ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" лютого 2018 р. м. Київ Справа № 911/3406/17
Суддя господарського суду Київської області Подоляк Ю.В., розглянувши справу
за позовом Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Львів до Товариства з обмеженою відповідальністю Центріндустрія , Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь про стягнення 80000 грн. за участю представників:
позивача:ОСОБА_1 - дов. від 26.07.2017 № 13/09-1349 відповідача:не з'явився, про час і місце судового засідання повідомлені можливими засобами зв'язку суть спору:
До господарського суду Київської області надійшла позовна заява Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Центріндустрія (далі - відповідач) про стягнення 80000 грн., з яких 40000 грн. штраф та 40000 грн. пеня.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на несплату відповідачем у встановлений термін штраф накладений відповідно до рішення Адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу від 20.11.2015 № 69 р/к.
Присутній в судовому засіданні представник позивача повністю підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити з мотивів викладених в позові.
Відповідач, повідомлений можливими засобами зв'язку про час і місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився, відзиву на позовну заяву не надіслав, про причини неявки суд не повідомив.
Враховуючи, що неявка відповідача в судове засідання не перешкоджає розгляду спору по суті, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України за відсутності представника відповідача за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, присутнього в судовому засіданні, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд -
встановив:
Адміністративною колегією Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за результатами розгляду справи № 2-01-38/2015 про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Центріндустрія законодавства про захист економічної конкуренції, прийнято рішення Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу від 20.11.2015 № 69 р/к (далі - рішення), яким визнано дії Товариства з обмеженою відповідальністю Центріндустрія порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим п. 1 ст. 50 та п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України Про захист економічної конкуренції , у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, шляхом спотворення результатів торгів, що проводились Державним територіально-галузевим об'єднанням Львівська залізниця у 2012 році згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів № 248916, опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщене на вебпорталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 88 (690) від 23.07.2012 та накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю Центріндустрія штраф у розмірі 40000 грн.
Відповідно до п. 1 ст. 50 Закону України Про захист економічної конкуренції порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції є, зокрема, антиконкурентні узгоджені дії.
Згідно п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України Про захист економічної конкуренції антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються, зокрема, спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.
Положеннями ч. 4 ст. 6 Закону України Про захист економічної конкуренції визначено, що вчинення антиконкурентних узгоджених дій забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 52 Закону України Про захист економічної конкуренції за порушення, передбачені пунктами 1, 2 та 4 статті 50 цього Закону, накладаються штрафи у розмірі до десяти відсотків доходу (виручки) суб'єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф. У разі наявності незаконно одержаного прибутку, який перевищує десять відсотків зазначеного доходу (виручки), штраф накладається у розмірі, що не перевищує потрійного розміру незаконно одержаного прибутку. Розмір незаконно одержаного прибутку може бути обчислено оціночним шляхом.
Статтею 22 Закону України Про Антимонопольний комітет України передбачено, що розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом. Невиконання розпоряджень, рішень та вимог органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимог уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення тягне за собою передбачену законом відповідальність.
Відповідно до ст. 24 Закону України Про Антимонопольний комітет України рішення та розпорядження, що приймаються органами Антимонопольного комітету України, головами його територіальних відділень відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції, надаються особам, які беруть участь у справі, у вигляді їх копій, посвідчених у порядку, встановленому законодавством. Особливості порядку надання та оприлюднення рішень, розпоряджень встановлюються законодавством про захист економічної конкуренції.
Положеннями абз. 1 ч. 1 ст. 56 Закону України Про захист економічної конкуренції визначено, що рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.
Згідно супровідного листа Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 30.11.2015 № 13/04-2161, рішення Адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу від 20.11.2015 № 69 р/к було надіслано на адресу відповідача.
Однак, зазначена поштова кореспонденція, яку направляло Львівське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, не була вручена адресату та повернута відправнику відділенням поштового зв'язку з довідкою, яка містить відмітку щодо причини повернення конверту за закінченням встановленого строку зберігання .
Відповідно до абз. 2-5 ч. 1 ст. 56 Закону України Про захист економічної конкуренції у разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема внаслідок: відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб'єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, - рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України Голос України , газета Кабінету Міністрів України Урядовий кур'єр , Офіційний вісник України , друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).
Інформацію про прийняте рішення Адміністративною колегією Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України Про визнання порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу від 20.11.2015 № 69 р/к було опубліковано в газеті Урядовий кур'єр від 16.07.2016 № 132 (5752), завірена копія сторінки зазначеного видання, на якій розміщена вказана публікація, залучена до матеріалів справи.
Отже, рішення вважається таким, що вручено ТОВ Центріндустрія 26.07.2016.
Рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу (ч. 2, 3 ст. 56 Закону України Про захист економічної конкуренції ).
Таким чином, відповідач мав сплатити штраф, накладений на нього згідно рішення від 20.11.2015 № 69 р/к до 26.09.2016 включно.
Рішення Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу від 20.11.2015 № 69 р/к на час розгляду даної справи є чинним.
Проте, відповідач всупереч згаданих приписів закону штраф в розмірі 40000 грн., накладений рішенням Адміністративної колегії Київського міського територіального відділення Антимонопольного комітету України Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу від 20.11.2015 № 69 р/к не сплатив. Доказів протилежного відповідач суду не надав.
З метою захисту інтересів держави, споживачів та суб'єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в тому числі про зобов'язання виконати рішення органів Антимонопольного комітету України; стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені (ст. 25 Закону України Про Антимонопольний комітет України ).
Відповідно до п.п. 14 п. 3 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затверджене розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.2001 № 32-р, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 30.03.2001 за № 291/5482р. у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції відділення має такі повноваження, зокрема, звертатися до суду із позовами, заявами і скаргами у зв'язку із застосуванням законодавства про захист економічної конкуренції.
Відповідно до ч. 7 ст. 56 Закону України Про захист економічної конкуренції у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку.
Враховуючи те, що рішення Адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу від 20.11.2015 № 69 р/к на час розгляду даної справи є чинним, рішення органів Антимонопольного комітету України є обов'язковими до виконання, а також те, що станом на день прийняття рішення відповідач не сплатив накладений на нього штраф, вимоги позивача про стягнення з відповідача 40000 грн. штрафу є доведеними, обґрунтованими, відповідачем не спростованими, а тому підлягають задоволенню.
Позивач також посилаючись на ч. 5 ст. 56 Закону України Про захист економічної конкуренції просить суд стягнути з відповідача за прострочення сплати штрафу, накладеного рішенням Адміністративної колегії Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу від 20.11.2015 № 69 р/к, пеню у розмірі 40000 грн.
Частиною 5 статті 56 Закону України Про захист економічної конкуренції передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.
За порушення строку оплати штрафу, позивачем нарахована пеня за кожний день прострочення сплати штрафу у розмірі півтора відсотка від суми штрафу за період прострочення з 27.09.2016 по 02.12.2016 в розмірі 40200 грн., проте, позивач просить суд стягнути з відповідача пеню в розмірі 40000 грн., у відповідності до вимог п. 5 ст. 56 Закону України Про захист економічної конкуренції , оскільки розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Оскільки розмір пені, заявлений позивачем, відповідає вимогам встановленим ч. 5 ст. 56 Закону України Про захист економічної конкуренції , вимога позивача про стягнення з відповідача пені в сумі 40000 грн. є доведеною, обґрунтовано, відповідачем не спростованою, а відтак підлягає задоволенню. Доказів протилежного відповідач суду не надав.
Відшкодування витрат по сплаті судового збору відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладається судом на відповідача.
Керуючись ст. 129 1 Конституції України, ст. 13, 74, 123, 129, ч. 9 ст. 165, ст. 232, 233, 236-238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
вирішив:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Центріндустрія (95022, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Кечкеметська, 108, ідентифікаційний код 37143654) в дохід Державного бюджету України 40000 (сорок тисяч) грн. штрафу та 40000 (сорок тисяч) грн. пені.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Центріндустрія (95022, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Кечкеметська, 108, ідентифікаційний код 37143654) на користь Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (79000, Львівська обл., м. Львів, вул. Коперника, буд. 4, ідентифікаційний код 20812013) 1600 (одну тисячу шістсот) грн. витрат зі сплати судового збору.
Видати накази після набрання судовим рішенням законної сили.
Дане рішення господарського суду Київської області набирає законної сили у строк та порядку передбаченому ст. 241 ГПК України та може бути оскаржено у строк визначений ст. 256 ГПК України в порядку передбаченому ст. 257 ГПК України з врахуванням пп. 17.5 п. 17 ч. 1 розділу ХІ Перехідні положення ГПК України.
Суддя Ю.В. Подоляк
Дата підписання рішення 14.03.2018
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2018 |
Оприлюднено | 14.03.2018 |
Номер документу | 72703080 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Подоляк Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні