Рішення
від 26.02.2018 по справі 804/450/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2018 року Справа № 804/450/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Конєвої С.О. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Азов-Роко" до Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

11.01.2018р. Приватне підприємство Азов-Роко звернулося з позовом до Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області та просить:

- визнати бездіяльність Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області щодо не оприлюднення інформації відповідно до статті 15 Закону України Про доступ до публічної інформації , а саме: прийняті нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), проекти рішень, що підлягають обговоренню, перелік та умови отримання послуг, що надаються, форми і зразки документів, правила їх заповнення; перелік наборів даних, що оприлюднюються у формі відкритих даних та щодо ненадання (надання неповної) публічної інформації Приватному підприємству Азов-Роко за письмовими запитами від 07.11.2017р. (вхідний №009/17-3/І, №010/17-3/І від 08.11.2017р., №011/17-3/І, №012/17-3/І від 09.11.2017р.) від 06.12.2017р. (вхідний №014/17-3/І - 023/17-3/І від 06.12.2017р.) та від 07.12.2017р. (вхідний №024/17-3/І від 08.12.2017р.);

- зобов'язати Стрілківську сільську раду Генічеського району Херсонської області не пізніше п'яти днів з дня набрання рішення суду законної сили, надати Приватному підприємству Азов-Роко повну публічну інформацію за зазначеними запитами, а саме: у письмовому вигляді поштою на адресу: 75583, село Стрілкове, вул. Берегова,18, Геніченський район, Херсонська область - копії рішень сесії, якими затверджені зміни до генерального плану села Стрілкове, створені нові вулиці, згідно яких частина земельної ділянки площею 5,6258 га за адресою: село Стрілкове вул. Берегова, 18, підпала під житлову забудову; рішення сесії №287 від 19.05.2017р. та інші стосовно житлової забудови по вул. Морській; усі рішення сесії ради за 2017 рік стосовно земельних ділянок у прибережній захисній смузі уздовж Азовського моря; на електронну адресу: е-mail: azov-roko@email.ua - генеральний план села Стрілкове.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 07.11.2017р., 06.12.2017р. та 07.12.2017р. позивач звернувся до відповідача із письмовими запитами про надання публічної інформації у порядку, встановленому Законом України Про доступ до публічної інформації , а саме: щодо надання копій рішень сесії сільської ради за 2017 рік, якими затверджені зміни до Генерального плану с. Стрілкове, створені нові вулиці згідно яких частина земельних ділянок площею 5,6258 га за адресою: с. Стрілкове, вул. Берегова, 18 підпала під житлову забудову; копію рішення сесії №287 від 19.05.2017р. про виділення земельних ділянок по вул. Морській та інші рішення про надання земельних ділянок у прибережній захисній смузі уздовж Азовського моря; копію Генерального плану с.Стрілкове із внесеними змінами у 2017р.; усі рішення сесії ради за 2017 рік про надання земельних ділянок у прибережній захисній смузі уздовж Азовського моря та просив надіслати відповідь і запитувані копії документів поштою на вказану у запиті адресу, а також на електронну адресу позивача, зазначену у позові. За листом відповідача від 13.11.2017р. строк розгляду запитів відповідачем було продовжено на 20 робочих днів у зв'язку із великим обсягом запитуваної інформації. Проте, 05.12.2017р., 06.12.2017р. листами на адресу позивача було надіслано лише копію рішення №181 від 21.10.2016р. Про погодження проекту землеустрою щодо зміни меж адміністративно-територіальної одиниці с. Стрілкове , жодних інших документів, які вимагали їх виготовлення протягом 20 робочих днів, надано не було, окрім того, повідомлено, що графічна частина Генерального плану села зображена на паперовому носії площею 5 кв.м., виготовити його копію не має можливості та запропоновано ознайомитися з його змістом у приміщенні сільської ради, при цьому, вказані документи для ознайомлення позивачу у приміщенні сільської ради надані не були. Станом на 02.01.2018р. позивач не отримав у повному обсязі запитуваної інформації від відповідача, офіційний сайт у відповідача, як розпорядника публічної інформації, відсутній, що є порушенням вимог ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації , а відмова у наданні інформації та наданні неповної інформації є неправомірною та відповідачем внаслідок такої бездіяльності, не оприлюднення публічної інформації, порушені права позивача на доступ до публічної інформації, гарантовані ст. 34 Конституції України, ст.ст.3-5,14 ч.1 п.1,4,6, ст.15 ч.1 п.2,3, 5-1; 19 ч.1,2 Закону України Про доступ до публічної інформації .

19.02.2018р. 05.03.2018р. засобами електронного зв'язку та поштою на адресу суду відповідачем були надіслані письмові заперечення на даний адміністративний позов, у яких відповідач просив відмовити у повному обсязі у задоволенні позовних вимог позивача посилаючись на те, що 07.11.2017р. до відповідача надійшло декілька запитів від позивача з клопотанням про надання публічної інформації - копії рішень сесії ради за 2017 рік, якими затверджено зміни до генерального плану села Стрілкове,створені нові вулиці, рішення про виділення земельних ділянок та інші рішення про надання земельних ділянок у прибережній захисній смузі уздовж Азовського моря, генеральний план села Стрілкове із внесеними змінами 2017 року, після цього строк розгляду вказаних запитів було продовжено до 20 робочих днів відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації , при цьому, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання і друг згідно п.2 ст.21 вказаного Закону. Відповідач зазначає, що вказаним Законом чітко не прописано поняття повної, належної відповіді та водночас регламентується захист інформації з обмеженим доступом, конфіденційної, таємної та службової, а також обмежено доступ до інформації про особу. Розпорядники інформації мають чітко розрізняти ці поняття та діяти в законних інтересах всіх учасників, не перевищувати свої повноваження та зберігати нейтральне відношення як до запитувачів інформації, так і до осіб та організацій щодо яких було зроблено запит. Згідно ст.ст.16,17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, при цьому, матеріали генеральних планів населених пунктів не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів генерального плану населеного пункту забезпечується відповідно до вимог п.1,4,6 ч.1 ст. 14 Закону України Про доступ до публічної інформації шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування. За викладеного,відповідач вважає, що при наданні відповіді на запити позивача розпорядник інформації діяв у межах своїх повноважень та у відповідності до законів України Про доступ до публічної інформації та Про місцеве самоврядування в Україні , а всі рішення сесії сільської ради оприлюднюються, з усіма документами, які не містять конфіденційну інформацію можна ознайомитися в приміщенні сільської ради (а.с.56-57).

У відповідності до вимог п.1. ч.1 ст.263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо, зокрема, оскарження бездіяльності суб'єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію.

Справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Отже, виходячи з вищенаведених норм, дана справа підлягає розгляду у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у даній справі, тобто у строк до 26.02.2018р.

Із наявних в матеріалах справи документів судом встановлені наступні обставини у справі.

Приватне підприємство "Азов-Роко звернулося з письмовими запитами до Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області про надання публічної інформації від 07.11.2017р., які були зареєстровані відповідачем за вхідними номерами (№009/17-3/І, №010/17-3/І від 08.11.2017р., №011/17-3/І, №012/17-3/І від 09.11.2017р.) від 06.12.2017р. (№014/17-3/І - 023/17-3/І від 06.12.2017р.) та від 07.12.2017р. ( №024/17-3/І від 08.12.2017р.) - (а.с.9-10, 12-17).

Зі змісту копій відповідних письмових запитів видно, що позивач просив надати наступну публічну інформацію шляхом надіслання на його поштову та електронну адресу копії рішень сесії сільської ради та копії Генплану села, а саме:

- рішення сесії ради за 2017 рік, якими затверджені зміни до Генерального плану села Стрілкове, створені нові вулиці, згідно яких частина земельної ділянки площею 5,6258 га за адресою: с.Стрілкове вул. Берегова, 18 підпала під житлову забудову, №287 від 19.05.2017р. про виділення земельних ділянок по вул. Морській та інші рішення про надання земельних ділянок у прибережній захисній смузі уздовж Азовського моря (а.с. 9 та 9-зворот);

- Генеральний план села Стрілкове із внесеними змінами 2017 року (а.с.10 та 10-зворот);

- Генеральний план села Стрілкове із внесеними змінами 2017 року або витяг, фрагмент із Генерального плану з розташування земельних ділянок по вул. Берегова, 18, вул. Морська, та суміжних з ними ділянок (а.с.12 та 12 -зворот);

- рішення сесії ради за 2017 рік, якими затверджені зміни до Генерального плану села Стрілкове, згідно яких частина земельної ділянки площею 5,6258 га за адресою: с.Стрілкове вул. Берегова, 18 підпала під житлову забудову (а.с.13 та 13-зворот);

- рішення сесії ради за 2017 рік, якими створені нові вулиці і плани розташування нових вулиць села (а.с.14 та 14-зворот);

- рішення сесії ради №287 від 19.05.2017р. про виділення земельних ділянок по вул. Морській з планом ділянок (а.с.15 та 15-зворот);

- усі рішення сесії ради за 2017 рік про надання земельних ділянок з двох кілометровій прибережній захисній смузі уздовж Азовського моря (а.с.16 та 16-зворот);

- проект землеустрою щодо зміни меж адміністративно-територіальної одиниці села Стрілкове з площею населеного пункту розміром 2490,00 га (а.с. 17).

Строк розгляду вказаних письмових запитів позивача відповідачем було продовжено до 20 робочих днів у відповідності до п.4 ст.20 Закону України Про доступ до публічної інформації , що підтверджується змістом копії листа відповідача №3/І-17/009-010 від 13.11.2017р. (а.с.21).

У подальшому, 05.12.2017р. та 08.12.2017р. на вищевказані письмові запити позивача відповідачем були надані відповіді згідно яких позивачеві було направлено копію рішення Стрілківської сільської ради №181 від 21.10.2016р. Про погодження землеустрою щодо зміни меж адміністративно-територіальної одиниці с. Стрілкове ; щодо надання копії Генерального плану села або його витягу, повідомлено про те, що виготовити вказаний документ не має можливості та запропоновано ознайомитися зі змістом Генплану безпосередньо у приміщенні сільської ради або звернутися до розробника ТОВ Укргенплан м. Нова Каховка Херсонської області; щодо проекту землеустрою про зміну меж адміністративно-територіальної одиниці с. Стрілкове, то в цій частині повідомлено про те, що зазначена документація передана в проектну організацію для розробки нормативно-грошової оцінки, що підтверджується змістом копій відповідей, доданих до позову (а.с.22-25, 27).

Позивач просить визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не оприлюднення інформації відповідно до статті 15 Закону України Про доступ до публічної інформації , щодо не надання (надання неповної) публічної інформації позивачеві на його письмові запити від 07.11.2017р., 06.12.2017р. та від 07.12.2017р., а також зобов'язати відповідача надати повну публічну інформацію на вказані письмові запити позивача шляхом направлення запитуваної інформації на поштову та електронну адресу позивача не пізніше п'яти днів з дня набрання рішення суду законної сили посилаючись на те, що відповідачем, як розпорядником публічної інформації,порушені права позивача на доступ до публічної інформації, гарантовані ст. 34 Конституції України, ст.ст.14,15,19 Закону України Про доступ до публічної інформації .

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи, перевіривши доводи та надані докази, давши їм належну правову оцінку, проаналізувавши норми чинного законодавства України, оцінивши їх у сукупності, суд находить підстави достатніми для часткового задоволення позову в частині визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо ненадання (надання неповної) публічної інформації на письмові запити ПП Азов-Роко від 07.11.2017р., від 06.12.2017р. та від 07.12.2017р., а також і зобов'язати відповідача надати достовірну, точну і повну інформацію на вказані письмові запити позивача, виходячи з наступного.

Статтею 34 Конституції України передбачено, що кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Законом України Про доступ до публічної інформації регламентований порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.

Відповідно до ст.1 Закону України Про доступ до публічної інформації публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Статтею 3 Закону України Про доступ до публічної інформації визначені гарантії забезпечення права на доступ до публічної інформації, відповідно до якої право на доступ до публічної інформації гарантується: обов'язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; доступом до засідань колегіальних суб'єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

Згідно зі ст. 4 Закону України Про доступ до публічної інформації доступ до публічної інформації здійснюється на принципах: прозорості та відкритості діяльності суб'єктів владних повноважень; вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України Про доступ до публічної інформації доступ до інформації забезпечується, зокрема, шляхом надання інформації за запитами на інформацію.

За приписами ч.1 ст.6 вказаного Закону, встановлено, що інформацією з обмеженим доступом є: конфіденційна інформація;таємна інформація, службова інформація.

Згідно ч.5, ч.7 ст.6 наведеного вище Закону, не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.

Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

Також, ч.3 ст.9 Закону України Про доступ до публічної інформації встановлено, що перелік відомостей, що становлять службову інформацію, який складається органами державної влади, органами місцевого самоврядування, іншими суб'єктами владних повноважень, у тому числі на виконання делегованих повноважень, не може бути обмеженим у доступі.

У відповідності до вимог ст.10-1 вказаного Закону, публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.

Розпорядники інформації зобов'язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах.

Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.

Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов'язковим посиланням на джерело отримання такої інформації.

Публічна інформація, що містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит у формі відкритих даних у разі додержання однієї з таких умов:1) персональні дані знеособлені та захищені відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";2) фізичні особи (суб'єкти даних), персональні дані яких містяться в інформації у формі відкритих даних, надали свою згоду на поширення таких даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";3) надання чи оприлюднення такої інформації передбачено законом; 4) обмеження доступу до такої інформації (віднесення її до інформації з обмеженим доступом) заборонено законом.

Згідно ст.12 вказаного Закону, суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Статтею 13 вищенаведеного Закону, передбачено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема, суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання; юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків.

За приписами п.1 ч.1 ст. 14 Закону України Про доступ до публічної інформації розпорядники інформації зобов'язані, зокрема, надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Порядок оформлення запитів на інформацію визначено ст. 19 Закону України Про доступ до публічної інформації .

Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні (ч.1 ст.19 вказаного Закону).

Строк розгляду запитів на інформацію врегульований ст. 20 Закону України Про доступ до публічної інформації , згідно з частиною першою якої розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження - ч.4 ст. 20 вказаного Закону.

Так, згідно пунктів 4 та 5 ч.3 ст.50 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні секретар сільської ради, зокрема, організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради, забезпечує оприлюднення проектів рішень ради відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" та інших законів; забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням, забезпечує оприлюднення рішень ради відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторної діяльності.

Частиною 1 ст.16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Відповідно до ч.11 ст.17 наведеного вище Закону, матеріали генерального плану населеного пункту не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів генерального плану населеного пункту забезпечується відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.

Отже, із системного аналізу вищенаведених норм чинного законодавства та змісту нормативно-правових актів, аналізу завдань, функцій та повноважень відповідача та його посадових осіб, можна дійти до висновку, що інформація щодо рішень сесій сільської ради, прийнятих у 2017 році, Генеральний план села зі змінами та доповненнями, внесеними у 2017р. та інші копії документів, які запитувалися позивачем віднесені до публічної інформації, розпорядником запитуваної позивачем інформації, викладеній у запитах від 07.11.2017р., 06.12.2017р. та 07.12.2017р. є саме Стрілківська сільська рада Генічеського району Херсонської області та публічна інформація, яка була запитана позивачем шляхом подання письмових запитів повинна була бути надана позивачеві за його письмовими запитами у порядку та у строки встановлені у відповідності до вимог Закону України Про доступ до публічної інформації .

Між тим, як свідчить зміст відповідей відповідача від 05.12.2017р. та від 08.12.2017р. на вищенаведені письмові запити позивача про надання публічної інформації від 07.11.2017р., від 06.12.2017р. та 07.12.2017р. судом було встановлено, що відповідачем, як розпорядником публічної інформації, не було надані копії рішень сесії сільської ради, прийнятих у 2017р. та інших копій рішень сесії ради, які просив надати позивач, не було надано і копії Генерального плану села зі змінами, внесеними у 2017р. та інших документів, які містяться у письмових запитах позивача, окрім надання одного рішення сільської ради №181 від 21.10.2016р.; щодо надання копії Генерального плану села або його витягу (фрагменту) взагалі було відмовлено з підстав неможливості його виготовлення у межах Стрілківської сільської ради, у зв'язку з чим, суд приходить до висновку, що бездіяльність відповідача, яка полягає у ненаданні (наданні неповної) публічної інформації на письмові запити позивача є порушенням вимог Закону України Про доступ до публічної інформації з огляду на те, що вищенаведена інформація є публічної інформацією у розумінні ст. 1, ст. 10-1 Закону України Про доступ до публічної інформації та не може бути обмежена в доступі.

З огляду на викладене, посилання відповідача не неможливість надання такої інформації з будь-яких підстав, у тому числі і неможливість її виготовлення є таким, що суперечить вимогам Закону України Про доступ до публічної інформації .

Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Частина 2 ст. 77 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

Проте, відповідачем не надано жодних належних та допустимих доказів, які б свідчили про законність та обгрунтованість не надання (надання неповної) публічної інформації відповідачем, як розпорядником публічної інформації, на письмові запити позивача від 07.11.2017р., від 06.12.2017р. та 07.12.2017р. з урахуванням вище встановлених обставин у справі та аналізу норм вищенаведеного чинного законодавства України.

Також, приймаючи рішення у даній справі, суд виходить із того, що згідно ч.7 ст.6 та ч.3 ст.9 Закону України Про доступ до публічної інформації якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений, а нормами ст.14 наведеного Закону передбачено, що розпорядники інформації, в даному випадку, відповідач зобов'язаний, зокрема, надавати достовірну, точну та повну інформацію на запити запитувачів інформації - юридичних осіб.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням вимог ч.2 ст. 2 вказаного Кодексу, перевіривши дії (бездіяльність) відповідача у ненаданні позивачеві запитуваної інформації на його письмові запити від 07.11.2017р., від 06.12.2017р. та від 07.12.2017р., суд приходить до висновку, що відповідач вчинив бездіяльність, яка полягає у ненаданні (наданні неповної) публічної інформації на вищевказані письмові запити позивача у порушення вимог ст.34 Конституції України та норм наведених вище законів України, необґрунтовано, без врахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), у зв'язку з чим позовні вимоги позивача у вказаній частині про визнання протиправною бездіяльності відповідача підлягають задоволенню.

Також, враховуючи те, що судом встановлена протиправна бездіяльність відповідача, яка полягає у ненадання (надання неповної) публічної інформації на письмові запити позивача від 07.11.2017р. ( №009/17-3/І, №010/17-3/І від 08.11.2017р., №011/17-3/І, №012/17-3/І від 09.11.2017р.) від 06.12.2017р. ( №014/17-3/І - 023/17-3/І від 06.12.2017р.) та від 07.12.2017р. (№024/17-3/І від 08.12.2017р.), суд приходить до висновку про те, що підлягають задоволенню і позовні вимоги позивача про зобов'язання відповідача, як розпорядника публічної інформації, надати достовірну, точну і повну інформацію на вищевказані запити позивача на поштову та електронну адресу позивача відповідно до вимог Закону України Про доступ до публічної інформації .

В той же час, не підлягають задоволенню позовні вимоги позивача про визнання протиправною бездіяльності відповідача, яка полягає у не оприлюдненні інформації відповідачем відповідно до ст.15 Закону України Про доступ до публічної інформації , а саме: прийняті нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), проекти рішень, що підлягають обговоренню, перелік та умови отримання послуг, що надаються, форми і зразки документів, правила їх заповнення; перелік наборів даних, що оприлюднюються у формі відкритих даних, з огляду на наступне.

Статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обгрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування - ч.1 ст.73 вказаного Кодексу.

А у відповідності до вимог ч.1 ст.76 Кодексу, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Частиною 1 ст.77 вказаного Кодексу встановлено, що на позивача покладено обов'язок довести ті обставини на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

Разом з тим, на підтвердження вказаних позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не оприлюднення відповідачем інформації у відповідності до вимог ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації жодних доказів позивачем не надано.

За таких обставин, суд приходить до висновку про відсутність обґрунтованих підстав для задоволення позовних вимог позивача про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не оприлюднення відповідачем інформації у відповідності до вимог ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації , виходячи з того, що позивачем на підтвердження вказаних позовних вимог не було надано належних і допустимих доказів згідно ст.ст.72,73,76,77 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому у цій частині позову позивачеві слід відмовити.

Не можуть бути і задоволені позовні вимоги позивача в частині зобов'язання відповідача надати позивачеві публічну інформацію за його запитами не пізніше п'яти днів з дня набрання рішенням суду законної сили з урахуванням того, що рішення суду, прийняті в адміністративних справах про оскарження бездіяльності суб'єкта владних повноважень або розпорядника інформації щодо розгляду звернення або запиту на інформацію підлягають негайному виконанню у відповідності до вимог абзацу 2 частини 1 ст.371 Кодексу адміністративного судочинства України.

Приймаючи до уваги викладене, суд приходить до висновку про часткове задоволення даного позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч.3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру позовних вимог.

Виходячи з наведеного, слід стягнути з бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області на користь позивача судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 881 грн. 00 коп. (1762грн./2)понесені позивачем згідно квитанцій №12 від 02.01.2018р., №0.0.934205113.1 від 09.01.2018р.(а.с.3,33) з урахуванням часткового задоволення позову та вимог ч.3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 2-10, 11,12, 47, 72-77,94,122,132,139,193,241-246,250,251, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства Азов-Роко до Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області щодо ненадання (надання неповної) публічної інформації на письмові запити Приватного підприємства Азов-Роко від 07.11.2017р. (вхідний №009/17-3/І, №010/17-3/І від 08.11.2017р., №011/17-3/І, №012/17-3/І від 09.11.2017р.) від 06.12.2017р. (вхідний №014/17-3/І - 023/17-3/І від 06.12.2017р.) та від 07.12.2017р. (вхідний №024/17-3/І від 08.12.2017р.).

Зобов'язати Стрілківську сільську раду Генічеського району Херсонської області (75583, Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вул. Центральна, 105е, ЄДРПОУ 26283863) надати достовірну, точну і повну інформацію на письмові запити Приватного підприємства Азов-Роко (49106, м. Дніпро, провулок Добровольців, будинок 2 кв.79, ЄДРПОУ 35542677) від 07.11.2017р. (вхідний №009/17-3/І, №010/17-3/І від 08.11.2017р., №011/17-3/І, №012/17-3/І від 09.11.2017р.) від 06.12.2017р. (вхідний №014/17-3/І - 023/17-3/І від 06.12.2017р.) та від 07.12.2017р. (вхідний №024/17-3/І від 08.12.2017р.) у спосіб та у порядку, встановленому Законом України Про доступ до публічної інформації .

Допустити негайне виконання рішення суду у даній адміністративній справі у відповідності до вимог абзацу 2 ч.1 ст. 371 Кодексу адміністративного судочинства України.

В іншій частині позову - відмовити.

Стягнути з бюджетних асигнувань Стрілківської сільської ради Генічеського району Херсонської області (75583, Херсонська область, Генічеський район, село Стрілкове, вул. Центральна, 105е, ЄДРПОУ 26283863) на користь Приватного підприємства Азов-Роко (49106, м. Дніпро, провулок Добровольців, будинок 2 кв.79, ЄДРПОУ 35542677) - витрати по сплаті судового збору у розмірі 881 грн. 00 коп. ( вісімсот вісімдесят одна грн. 00 коп.).

Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення, або протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення (у разі розгляду справи у порядку письмового провадження) відповідно до вимог ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України та у порядку, встановленому п.п.15.1 п.15 Розділу УІІ Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду набирає законної сили у строки, визначені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.О. Конєва

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2018
Оприлюднено14.03.2018
Номер документу72675525
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/450/18

Рішення від 26.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Конєва Світлана Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні