Постанова
від 22.12.2009 по справі 13669/09/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" грудня 2009 р.

16 год.50 хв. Справа № 2-а-13669/09/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді: ,

при секретарі: Симоненко І . А.,

за участю:

представника позивача - Бр агіної К.І.,

представника відповідача - Шевченка О.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

відкритого акціонерного т овариства "Херсонський комб інат хлібопродуктів"

до Державної податкової і нспекції у м. Херсоні

про визнання нечинним пода ткового повідомлення - рішен ня,

встановив:

ВАТ "Херсонський комб інат хлібопродуктів" звернул ось до суду з адміністративн им позовом до Державної пода ткової інспекції у м. Херсоні , в якому просить визнати неч инним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.10.20 09р. № 0004682301 /0, яким позивачу зменше но бюджетне відшкодування ПД В в сумі 336 799 грн. 54 коп., на підста ві акту № 3000/23-2/00952367 від 09.10.2009 року «Пр о результати невиїзної поза планової перевірки ВАТ «Херс онський комбінат хлібопроду ктів» з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на до дану вартість на рахунок пла тника у банку за березень - тра вень 2009 року».

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала у повному обся зі та пояснила, що оскаржуван им повідомленням-рішенням по зивачу зменшено бюджетне від шкодування з податку на дода ну вартість у березні - травні 2009р. на суму 336 799 грн. 54 коп. Повідо млення-рішення прийнято на п ідставі акта позапланової не виїзної перевірки ВАТ "Херсо нський КХП" від 09.10.2009р, в якому за значено, що ВАТ Херсонський к омбінат хлібопродуктів" зав ищено бюджетне відшкодуванн я з ПДВ. ДПІ у м. Херсоні у ході з устрічних перевірок не змогл а підтвердити сплату податку на додану вартість суб' єкт ами підприємницької діяльно сті що були постачальниками товару позивача та їх контра гентами, з якими позивач не ма в безпосередніх господарськ их зв' язків. ВАТ «Херсонськ ий комбінат хлібопродуктів", відповідно до вимог законод авства, правильно та своєчас но звітувало і сплачувало ПД В, тому порушень Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість" (далі - Закон України №1 68/97), зазначених в акті перевір ки, не допускало.

Представник відповідача п роти позову заперечив, мотив уючи тим, що позивачем безпід ставно завищено заявлену сум у бюджетного відшкодування з податку на додану вартість т а пояснив, що у лютому - квітн і 2009 року постачальниками тов арів позивачу були різні суб ' єкти господарювання, які н е є виробниками товару. Їх пос тачальниками по другому - ч етвертому ланцюгам були підп риємства щодо яких відсутня інформація про сплату ними П ДВ до бюджету. Так, ТОВ «Комер ційна фірма «Екс-Пром» не зна ходиться за юридичною адресо ю, а відносно ПП «Інвал Н» внес ено запис до ЄДРПОУ про відсу тність підтвердження відомо стей. Оскільки неможливо під твердити факт надмірної спла ти податку на додану вартіст ь до бюджету по даним постача льникам, то відсутні і підста ви для повернення сум надмір но сплаченого податку позива чу.

Заслухавши пояснення стор ін, проаналізувавши матеріал и справи, суд вважає, що позов обгрунтований та підлягає з адоволенню у зв'язку із насту пними обставинами.

За своєю економічною суттю податок на додану вартість є непрямим податком, тобто цей податок включається в ціну т овару при його продажу. Обов' язок сплатити ПДВ до бюджету виникає у платника податків у разі збільшення вартості р еалізовуваного товару, тому на платника податків Законом №168/97-ВР покладено обов' язок ф ормувати податкові зобов' я зання та податковий кредит д ля визначення своїх зобов' я зань перед бюджетом.

Законом №168/97-ВР передбачено, що головними умовами включе ння ПДВ до податкового креди ту є наявність податкової на кладної та використання прид баного товару для господарсь кої діяльності платника пода тків. У разі перевищення пода ткового кредиту над податков ими зобов' язаннями платник ПДВ отримує право на бюджетн е відшкодування податку на д одану вартість на розрахунко вий рахунок. Законом України №168/97 передбачено, що умовою дл я отримання бюджетного відшк одування податку на додану в артість на розрахунковий рах унок є фактична сплата цього податку постачальникам това рів (робіт, послуг).

В ході перевірки податкови м органом встановлено, що одн им із постачальників товару у лютому та березні 2009 року по п ершому ланцюгу було ТОВ Коме рційна фірма «Екс - Пром», ві двантаження проводилось зг ідно розрахунків та податков их накладних, розрахунки вел ись у безготівковій формі. Ві дповідно до відповіді ДПІ у К расногвардійському районі м . Дніпропетровська №8393/7 від 16.06.200 9 року, ТОВ Комерційна фірма « Екс - Пром» відсутня за місц езнаходженням. Також, податк овим органом повідомлено, що ТОВ Комерційна фірма «Екс - Пром» зареєстроване 26.08.2008 року , засновником (а також директо ром та головним бухгалтером) підприємства є ОСОБА_1. На підставі таких даних відпов ідач вважає, що ТОВ Комерційн а фірма «Екс - Пром» має озна ки фіктивності підприємств а, у зв' язку з чим не можливо встановити надмірної сплати податку підприємства ВАТ Хе рсонський КХП» від постачаль ника ТОВ Комерційна фірма «Е кс - Пром», тому позивач не ма є права на бюджетне відшкоду вання ПДВ.

Як вбачається з матеріалів справи, у лютому - березні 200 9 року постачальником позива ча було ТОВ Комерційна фірма «Екс - Пром»( код ЄДРПОУ 36093977, а дреса: м. Дніпропетровськ, вул . Чичерина, 74). Проведення госпо дарських операцій з даним по стачальником підтверджуєть ся договорами купівлі - про дажу №20-02/09/273 від 20.02.2009 р., № 02-03/09324 від 0 2.03.2009 р., № 02.03/2/09/325 від 02.03.2009 р., які уклад алися між позивачем та ТОВ Ко мерційна фірма «Екс - Пром» в особі директора Соловйово ї Є.А., а не ОСОБА_1., як зазнач ає відповідач.

Згідно реєстру платників п одатку на додану вартість, ТО В Комерційна фірма «Екс - Пр ом» під час здійснення госпо дарських операцій було зареє стровано у порядку, передбач еному ст.. 9 Закону України « Пр о податок на додану вартість », мало свідоцтво платника ПД В № 100138623, що підтверджується над аними позивачем копіями.

Відповідно до ст.. 82 Господар ського кодексу України, уста новчим документом товарист ва з обмеженою відповідальні стю є статут. Статут суб' єкт а господарювання повинен міс тити відомості в тому числі п ро органи управління і контр олю, їх компетенцію.

Суд не погоджується із твер дженням відповідача, що оскі льки у податкових накладних, договорах купівлі - продаж у, наданих позивачем, зазначе но інше прізвище директора Т ОВ Комерційна фірма «Екс - П ром», ніж в свідоцтві про Дер жавну реєстрацію, то зазначе не товариство має ознаки фік тивності.

Суд вважає, що зміна керівни ка підприємства не є підстав ою для зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ позивач у. Відповідачем не доведено, щ о у зв' язку із зміною керівн ика зазначені угоди є недійс ними чи мають ознаки фіктивн ості.

У квітні 2009 року постачальни ками позивача були:

ТОВ ТД “Херсонзерноекспо” , який не є виробником товару, його контрагентами були:

- по другому ланцюгу - ТОВ “То ргінвест плюс”, який не є виро бником товару;

- по третьому ланцюгу - ТОВ “Б різ Груп”, не є виробником тов ару;

- по четвертому ланцюгу - ПП “ Івал Н”, щодо якого в ЄДРПОУ вн есено запис про відсутність підтвердження відомостей (за пис внесено 24.07.2009 р.).

Аналіз викладених у акті ДП І порушень свідчить про те, що причиною зменшення бюджетно го відшкодування із ПДВ пози вачу стало неможливість підт вердити факт надмірної сплат и ПДВ його котрагентами.

Проте, Законом України № 168/97-В Р на платника податків не пок ладено функцію контролю за н арахуванням та сплатою ПДВ д о бюджету постачальниками то варів (робіт, послуг). Законом України “Про державну подат кову службу в Україні”від 04.12.19 90р. № 509-ХІІ вказану функцію пок ладено на податкову службу, а єдиним документом, що підтве рджує для покупця цих товарі в сплату або намір сплатити П ДВ до бюджету, є податкова нак ладна.

Необхідно зазначити, що пр и проведенні перевірки ДПІ у м. Херсоні не встановило пору шень постачальниками по перш ому ланцюгу ТОВ ТД «Херсонзе рноекспо» та ТОВ «Торгинвест плюс» щодо надання звітност і та були відсутні зауваженн я щодо оформлення податкових накладних.

Стосовно неможливості про ведення перевірки сплати ПДВ ПП «Івал Н», яке у ланцюгу по стачання з ТОВ ТД «Херсонзер ноекспо», а у ланцюгу постача ння з ТОВ «Торгинвест плюс» є постачальником по третьому ланцюгу у зв' язку з відсутн істю підтвердження відомост ей, необхідно зазначити наст упне.

Угоди із цими підприємства ми були виконані у лютому - кві тні 2009 року.

Відповідно до довідки ДПІ у Ленінському районі м. Микола єва від 02.10.2009р. № 7664/7/23-204 провести н евиїзну документальну перев ірку ПП “Івал Н” неможливо у з в' язку з тим, що згідно бази д аних АІС «Облік платежів і по датків» стан підприємства 7 - до ЄДРПОУ внесено запис про в ідсутність підтвердження ві домостей, запис внесено 24.07.2009 р оку.

Аналіз наданої інформації свідчить про те, що дане підпр иємство на момент виконання угод із позивачем було платн иком ПДВ, що підтверджувалос ь відповідним свідоцтвом та мало право виписувати податк ові накладні.

Думка представника ДПІ у м . Херсоні, що у разі не підтвер дження сплати ПДВ до бюджету постачальниками товарів (ро біт, послуг), у позивача відсут нє право на бюджетне відшкод ування, не відповідає вимога м законодавства з податку на додану вартість. Закон Украї ни № 168/97-ВР не передбачає механ ізм контролю і відповідальні сть покупця за сплату податк у на додану вартість постача льниками товарів (робіт, посл уг) по ланцюгу до виробника.

Відповідно до п. 2 ст.71 КАС Укр аїни, в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень обов 'язок щодо доказування право мірності свого рішення, дії ч и бездіяльності покладаєтьс я на відповідача, якщо він зап еречує проти адміністративн ого позову.

Фактично ДПІ у м. м. Херсоні в порушення зазначеної статті як суб' єкт владних повнова жень не довела правомірність своїх дій по зменшенню суми б юджетного відшкодування ПДВ .

Оскільки у позивача наявні належним чином оформлені по даткові накладні, ним сплаче но постачальникам у повному обсязі податок на додану вар тість у складі вартості пост авлених товарів, належним чи ном оформлені та здані до ДПІ податкові декларації, тобто позивачем виконані всі вимо ги Закону № 168/97-ВР, то відповідн о він має право на включення д о податкового кредиту сплаче них сум ПДВ.

За таких обставин, позовні в имоги ВАТ " Херсонський комбі нат хлібопродуктів " підляга ють повному задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись ст. 158-163, 167 КАС України, -

постановив:

Позовні вимоги відкрито го акціонерного товариства " Херсонський комбінат хлібоп родуктів" до Державної пода ткової інспекції у м. Херсон і про визнання нечинним пода ткового повідомлення - рішен ня - задовольнити повністю.

Визнати нечинним податков е повідомлення - рішення Держ авної податкової інспекції у м. Херсоні № 0004682301/0 від 14.10.2009 рок у.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі в 10-денний строк з дня її п роголошення, а в разі складен ня постанови у повному обсяз і відповідно до ст. 160 КАС Украї ни - з дня складення в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після ц ього протягом 20 днів апеляцій ної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 25 гр удня 2009 р..

Суддя Попов В .Ф.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2009
Оприлюднено16.09.2010
Номер документу7269736
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13669/09/2170

Постанова від 22.12.2009

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні