ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 07 березня 2018 року м. Київ № 826/39/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОАГРОТРЕЙД» про стягнення штрафу, ВСТАНОВИВ: 02.01.2018 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОАГРОТРЕЙД» (ТОВ «АВТОАГРОТРЕЙД») про стягнення штрафу в сумі 17 000,00 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що комісією встановлено порушення ТОВ «АВТОАГРОТРЕЙД» вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг та застосовано штраф у розмірі 17 000,00 грн. Сума штрафу до Державного бюджету України станом на час звернення до суду відповідачем не перерахована, а відтак, підлягає стягненню в судовому порядку. Ухвала Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.01.2018 про відкриття провадження у справі надсилалася на адресу відповідача, однак поштова кореспонденція повернулася на адресу суду не врученою з відміткою за закінченням встановленого строку зберігання. 15.12.2017 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» від 03.10.2017 №2147-VIII, яким внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), виклавши його в новій редакції. Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України в новій редакції передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу. Положеннями пункту 4 частини першої статті 263 КАС України встановлено, що суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Отже, дослідивши обставини справи та оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, за результатами перевірки відповідача складено акт від 18.09.2017 №1825/16-3/13 про правопорушення, вчинені ТОВ «АВТОАГРОТРЕЙД» на ринку фінансових послуг, а саме, неподання звітних даних за 1 квартал 2017 року та за 2 квартал 2017 року. На підставі акта від 18.09.2017 №1825/16-3/13 позивачем прийнято постанову від 06.10.2017 №1185/1825/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідно до якої до ТОВ «АВТОАГРОТРЕЙД» застосовано штрафні санкції у розмірі 17 000,00 грн. Постанову надіслано відповідачу 20.09.2017, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих. Як вбачається зі змісту цієї постанови, відповідачу встановлений термін до 06.11.2017 для надання документів, які підтверджують сплату штрафу чи повідомлення про відмову від добровільного виконання постанови. Оскільки, суб'єкт господарювання у добровільному порядку вимоги постанови від 06.10.2017 №1185/1825/16-3/13-П не виконав та не сплатив суму штрафу, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку. Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 №2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення. Частиною першою статті 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Згідно пункту 3 частини першої статті 40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону. Відповідно до частини третьої статті 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку. Станом на день вирішення спору доказів на підтвердження сплати відповідачем штрафу чи оскарження постанови в судовому порядку до суду не надано. Несплата підприємством застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави. Згідно з частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Виходячи з вищенаведених приписів законодавства, поданих позивачем документів і матеріалів, з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та враховуючи те, що відповідач у встановлений судом строк не спростував твердження позивача, доказів виконання постанови на день винесення рішення не надав, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню. Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Враховуючи відсутність таких заходів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, судовий збір на їх користь стягненню з відповідача не підлягає. На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України, ВИРІШИВ: Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 3, код ЄДРПОУ 38062828) до Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОАГРОТРЕЙД» про стягнення штрафу, - задовольнити повністю. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОАГРОТРЕЙД» (вул. Січових Стрільців, буд. 77, офіс 711, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 40901933) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 17 000,00 грн (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок). Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Суддя О.М. Чудак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2018 |
Оприлюднено | 16.03.2018 |
Номер документу | 72683673 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Чудак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні