваних законом інтересів третіх осіб.
Відповідно до ч. 2 ст. 192 ГПК України сторони можуть укласти мирову угоду і повідомити про це суд, зробивши спільну письмову заяву, на будь-якій стадії судового процесу.
До ухвалення судового рішення у зв'язку з укладанням сторонами мирової угоди суд роз'яснює сторонам наслідки такого рішення, перевіряє, чи не обмежені представники сторін вчинити відповідні дії (ч. 3 ст. 192 ГПК України).
Частиною 4 ст. 192 ГПК України визначено, що укладена сторонами мирова угода затверджується ухвалою суду, в резолютивній частині якої зазначаються умови угоди. Затверджуючи мирову угоду, суд цією самою ухвалою одночасно закриває провадження у справі.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо сторони уклали мирову угоду і вона затверджена судом.
Ухвала про закриття провадження у справі може бути оскаржена (п. 5 ч. 231 ГПК України).
Враховуючи викладене, суд затверджує мирову угоду між сторонами, яка визначає порядок та умови сплати боргу відповідача (суми заборгованості за договором №1993-М про виконання робіт (надання послуг) від 01.05.2016р. у розмірі 50199,93 грн.), оскільки мирова угода у даній справі підписана уповноваженими представниками сторін, а саме: з боку позивача - представник за довіреністю б/н від 30.12.2017р. Рудюк В.О., з боку відповідача - директор Красненкіна Г.О. (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а. с. 36 - 37)), текст мирової угоди стосується прав та обов'язків сторін щодо предмета позову та не порушує прав чи охоронюваних законом інтересів третіх осіб.
Суд роз'яснює учасникам процесу, що відповідно до ч. 3 ст. 231 ГПК України у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду із спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
Відповідно до ч. 4 ст. 231 ГПК України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету.
Пунктом 4 мирової угоди від 26.02.2018р. сторонами врегульовано, що відповідач відшкодовує позивачу не пізніше 31.03.2018р. витрати по оплаті судового збору в розмірі 1600,00 грн.
Враховуючи, що розподіл судових витрат здійснено сторонами самостійно в мировій угоді, суд затверджує його.
Керуючись ст. ст. 189, 192, 231, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Припинити врегулювання спору за участю судді.
2. Поновити провадження у справі №9082429/17.
3. Затвердити мирову угоду від 26.02.2018р., укладену між товариством з обмеженою відповідальністю "Баядера Логістик" (юридична адреса: 02088, м. Київ, вул. Харченка Євгенія, 42; поштова адреса: 69009, м. Запоріжжя, поштове відділення №9, а/с ТОВ "Баядера Логістик", ідентифікаційний код 35871504) та товариством з обмеженою відповідальністю "Ауторія-Групп" (юридична адреса: 69006, м. Запоріжжя, вул. Мала, 3; поштова адреса: 69600, м. Запоріжжя, вул. Магістральна, 100, ідентифікаційний код 35422109) наступного змісту:
"Ми, товариство з обмеженою відповідальністю "Ауторія-Групп", в особі директора Красненкіної Г.О., що діє на підставі статуту (далі - "сторона-1") та товариство з обмеженою відповідальністю "Баядера Логістик", в особі представника Рудюк Вікторії Олександрівни, що діє на підставі довіреності б/н від 30 грудня 2017 року (надалі іменується "сторона-2"), що є сторонами у справі №908/2429/17, яка знаходиться у провадженні господарського суду Запорізької області за позовом ТОВ "Баядера логістик" до ТОВ "Ауторія-Групп", домовились про укладення мирової угоди на таких умовах:
1) В провадженні господарського суду Запорізької області знаходиться справа за позовом ТОВ "Баядера Логістик" про стягнення з ТОВ "Ауторія-Групп" заборгованості в сумі 50199,93 грн. за договором №1993-М про виконання робіт (надання послуг) від 01.05.2016р.
2) "Сторона-2" відмовляється від позовних вимог на суму 28015 (двадцять вісім тисяч п'ятнадцять) грн. 41 коп..
3) "Сторона-1" визнає, що його заборгованість перед "стороною-2" на момент укладення цієї мирової угоди за договором №1993-М про виконання робіт (надання послуг) від 01.05.2016р. становить 22184 (двадцять дві тисячі сто вісімдесят чотири) грн. 52 коп.
4) "Сторона-1" зобов'язується відшкодувати "стороні-2" витрати по оплаті судового збору в сумі 1600 грн. після затвердження судом даної мирової угоди, але не пізніше 31 березня 2018р.
5) "Сторона-1" зобов'язується сплатити "стороні-2" заборгованість в сумі 22184,52 грн. після затвердження даної мирової угоди в наступному порядку:
5.1) до 30 квітня 2018р. - 2000,00 грн.;
5.2) до 31 травня 2018р. - 2000,00 грн.;
5.3) до 30 червня 2018р. - 2000,00 грн.;
5.4) до 31 липня 2018р. - 2000,00 грн.;
5.5) до 31 серпня 2018р. - 2000,00 грн.;
5.6) до 30 вересня 2018р. - 2000,00 грн.;
5.7) до 31 жовтня 2018р. - 2000,00 грн.;
5.8) до 30 листопада 2018р. - 2000,00 грн.;
5.9) до 31 грудня 2018р. - 2000,00 грн.;
5.10) до 31 січня 2019р. - 2000,00 грн.;
5.11) до 28 лютого 2019р. - 2184,52 грн.
6) "Сторона-1" та "сторона-2" підтверджують, що з моменту затвердження цієї мирової угоди та виконання "стороною-1" п. 5 цієї мирової угоди, не будуть мати жодних майнових претензій один до одного з приводу виконання договору №1993-М про виконання робіт (надання послуг) від 01.05.2016р., в т.ч. щодо будь-яких штрафних санкцій.
7) Дана мирова угода направляється сторонами до господарського суду Запорізької області та набирає чинності з моменту її затвердження судом.
8) Наслідки затвердження мирової угоди, які передбачені ст. 192, 231 ГПК України, сторонам відомі."
4. Закрити провадження у справі № 908/2429/17.
5. Ухвала про затвердження мирової угоди є виконавчим документом та у випадку невиконання боржником - товариством з обмеженою відповідальністю "Ауторія-Групп" (69006, м. Запоріжжя, вул. Мала, 3, ідентифікаційний код 35422109) умов п. 4-5 цієї мирової угоди дана ухвала суду може бути пред'явлена стягувачем - товариством з обмеженою відповідальністю "Баядера Логістик" (02088, м. Київ, вул. Харченка Євгенія, 42, ідентифікаційний код 35871504) для її примусового виконання в порядку ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження", а саме: протягом трьох років.
Відповідно до ст. 235, ст. 231, п. 10, 13 ч. 1 ст. 255, пп. 17.5 п. 17 розділу XI Перехідних положень ГПК України ухвала суду набрала законної сили 06.03.2018р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного господарського суду через господарський суд Запорізької області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня її проголошення.
Суддя О.В. Федорова
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2018 |
Оприлюднено | 12.03.2018 |
Номер документу | 72643546 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Федорова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні