Рішення
від 01.03.2018 по справі 911/270/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" березня 2018 р. Справа № 911/270/17

Господарський суд Київської області у складі головуючого судді Лилака Т.Д. за участю секретаря судового засідання Москалика О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Комунального підприємства «Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства» Броварської районної ради

(адреса: 07442, смт Велика Димера, Броварський р-н, Київська обл., вул. Комунальна, 6, код 20577569)

до Броварського об'єднаного Управління пенсійного фонду України Київської області

(адреса:07400, Київська обл., м. Бровари, бул. Незалежності, 11, код 37892505)

про стягнення 131880,26 гривень

за участю представників:

позивача - ОСОБА_1;

відповідача - ОСОБА_2;

Обставини справи:

Комунальне підприємство «Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства» Броварської районної ради (далі - позивач) звернулось до господарського суду Київської області з позовом до Броварського об'єднаного Управління пенсійного фонду України Київської області (далі - відповідач) про стягнення 131880,26 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на невиконання відповідачем умов договору оренди від 18.06.2013 р. в частині сплати орендної плати та витрат на утримання нежитлового приміщення, у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість у сумі 55546,88 грн. орендної плати та 67862,38 грн. витрат на утримання нежитлового приміщення. Враховуючи наявну заборгованість відповідача зі сплати орендних платежів позивачем нараховано 8332,05 грн. штрафу та 138,95 грн. 3 % річних.

Рішенням Господарського суду Київської області від 11.04.2017 (суддя Рябцева О.О.) у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 26.06.2017 (головуючий суддя Зеленіна В.О., судді Зубець Л.П., Ткаченко Б.О.) рішення Господарського суду Київської області від 11.04.2017 залишено без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 15.11.2017 касаційну скаргу Комунального підприємства "Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства" Броварської районної ради задоволено. Постанову Київського апеляційного господарського суду від 26.06.2017 у справі №911/270/17 господарського суду Київської області та рішення господарського суду Київської області від 11.04.2017 у даній справі скасовано, справу направлено на новий розгляд до господарського суду Київської області.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу справ у господарському суді Київської області справу передано на новий розгляд судді Лилаку Т.Д.

Ухвалою господарського суду Київської області від 01.12.2017 прийнято справу до провадження, розгляд справи призначено на 21.12.2017. Зобов'язано позивача та відповідача надати письмові пояснення по суті справи з урахуванням постанови Вищого господарського суду України від 15.11.2017 року у справі №911/270/17.

18.12.2017 через канцелярію суду представник відповідача подав письмові пояснення по суті справи з урахуванням постанови Вищого господарського суду України від 15.11.2017 у справі №911/270/17.

19.12.2017 через канцелярію суду представник позивача подав письмові пояснення по суті справи з урахуванням постанови Вищого господарського суду України від 15.11.2017 у справі №911/270/17.

19.12.2017 через канцелярію суду представник позивача подав клопотання про відкладення розгляду справи.

Ухвалою господарського суду Київської області від 21.12.2017 постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження зі стадії підготовчого провадження. Оголошено перерву у справі до 18.01.2018.

09.01.2018 через канцелярію суду представник відповідача подав клопотання про витребування нових доказів від комунального підприємства «Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства Броварської районної ради» , а саме: витребувати у позивача дані штатний розпис 2014-2015 та 2016 рік; дані про всі об'єкти нерухомого майн, які перебувають у власності позивача.

У судовому засіданні 18.01.2018, заслухавши представників сторін та дослідивши матеріали справи, господарський суд вирішив задовольнити клопотання відповідача про витребування нових доказів.

Ухвалою господарського суду Київської області від 18.01.2018 у судовому засіданні оголошено перерву у справі до 01.02.2018.

01.02.2018 через канцелярію суду представник позивача подав довідку.

Ухвалою господарського суду Київської області від 01.02.2018 постановлено закрити підготовче засідання у справі, розгляд справи призначено на 01.03.2018.

У судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити в задоволенні позову повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

18.06.2013 р. між Броварською районною радою Київської області (орендодавець), комунальним підприємством «Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства» Броварської районної ради (орендодавець) та Управлінням пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області (орендар) було укладено договір № 1-2377 оренди комунального майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл та селищ Броварського району (далі - договір оренди).

Відповідно до п. 1.1. договору оренди у порядку та на умовах, визначених цим договором, орендодавці передають, а орендар приймає у строкове платне користування комунальне майно: 126/1000 (сто двадцять шість тисячних) частин будівлі поліклініки, розташованої за адресою: Київська обл., м. Бровари, вул. Незалежності, 39, загальною площею 491,5 кв.м, а саме: приміщення другого поверху № 202 - 215, № 237 - 250 (далі - майно), що знаходиться на балансі КП «Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства» БРР. Ринкова вартість майна становить 1543000,00 грн. згідно Звіту з незалежної оцінки, зробленого експертом ТОВ «Експерт-Альянс» (Сертифікат суб'єкта оціночної діяльності від 07.09.2012 р. № 13777/2).

Будівля поліклініки належить територіальній громаді сіл та селищ Броварського району в особі представника їх спільних інтересів Броварської районної ради на підставі свідоцтва про право власності, виданого Виконкомом Броварської міської ради 10.02.2012 р. (п. 1.2. договору оренди).

Згідно з п. 1.3. договору оренди майно передається в оренду з метою використання: розміщення Управління Пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області.

Пунктом 2.1. договору оренди передбачено, що орендар вступає у строкове платне користування майном у термін вказаний в договорі одночасно з підписанням сторонами договору та акта приймання-передавання вказаного майна (додаток №1, який є невід'ємною частиною договору).

Відповідно до п. 3.1. договору оренди орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад, сіл та селищ Броварського району, затвердженої рішенням Броварської районної ради від 28.04.2011 р. № 97-7-VI (надалі - Методика розрахунку), або за результатами конкурсу на право оренди становить 1,00 грн. як бюджетній установі за рік, без ПДВ.

Згідно з п. 3.5. договору оренди розмір орендної плати змінюється в односторонньому порядку у разі зміни методики її розрахунку, змін централізованих цін і тарифів або переглядається на вимогу однієї сторін в разі істотної зміни статусу об'єкта оренди з незалежних від сторін причин та в інших випадках, передбачених чинним законодавством.

Орендна плата перераховується орендарем орендодавцям на розрахунковий рахунок щомісячно не пізніше 15 числа наступного місяця (п. 3.6. договору оренди).

Відповідно до п. 5.11. договору оренди орендар зобов'язується здійснювати витрати, пов'язані з утриманням орендованого майна. Укласти з балансоутримувачем орендованого приміщення договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого приміщення, прибудинкової території на надання комунальних послуг орендарю. Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання послуг орендарю підписується разом з договором оренди комунального майна (додаток № 3, який є невід'ємною частиною договору).

Орендар вносить плату балансоутримувачу за оренду та відшкодовує комунальні послуги згідно рахунків та актів здачі-прийняття робіт (надання послуг). Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) орендар повинен повернути балансоутримувачу не пізніше 10 числа місяця наступного за звітним. У разі неповернення акта здачі-прийняття робіт (надання послуг) в установлений термін вважається, що орендар не має заперечень щодо його змісту, рахунок повинен бути сплачений у повному обсязі, а орендар втрачає в подальшому посилатися на будь-які відхилення від умов договору (п. 5.12. договору оренди).

Відповідно до п. 10.3. зміни умов цього договору або його розірвання допускаються за взаємної згоди сторін. Зміни, що пропонується внести, розглядаються сторонами протягом 20 днів з дати їх подання до розгляду іншою стороною.

Цей договір укладено з 18.06.2013 р. до 27.05.2021 р. включно (п. 10.1. договору оренди).

На виконання умов п. 5.11. договору оренди 18.06.2013 р. між Броварською районною радою Київської області (орендодавець), Комунальним підприємством «Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства» Броварської районної ради (балансоутримувач) та Управлінням пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області (орендар) було укладено договір № 1 про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.

Відповідно до п. 1.1. договору № 1 від 18.06.2013 р. балансоутримувач - комунальне підприємство «Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства» Броварської районної ради забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, що знаходиться за адресою: м. Бровари, бул. Незалежності, 39 (надалі - будівля), загальною площею 3091,6 кв.м., а також утримання прибудинкової території, а орендар бере участь у витратах балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним площі в цій будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг наданих балансоутримувачем за цим договором.

На виконання умов договору оренди 18.06.2013 р. орендодавець та балансоутримувач передали, а орендар прийняв в строкове платне користування (оренду) нежитлове приміщення 2-го поверху загальною площею 491,5 м 2 (кім. 202-215, 237-250), що знаходиться у будівлі за адресою: м. Бровари, бул. Незалежності, 39, що підтверджується актом приймання-передачі від 18.06.2013 р., який скріплений печатками та підписами позивача, відповідача та Броварської районної ради.

Як вбачається з акта приймання-передачі від 18.06.2013 р., нежитлове приміщення знаходиться на балансі позивача та потребує поточного ремонту.

Відповідно до п. 9 Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл та селищ Броварського району, затвердженої рішенням Броварської районної ради Київської області № 97-7-VI від 28.04.2011 р., яка діяла станом на час укладення договору оренди, розмір орендної плати за оренду нерухомого майна бюджетними організаціями, які утримуються за рахунок державного та місцевих бюджетів становить 1 гривню.

Судом встановлено, що рішенням № 711-40-VI від 06.11.2014 р. Броварської районної ради Київської області «Про внесення змін до рішення сесії Броварської міської ради № 97-7-VI від 28.04.2011 р. «Про затвердження Методики розрахунку та порядок використання плати за оренду майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ Броварського району та розміри орендних ставок за використання цього майна» було внесено зміни, зокрема, в додаток 2 до рішення від 28.04.2011 р. № 97-7-VI «Орендні ставки за використання нерухомого майна, що перебуває у комунальній власності Броварського району» доповнивши його п. 28: «використання орендарем нерухомого майна за цільовим призначенням - розміщення бюджетних установ (органи державної влади та місцевого самоврядування, їх структурні підрозділи) розмір орендної ставки - 3 %» .

Листом № 04 від 20.01.2015 р. позивач повідомив відповідача про зміну орендної плати бюджетним установам за оренду нерухомого комунального майна у розмірі 3 % орендної ставки та запропонував відповідачу укласти додаткову угоду до договору оренди комунального майна № 1-2377 від 18.06.2013 р. про зміну орендної плати. До вказаного листа позивачем було додано: копію рішення Броварської районної ради № 711-40-VI від 06.11.2014 р., додаткову угоду № 1 до договору оренди комунального майна від 18.06.2013 р. № 1-2377, 3 прим. та розрахунок орендної плати.

Проте, додаткова угода № 1 до договору оренди № 1-2377 від 18.06.2013 р. комунального майна не була підписана відповідачем.

Позивач, посилаючись на те, що рішенням № 711-40-VI від 06.11.2014 р. Броварської районної ради Київської області була змінена Методика розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл та селищ Броварського району в частині розміру орендної плати, яка складає 3 % експертної оцінки, виписав відповідачу рахунки-фактури за оренду приміщення за січень-грудень 2015 р. на загальну суму 55546,88 грн.

Проте, відповідач рахунки-фактури за січень-грудень 2015 р. на загальну суму 55546,88 грн. не оплатив.

Правовідносини сторін регулюються, зокрема, нормами Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Законом України "Про оренду державного та комунального майна".

Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язань - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку (ч. 1 ст. 173 ГК України).

Господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать (ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України).

Згідно з частиною першою статті 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Відповідно до статті 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Згідно зі ст. 283 ГК України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. У користування за договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або цілісний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ). Об'єктом оренди можуть бути, у тому числі, нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення); інше окреме індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення, що належить суб'єктам господарювання.

До відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України (ч. 6 ст. 283 ГК України).

Частиною 1 ст. 286 ГК України встановлено, що орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до ч. 1 ст. 759 ЦК України, за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Згідно з ч. 1 ст. 762 ЦК України, за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" істотною умовою договору оренди, зокрема, є орендна плата з урахуванням її індексації.

Згідно з ч. 4 ст. 10 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" умови договору оренди є чинними на весь строк дії договору і у випадках, коли після його укладення (приведення у відповідність з цим Законом) законодавством встановлено правила, які погіршують становище орендаря.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 19 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" орендар за користування об'єктом оренди вносить орендну плату незалежно від наслідків господарської діяльності. Методика розрахунку орендної плати та пропорції її розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем визначаються для об'єктів, що перебувають у державній власності, Кабінетом Міністрів України. Методика розрахунку орендної плати та пропорції її розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем визначаються органами, уповноваженими Верховною Радою Автономної Республіки Крим (для об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим), та органами місцевого самоврядування (для об'єктів, що перебувають у комунальній власності) на тих самих методологічних засадах, як і для об'єктів, що перебувають у державній власності. Орендна плата, встановлена за відповідною методикою, застосовується як стартова під час визначення орендаря на конкурсних засадах.

Частиною 1 статті 21 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" передбачено, що розмір орендної плати може бути змінено за погодженням сторін. Вказана норма кореспондується з умовами п. 10.3. договору оренди.

Згідно пункту 3.5 спірного договору розмір орендної плати змінюється в односторонньому порядку в разі зміни Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду комунального майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл та селищ Броварського району затвердженої рішенням Броварської районної ради від 06.11.2014 № 711-40-VI або за результатами конкурсу на право оренди, яка складає 3% експертної оцінки (мета використання - розміщення офісу). Названим рішенням дана методика була змінена про що було повідомлено орендаря лист від 20.01.2015, а відтак орендна плата змінилась з 1 грн. на 3% експертної оцінки.

Відповідно до розрахунку позивача, заборгованість відповідача по орендній платі за договором становить 55546,88 гривень.

Доказів сплати відповідачем зазначеної заборгованості на момент звернення позивачем з указаним позовом до суду надано не було.

За таких обставин, позовні вимоги в частині стягнення з відповідача на користь позивача боргу в сумі 55546,88 гривень є обґрунтованими, і тому підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Враховуючи, що відповідач прострочив виконання зобов'язання зі сплати орендної плати за спірними договорами, з нього на користь позивача на підставі ст. 625 ЦК України підлягає стягненню 138,95 гривень 3% річних, які нараховані позивачем відповідно до умов договору та вимог закону.

Статтею 230 ГК України визначено, що порушення зобов'язання є підставою для застосування господарських санкцій (неустойка, штраф, пеня).

Відповідно до п. 3.8 договору оренди, у разі якщо на дату сплати орендної плати заборгованість за нею становить загалом не менше ніж три місяці, орендар також сплачує штраф у розмірі 0,5% від суми заборгованості за кожен день несплати.

Відповідно до ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до ст. 230 ГК України штрафними санкціями визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми, яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання, або неналежного виконання господарського зобов'язання.

Враховуючи вищевикладені норми закону та умови договору, позивачем у зв'язку з простроченням виконання зобов'язання з оплати орендної плати нараховано 8332,05 гривень штрафу відповідно до наданого розрахунку, який відповідає вимогам закону.

Таким чином, позов в частині стягнення штрафу в розмірі 8332,05 гривень, які нараховано позивачем відповідно до вимог чинного законодавства та умов договору, у зв'язку з простроченням відповідачем виконання взятих на себе зобов'язань за вказаним договором є обґрунтованим, і тому підлягає задоволенню.

Щодо позовної вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 67862,38 гривень витрат на утримання нежитлового приміщення, то судом встановлено наступне.

Відповідно до п. 5.11. договору оренди орендар зобов'язаний здійснювати витрати, пов'язані з утриманням орендованого майна. Укласти з балансоутримувачем орендованого приміщення договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого приміщення, прибудинкової території та надання комунальних послуг орендарю. Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послугорендарю підписується разом з договором оренди комунального майна.

Згідно до п. 5.12. договору оренди орендар зобов'язується вносити плату балансоутримувачу за оренду та відшкодовує комунальні послуги згідно рахунків та актів здачі-приймання робіт (надання послуг). Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) орендар повинен повернути балансоутримувачу не пізніше 10 числа місяця наступного за звітним. У разі неповернення акту здачі-прийняття робіт (надання-послуг) в установлений термін, вважається, що орендар не має заперечень щодо його змісту, рахунок повинен бути сплачений у повному обсязі, а орендар втрачає право у подальшому посилатися на будь-які відхилення від умов договору.

Як вже зазначалось, 18.06.2013 між Броварською районною радою Київської області (орендодавець), Комунальним підприємством «Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства» Броварської районної ради (балансоутримувач) та Управлінням пенсійного фонду України в м. Броварах та Броварському районі Київської області (орендар) було укладено договір № 1 про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю, згідно пункту 1.1 якого балансоутримувач - Комунальне підприємство Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства Броварської районної ради забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, що знаходиться за адресою: м. Бровари, бул. Незалежності, 39 (надалі будівля), загальною площею 3091,6 кв.м., а також утримання прибудинкової території, а орендар бере участь у витратах балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним площі в цій будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг наданих балансоутримувачем за цим договором.

Крім пропорційно займаної площі, договір може передбачити й інші критерії розподілу і оплати спожитих послуг, один з яких обирається за взаємною згодою сторін, а саме: пропорційно кількості користувачів; за кількістю джерел обладання. У разі відсутності лічильників з обліку спожитих послуг окремим споживачем або з інших причин неможливості розрахунку витрат окремого орендаря застосовується критерій - пропорційно до займаної площі.

Таким чином, частка Броварського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області, яке орендує приміщення на 2-му поверсі будівлі, не має окремого входу та працівники і відвідувачі якого для входу в орендоване приміщення використовують центральний вхід, коридор першого поверху та сходові марші, у витратах комунального підприємства на утримання місць загального користування будівлі розраховується відповідно до орендованої площі, тобто 491,5.

У відшкодування витрат за утримання місць загального користування входить: прибирання приміщень загального користування будівлі (центральний вхід, вестибюль та коридор першого поверху, туалети першого поверху, сходів марші), утримання інженерних мереж (вода, стоки, електроенергія), оплата праці прибиральниці, сантехніка, електрика разом із нарахуванням на фонд оплати праці.

Позивачем за період з листопада 2014 року по жовтень 2016 року були складені рахунки-фактури та акти здачі-прийняття робіт з відшкодування витрат за утримання приміщення на загальну суму 25856,87 грн. та за період з січня 2015 року по жовтень 2016 року були складені рахунки-фактури та акти здачі-прийняття робіт з відшкодування витрат за охорону приміщення на загальну суму 42005,51 грн., які були передані відповідачу і заперечень останнього щодо якості надання послуг чи законності їх нарахування у встановленому умовами договору порядку до позивача не надходило, тому данні послуги вважаються прийнятими.

Крім того, на підтвердження надання та вартості послуг позивачем надано накази Комунального підприємства Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства Броварської районної ради № 01 від 18.01.2014 та № 05 від 30.12.2015, якими затверджено штатні розписи керівного та інженерно-технічного складу КП Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства Броварської районної ради, якими передбачені посади, зокрема, прибиральниці, двірника, сантехніка, електромонтера та охоронця, їх посадові оклади та фонд заробітної плати (нарахованої та виплаченої ) яких і є основою для розрахунку витрат.

Позивачем за підписом директора надано довідку від 31.01.2017 №09 про те, що у комунального підприємства Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства Броварської районної ради на балансі знаходиться приміщення (колишньої поліклініки) яке перебуває у спільній власності територіальних громад сіл та селищ Броварського району (Броварської районної ради) та розміщене за адресою: м. Бровари, вул. Незалежності 39, виключно в обслуговуванні вказаної будівлі задіяні працівники підприємства. В своїй господарській діяльності комунальне підприємство Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства Броварської районної ради використовує лише зазначене вище приміщення, всі інші об'єкти нерухомого майна що належить Броварській районній раді та перебувають у них на балансі знаходяться у законсервованому стані (не обслуговуються та не використовуються). Також надав копії штатних розписів за 2013-2017 роки в яких зазначено загальну кількість працівників, їх заробітна плата та посади.

07.02.2014 між Управлінням Державної служби охорони при ГУМВС України у Київській області (охорона) та Управлінням Пенсійного фонду України в м. Бровари та Броварському районі Київської області було (замовник) укладено договір № 376/14/12 на централізовану охорону майна на обєкті підрозділом Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України, відповідно до умов п. 2.1. та п. 2.2. якого замовник доручає, а охорона зобов'язується здійснювати охорону майна замовника на об'єкті та обслуговування сигналізації на цьому обєкті. Охорона майна здійснюється охороною у дні і години, вказані у дислокації. У додатку № 2 "Дислокація" до договору № 376/14/12 від 07.02.2014 зазначено, зокрема, найменування об'єкта: приміщення Управління ПФУ в м. Бровари та Броварському районі Київської області та адреса об'єкта: м. Бровари, б-р Незалежності, 39.

Також, 01.04.2015 між Управлінням пенсійного фонду у місті Броварах Київської області (замовник) та фізичною особою підприємцем ОСОБА_3 (виконавець) укладено договір № 09 про надання послуг, відповідно до умов п. 1.1. якого замовник доручає, а виконавець зобов'язується надавати послуги з господарського обслуговування (прибирання) приміщень та сантехнічних комунікацій адміністративних приміщень відповідно до переліку об'єктів обслуговування (додаток 1) та переліку робіт (додаток 2), що додаються до договору і є невід'ємними частинами, дані договори укладені виключно для обслуговування безпосередньо Управління ПФУ і жодним чином не стосуються до обслуговування всієї будівлі в м. Бровари, б-р Незалежності, 39.

У відшкодування витрат за охорону приміщення входить оплата праці охоронників разом із нарахування на оплати праці. Вказані затрати розподіляються між всіма орендарями пропорційно до майнової ними площі в будівлі.

Таким чином, позов в частині стягнення з відповідач на користь позивача заборгованості по відшкодуванню витрат за утримання нежитлового приміщення за період з листопада 2015 по жовтень 2016 в розмірі 67862,38 гривень є обґрунтованим, і тому підлягає задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору, відповідно до статті 129 ГПК України, покладаються судом на відповідача.

Керуючись ст.ст. 129, 237-239, 240 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Броварського об'єднаного Управління пенсійного фонду України Київської області (адреса:07400, Київська обл., м. Бровари, бул. Незалежності, 11, код 37892505) на користь Комунального підприємства «Броварське районне виробниче управління житлово-комунального господарства» Броварської районної ради (адреса: 07442, смт Велика Димера, Броварський р-н, Київська обл., вул. Комунальна, 6, код 20577569) 55546,88 гривень орендної плати, 67862,38 гривень витрат на отримання нежитлового приміщення, 8332,05 гривень штрафу, 138,95 гривень 3% річних та 1979,00 гривень судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

У судовому засіданні 01.03.2018 оголошено вступну та резолютивну частину рішення. Повне рішення складено 12.03.2018.

Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Т.Д. Лилак

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення01.03.2018
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72671542
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/270/17

Ухвала від 06.08.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Булгакова І.В.

Ухвала від 15.05.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Ухвала від 29.05.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Ухвала від 10.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Булгакова І.В.

Постанова від 07.06.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Ухвала від 16.04.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Ухвала від 03.04.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Рішення від 01.03.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Лилак Т.Д.

Ухвала від 01.02.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Лилак Т.Д.

Ухвала від 18.01.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Лилак Т.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні