РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2018 року Справа № 924/912/17
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючий суддя Савченко Г.І., суддя Павлюк І. Ю. , суддя Миханюк М.В.
секретар судового засідання Соколовська О.В.
за участю представників сторін:
позивача: Крамар А.В. (представник за довір. №02-14-1824 від 15.12.2017р.)
відповідача: Рудь О.О. (представник за довір. від 16.01.2018р.); Цапів І.М. - адвокат (представник за довір. від 06.03.2018р.)
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" на рішення господарського суду Хмельницької області від 06.12.2017р. (ухвалене о 09:30 год., у м. Хмельницькому, повний текст складено 11.12.2017р.)
у справі №924/912/17 (суддя Димбовський В.В.)
за позовом Хмельницької міської ради
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл"
про стягнення 99642,46 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів
ВСТАНОВИВ:
Хмельницька міська рада звернулася з позовною заявою до місцевого господарського суду про стягнення з відповідача 99642,46 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів.
Рішенням господарського суду Хмельницької області від 06.12.2017р. у справі №924/912/17 позов Хмельницької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" про стягнення 99642,46 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів, задоволено.
Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" на користь Хмельницької міської ради 99642,46 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів.
Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" на користь Хмельницької міської ради 1600,00 грн. витрат по оплаті судового збору.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги, скаржник зазначає, що рішення суду першої інстанції є необґрунтованим та незаконним, прийнятим з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Зокрема, скаржник зазначає, що судом першої інстанції не встановлено обставин, які б підтверджували б відмову відповідача від укладення договору оренди землі та свідчили б про наявність вини відповідача у завданні збитків позивачу (неодержаної орендної плати) на спірну суму внаслідок протиправної бездіяльності відповідача.
У судовому засіданні Рівненського апеляційного господарського суду представники відповідача підтримали доводи апеляційної скарги з підстав, наведених у ній.
Представник позивача доводи апеляційної скарги заперечила, просить залишити оскаржуване рішення без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи, наявні в ній докази, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія Рівненського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Як вбачається із матеріалів справи, нежитлове приміщення АЗС №7 загальною площею 256 кв.м. по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому перебувало у власності Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмельницьк-Петрол" на підставі договору купівлі-продажу від 08.04.2005р., що підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна /а.с. 11/.
Рішенням Хмельницької міської ради №41 від 14.12.2011р. ТзОВ "Хмельницьк-Петрол" надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Курчатова, 10/1, площею 1300 кв.м. /а.с. 56/.
Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, власником нежитлового приміщення АЗС №7 загальною площею 256 кв.м. по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому стало Товариство з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" на підставі договору купівлі-продажу від 10.11.2011р. /а.с. 11/.
Після оформлення права власності на нежитлове приміщення АЗС №7 по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому Товариство з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" право користування вказаною земельною ділянкою належним чином не оформило.
13.10.2016р. ТзОВ "Стімекс Ойл" подало клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,1677 га, що розташована за адресою: м. Хмельницький, вул. Курчатова, 10/1, з кадастровим планом земельної ділянки /а.с. 68/.
Рішенням одинадцятої сесії Хмельницької міської ради №54 від 25.01.2017р. Товариству з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 1677 кв.м., що розташована за адресою: м. Хмельницький, вул. Курчатова, 10/1, для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства /а.с. 65/.
Управління земельних ресурсів та земельної реформи Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів надіслало запит за №35/2/02-01-11 від 22.11.2016р. до ДПІ м. Хмельницького про надання інформації по сплаті орендної плати/земельного податку, зокрема, стосовно товариства з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" за період 2014-2016 роки /а.с. 12/.
Головне уравління державної фіскальної служби у Хмельницькій області надало відповідь за №28898/9/22-25-12-03 від 24.11.2016р. про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" сплатило в 2014 році - 14965,76 грн., в 2015 році - 18692,23 грн., в 2016 році - 26785,97 грн. /а.с. 13-14/.
05.12.2016р. спеціалістами Управління земельних ресурсів та земельної реформи Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів проведено обстеження земельної ділянки по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому, за результатами якого складено акт обстеження. В акті зазначено, що згідно реєстру прав власності на нерухоме майно ТОВ "Стімекс Ойл" є власником нежитлового приміщення АЗС №7 по вул. Курчатова, 10/1 згідно договору купівлі-продажу від 10.11.2011р. (ВРО №227972). В результаті обстеження встановлено, що земельна ділянка частково огороджена парканом. Згідно інформації, наданої відділом інформації та кадастру департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів площа земельної ділянки становить 0,1677 га. До акту додано схему розташування земельної ділянки /а.с. 15/.
В матеріалах справи відсутні відомості, що вказаний акт у встановленому законом порядку оскаржувався.
13.12.2016р. Управління земельних ресурсів та земельної реформи Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів надіслало на адресу ТзОВ "Стімекс Ойл" лист №3778/02-01-15 від 13.12.2016р., в якому повідомило про необхідність оформлення належним чином права користування земельною ділянкою по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому, а також повідомило про дату, час та місце проведення засідання комісії, на якому буде розглядатися питання щодо визначення розміру збитків, заподіяних внаслідок використання ТзОВ "Стімекс Ойл" земельної ділянки по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому з порушенням вимог чинного законодавства. Про надіслання вказаного листа свідчить фіскальний чек №2382 від 13.12.2016р. /а.с. 18/.
20.12.2016р. відбулось засідання комісії для визначення збитків власникам землі та землекористувачам, завданих внаслідок використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів, оформлене протоколом. У протоколі зазначено про відсутність на засіданні представника ТзОВ "Стімекс Ойл". На засіданні комісії вирішено скласти акт визначення розміру збитків, що підлягають сплаті ТзОВ "Стімекс Ойл". Окрім іншого, у п. 14 протоколу зазначено, що при обстеженні встановлено, що земельна ділянка частково огороджена. Цільове призначення даної земельної ділянки - для обслуговування приміщення автозаправочних станцій. Тобто, згідно цільового призначення дана земельна ділянка не може бути повністю огороджена, до неї має бути вільний доступ - заїзд та виїзд транспорту, тому сума збитків за використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів нарахована на загальну площу /а.с. 62-66/.
22.12.2016р. комісією для визначення збитків власникам землі та землекористувачам складено акт визначення розміру збитків, згідно якого комісією встановлено, що ТзОВ "Стімекс Ойл" використовує земельну ділянку, яка знаходиться в м. Хмельницькому, по вул. Курчатова, 10/1, площею 0,1677 га, цільове призначення якої - обслуговування приміщення автозаправочної станції, з 01.01.2014р. по 01.12.2016р. без правовстановлюючих документів. Нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельної ділянки становить у 2014 році 818,00 грн., у 2015 році 1022,00 грн., у 2016 році 1464,00 грн. згідно листа Управління Держгеокадастру у Хмельницькому районі Хмельницької області від 22.11.2016р. №18-28-99.4-10484/0/15-16 /а.с. 28/.
У вказаному акті визначено розмір збитків, заподіяних територіальній громаді, що становить 99642,46 грн.
Згідно розрахунку розміру збитків за період з 01.01.2014р. по 01.12.2016р. /а.с. 28, зворот/, збитки визначалися на підставі таких показників, як площа земельної ділянки, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, розмір річної орендної плати, розмір плати за місяць, період використання, а також відрахування суми коштів, сплачених відповідачем протягом терміну використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів. Розмір збитків за період з 01.01.2014р. до 31.12.2014р. склав 26187,82 грн.; за період з 01.01.2015р. до 31.12.2015р. - 32724,59 грн.; за період з 01.01.2016р. до 01.12.2016р. 40730,05 грн. При цьому, було враховано сплачені ТзОВ "Стімекс Ойл" кошти за користування земельною ділянкою за 2014 - 2016 року в загальній сумі 60443,96 грн.
Акт визначення розміру збитків за фактичне використання ТзОВ "Стімекс Ойл" земельної ділянки без правовстановлюючих документів від 22.12.2016р. затверджений рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради №78 від 26.01.2017р. /а.с.29/.
Товариству з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" 07.02.2017р. надіслано повідомлення з актом комісії і рішенням виконкому, яким затверджено даний акт, та з пропозицією добровільного відшкодування збитків, про що свідчить фіскальний чек відділення поштового зв'язку №2959 від 07.02.2017р. /а.с. 30-31/.
Враховуючи, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" в добровільному порядку збитки не відшкодувало, позивач звернувся із позовом до суду.
Надаючи правову кваліфікацію спірним правовідносинам, колегія суддів враховує наступне.
Відповідно до ч.1 ст.116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
Відповідно до ч.1 ст.124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ст.125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Частиною 5 ст.126 Земельного кодексу України встановлено, що право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.
Як вже зазначалося вище, відповідач на підставі договору купівлі-продажу від 10.11.2011р. став власником нежитлового приміщення, яке розташоване на земельній ділянці по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому.
Колегія суддів зазначає, що попередній власник зазначеного нежитлового приміщення - Товариство з обмеженою відповідальністю "Хмельницьк-Петрол" не був власником земельної ділянки, користувався земельною ділянкою під нерухомим майном та земельною ділянкою для обслуговування цього майна без договору оренди землі. Попередньому власнику лише було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Таким чином, з моменту виникнення права власності на нерухоме майно відповідачу перейшло право користування земельною ділянкою на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що й у попереднього землекористувача, тобто, у відповідача виник обов'язок оформити право користування земельною ділянкою під нерухомим майном та земельною ділянкою для обслуговування цього майна.
Колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази оформлення відповідачем у встановленому законом порядку права користування земельною ділянкою. Однак, саме на землекористувача покладається обов'язок вчинення певних дій з оформлення права користування землею, зокрема, вчинити дії з виготовлення та погодження технічної документації із землеустрою і подальшого звернення до уповноваженого органу із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки, після чого їй присвоюється кадастровий номер (який є істотною умовою договору оренди землі). Покладення такого обов'язку на землевласника не ґрунтується на нормах чинного законодавства.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 14.09.2016р. у справі №703/5377/14-ц.
Доводи відповідача щодо відсутності дій позивача щодо укладення договору оренди землі спростовується вказаним.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач з 2011 року до 2016 року не вчиняв жодних дій для укладення договору оренди землі.
13.10.2016р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" звернулося до позивача з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Тобто відповідач не здійснив належних заходів, спрямованими на своєчасне оформлення правовстановлюючих документів /а.с. 68/.
Колегія суддів зазначає, що відповідачем не доведено належними доказами наявність об'єктивних перешкод для укладення договору оренди землі. Крім того, в матеріалах справи відсутні докази, що відповідач звертався до позивача з приводу укладення такого договору.
Отже, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що відповідач тривалий час використовував земельну ділянку без оформлення відповідних прав у встановленому порядку, поважних причин, які б перешкоджали здійснити таке оформлення не наведено, що дає підстави для висновку про бездіяльність відповідача у вчиненні передбачених законодавством заходів зі своєчасного оформлення права користування земельною ділянкою. Сплата земельного податку за весь час користування земельною ділянкою, на який посилається відповідач, не звільняло його від обов'язку укладення договору оренди землі, а звернення до позивача з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є підтвердженням визнання відповідачем факту використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів.
Відповідно до ст. 22 Цивільного кодексу України, особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Під збитками, згідно ч. 2 ст. 224 ГК України, розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.
Статтею 225 ГК України встановлено, що до складу збитків, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення, включається, зокрема, неодержаний прибуток (втрачена вигода), на який сторона, яка зазнала збитків, мала право розраховувати у разі належного виконання зобов'язання другою стороною.
Для застосування такої міри відповідальності, як відшкодування збитків, необхідна наявність повного складу правопорушення: протиправної поведінки (дії чи бездіяльності) особи; шкідливого результату такої поведінки - збитків; причинного зв'язку між протиправною поведінкою та збитками; вини особи, яка завдала збитки. У разі відсутності, хоча б одного з елементів відповідальність у вигляді відшкодування збитків не наступає.
Статтею 1166 ЦК України передбачено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Протиправною є поведінка, яка не відповідає вимогам закону чи іншого нормативного акту, або виявляється у невиконанні чи неналежному виконанні договірного зобов'язання, тягне за собою порушення (зменшення, обмеження) майнових прав і законних інтересів іншої особи.
В силу приписів частини 3 статті 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Пунктом "д" частини 1 ст. 156 Земельного кодексу України визначено, що власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.
Відповідно до ст. 157 Земельного кодексу України, відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами.
З аналізу наведених норм вбачається, що користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів позбавляє орендодавця права одержати дохід у вигляді орендної плати за землю, який він міг би отримувати, якби його право не було порушено.
Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктом 1 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993р. №284, власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні, зокрема, неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.
Відповідно до пункту 3 Порядку відшкодуванню підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи, якщо вони обґрунтовані.
Неодержаний доход - це доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення (викупу) або тимчасового зайняття, обмеження прав, погіршення якості землі або приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ, організацій та громадян. Збитки відшкодовуються власникам землі і землекористувачам, у тому числі орендарями, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше одного місяця після затвердження актів комісій (п.п. 3, 5 Порядку).
За приписами п.2 Положення розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад.
До складу комісій включаються представники Київської, Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад (голови комісій), власники землі або землекористувачі (орендарі), яким заподіяні збитки, представники підприємств, установ, організацій та громадяни, які будуть їх відшкодовувати, представники територіальних органів Держгеокадастру, Держекоінспекції, фінансових органів, органів у справах містобудування і архітектури та виконавчих комітетів сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад, на території яких знаходяться земельні ділянки.
Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються органами, які створили ці комісії.
Отже, у випадку не укладення договору оренди або інших правочинів як правових підстав для користування земельною ділянкою з вини користувача настають правові наслідки, передбачені статтею 157 Земельного кодексу України та Порядком.
З матеріалів справи вбачається, що на засіданні комісії з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам вирішено скласти акт визначення розміру збитків за фактичне використання відповідачем земельної ділянки без правовстановлюючих документів у 2014-2016 роках /а.с. 15/. Вказаний акт було складено та затверджено рішенням виконкому міської ради /а.с. 29/.
Відповідачем рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради №78 від 26.01.2017р., яким затверджено акт визначення розміру збитків за фактичне використання ТзОВ "Стімекс Ойл" земельної ділянки без правовстановлюючих документів від 22.12.2016р.,у встановленому законом порядку не оскаржено.
Колегія суддів зазначає, що розмір збитків (упущеної вигоди), заявлений позивачем, здійснений з врахуванням площі земельної ділянки, розмір якої сам відповідач зазначив у клопотанні про надання дозволу на розробку землеустрою; розміру річної орендної плати та відповідно орендної плати за місяць розраховано з урахуванням ст. 288 Податкового кодексу України, згідно якої розмір річної орендної плати не може бути меншим ніж 3% нормативної грошової оцінки землі; збитки нараховані за період користування відповідачем земельною ділянкою без правовстановлюючих документів.
Таким чином, розмір розрахованих збитків в розмірі 99642,46 грн. є підставним та обґрунтованим, оскільки дорівнює сумі, яка могла б надійти до місцевого бюджету, в разі, якщо б договір оренди був укладений між орендодавцем та орендарем та нараховується на підставі даних нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а сплачені відповідачем суми земельного податку були враховані при обрахунку розміру збитків. Сума належних до сплати збитків є різницею між визначеним до сплати розміром орендної плати за нарахований період та сумою земельного податку, що сплачена відповідачем.
Твердження відповідача про відсутність вини у завданні збитків позивачу спростовується вищевикладеним.
Крім того, колегія суддів зазначає, що розмір збитків (упущеної вигоди) дійснений з врахуванням площі земельної ділянки, яку відповідач зазначив у клопотанні про надання дозволу на розробку землеустрою від 13.10.2016р. /а.с. 68/. Рішенням одинадцятої сесії Хмельницької міської ради №54 від 25.01.2017р. Товариству з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду площею 1677 кв.м. /а.с. 65/, тобто площа земельної ділянки є такою ж, яка зазначена в клопотанні відповідача від 13.10.2016р.
На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що неоформлення документів на право користування земельною ділянкою є доведеним фактом та виникло з вини відповідача внаслідок його бездіяльності, що свідчить про протиправну поведінку землекористувача, яким являється відповідач, та причинний зв'язок між його протиправною поведінкою та збитками. Доводи відповідача, викладені у відзиві та додаткових запереченнях, спростовуються викладеними вище обставинами та нормами законодавства, тому до уваги не приймаються.
Крім того, колегія судді зазначає, що згідно ч. 2 ст. 58 ГПК України при розгляді справ у малозначних спорах (малозначні справи) представником може бути особа, яка досягла вісімнадцяти років, має цивільну процесуальну дієздатність, за винятком осіб, визначених статтею 59 цього Кодексу.
Частиною 5 ст. 12 ГПК України визначено, що для цілей цього Кодексу малозначними справами є, зокрема, справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Як вбачається із позовної заяви, позивач просить стягнути з відповідача 99642,46 грн. збитків, завданих використанням земельної ділянки по вул. Курчатова, 10/1 у м. Хмельницькому без правовстановлюючих документів.
Враховуючи, що у даному випадку ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, апеляційна скарга підписана представником Рудем О.О. згідно довіреності б/н від 16.01.2018р. , тобто особою яка має право її підписувати.
Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги обґрунтовані, відповідають чинному законодавству, тому підлягають задоволенню.
Таким чином, доводи скаржника, викладені у апеляційній скарзі, є безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Враховуючи наведене, колегія суддів апеляційної інстанції дійшла висновку, що рішення місцевого господарського суду прийняте у відповідності до норм матеріального та процесуального права.
У відповідності до ст. 276 ГПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на скаржника.
Керуючись статтями 269-270, 273, 275-279, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Стімекс Ойл" на рішення господарського суду Хмельницької області від 06.12.2017р. у справі №924/912/17 залишити без задоволення.
2. Рішення господарського суду Хмельницької області від 06.12.2017р. у справі №924/912/17 залишити без змін.
3. Справу №924/912/17 повернути до господарського суду Хмельницької області.
4. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в строк та в порядку встановленому ст.ст.287-291 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст постанови складений "07" березня 2018 р.
Головуючий суддя Савченко Г.І.
Суддя Павлюк І. Ю.
Суддя Миханюк М.В.
Суд | Рівненський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2018 |
Оприлюднено | 12.03.2018 |
Номер документу | 72644956 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Рівненський апеляційний господарський суд
Савченко Г.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні