ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 березня 2018 року м. Житомир справа № 806/684/18
категорія 6.3
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Панкеєвої В.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом керівника Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області в інтересах держави до Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії,
встановив:
Керівник Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави, в якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області щодо неоформлення права власності на будівлю дитячого садка, розташованого за адресою: вул.Свободи,буд.2, с.Скраглівка Бердичівського району Житомирської області;
- зобов'язати Скраглівську сільську раду Бердичівського району Житомирської області вжити заходів щодо оформлення права власності на будівлю дитячого садка, розташованого за адресою: вул.Свободи,буд.2, с.Скраглівка Бердичівського району Житомирської області.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Бердичівською місцевою прокуратурою встановлено достатні підстави для представництва в суді інтересів держави, у зв'язку з тим, що Скраглівською сільською радою протягом тривалого часу не здійснено оформлення та державну реєстрацію права власності на будівлю дитячого дошкільного навчального закладу. Так, рішенням 8 сесії 24 скликання Скраглівської сільської ради від 02.10.2003 дано згоду на прийняття до комунальної власності сільської ради дитячого садка 1990 року побудови. ОСОБА_1 з відомостями реєстру прав власності на нерухоме майно, відомості про реєстрацію права власності на будівлю Скраглівського дитячого садка відсутні. Стверджує, що Скраглівська сільська рада не вжила необхідних заходів для оформлення права власності на будівлю дитячого садка, розташованого за адресою: вул.Свободи,буд.2, с.Скраглівка Бердичівського району Житомирської області, у зв'язку з чим допустила протиправну бездіяльність.
Прокурор, в судове засідання 12 березня 2018 року прибула, подала клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. Просила позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, причини неявки не повідомив. Відповідно до ч.6 ст.7, ч.11 ст.126 КАС України про дату, час та місце розгляду заяви повідомлявся належним чином та вчасно, про, що свідчить поштове повідомлення про отримання судової повістки. Відзиву на позовну заяву не надано.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.
Як встановлено з матеріалів справи, рішенням 8 сесії 24 скликання Скраглівської сільської ради від 02.10.2003 безкоштовно передано на баланс сільської ради дитячий садок, що знаходився на балансі ліквідованого СТзОВ "Скраглівецьке" (а.с.14).
Рішенням 24 сесії 5 скликання Скраглівської сільської ради від 15.12.2008 утворено дошкільний навчальний заклад "Дошколярик" (а.с.16).
Листом від 12.12.2017 № 328 Скраглівська сільська рада повідомила Бердичівській місцевій прокуратурі, що свідоцтво про право власності не оформлялось та не проводилась державна реєстрація права власності на будівлю дошкільного навчального закладу (а.с.24).
Вважаючи, що Скраглівською сільською радою не виконано законом закріплені повноваження, керівник Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області звернувся до суду з вказаним позовом в інтересах держави.
Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 23 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, шо прокурор може звернутися до суду щодо визнання протиправними дій чи бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії або утриматися від вчинення певних дій. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Відповідно до ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
ОСОБА_1 зі ст.12 Земельного кодексу України установлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до статті 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Нормами статті 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Так, статтею 125 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
ОСОБА_1 зі ст.126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Статтею 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до норм ч.1 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
ОСОБА_1 з ч.2 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб'єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
З аналізу норм чинного законодавства, суд дійшов висновку, що право власності та інші речові права на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування підлягають обов'язковій державній реєстрації.
Як вже встановлено судом, рішенням 8 сесії 24 скликання Скраглівської сільської ради від 02.10.2003 безкоштовно передано на баланс сільської ради дитячий садок.
На підтвердження даного факту, до матеріалів справи долучено копію акту приймання-передачі об'єктів соціальної сфери у комунальну власність на баланс Скраглівської сільської ради прийнято приміщення вказаного дитячого садка (а.с.15).
Рішенням 24 сесії 5 скликання Скраглівської сільської ради від 15.12.2008 утворено дошкільний навчальний заклад "Дошколярик".
ОСОБА_1 з пунктами 1.1.-1.2. статуту дошкільний навчальний заклад "Дошколярик" Скраглівської сільської ради створено на підставі рішення Скраглівської сільської ради від 15.12.2008. Юридичною адресою дошкільного закладу зазначено: вул. Леніна, 2, с. Скраглівка, Бердичівського району Житомирської області, 13343.
Так, рішенням 6 сесії 7 складання Скраглівської сільської ради від 24.03.2016 №48 вулицю Леніна в с. Скраглівка перейменовано на вулицю Свободи без змін поштових номерів будинків, установ та споруд (а.с. 23).
Відповідно до пункту 9.1. Статуту дошкільному навчальному закладу "Дошколярик" передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики (а.с.17-22).
ОСОБА_1 Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна станом на 05.02.2018 відомості щодо права власності на нерухоме майно, дошкільний навчальний заклад "Дошколярик" - відсутні (а.с.25-33).
Крім того, з матеріалів справи встановлено, що відповідач листом від 12.12.2017 № 328 підтвердив відсутність державної реєстрації права власності на будівлю дошкільного навчального закладу.
Таким чином, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправною бездіяльності Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області щодо неоформлення права власності на будівлю дитячого садка.
Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Відповідно до ч.4 ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Суд зауважує, що представник Скраглівської сільської ради в судове засідання не прибув, відзив на позовну заяву та будь-яких документів, які б спростовували доводи позивача не надав.
Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позовна вимога про зобов'язання відповідача вжити заходів щодо оформлення права власності на будівлю дитячого садка підлягає задоволенню, так як є похідною від позовної вимоги про визнання протиправною бездіяльності Скраглівської сільської ради.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позову керівника Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області в інтересах держави.
Керуючись статтями 9, 77, 90, 189, 242-246, 371 Кодексу адміністративного судочинства України,
вирішив:
Позов керівника Бердичівської місцевої прокуратури Житомирської області (вул. Вінницька,23, м.Бердичів, Житомирська обл., 13300) до Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області (вул.Миру,22, с.Скраглівка, Бердичівський р-н, Житомирська обл., 13343, код ЄДРПОУ 04345606) - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Скраглівської сільської ради Бердичівського району Житомирської області щодо неоформлення права власності на будівлю дошкільного навчального закладу "Дошколярик", розташованого за адресою: вул.Свободи,буд.2, с.Скраглівка Бердичівського району Житомирської області.
Зобов'язати Скраглівську сільську раду Бердичівського району Житомирської області вжити заходів щодо оформлення права власності на будівлю дошкільного навчального закладу "Дошколярик", розташованого за адресою: вул.Свободи,буд.2, с.Скраглівка Бердичівського району Житомирської області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його складення.
Суддя В.А. Панкеєва
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2018 |
Оприлюднено | 15.03.2018 |
Номер документу | 72706738 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Панкеєва Вікторія Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Панкеєва Вікторія Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Панкеєва Вікторія Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Панкеєва Вікторія Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні