Рішення
від 16.02.2018 по справі 401/3219/17
СВІТЛОВОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16.02.2018

копія

Справа № 401/ 3219/17

Провадження № 2-а/401/23/18

РІШЕННЯ

Іменем України

16 лютого 2018 року Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області в складі головуючого судді Волошиної Н.Л., за участю секретаря Фадєєвої О.О., розглянувши у спрощеному провадженні без виклику сторін справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Світловодського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області про відновлення виплати пенсії, -

ВСТАНОВИВ:

13 грудня 2017 року позивач звернувся до суду з вищезазначеним позовом та просить суд ухвалити рішення, яким зобов'язати Світловодське об'єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області відновити йому виплату пенсії .

Вимоги позову обґрунтовані тим, що позивач з січня 2006 року отримував пенсію за віком, яка була йому призначена за місцем попереднього проживання в ІНФОРМАЦІЯ_1. З листопада 2016 року він зареєстрований та проживає в ІНФОРМАЦІЯ_2. З грудня 2016 року йому виплачувалась пенсія за новим місцем проживання. В серпні 2017 року ним отримано повідомлення від Світловодського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області про припинення виплати пенсії в зв'язку з ненаданням довідки про взяття його на облік як внутрішньо переміщену особу. Дії відповідача вважає незаконними, так як він має право на отримання пенсії за вільно обраним зареєстрованим місцем проживання, а не як внутрішньо переміщена особа, якою він не є. (а.с. 1)

Представник відповідача надала суду відзив на позовну заяву, у якому просила суд відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 В обґрунтування своїх заперечень вказувала на те, що продовження виплати пенсії за новим місцем проживання здійснюється на підставі оригіналу ( паперової) пенсійної справи пенсіонера, в якій містяться довідки, посвідчення, інші первинні документи, що підтверджують право особи на отримання пенсії. Пенсія ж позивачеві виплачувалася на підставі макету електронної пенсійної справи, що надійшов з Константинівського об'єднаного управління ПФУ Донецької області, де позивач перебував на обліку з 26 вересня 2014 року як пенсіонер, що має статус внутрішньо - переміщеної особи, а отже і виплата в подальшому пенсії позивача має проводитись з урахуванням чинного законодавства, що регулює даний вид правовідносин. Відповідно до пп.6 п. 1 Постанови № 637 Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам призначення та продовження виплати пенсій внутрішньо - переміщеним особам здійснюється за місцем перебування таких осіб на обліку, що підтверджується довідкою, виданою згідно з Постановою КМУ № 509 Про облік внутрішньо переміщених осіб . Після перевірки електронної пенсійної справи виявлено відсутність довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та паперової справи, тому виплату пенсії ОСОБА_1 припинено з 01 вересня 2017 року.

Дослідивши письмові матеріали справи, суд встановив обставини та відповідні їм правовідносини.

ОСОБА_1 з 13 лютого 2003 року є пенсіонером та має право на довічне отримання пенсії за віком, що підтверджується копією пенсійного посвідчення серії АБ № 636325. (а.с. 4)

25 листопада 2014 року він був взятий управлінням соціального захисту населення Костянтинівської міської ради Донецької області на облік як особа, що перемістилася з тимчасово окупованої території, а саме з м. Горлівки Донецької області, що підтверджується копією довідки № НОМЕР_1. (а.с. 20)

08 листопада 2016 року він був знятий з реєстрації за попереднім місцем проживання та місце його постійного проживання з цього часу було зареєстроване за адресою ІНФОРМАЦІЯ_3. (а.с. 2-3)

В цей же день він звернувся до Світловодського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області з заявою щодо витребування його пенсійної справи з УПФУ в м. Костянтинівка Донецької обл. (а.с. 21)

Копією супровідного листа від 23 листопада 2016 року підтверджується, що Костянтинівське об'єднане управління ПФУ Донецької області направило Світловодському об'єднаному управлінню ПФУ Кіровоградської області пенсійну справу одержувача за віком ОСОБА_1 (а.с. 21)

З грудня 2016 року на підставі пенсійної справи, що надійшла з Костянтинівського об'єднаного управління ПФУ Донецької області, позивачеві виплачувалась пенсія за новим місцем постійного проживання.

04 серпня 2017 року відповідач направив позивачеві повідомлення про необхідність звернення до управління соціального захисту Світловодської РДА щодо отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, оскільки за відсутності такої довідки та паперової пенсійної справи підстави для виплати пенсії відсутні. (а.с. 5)

З вересня 2017 року відповідач припинив виплату пенсії ОСОБА_1 з вищевказаних підстав.

21 листопада 2017 року позивач повідомив позивача про те, що він не є внутрішньо переміщеною особою, а з листопада 2016 року він за власною волею на підставі права вільного вибору зареєстрований та постійно проживає у с . Калантаїв Світловодського району Кіровоградської області. Просив відновити виплату пенсії. (а.с. 6)

04 грудня 2017 року відповідач направив ОСОБА_1 листа, у якому роз'яснив, що, оскільки пенсія йому виплачувалась на підставі макету електронної пенсійної справи, що надійшов до Світловодського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області з Костянтинівського об'єднаного управління ПФУ Донецької області, де він перебував на обліку як внутрішньо переміщена особа, то і в подальшому пенсійні виплати йому мають здійснюватися у порядку, що передбачений для такої категорії осіб, а саме за умови наявності довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. В зв'язку з цим виплата пенсії була призупинена з вересня 2017 року і її поновлення буде проведене після надання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. (а.с. 7)

Правомірність дій відповідача щодо невиплати позивачу пенсії починаючи з вересня 2017 року є предметом спору, переданого на вирішення суду.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Питання виплати пенсій врегульовані ст. 47 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , за якою пенсія виплачується щомісяця організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія, виключно в грошовій формі за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання пенсіонера в межах України або перераховується на визначений цією особою банківський рахунок у порядку, передбаченому законодавством.

Підстави припинення виплати пенсії передбачені ст. 49 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Згідно із ч.1 вказаної статті виплата пенсії за рішенням територіальних органів Пенсійного фонду або за рішенням суду припиняється: якщо пенсія призначена на підставі документів, що містять недостовірні відомості; на весь час проживання пенсіонера за кордоном, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України; у разі смерті пенсіонера; у разі неотримання призначеної пенсії протягом 6 місяців підряд; в інших випадках, передбачених законом.

Тобто, підставою для припинення виплати (подальшої невиплати) пенсії може бути виключно мотивоване рішення територіальних органів Пенсійного фонду або рішення суду.

Разом з тим, вмотивоване рішення про припинення виплати пенсії позивачу всупереч вимог ст. 49 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідач не приймав.

Враховуючи те, що припинення виплати пенсії без вирішення цього питання шляхом прийняття відповідного мотивованого рішення не входить до переліку випадків, відповідно до яких припиняється виплата пенсії, суд приходить до висновку про те, що своїми діями відповідач порушив право позивача на отримання пенсії.

Ст. 2 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, гарантуються свобода пересування та вільний вибір місця проживання на її території, за винятком обмежень, які встановлені законом.

Реєстрація місця проживання чи місця перебування особи або її відсутність не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією , законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.

Обмеження вільного вибору місця проживання , встановлені ст. 13 цього Закону відносно ОСОБА_1 не мають місця.

Зареєструвавши місце проживання у ІНФОРМАЦІЯ_2, він реалізував своє право, надане йому ст. 2 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні .

Статус же внутрішньо переміщеної особи, що врегульований Законом України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб , на позивача в такому випадку не розповсюджується, тому вимоги відповідача щодо обов'язкової умови для продовження виплати позивачеві пенсійних виплат наявності у нього довідки про взяття його на облік внутрішньо переміщеної особи є неправомірними.

Більше того, ст. 4 Закону Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування встановлено, що законодавство про пенсійне забезпечення базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, цього Закону, закону про недержавне пенсійне забезпечення, законів, якими встановлюються умови пенсійного забезпечення, відмінні від загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та недержавного пенсійного забезпечення, міжнародних договорів з пенсійного забезпечення, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України (далі - закони про пенсійне забезпечення), а також інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до законів про пенсійне забезпечення, що регулюють відносини у сфері пенсійного забезпечення в Україні.

Частиною 3 статті 4 цього Закону визначено, що виключно законами про пенсійне забезпечення визначаються: види пенсійного забезпечення; умови участі в пенсійній системі чи її рівнях; пенсійний вік для чоловіків та жінок, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат; джерела формування коштів, що спрямовуються на пенсійне забезпечення; умови, норми та порядок пенсійного забезпечення; організація та порядок здійснення управління в системі пенсійного забезпечення.

Статтею 5 Закону передбачено, що дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Виключно цим Законом, зокрема, визначаються порядок здійснення пенсійних виплат за загальнообов'язковим державним пенсійним страхуванням; порядок використання коштів Пенсійного фонду та накопичувальної системи пенсійного страхування.

Таким чином, правовим актом, яким, зокрема, визначено підстави припинення пенсійних виплат, є Закон України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Інші нормативно-правові акти у сфері правовідносин, врегульованих цим Законом, можуть застосовуватися за умови, якщо вони йому не суперечать.

Зміна умов і норм загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону.

Як зазначено судом вище, підстави припинення та поновлення виплати пенсії передбачені ст. 49 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Вказаний перелік є виключним і спеціальним Законом не передбачено можливості припинення виплати пенсії з інших підстав.

Керуючись ст.ст. 2, 241-246, 250, 255, 257,262, 263, п. 10Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити повністю.

Зобов'язати Світловодське об'єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області відновити виплату ОСОБА_1 пенсії з дня припинення її виплати.

Судові витрати у справі віднести на рахунок Держави.

Рішення може бути оскаржене до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання через Світловодський міськрайонний суд апеляційної скарги протягом 30 днів з дня його складення.

Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження , якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 255 КАС України.

Позивач: ОСОБА_1, Кіровоградська область, Світловодський район, село Калантаїв, вулиця Центральна, 84, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2;

Відповідач: Світловодське об'єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області, 27502, Кіровоградська область, місто Світловодськ, вул.. Павлівська, 13, код в ЄДРПОУ 03197842.

Суддя підпис

Згідно з оригіналом:

Суддя Світловодського

міськрайонного суду ОСОБА_2

СудСвітловодський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення16.02.2018
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72652987
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —401/3219/17

Рішення від 16.02.2018

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Волошина Н. Л.

Ухвала від 24.01.2018

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Волошина Н. Л.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Світловодський міськрайонний суд Кіровоградської області

Волошина Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні