Рішення
від 02.03.2018 по справі 814/2611/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 березня 2018 р. № 814/2611/17 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Мельника О.М., суддів Лісовської Н.В., Мороза А.О. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "Ніксанойл", вул. Велика Морська, 23, оф. 21, м. Миколаїв, 54030

до відповідача:Державної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655

про:визнання протиправним та скасування рішення від 09.10.2017 № 214796/41217559, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Ніксанойл" (далі - позивач, ТОВ "Ніксанойл") звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач, ДФС), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про державну реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 09.10.2017 № 214796/41217559

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 26.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування своїх позовних вимог ТОВ "Ніксанойл" зазначило, що відповідач протиправно відмовив у реєстрації податкової накладної у реєстрі та не навів жодного посилання в рішенні на норми права, за якими було відмовлено у реєстрації та не зазначив які саме потрібно платнику податків подати докази. Надані позивачем документи доводять реальність господарської операції, по якій проводилася реєстрація податкової накладної, та спростовують припущення відповідача про ризик операції.

Відповідач проти задоволення позову заперечував, зазначивши, що рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку і коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є законним та обґрунтованим, отже скасуванню не підлягає.

Представник позивача надав суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.9 ст. 205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Суд дослідив та оцінив наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, встановив таке.

ТОВ "Ніксанойл" зареєстровано як юридична особа. Видами діяльності товариства є виробництво олії та тваринних жирів код КВЕД 10.41, діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною код КВЕД 46.11, та оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин код КВЕД 46.21.

01.09.2017 позивач уклав договор на переробку насіння соняшника на готову продукцію: соняшникову олію нерафіновану 1-го ґатунку, шрот соняшниковий та відходи-лушпиння соняшникове з ПП Люкс-Ойл

Відповідно до Договору поставки № 1/05/09-О/Ш від 05.09.2017 з ПП Люкс-Ойл , реалізував останньому соняшникову олію нерафіновану 1-го ґатунку у кількості 27 т на суму с575100,00 грн., в тому числі ПДВ 95850,00 грн.

26.09.2017 ТОВ Никсанойл було складено податкову накладну № 2 на загальну суму 575100,00 грн., в тому числі ПДВ 98850,00 грн. та в той же день подав зазначену податкову накладну №2 на реєстрацію до ДФС України в Єдиному реєстрі податкових накладних.

26.09.2017 ДФС України було прийнято зазначену податкову накладну, але у її реєстрації зупинено з посиланням на п. 201.16 ст. 201 ПК України. У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 1512 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

02.10.2017 позивачем надіслано пояснення та копії документів вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ № 567 від 13.06.2017, таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 вказаного наказу.

Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято Рішення № 214796/41217559 315996/37385897, відповідно до якого, у реєстрації податкової накладної ТОВ Никсанойл від 26.09.2017 № 2, в Єдиному реєстрі податкових накладних відмовлено з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідно до п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.10 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Каказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до цього Переліку для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрпів України № 190 від 29.03.2017 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач надав ДФС України всі наявні у нього документи, надані ТОВ Никсанойл документи на адресу відповідача, цілком відповідають вимогам викладеним у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ДФС України прийняла рішення, яким відмовила позивачу у реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Але рішення відповідача не відповідає критеріям п. 3 ч. 2 ст. 2 КАС України а саме є необґрунтованим, оскільки незрозуміло з яких підстав позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної: якщо копії документів складені з порушенням законодавства, то необхідно вказати конкретно, яку саме норму права порушив позивач, якщо недостатньо документів ДФС для прийняття позитивного рішення та реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, то необхідно зазначити, які саме документи позивачем не додані.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відтак, саме відповідач повинен надати суду докази про те, що документи позивача складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми. Рішення суб'єкта владних повноважень повинно бути зрозумілим для того, щоб платник податків мав можливість або їх виправити або оскаржити.

Таким чином, відповідачем не доведено правомірність свого рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 2 від 26.09.2017, тому позов належить задовольнити у повному обсязі.

Відповідно до ст. 139 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 194, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про державну реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 09.10.2017 № 214796/41217559

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 2 від 26.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655 ідентифікаційний код 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ніксанойл" (вул. Велика Морська, 23, оф. 21, м. Миколаїв, 54030 ідентифікаційний код 41217559) судові витрати в розмірі 1684,00 грн. за платіжним дорученням № 76 від 22.11.2017, в розмірі 1684,00 грн. за платіжним дорученням № 77 від 22.11.2017, в розмірі 1684, 00 грн. за платіжним дорученням № 78 від 22.11.2017.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.

Головуючий суддя О.М. Мельник

Суддя Н.В. Лісовська

Суддя А.О. Мороз

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2018
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72645993
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/2611/17

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Рішення від 02.03.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Мельник О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні