МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 березня 2018 р. № 814/2748/17 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "Нофалаб Лабораторіс Україна", вул. Артилерійська, 19, корп. 5, м. Миколаїв, 54030 до відповідача:Державної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655 про:визнання протиправним та скасування рішення від 24.10.2017р. №244417/41421045, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Нофалаб Лабораторіс Україна" (далі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 24.10.2017 № 244417/41421045 про відмову ТОВ "Нофалаб Лабораторіє Україна" у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 93 від 30.09.2017 року;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкових накладну ТОВ "Нофалаб Лабораторіс Україна" № 93 від 30.09.2017року у реєстрі податкових накладних.
Позивач у судове засідання не з'явився, надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, в порядку письмового провадження. Позивач адміністративний позов підтримує в повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, надав до суду відзив на позовну заяву та просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ "Нофалаб Лабораторіс Україна" повністю.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України суд розглядає справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
ТОВ "Нофалаб Лабораторіс Україна" 27.06.2017 року набуло правового статусу суб'єкта господарювання в розумінні частини 1 статті 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 15.05.2003 №755-IV (далі іменується Закон України №755-IV). Підприємство перебуває на обліку в ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва ГУ ДФС, тобто є платником податків відповідно до статей 63, 64 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі іменується ПК України). З 01.08.2017 року є платником податку на додану вартість та має індивідуальний податковий номер платника цього податку 414210414033.
Основним видом діяльності ТОВ "Нофалаб Лабораторіс Україна" є надання послуг згідно УКТ ЗЕД 71.20.- технічні випробування та дослідження.
Між позивачем та ТОВ "Олеідз Груп Україна" був укладений договір № 0109NLU. Згідно п. 1.1 р. 1 цього Договору ТОВ "Нофалаб Лабораторіс Україна", яке в ньому є виконавцем, зобов'язувалось на замовлення ТОВ "Олсідз Груп Україна", яке в ньому є замовником, надавати лабораторні та інспекційні послуги, що пов'язані з визначенням якості та кількості насіння соняшнику. Розділом 4 цього Договору передбачено порядок здачі-приймання наданих послуг шляхом підписання акта наданих послуг із зазначенням виду та вартості послуги. Розділом 5 цього Договору визначена вартість кожного з виду послуг, передбачених розділом 1, причому оплата згідно п. 5.10 цього розділу здійснюється замовником на підставі виставленого рахунку не пізніше 5-ти робочих днів після отримання рахунку, податкової накладної', перевірки реєстрації відповідної податкової накладної та підписання сторонами відповідного акту наданих послуг. Крім того, п. 9.13 розділу 9 цього Договору передбачена відповідальність виконавця за своєчасну та належним чином реєстрацію всіх податкових накладних, виданих замовнику за цим Договором, в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання умов договору № 0109NLU від 01.09.2017 року, за результатами наданих послуг з проведення аналізів насіння соняшнику за період з 01.09.2017 року по 30.09.2017 року. ТОВ "Нофалаб Лабораторіс Україна'' було складено рахунок на оплачу № 69 від 30.09.2017 року та акт надання послуг № 69 від 30.09.2017 року, а ТОВ "Олсідз Груп Україна" підписано відповідний акт на підтвердження прийняття виконаних зобов'язань за ним договором з боку виконавця. Загальна вартість наданих послуг склала 295 424,63 грн., в т.ч. ПДВ 49237,44 грн.
За результатами здійснених господарських операцій та на підставі акта надання послуг ТОВ "Нофалаб Лабораторіє Україна" на адресу замовника ГОВ "Олсідз Груп Україна" була виписана податкова накладна № 93 від 30.09.2017 року на суму 295 424,63 грн., в т.ч. ПДВ - 49237,44 грн.
13.10.2017 року ТОВ "Нофалаб Лабораторіє Україна" виписана податкова накладна № 93 від 30.09.2017 року, яку позивачем було подано засобами телекомунікаційного зв'язку на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, яку ДФС прийнято за № 9213679120.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
За допомогою програми електронного документообігу позивачем отримано квитанцію № 1, де зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки дана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
Через зупинення реєстрації податкової накладної № 93 від 30.09.2017 між ТОВ 'Нофалаб Лабораторіс Україна" та ТОВ "Олсідз Груп Україна" виникла заборгованість в оплаті вартості послуг на суму 49 237,44 грн., оскільки платіжним дорученням замовником було сплачено лише 246 187,19 грн., а залишок коштів в сумі 49 237.44 грн., який дорівнює сумі ПДВ по вказаній податковій накладній, не сплачено з причин відсутності її реєстрації в ЄРПН.
17.10.2017 року ТОВ Нофалаб Лабораторіс Україна подано до Державної фіскальної служби України Повідомлення №1 з поясненнями та копіями документів, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ № 567 від 13.06.2017 року та таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 вказаного наказу.
24.10.2017 року комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової пакладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрацїї 07.09.2017 року прийнято рішення № 244417/41421045 про відмову в реєстрації податкової накладної № 93 в ЄРПН .
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін. Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Як вказано у пунктах 5, 10, 11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246), після складення (з дотриманням вимог, установлених пунктами 200 1 .3, 200 1 .9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку) податкової накладної і накладення на неї електронного цифрового підпису, платник податку здійснює шифрування податкової накладної та надсилає її ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.
Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.
Після надходження податкової накладної до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється її розшифрування та проводиться перевірка зокрема відповідності податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризику, достатнім для зупинення її реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. За результатами перевірки формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної (пункти 12, 13 Порядку № 1246).
Як вказано у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 6 "Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.02.2017 № 567, далі - Наказ № 567), моніторинг податкової накладної здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію, у 1,5 більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в ЄРПН, і переваження в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VІ Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в ЄРПН.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У відповідності до п.п. а п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг, у відповідності до п. 187.1 ст. 187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п. 201.10 ст. 201 ПК України).
Відповідач не вказав які саме з первинних документів щодо поставки товару оформлені неналежним чином та не відповідають нормам ПК України чи Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність".
Відповідно до Постанови № 190, Комісія приймає рішення на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, та/або копій документів, які платник має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній. Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, Постановою № 190 встановлено три підстави для прийняття ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, при цьому у третій з підстав передбачено два варіанти - надання документів, складених з порушенням законодавства, і недостатність наданих документів для прийняття позитивного рішення.
У Рішенні Комісія ДФС зазначила в якості підстави для відмови в реєстрації "надання платником податку документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної". Інформація про те, які саме з наданих позивачем документів складені з порушенням законодавства, в чому полягають ці порушення, які критерії достатності документів для прийняття позитивного рішення були використані, і чим встановлені такі критерії, у Рішенні відсутня, що свідчить про його безпідставність.
Як вказано у підпунктах 21.1.1, 21.1.2, 21.1.3, 21.1.4 пункту 21.1 статті 21 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.
Виходячи з пояснень сторін та доказів, що містяться в матеріалах справи, суд приходить до висновку, що Рішення відповідача вказаним вимогам не відповідає.
На підставі викладеного суд дійшов висновку про протиправність Рішення та поновлення порушених відповідачем прав позивача шляхом зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну.
За приписами частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав квитанцію про сплату судового збору в сумі 3200,00 грн., що й підлягає присудженню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст. 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Нофалаб Лабораторіс Україна" (вул. Артилерійська, 19, корп. 5, м. Миколаїв, 54030, код ЄДРПОУ 41421045) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 39292197) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 24.10.2017 року № 244417/41421045.
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних надіслану Товариством з обмеженою відповідальністю " Нофалаб Лабораторіс Україна " податкову накладну від 30.09.2017 № 93.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Нофалаб Лабораторіс Україна" (вул. Артилерійська, 19, корп. 5, м. Миколаїв, 54030, код ЄДРПОУ 41421045) судовий збір в загальному розмірі 3200,00грн., сплачений платіжними дорученнями від 07.12.2017 року за № 224, №225.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя І. А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2018 |
Оприлюднено | 13.03.2018 |
Номер документу | 72645967 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні